Problem ze skrzynią biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dablo2 » 25 lip 2012, 19:01

Witam serdecznie.Pojawił mi się ostatnio problem ,a mianowicie jak odpalę auto to nie mogę wbić żadnego biegu <głaszcze> ,jak auto jest zgaszone biegi chodzą normalnie.Zrobiłem jeszcze tak na zgaszonym aucie wbiłem 1-dynkę i odpaliłem delikatnie samochód ,auto wrwało do przodu ale zgasło ,wyglądało to tak jakbym nagle wypuścił pedał spręgła choć było wciśnięte do oporu tak jakby nie trzymało ....Czy ktoś może wiedzieć gdzie leży przyczyna ...czy to skrzynia padła czy sprzęgło a może niestety koło dwumasowe proszę o pomoc z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 20:43
Posty: 70
Skąd: lubin
Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM

Postprzez Wojtek » 29 lip 2012, 19:53

poszukaj o "wpadajacym/zapadajacym" sie pedale... waz elastyczny...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PiolasM5 » 22 kwi 2014, 23:10

Witam,

Odświeżę trochę wątek o skrzyni biegów, w moim przypadku o 5 biegu. Posiadam Mazdę 5 2.0 benzynka od dwóch miesięcy i wczoraj miałem następującą sytuację. Jechałem z górki, końcówka trójmiejskiej obwodowej ok 120-130km/h wrzuciłem na luz. Gdy prędkość spadła do ok 100km/h chciałem ponownie wrzucić 5tke i usłyszałem zachrobotanie ale bieg wszedł. Myślę sobie, sorry Madzia chyba za słabo sprzęgło wcisnąłem ale dla sprawdzenia zrobiłem raz jeszcze to samo, na luz potem 5tkę i zonk, chrzrzyyyy. Włączanie biegów podczas jazdy po kolei od 1 do 5 jest normalne, z 4 na 5 również, tylko z luzu na 5 słabo :–(. Jadąc po prostej z prędkościami w okolicach 60-90 takowej sytuacji brak, wszystko cicho i sprawnie przy wrzucaniu na luz i ponownie na 5 bieg.

Czy miał może ktoś coś takiego?
Madzia przebieg 126tys (potwierdzony)

Co może być przyczyną takiego chrobotania? Może nie wolno po prostu tak robić ze względu na wysokie obroty?

W poprzednim aucie nic takiego nigdy nie miałem aczkolwiek auto miało lat 16 i 75KM więc inna epoka, moc i w ogóle.

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 23:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez Wojtek » 22 kwi 2014, 23:41

PiolasM5 napisał(a):Co może być przyczyną takiego chrobotania?

pewnie różnica prędkości obrotowych silnika na biegu jałowym i pędzących kół? <co?>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy