Usterka skrzyni głównej / pośredniej Mazda 626 4WD
Strona 1 z 1
Witam !
Chciałbym przedstawić wam kosztowną usterkę mojej Madzi,
i poprosić was o pomoc w jej zdiagnozowaniu.
Mam mazdę 626 4WD 1992 sedan..
Naprawiałem tą usterkę w serwisię, któy "niedawno" stracił miano ASO,
Kosztowało mnie to prawie tysiaka , a polegało na:
1. zdjęciu i założeniu skrzyni (300 zł)
2. czyszczenie skrzyni (300 zł)
3. wymiana zimeringa dwuwargowego (80 albo 60 zł niepamietam)
4. wymiana oleju (100 ?)
--------------------------------------------------
800 zł.
a po kilku miechach usterka powróciła.
Serwis twierdzi, że gwarancja obejmuje 3 miesiące,
i że najpierw się wymienia oring a nie grzebie w skrzyni...
Szkody wyrządzone przez usterkę:
Olej ze skrzyni głównej przedostaje się do skrzyni pośredniej.
W skrzyni pośredniej tworzy się duże ciśnienie i wywala olej na zewnątrz..
Zimering jest tak uszkodzony, że prawdopodobnie zachowuje się jak zawrek i przepuszcza olej tylko w jedną stronę.
Serwis podejrzewa, że wał uszkadza zimering choć poprzednio mówił, że zimering nie wyglądał na uszkodzony przez wał. (nie był wytarty tylko przecięty). Wyglądał jak by był uszkodzony przypadkowo przy składaniu skrzyni a właściwie łożyska, które się tam znajduje i wygląda na dorabiane..
Czy możliwe jest, albo czy istnieją w skrzyni głównej odpowietrzniki odprowadzające ciśnienie w skrzyni głównej?
Może są zapchane i tworzy się ciśnienie, które uszkadza ten zimering i tłoczy olej ze slrzyni głównej do poredniej?
A może chociaż już w to wątpię, jest jakiś kontakt komór spalania z olejem ze skrzyni głównej i uszkodzona uszczelka głowicy przepuszcza ciśnienie z tłoków do komory skrzyni?
Pomóżcie mi
Bo teraz proponują mi wymianę skrzyni głównej a mnie na to nie stać..
Cały czas spłacam kredyt na Madzię i ciężko mi wyskubać 1,8 tysiaka!! na taką naprawę.
Chciałbym przedstawić wam kosztowną usterkę mojej Madzi,
i poprosić was o pomoc w jej zdiagnozowaniu.
Mam mazdę 626 4WD 1992 sedan..
Naprawiałem tą usterkę w serwisię, któy "niedawno" stracił miano ASO,
Kosztowało mnie to prawie tysiaka , a polegało na:
1. zdjęciu i założeniu skrzyni (300 zł)
2. czyszczenie skrzyni (300 zł)
3. wymiana zimeringa dwuwargowego (80 albo 60 zł niepamietam)
4. wymiana oleju (100 ?)
--------------------------------------------------
800 zł.
a po kilku miechach usterka powróciła.
Serwis twierdzi, że gwarancja obejmuje 3 miesiące,
i że najpierw się wymienia oring a nie grzebie w skrzyni...
Szkody wyrządzone przez usterkę:
Olej ze skrzyni głównej przedostaje się do skrzyni pośredniej.
W skrzyni pośredniej tworzy się duże ciśnienie i wywala olej na zewnątrz..
Zimering jest tak uszkodzony, że prawdopodobnie zachowuje się jak zawrek i przepuszcza olej tylko w jedną stronę.
Serwis podejrzewa, że wał uszkadza zimering choć poprzednio mówił, że zimering nie wyglądał na uszkodzony przez wał. (nie był wytarty tylko przecięty). Wyglądał jak by był uszkodzony przypadkowo przy składaniu skrzyni a właściwie łożyska, które się tam znajduje i wygląda na dorabiane..
Czy możliwe jest, albo czy istnieją w skrzyni głównej odpowietrzniki odprowadzające ciśnienie w skrzyni głównej?
Może są zapchane i tworzy się ciśnienie, które uszkadza ten zimering i tłoczy olej ze slrzyni głównej do poredniej?
A może chociaż już w to wątpię, jest jakiś kontakt komór spalania z olejem ze skrzyni głównej i uszkodzona uszczelka głowicy przepuszcza ciśnienie z tłoków do komory skrzyni?
Pomóżcie mi
Bo teraz proponują mi wymianę skrzyni głównej a mnie na to nie stać..
Cały czas spłacam kredyt na Madzię i ciężko mi wyskubać 1,8 tysiaka!! na taką naprawę.
- Od: 5 sty 2006, 18:21
- Posty: 20
- Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
- Auto: Mazda 626 4WD sedan
każda skrzynia czy to biegów,rozdzielcza,redukcyjna musi mieć odpowietrzenie do atmosfery(tak samo jak mosty napędowe)z tego powodu,że w momencie rozgrzewania wzrasta objętość oleju(tym samym rosło by ciśnienie w skrzyni),zaś w momencie ochładzania olej się kurczy.
jako posiadacz 4x4 wiem co się dzieje z takimi rzeczami..
jako posiadacz 4x4 wiem co się dzieje z takimi rzeczami..
tylko czy istnieje taka możliwość, żeby zapchało się takie odpowietrzenie w skrzyni głównej?
może ktoś kto się nie znał i je zapchał... muszę to sprawdzić...
dzięki..
___________________________
PS niezłe zdjątka...
może ktoś kto się nie znał i je zapchał... muszę to sprawdzić...
dzięki..
___________________________
PS niezłe zdjątka...
- Od: 5 sty 2006, 18:21
- Posty: 20
- Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
- Auto: Mazda 626 4WD sedan
Cebik napisał(a):tylko czy istnieje taka możliwość, żeby zapchało się takie odpowietrzenie w skrzyni głównej?
może ktoś kto się nie znał i je zapchał... muszę to sprawdzić...
dzięki..
istnieje istnieje w PF 125P był to częsty problem którego wynikiem były potworne wycieki z każdego dostępnego miejsca wystarczyło wyczyścić odpowietrnik i wycieki ustawały.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Witam,
Mój kolega niedawno kupił sobie Mazdę właśnie z napędem na 4 koła 2.0 benzyna, i niedługo potem została uszkodzona skrzynia. Podobno poleciał mechanizm różnicowy. Wiecie jak można naprawić taką skrzynię, skąd można dostać części. A może ma ktoś z was taką skrzynię na sprzedaż. Kolega może jechać w każde miejsce w Polsce.
A czy jest możliwość przerobienia tylko na przedni napęd wymieniając skrzynię dostosowaną do przedniego napędu?
Proszę o porady.
Mój kolega niedawno kupił sobie Mazdę właśnie z napędem na 4 koła 2.0 benzyna, i niedługo potem została uszkodzona skrzynia. Podobno poleciał mechanizm różnicowy. Wiecie jak można naprawić taką skrzynię, skąd można dostać części. A może ma ktoś z was taką skrzynię na sprzedaż. Kolega może jechać w każde miejsce w Polsce.
A czy jest możliwość przerobienia tylko na przedni napęd wymieniając skrzynię dostosowaną do przedniego napędu?
Proszę o porady.
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
Skontaktuj się w klubowiczem skarkop http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... ile&u=6832
On posiada GE 4WD od paru lat i na pewno będzie w stanie podpowiedzieć.
On posiada GE 4WD od paru lat i na pewno będzie w stanie podpowiedzieć.
robson809 napisał(a):niedługo potem została uszkodzona skrzynia. Podobno poleciał mechanizm różnicowy.
Uszkodzony jest transfer czy centralny mechanizm różnicowy? Jak transfer to będziesz miał meag problem ze znalezieniem używanego – własnie taka skrzynia wrasta mi w posadzkę w garażu bo nie można znaleźć transferu. Co prawda skrzynia od GTRa ale transfer taki sam jak w 626 GE 4WD
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Temat chyba można zamknąć, ponieważ kolega kupił zwykłą skrzynię z napędem tylko na jedną oś i takową zamontował, wymagało to chyba niewielkiej przeróbki, ale samochód śmiga
Dzięki bardzo za sugestie
Dzięki bardzo za sugestie
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
W sumie to chyba najgorsze możliwe rozwiązanie. Mieć GE 4WD i ... zrobić tak żeby nie mieć
Wiem, wiem auto w końcu jeździ ale nie o to chodzi. To tak jakby kupić RX7 i zamiast wankla założyć zwykłą rzędówkę.
Wiem, wiem auto w końcu jeździ ale nie o to chodzi. To tak jakby kupić RX7 i zamiast wankla założyć zwykłą rzędówkę.
Ostatnio edytowano 3 gru 2009, 13:45 przez Grzyby, łącznie edytowano 1 raz
Wiesz ten koleś kupił ten samochód bo mu się trafił za 3500 zł za 95 rok. Jak mu się popsuł to prosił mnie, żeby napisać na forum i coś mu pomóc. A że, nie mógł dostać takiej skrzyni lub części do niej, to założył zwykłą, powiedział że mu nie zależy, aby tylko jeździło. Oczywiście przekazałem mu wasze sugestie, ale jakoś nie dotarło to do niego, szkoda...
- Od: 14 wrz 2009, 10:59
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r
Wszyscy cwaniakują, a niech sobie jeden z drugim znajdzie chociaż jedną GE 4WD do sprzedania a co dopiero skrzynię na szrocie od tego modelu
To nie audi quatro czy jakiś tam passat syncro
Najważniejsze że gość ją uratował od pójścia na szrot i auto jeździ 

Uwierzcie, że części do skrzyni łatwiej kupić niż elementy zawiechy na tył to tego 4rołapca. Tylko czekać aż kolega przerzuci tylną belkę z przednionapędówki bo nie będzie mógł niczego do niej znaleść. Widzieliście jak to wygląda fajnie??
Inny zbiornik, inny wydech, inny zbiornik paliwa, inne hamulce itp
Inny zbiornik, inny wydech, inny zbiornik paliwa, inne hamulce itp

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6