Odczytywanie informacji z portu OBDII
ehs ... dokladnie jak pisze zielony, musza byc spelnione pewne warunki odnosnie obr/min zeby proces wypalania dobiegl konca. Nie chce mi sie wierzyc, ze bedziesz stal na parkingu i trzymal fure przez kilka minut na ponad 2000 obr/min
Polecam zapoznanie sie z instrukcja auta 
A nie jest czasem tak, że DPF wypala się na podstawie temperatury spalin, a pieśń o obrotach jest dla "Kowalskiego", żeby wiedział co ma zrobić, żeby umożliwić wypalanie ( jeśli DPF nie lubi jego stylu jazdy) ?
Ogólnie od 4 lat nie przejmuję się DPF'em i to samo zalecam innym.
Ogólnie od 4 lat nie przejmuję się DPF'em i to samo zalecam innym.
Obroty musza byc zeby podgrzal sie filterek do ponad 400 stopni, na tej podstawie komp daje dawke paliwa, nastepuje samozaplon i po zawodach
Watpie, zeby bez takich obrotow bylo mozlwie uzyskanie tak wysokiej temperatury. Oczywiscie jezeli ktos jezdzi duzo po autostradach, badz trzyma silnik na wyzszych obrotach jezdzac po miescie to nie powinien miec zadnych problemow z DPFem. Ja jezdze w dosc zakorkowanym miescie i rowniez zero problemow z DPFem
Ale nie odbiegajmy od tematu bo Wojtek zawalu dostanie
Ale nie odbiegajmy od tematu bo Wojtek zawalu dostanie
krotko... DPF nie da rady tak podejrzec... kto ma jakies watpliwosci, to zapraszam do dzialu diesel i poczytanie sobie o tym...
no
glowasiek napisał(a):Ale nie odbiegajmy od tematu bo Wojtek zawalu dostanie![]()
no
misiektoja napisał(a):Na szybko przygotowalem tez krotki filmik pokazujacy jak i gdzie podlaczyc ten modul, jak przeprowadzic jego wstepna konfiguracje
misiektoja napisał(a):Na szybko przygotowalem tez krotki filmik pokazujacy jak i gdzie podlaczyc ten modul, jak przeprowadzic jego wstepna konfiguracje
Szacunek! bardzo fajnie to zrobiłeś, dzięki za relację

Moduł już zamówiony

- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
Misiek, widzę że masz stację multimedialną. Nie wiem czy Cie to zainteresuję, ale wiem że niektóre stację można podłączyć pod ODB i odczytywać wartości na stacji. Nie wiem nic więcej na ten temat, tylko czytałem że jest taka możliwość 
-
Kamil
Kamil napisał(a):Misiek, widzę że masz stację multimedialną. Nie wiem czy Cie to zainteresuję, ale wiem że niektóre stację można podłączyć pod ODB i odczytywać wartości na stacji. Nie wiem nic więcej na ten temat, tylko czytałem że jest taka możliwość
Hej, dzieki za pomysl, zbadam temat i dam znac co uda mi sie ustalic
Tak jak obiecalem wykonalem kilkanascie startow z roznymi urzadzeniami wlaczajac w to modul ELM327. Pomiary wykonywane przez Torque Pro byly dosc dokladne, ale nie zawsze. Mysle, ze moze to wynikac z faktu, ze w przypadku buksowania kol wykrywa bardziej delikatny ruch niz Racelogic i wczesniej zaczyna liczyc czas startu. Mozliwe, ze wynika to tez z faktu, ze jest delikatna roznica w predkosci miedzy tym co podaje ECU, a tym co podaje GPS (co jest blizsze rzeczywistosci). Roznica nie jest duza, ale przy dluzszej jezdzie zaobserwowalem male przeklamanie, chociaz i tak nie tak duze jak podaje licznik. W kazdym razie mozna wykonac kalibracje tego, a wiec powtorze testy po poprawkach.
Ogolnie rzecz biorac jeden zestaw dawal rezultaty bardzo zblizone do Racelogic Performance Box. Jest to RaceChrono 1.45+QStarz BT818XT 10Hz GPS+HTC Touch Pro2+Windows Mobile 6.5 Pro. Roznica +/– 0.1s, czasami, ale rzadko 0.2-0.3s. Inne w miare dobre zestawy to aDyno 1.0.5+builtin accelerometer+HTC Sensation+Android ICS 4.0.3 i wspomniany Torque Pro 1.6.6+ELM327 OBD2 BT Adapter 1.5+HTC Sensation+Android ICS 4.0.3.
Ciekawe jest, ze wszystkie aplikacje na Androida wykorzystujace tego samego GPS-a 10Hz nie dawaly juz takich dokladnych rezultatow jak RaceChrono na WM. Dlatego chce powtorzyc testy, ale z jakims innym urzadzeniem bazujacym na Androidzie, moze tez uda sie przetestowac na czyms z iOS. Warto tez zauwazyc, ze ta sama aplikacja RaceChrono na WM pracujaca na wewnetrznym GPS-ie daje mocno niewiarygodne wyniki w obie strony, co pokazuje jak wazne jest, aby wykorzystywac zewnetrzne 10Hz-owe GPS-y. Moze uda sie tez dostac do testu G-Techa Fanatic Pro SS, wtedy bylby juz w pelni dokladny test.
Powiem szczerze, ze zawiodlem sie troche czasami, te katalogowe 8,1-8,4s jest ciezkie do osiagniecia, ale to moze wynikac z tego, ze auto ma maly przelot (nie jest jeszcze dotarte) i moze nie do konca umiem jeszcze dobrze wystartowac. Ze stoperem mi tyle wychodzi, ale z Racelogicem nie ma zmiluj sie. Najlepszy czas jaki udalo mi sie uzyskac przez te kilka dni zabawy to 8,7s (wskazane przez Racelogic). Fakt, ze auto jest troche dociazone (3/4 baku, fotelik dzieciecy, jakies rupiecie w bagazniku etc.). Musze powtorzyc testy jak bedzie chlodniej, bo jak dluzej poczytalem co ma wplyw na osiagi auta to zglupialem. Nigdy o tym nie myslalem w tych kategoriach, ale okazuje sie, ze im nizsza wilgotnosc tym wiecej kucy pod maska, wysoka wilgotnosc zmniejsza osiagu auta, podobnie z temperatura – im nizsza temperatura na zewnatrz tym wiecej kucy uswiadczysz, im wyzsza tym gorzej z osiagami. Nawet cisnienie atmosferyczne ma znaczenie – wysokie cisnienie zwieksza osiagi auta, niskie cisnienie obniza ilosc kucy. Takie rzeczy jak cisnienie w oponach, nawierzchnia czy waga pomine bo to sprawa oczywista. Zaczalem wglebiac sie tez w to jak producenci testuja swoje auta i okazuje sie, ze testy wykonywane sa w idealnych warunkach (temp, wilgotnosc, nawierzchnia etc.), ze czesto wykonuja "roll out", a wiec samochod toczy sie juz przez jakis czas/odleglosc zanim rozpocznie sie zliczanie czasu i generalnie nie szczedza aut (puszczanie ostro sprzegla przy 5-5,5 tys. obrotow to normalka). Zobaczymy, czytalem gdzies na forach, ze to moze byc kwestia dotarcia silnika, a wiec chyba musze bardziej eksploatowac Magdalene
Jak macie jakies uwagi co powinienem wziac pod uwage nastepnym razem, co poprawic etc. to dajcie znac, postaram sie to uwzglednic, tak zeby test byl jak najbardziej obiektywny.
Rezultaty mozecie zobaczyc klikajac na link ponizej. Jak rozwiniecie opis to bedziecie mieli wiecej informacji w jakich warunkach byly przeprowadzane testy, co bylo testowane i jakie byly rezultaty. Celowo umiescilem link, a nie osadzony filmik, bo opis jest wazny
Car performance measurements using different devices & applications – comparison test:
http://www.youtube.com/watch?v=G2yquC0gb3g&hd=1
UPDATE: Umiescilem tez osadzony filmik ponizej dla tych co nie chca czytac opisu
UPDATE2: Udało się uzyskać powtarzalne 8,4-8,5 sekundy po dotarciu auta, poza tym bardzo duże znaczenie ma waga auta, dodatkowy kierowca daje czas gorszy o 0,3-0,4 sekundy! Znaczenie miała też niższa temperatura na zewnątrz, podejrzewam, że czuję też lepiej autko teraz.
Ostatnio edytowano 25 sty 2014, 19:00 przez misiektoja, łącznie edytowano 3 razy
niezle to rozpracowales 
czy zastanawiales sie moze nad wrzuceniem do stacji programu np. Speedo?
pokazuje on predkosc auta uzywajac GPS-u stacji... u mnie jest tak dokladny jak inne zewnetrzne urzadzenia Navi... np. TomTom XL
ps.
moze lepiej umiescic linka i filmik?
czy zastanawiales sie moze nad wrzuceniem do stacji programu np. Speedo?
pokazuje on predkosc auta uzywajac GPS-u stacji... u mnie jest tak dokladny jak inne zewnetrzne urzadzenia Navi... np. TomTom XL
ps.
misiektoja napisał(a):Celowo umiescilem link, a nie osadzony filmik, bo opis jest wazny
moze lepiej umiescic linka i filmik?
Wojtek napisał(a):niezle to rozpracowales
czy zastanawiales sie moze nad wrzuceniem do stacji programu np. Speedo?
pokazuje on predkosc auta uzywajac GPS-u stacji... u mnie jest tak dokladny jak inne zewnetrzne urzadzenia Navi... np. TomTom XL
Hej,
Testowalem rozne programy i GPS rzeczywiscie lepiej chodzi niz wiekszosc wbudowanych w telefony, ale problem jest taki, ze to nadal jest GPS 1Hz, a wiec odswiezanie max co jedna sekunde i na przyklad do pomiarow osiagow nie nadaje sie.
Wojtek napisał(a):moze lepiej umiescic linka i filmik?
Poprawilem
misiektoja napisał(a):Jak macie jakies uwagi co powinienem wziac pod uwage nastepnym razem, co poprawic etc. to dajcie znac, postaram sie to uwzglednic, tak zeby test byl jak najbardziej obiektywny.
Co prawda nie widać tu obrotomierza, ale mam wrażenie że ciut za wcześnie zmieniasz biegi, nie da się osiągnąć 100km/h na dwójce? W mojej GG L3 spokojnie da się to zrobić, też przeprowadzałem takie testy jak Ty i lepiej było pociągnąć dwójkę do końca niż tracić czas na wrzucenie trójki, w programie Torque Pro wychodziło mi powtarzalne 8,4 raz nawet 8,2 gdzie w serii ma być 9.0.
Waga dużo zmienia, u mnie z pasażerem ok 90kg czasy pogarszały się o ponad 0,5s.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Co prawda nie widać tu obrotomierza, ale mam wrażenie że ciut za wcześnie zmieniasz biegi, nie da się osiągnąć 100km/h na dwójce? W mojej GG L3 spokojnie da się to zrobić, też przeprowadzałem takie testy jak Ty i lepiej było pociągnąć dwójkę do końca niż tracić czas na wrzucenie trójki, w programie Torque Pro wychodziło mi powtarzalne 8,4 raz nawet 8,2 gdzie w serii ma być 9.0.
Waga dużo zmienia, u mnie z pasażerem ok 90kg czasy pogarszały się o ponad 0,5s.
Hej, tez mialem przez chwile podobny pomysl, ale niestety u mnie nie da rady pociagnac dwojki do 100km/h, w pewnym momencie samochod po prostu nie idzie i musze wrzucic 3-gi bieg
UPDATE: Udało się uzyskać powtarzalne 8,4-8,5 sekundy po dotarciu auta, poza tym bardzo duże znaczenie ma waga auta, dodatkowy kierowca daje czas gorszy o 0,3-0,4 sekundy! Znaczenie miała też niższa temperatura na zewnątrz, podejrzewam, że czuję też lepiej autko teraz.
Ostatnio edytowano 25 sty 2014, 19:02 przez misiektoja, łącznie edytowano 1 raz
Wróciłem z urlopu a po drodze trochę się bawiłem moim "elmem" który przyszedł bardzo szybko za pośrednictwem Poczty Polskiej (tu mogę pochwalić sprzedawcę z allegro E-VOLT_PL). Pierwsze uruchomienie bardzo proste i zaczęła się zabawa 
Parametrów do podglądania jest na prawdę sporo z i szybkość odświeżania jest duża np. w chwilowe spaleniu widać wszystkie wahnięcia nawet przy szybkiej zmianie biegów więc do nauki eco drivingu jest to jak najbardziej przydatne
Wskaźnik temperatury płynu chłodniczego jest mocno umowny już przy 60 stopniach jest na środku.
Pojawiają się już pierwsze pluginy takie jak np ShiftLight czy specjalny plugin dla Mazdy MPS 3 i 6
W wolnej chwili będę drążył temat i zdam szerszy raport
Uważam że za takie pieniądze jest to bardzo fajna zabawka
Parametrów do podglądania jest na prawdę sporo z i szybkość odświeżania jest duża np. w chwilowe spaleniu widać wszystkie wahnięcia nawet przy szybkiej zmianie biegów więc do nauki eco drivingu jest to jak najbardziej przydatne
Wskaźnik temperatury płynu chłodniczego jest mocno umowny już przy 60 stopniach jest na środku.
Pojawiają się już pierwsze pluginy takie jak np ShiftLight czy specjalny plugin dla Mazdy MPS 3 i 6
W wolnej chwili będę drążył temat i zdam szerszy raport
Uważam że za takie pieniądze jest to bardzo fajna zabawka
- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
Tomek6 napisał(a):Wskaźnik, który mamy na kokpicie "tak sobie" oddaje realia zmiany temperatury cieczy.
i tak ma byc...

jest przeciez wskaznikiem, a nie miernikiem... nie ma on wam zaprzatac glowy, ze temperatura zmienila sie o 7,5st.C w gore, czy w dol...
ma "dac znac" jak bedzie bardzo zle...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6