Projekt CA w Mazdzie 6 – kwestia wzmacniacza + 2 radia w aucie

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 11:42

Hejo.


Planuje do Mazdy 6 zbudować sobie CA wg tego o to pomysłu:

Radio Alpine CDA9884R
Głośniki przód: Rainbow SAX 265 (80W RMSkażdy)
Glosniki tyl: niepotrzebne
Jakieś kable Dietza lub inne.
Subwoofer w bagażniku w stylu czegoś takiego jak tu (zdjęcie pożyczone od firmy hyc bas):
Obrazek


1. W czym problem ? We wzmacniaczu. Do tej pory chciałem kupić uDimension 4 kanałowy, zrobić mostek i otrzymać dwa solidne kanały aby napędziły przód. Jednak jeżdząć róznymi samochodami znajomych, gdzie mają sprzęt w Audi Bose to jednak całośc dopełnia ten fabryczny subwoofer w bagażniku.

Ja nie lubię skrzyń, tuby to w ogóle patologia, więc jedyna opcja to dykretny subwoofer jakoś ładnie zamontowany jako częśc wnętrza bagażnika. Nie ma opcji, że zajmię on przestrzeń bagażową więc musi to być patent w stylu tego zdjęcia wyżej – bagażnik VW Tuarega.

I teraz tak: jako, że subwoofer komplikuje mi trochętemat wzmacniacza, czy ktośmoże doradzić jak lepiej to rozwiązać: Kupić 4 kanałowy wzmak i zrobić w nim 3 kanały (L, R i SUB) czy kupić 5 kanałowy, zrobić 2 mostki i otrzymać mocne kanały L i R i 5 osobny kanał tylko na subwoofer ?

Zaznaczam, że subwoofer ma być uzupełnieniem dziękowym a nie bebnem do tłuczenia basem na światłach w rytm hip hopu. Boje się, że bas z Rainbow mi nie wystarczy i chciałbym go trochę poszerzyć dodatkowym subwooferem. Martwie sie, że koniec końców będę musiał użyć dwóch wzmaków: 4 kanałowki do zmostkowania aby ładnie zagrał przód, i osobny wzmak na subwoofer. Takie rozwiązania nie chćę ze względu na koszty.

2. Druga sprawa to 2 radia w aucie. Jako, że fabrycznego nie ruszam aby nie rezać konsoli to chce je pozostawić. I pytanie czy jak położe całą nową instalację audio to czy można i jest sens, dolutować stare fabryczne radio do nowych kabli głośnikowych zasilających Rainbow. To tak na wypadek, gdyby jednak fabryczne radio kiedyś miało zostać właczone i posłuchane. Czy zrobić coś takiego, i jeśli tak czy na jakimś przełączniku odcinającym obwód fabrycznego radia czy może na stałe ale co wtedy jeśli odpalimy na raz radio Alpine i fabryczne ? Chyba nie zaciekawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 13:04

CLAU napisał(a):Planuje do Mazdy 6 zbudować sobie CA


pkt 1
CLAU napisał(a):Radio Alpine CDA9884R

jeśli planujesz wzmacniacz i jakieś lepsze głośniki poradził bym Ci zrezygnować z tego zakupu ;)
temu radyjku do hi-endu sporo brakuje, więc lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie serii + dołożenie reszty.
Jeśli chodzi o radio (FM) to różnica będzie naprawdę żadna (zależna bardziej od anteny i regionu w którym się znajdujesz). Jeśli chodzi o CD to zadaniem sprzętu będzie odczytanie płyty i podanie sygnału (jak najbardziej wiernego oryginałowi) na wzmacniacz a tu oba poradzą sobie podobnie (przynajmniej w tym budżecie jaki założyłeś) ;)
sprawa MP3 – najlepiej sprawdzi się Xcarlink – najmniej przeróbek a jakość i tak ograniczona do jakości mp3, natomiast jest tańszy niż to alpine.
jak jednak chcesz zdecydowanie zainwestować w radio – pomyśl o firmie nakamichi (niestety trudno osiągalny w Polsce i nie ma tyle kolorowych światełek ;) )

pkt 2
podoba mi się Twój pomysł na zestaw przód (2way) + woofer.
przy zaoszczędzeniu kasy na odtwarzaczu proponował bym doinwestować właśnie w dobre 2way ;) da to znacznie lepszy efekt jakości dźwięku. Tęcza jest OK lecz możesz już pomyśleć o Focalu (sprawdzone, przetestowane ;) Wystarczająca jest seria access lecz polyglass (którego używam) wyrywa z butów.

pkt3
wzmacniacz: proponował bym dwa ;)
a) do napędu przodu jakiś 2-way (ja mam też focala solid2). wystarcza spokojnie 2x75W
b) do wooferka monoblock (o mnie solid 1 – 300W ale to są już spore koszta) więc poszukaj jakieś mocnej jednostki wydajnej prądowo aby nadążała za przodem.

pkt4
woofer – fajnie jeśli nie zajmuje miejsca w bagażniku ale aby on grał też potrzebuje jakieś (wyliczonej) objętości. miejsce z boku (na foto) jest raczej skromne (kiedyś tak zrobiłem w BJ i z jakości nie byłem do końca zadowolony). Proponował bym zwiększyć tą objętość poprzez odsunięcie boku (pomniejszenie bagażnika) o 6-8 cm. Użyteczność zmaleje minimalnie, natomiast dźwięk basu wiele zyska. Przy takim rozwiązaniu proponuję nie przesadzać ze średnicą – tak ok 21cm powinno wystarczyć. Jeśli średnica będzie większa – musisz zwiększać także objętość suba kosztem bagażnika ;) sam głośnik oby miał duży magnes ;) według mnie seria access będzie wystarczająca.

pkt5
pamiętaj przy takiej instalacji o wygłuszeniu/wytłumieniu auta ;)

mam nadzieję że pomogłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 13:17

Dzięki za info. Radio wybrane takie, bo kiedyś kupione świeżo jak wyszło i była to całkiem dobra jednostka. To już lepsza seria CDA i ma full wyjść RCA na każdy kanał i osobno na suba, sterowanie do kierownicy i jakieś inne głupoty, których nie potrzebuję. Zasadniczo nie planuję nie wiadomo jakiego zestawu bo i tak słucham najczęściej mp3, coprawda 320kbps ale podniecać się flaciem w aucie nie mam zamiaru. Chcę aby grało ładnie, zwłaszcza, że słucham raczej muzyki instrumentalnej, chillout, lektronikai ambient tak ogólnie. Chcę aby talerze albo dzwonki Oldfielda ładnie grały mi z cd natomiast w żadnym wypadku nie chce i wręcz gardze łupaniną ze skrzynkami w bagażniku stojąc na światłach. Zostawmy to fanom polskiej muzyki rozrywkowej z blokowiska.

Wygłuszenie wiem jak zrobić i bez tego niczego nie zaczynam, będą maty na całej powierzchni drzwi z zewnątrz i wewnątrz, dystanse, pianki i wszystko na pełnych konektorach a kable zarobione i odpowiednio lutowane.

Nie chce jednak przesadzać i sądziłem, że taki dodatkowy mały sub z jednego wzmacniacza "all in one" trochę rozszerzy bas z głośników frontowych. pomysł z odsunięciem bocznej półki do środka jest jak najbardziej akceptowalny.

Zasadniczo nie chcę 2 wzmaków bo jak już je kupię to będę musiał resztę zrobić na wypasie czyli 2 aku, poprawiony alternator i to jakby 30% więcej pracy i kosztów co mi się nie uśmiecha.

Wracając jeszcze do radia i anteny to antena nie będzie ruszana i ona zostaje przy radiu fabrycznym. Ja radia fm nie potrzebuje zupełnie, bardziej chce je zostawić dla kogoś kto pozyczy auto i będzie gdzieś jechał. Ale chciałbym to fabryczne radio dolutować do nowych głośników tylko wydaje mi się, że nie powinienem tak zrobić, bo jak ktoś na raz właczy przypadkiem 2 radia to coś się zepsuje. Już bardziej myślałem nad jakimś przełacznikiem, który odcinał by "obwód" fabrycznego radia od nowej instalacji car aduio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 14:07

CLAU napisał(a):Chcę aby grało ładnie, zwłaszcza, że słucham raczej muzyki instrumentalnej, chillout, lektronikai ambient tak ogólnie. Chcę aby talerze albo dzwonki Oldfielda ładnie grały mi z cd natomiast w żadnym wypadku nie chce i wręcz gardze łupaniną ze skrzynkami w bagażniku stojąc na światłach.

<spoko>
to o czym pisałem właśnie do tego służy ;)
dalej jestem zdania, że drugie radio nie poprawi Ci dźwięku ;) tak jak lepsze głośniki i wzmacniacz.
może zrób cały system najpierw na seryjnym odtwarzaczu a później podejmiesz decyzję o zmianie cd ;) jeśli nie będziesz zadowolony z jakości

CLAU napisał(a):Zasadniczo nie chcę 2 wzmaków bo jak już je kupię to będę musiał resztę zrobić na wypasie czyli 2 aku, poprawiony alternator i to jakby 30% więcej pracy i kosztów co mi się nie uśmiecha.

po co? u mnie chodzi na ori aku (35Ah) i jest git. Nie ma sexu tego ruszać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 14:10

No tak, ale jakby barierą fabrycznego radia jest jego ułomnośc i brak mp3, natomiast z xcarlinków nie chce korzystać bo uważam to za niepotrzebny badziew. Wydająć ponad 300zl aby tylko posłuchać mp3, kiedy na pólce stoi radio za 1000zł jakoś mnie nie przekonuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 14:19

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 14:21

Czytałem czytałem już dawno temu. Niestety efekt tragiczny w skutkach jeśli chodzi o estetyke. Nawet jeśli ja sam ładnie bym się postarał, to jednak standardowe radio w tej konsoli wyglada poprostu słabo bo nikt jej nie projektował aby ono tam było. Mi tam nie będzie przeszkadzać, że dodatkowe radio gdzies sobie ukryje bo bardziej zależy mi na ładnym wnętrzu niż takim rzemiośle.

Estetyka u mnie ma bardzo ważne znaczenie i nie ma opcji stosowania jakichś wątpliwych półśrodków tak jak z tym rezaniem konsoli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 14:30

nie chodziło mi o przeróbkę panela, lecz rozwiązanie elektroniki ;) uśmiechnij się do martyrdom'a na PW ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 14:30

Rozwiązanie w jakim sensie ? Ja nic nie planuje odłączać od fabrycznego radia ani przerabiać w nim. Jego w ogóle nie ruszam, że tak powiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 14:36

CLAU napisał(a):Ale chciałbym to fabryczne radio dolutować do nowych głośników tylko wydaje mi się, że nie powinienem tak zrobić, bo jak ktoś na raz właczy przypadkiem 2 radia to coś się zepsuje. Już bardziej myślałem nad jakimś przełacznikiem, który odcinał by "obwód" fabrycznego radia od nowej instalacji car aduio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 14:37

Dolutować w sensie te kable od fabrycznego radia dodatkowo podłaczyć pod nowe głośniki i to wszystko. Tak że 2 radia są jednocześnie podłaczone bezpośrednio pod głośniki. Wtedy fabryczne radio napewno słabiej napędzi te SAXy ale coś tam będzie słychać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 15:37

kolego – troszkę dokładniej przejrzałem temat martydoma i tam jest wszystko opisane jak podłączyć dodatkowe radio. Jeśli chcesz mieć 2 do w kable zasilające wepnij dodatkowo przełącznik. co do efektu dźwiękowego to także zapytaj martydoma, bo też założył alpine.

według mnie po samym wpięciu innego radia będzie grało podobnie a na pewno przeróbka nie będzie warta 550zł + robocizna. Lepszy efekt będzie po samej wymianie głośników na takie za 500zł :P

Twój cyrk – rób jak chcesz i podziel się efektami

na dziś kończę – mam trochę pracy papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 15:53

Barthez napisał(a):kolego – troszkę dokładniej przejrzałem temat martydoma i tam jest wszystko opisane jak podłączyć dodatkowe radio. Jeśli chcesz mieć 2 do w kable zasilające wepnij dodatkowo przełącznik. co do efektu dźwiękowego to także zapytaj martydoma, bo też założył alpine.

według mnie po samym wpięciu innego radia będzie grało podobnie a na pewno przeróbka nie będzie warta 550zł + robocizna. Lepszy efekt będzie po samej wymianie głośników na takie za 500zł :P

Twój cyrk – rób jak chcesz i podziel się efektami

na dziś kończę – mam trochę pracy papa



Chyba nie przeczytałeś tematu.

Będzie grało lepiej bo będą nowe głośniki i to nie takie znowu mocno tandetne, nowy wzmacniacz i nowe radio. Stare chce zostawić tylko po to aby działało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 15:57

CLAU napisał(a):Chyba nie przeczytałeś tematu.

przeczytałem – tylko na mój gust robisz to w odwrotnej kolejności. (elektronikę się zmienia na końcu a zaczyna się od głośników)
czekam na efekty prac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 17:33

Ale ja nie zmieniam żadnej elektroniki, czegoś Ty sie uczepił i po co ? Jaka elektronika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Barthez » 1 sie 2012, 17:40

CLAU napisał(a):Jaka elektronika ?

taka
CLAU napisał(a):Radio Alpine CDA9884R


;)

tak się popularnie mówi w świecie audio na sprzęt, który podłączony jest do prądu :P (głośniki nie są :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CLAU » 1 sie 2012, 17:52

Ok, w takim razie wyrzuce to radio do kosza bo niepotrzebnie się kurzy na półce i zmienie same głośniki... -_-
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marex » 6 sie 2012, 19:11

odnośnie zabudowy bagażnika to polecam
viewtopic.php?f=28&t=107749 ,a czy warto pchać się w drugie radio to chyba nie zyskasz za dużo na jakości
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez CLAU » 6 sie 2012, 20:10

Raczej zalezy mi na funkcjonalnosci niz wydobycie drugiego dna dziewkowego z koncerty Oldfielda. To radio juz mam wiec szkoda je marnować i bawic sie w jakies xcar linki. Dla mnie to chinskie wynalazki i znajac moje szczescie sie zepsuje szybko, mimo ze wszystkim dookola dziala po 5 lat.

Bardzo Ci dziekuje za tego linka, wlasnie cos takiego planuje i będzie to dla mnie dobry fundament i tutorial do prac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Karol » 28 gru 2012, 16:58

Ja teraz cisne caly czas tylko an zestawie przednim czylo DLSR6a i powiem ci ze ten zestaw jak jest odpowiednio dowatowany to suba nie potrzebujesz ;)

Kupno wzmaka 4 kanalowego to bedzie mialo sens jak nie chcesz lupanie tylko granie – U mnie to pomylka dokupuje jeszcze piec minimim 1000w ;/

Co do radia pogadaj z kolega Piotrq w moim temacie dokladnie opisal co zmienil w mojej seryjnej jednostce i daje rade
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje