Płyny chłodnicze
polecam preston, najlepszy według testow, i tani polecam
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Wcześniej wlewałem koncentrat, potem PRESTONE a niedawno zamówiłem Petrygo
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Prestone Płyn Do Chłodnic -37°C
Płyn do chłodnic przeznaczony do bezpośredniego użycia (bez rozcieńczania z wodą).
Został wyprodukowany w oparciu o innowacyjną koncepcję firmy Prestone “All makes, all models”, dzięki której zapewnia pełną ochronę układów chłodzenia we wszystkich markach i modelach samochodów (ze zwykłymi i aluminiowymi chłodnicami).
Dodatkowo Płyn do chłodnic Prestone może być bezproblemowo mieszany z każdym innym płynem (na bazie glikolu etylenowego) nie zmieniając jego właściwości ochronnych i koloru.
Zaawansowana, opatnetowana formuła Extendend Life pozwoliła na wydłużenie żywotności płynu do 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji (po zalaniu do układu chłodzenia). Płyn do chłodnic Prestone przechowywany w opakowaniu nie ulega przeterminowaniu.
Opakowanie Płynu do chłodnic Prestone zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną wygodę podczas użycia płynu. Osiągnięto to dzięki specjalnie wyprofilowanemu uchwytowi i systemowi odpowietrzania „E-Z Pour”, który zapobiega niekontrolowanemu wychlapywaniu płynu w trakcie nalewania.
Dostępne opakowania: 4l i 1l.
Temperatura zamarzania -37°C gwarantuje pełną ochronę układu chłodzenia w czasie wysokich mrozów w naszych warunkach klimatycznych. Jeżeli wybierasz się do zimniejszych krajów użyj odpowiednio rozcieńczonego koncentratu Płynu do chłodnic Prestone (temperatura zamarzania do -64°C).
Temperatura wrzenia płynu 129°C zapewni sprawne działanie układu chłodzenia i ochronę przed zagotowaniem się płynu podczas upałów oraz eksploatacji samochodu w trudnych warunkach.
„All makes, all models” – nowa, opatentowana formuła Prestone gwarantuje kompatybilność płynu z układami chłodzenia wszystkich marek i modeli samochodów jeżdżących po naszych drogach.
Płyn do chłodnic Prestone gwarantuje pełną ochronę układu przez 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji, nawet jeżeli wymieszamy go z innym płynem o wydłużonej trwałości.
Płyn do chłodnic Prestone możesz bez obaw dolać do innego płynu do chłodnic (na bazie glikolu etylenowego), dlatego warto go mieć pod ręką, na wypadek awarii w układzie chłodzenia.
Jeżeli w sytuacji awaryjnej dolejesz Płyn do chłodnic Prestone do innego płynu do chłodnic, kolor starego płynu pozostanie niezmieniony.
Testy prasy motoryzacyjnej
Płyn do chłodnic -37° Prestone zajął najwyższe miejsca w testach przeprowadzonych przez tygodnik Motor i Auto Świat w 2006 r.
Maksymalna ocena w teście tygodnika Auto Świat
Numer 1 w teście tygodnika Motor
Wymagania i standardy
Nowa formuła płynu do chłodnic Prestone jest zgodna, a nawet przewyższa standardy ASTM D3306, ASTM D4985.
Została również przetestowana wg standardów OEM jak również innych standardów przemysłowych co do kompatybilności płynów do chłodnic z podzespołami układów chłodzenia.
Płyn do chłodnic -37° Prestone jest w pełni zgodny z wymaganiami VW/Audi G11, G12, G12+.
Sposób użycia:
Obejrzyj film pokazujący jak samodzielnie wymienić płyn do chłodnic.
Uwaga! Płyn do chłodnic -37° Prestone przygotowany jest do bezpośredniego użycia. Nie należy rozcieńczać go z wodą! Zakrętka wyposażona jest w specjalne zabezpieczenie chroniące przed otwarciem opakowania przez dzieci. Dlatego też podczas odkręcania zakrętki należy nacisnąć i przytrzymać zabezpieczenie.
Dla samochodów wyposażonych w zbiornik wyrównawczy: Przy zimnym silniku napełnić układ chłodzenia Płynem Do Chłodnic Prestone poprzez wlew w zbiorniku wyrównawczym do poziomu „PEŁNY” dla zimnego silnika. Starannie zamknąć wlew zbiornika. Skontrolować poziom płynu po około dwóch dniach. Jeżeli jest taka potrzeba uzupełnić di Płynem Do Chłodnic Prestone lub koncentratem Płynu Do Chłodnic Prestone.
Dla samochodów z korkiem wlewu umieszczonym w chłodnicy: Przy zimnym silniku napełnić układ chłodzenia Płynem Do Chłodnic Prestone poprzez korek wlewu w chłodnicy do poziomu 2,5 cm poniżej korka wlewu. Starannie zamknąć korek wlewu. Jeżeli w samochodzie znajduje się zbiornik wyrównawczy, należy uzupełnić w nim poziom płynu do oznaczenia “PEŁNY” przy zimnym silniku. Skontrolować poziom płynu po około dwóch dniach. Jeżeli jest taka potrzeba uzupełnić go Płynem Do Chłodnic Prestone lub koncentratem Płynu Do Chłodnic Prestone.
Uwaga: Nie zdejmować korka wlewu płynu do chłodnic jeżeli silnik jest gorący. Sprawdzić dokładnie wszelkie zalecenia i uwagi dotyczące obsługi układu chłodzenia w instrukcji eksploatacji pojazdu. Prosimy nie przechowywać płynu do chłodnic w nieoznaczonym lub otwartym pojemniku.
Płyn do chłodnic przeznaczony do bezpośredniego użycia (bez rozcieńczania z wodą).
Został wyprodukowany w oparciu o innowacyjną koncepcję firmy Prestone “All makes, all models”, dzięki której zapewnia pełną ochronę układów chłodzenia we wszystkich markach i modelach samochodów (ze zwykłymi i aluminiowymi chłodnicami).
Dodatkowo Płyn do chłodnic Prestone może być bezproblemowo mieszany z każdym innym płynem (na bazie glikolu etylenowego) nie zmieniając jego właściwości ochronnych i koloru.
Zaawansowana, opatnetowana formuła Extendend Life pozwoliła na wydłużenie żywotności płynu do 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji (po zalaniu do układu chłodzenia). Płyn do chłodnic Prestone przechowywany w opakowaniu nie ulega przeterminowaniu.
Opakowanie Płynu do chłodnic Prestone zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną wygodę podczas użycia płynu. Osiągnięto to dzięki specjalnie wyprofilowanemu uchwytowi i systemowi odpowietrzania „E-Z Pour”, który zapobiega niekontrolowanemu wychlapywaniu płynu w trakcie nalewania.
Dostępne opakowania: 4l i 1l.
Temperatura zamarzania -37°C gwarantuje pełną ochronę układu chłodzenia w czasie wysokich mrozów w naszych warunkach klimatycznych. Jeżeli wybierasz się do zimniejszych krajów użyj odpowiednio rozcieńczonego koncentratu Płynu do chłodnic Prestone (temperatura zamarzania do -64°C).
Temperatura wrzenia płynu 129°C zapewni sprawne działanie układu chłodzenia i ochronę przed zagotowaniem się płynu podczas upałów oraz eksploatacji samochodu w trudnych warunkach.
„All makes, all models” – nowa, opatentowana formuła Prestone gwarantuje kompatybilność płynu z układami chłodzenia wszystkich marek i modeli samochodów jeżdżących po naszych drogach.
Płyn do chłodnic Prestone gwarantuje pełną ochronę układu przez 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji, nawet jeżeli wymieszamy go z innym płynem o wydłużonej trwałości.
Płyn do chłodnic Prestone możesz bez obaw dolać do innego płynu do chłodnic (na bazie glikolu etylenowego), dlatego warto go mieć pod ręką, na wypadek awarii w układzie chłodzenia.
Jeżeli w sytuacji awaryjnej dolejesz Płyn do chłodnic Prestone do innego płynu do chłodnic, kolor starego płynu pozostanie niezmieniony.
Testy prasy motoryzacyjnej
Płyn do chłodnic -37° Prestone zajął najwyższe miejsca w testach przeprowadzonych przez tygodnik Motor i Auto Świat w 2006 r.
Maksymalna ocena w teście tygodnika Auto Świat
Numer 1 w teście tygodnika Motor
Wymagania i standardy
Nowa formuła płynu do chłodnic Prestone jest zgodna, a nawet przewyższa standardy ASTM D3306, ASTM D4985.
Została również przetestowana wg standardów OEM jak również innych standardów przemysłowych co do kompatybilności płynów do chłodnic z podzespołami układów chłodzenia.
Płyn do chłodnic -37° Prestone jest w pełni zgodny z wymaganiami VW/Audi G11, G12, G12+.
Sposób użycia:
Obejrzyj film pokazujący jak samodzielnie wymienić płyn do chłodnic.
Uwaga! Płyn do chłodnic -37° Prestone przygotowany jest do bezpośredniego użycia. Nie należy rozcieńczać go z wodą! Zakrętka wyposażona jest w specjalne zabezpieczenie chroniące przed otwarciem opakowania przez dzieci. Dlatego też podczas odkręcania zakrętki należy nacisnąć i przytrzymać zabezpieczenie.
Dla samochodów wyposażonych w zbiornik wyrównawczy: Przy zimnym silniku napełnić układ chłodzenia Płynem Do Chłodnic Prestone poprzez wlew w zbiorniku wyrównawczym do poziomu „PEŁNY” dla zimnego silnika. Starannie zamknąć wlew zbiornika. Skontrolować poziom płynu po około dwóch dniach. Jeżeli jest taka potrzeba uzupełnić di Płynem Do Chłodnic Prestone lub koncentratem Płynu Do Chłodnic Prestone.
Dla samochodów z korkiem wlewu umieszczonym w chłodnicy: Przy zimnym silniku napełnić układ chłodzenia Płynem Do Chłodnic Prestone poprzez korek wlewu w chłodnicy do poziomu 2,5 cm poniżej korka wlewu. Starannie zamknąć korek wlewu. Jeżeli w samochodzie znajduje się zbiornik wyrównawczy, należy uzupełnić w nim poziom płynu do oznaczenia “PEŁNY” przy zimnym silniku. Skontrolować poziom płynu po około dwóch dniach. Jeżeli jest taka potrzeba uzupełnić go Płynem Do Chłodnic Prestone lub koncentratem Płynu Do Chłodnic Prestone.
Uwaga: Nie zdejmować korka wlewu płynu do chłodnic jeżeli silnik jest gorący. Sprawdzić dokładnie wszelkie zalecenia i uwagi dotyczące obsługi układu chłodzenia w instrukcji eksploatacji pojazdu. Prosimy nie przechowywać płynu do chłodnic w nieoznaczonym lub otwartym pojemniku.
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Witam, mam pytanko czy płyn chłodniczy FL 22 z mazdy można mieszać z innymi płynami do chłodnic? Trudno mi kupić ten płyn FL22 a potrzebuje trochę dolać i nie wiem czy go się miesza czy spowoduje to jakieś problemy? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Wyciągnąłem odpowiednie wioski i kopiłem płyn Prestone myślę ze to dobry wybór pozdro
Mój były czarny diabeł :) http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6801&highlight=mazda+323+turbo
- Od: 11 sie 2008, 12:22
- Posty: 123
- Skąd: Lublin/Huissen NL
- Auto: Mazda 6 Sportbreak 2.0(121/124KM) MZR-CD RF5C 2004r
jakiś czas temu pracując w firmie chemicznej sprawdzono skład kilku płynów i preston niczym nie wyróżniał się od zwykłego tescowego płynu...
Zalewam po prostu płyn na glikolu i tyle a czy nazywa się preston dynogel czy tracker to w sumie bez znaczenia...
Zalewam po prostu płyn na glikolu i tyle a czy nazywa się preston dynogel czy tracker to w sumie bez znaczenia...
- Od: 3 sty 2009, 12:22
- Posty: 105
- Skąd: Gdańsk/Kowale/Piła
- Auto: Mazda 929 Coupe HB 2,0 GLX, 84'
Mazda 626 GE FP, 95' + Koltec
liberum napisał(a):jakiś czas temu pracując w firmie chemicznej sprawdzono skład kilku płynów i preston niczym nie wyróżniał się od zwykłego tescowego płynu...
Zalewam po prostu płyn na glikolu i tyle a czy nazywa się preston dynogel czy tracker to w sumie bez znaczenia...
- Od: 14 paź 2009, 17:18
- Posty: 202
- Skąd: ワルシャワ
- Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA
Odkopywanie ale myślę że dla dobra każdego kto klika w ten link
Płyn Prestone zawiera
Kwas 2-etyloheksanowy 1%
https://auto-land.pl/karty_charakteryst ... ic_clp.pdf
Co klasyfikuje go do płynów OAT – nie jest to nic złego bo mamy chłodnicę aluminiową
za wiki: Wady to możliwość uszkadzania lutów ołowiowych (starsze samochody) oraz uszczelek wykonanych z niektórych typów tworzyw. Ryzyko to wynikało z działania kwasu 2-etyloheksanowego, dlatego też nowsze płyny mają zmniejszoną zawartość tego kwasu, albo też został on wyeliminowany (w płynach POAT), co jednak zwiększa koszt płynu.
Gdybyśmy posiadali naprawdę stare, mosiężne chłodnice wystąpiłoby prawdopodobieństwo uszkodzeń lutów i wycieki z tych miejsc
https://www.youtube.com/watch?v=rM47x6xRW9U
_
dlatego tam nadaje się dobrze taki płyn jak Borygo Eko
https://www.borygo.pl/userfiles/file/Bo ... 007_17.pdf
zawierający borany co klasyfikuje go do płynów IAT
za wiki: Wady to możliwość uszkadzania chłodnic aluminiowych, możliwość uszkadzania pompy chłodzenia (wskutek grubości osadów) i niska trwałość (maksymalnie 2 lata eksploatacji).
–
http://www.ravenol.pl/karty/1410122.pdf
tu jest nasz FL22
> glikol etylenowy, bez zawartości amin i silikatów
jest on raczej bardziej zasadowy, więc nie powinno się go mieszać z kwaskiem bo wytrąci się osad
Płyn Prestone zawiera
Kwas 2-etyloheksanowy 1%
https://auto-land.pl/karty_charakteryst ... ic_clp.pdf
Co klasyfikuje go do płynów OAT – nie jest to nic złego bo mamy chłodnicę aluminiową
za wiki: Wady to możliwość uszkadzania lutów ołowiowych (starsze samochody) oraz uszczelek wykonanych z niektórych typów tworzyw. Ryzyko to wynikało z działania kwasu 2-etyloheksanowego, dlatego też nowsze płyny mają zmniejszoną zawartość tego kwasu, albo też został on wyeliminowany (w płynach POAT), co jednak zwiększa koszt płynu.
Gdybyśmy posiadali naprawdę stare, mosiężne chłodnice wystąpiłoby prawdopodobieństwo uszkodzeń lutów i wycieki z tych miejsc
https://www.youtube.com/watch?v=rM47x6xRW9U
_
dlatego tam nadaje się dobrze taki płyn jak Borygo Eko
https://www.borygo.pl/userfiles/file/Bo ... 007_17.pdf
zawierający borany co klasyfikuje go do płynów IAT
za wiki: Wady to możliwość uszkadzania chłodnic aluminiowych, możliwość uszkadzania pompy chłodzenia (wskutek grubości osadów) i niska trwałość (maksymalnie 2 lata eksploatacji).
–
http://www.ravenol.pl/karty/1410122.pdf
tu jest nasz FL22
> glikol etylenowy, bez zawartości amin i silikatów
jest on raczej bardziej zasadowy, więc nie powinno się go mieszać z kwaskiem bo wytrąci się osad
Ostatnio edytowano 22 kwi 2019, 16:09 przez Odrdzewiacz, łącznie edytowano 1 raz
Również leje Borygo Eko i jestem naprawdę zadowolony.
- Od: 8 sty 2019, 22:41
- Posty: 30
- Auto: Mazda MX-3, 1.6, 1992
Odświeżam temat. Z racji wieku (nie przebiegu) muszę wymienić płyn chłodzący w mojej M3. Wiem że jliść płynu w silniku Z6 to 6 litrów,zalany płyn to FL22.
Chcę pozostać przy płynie FL22 i tu mam pytanie – czy kupić produkt firmowany przez Mazdę (dostepne tylko opakowania 5 litrowe na stronie Fox Rzeszów) czy ogólnie dostępny FL22 Ravenola (opakowania 1,5 litra)? Auto używane sporadycznie,przeciętne roczne przebiegi na poziomie 5kkm.
Chcę pozostać przy płynie FL22 i tu mam pytanie – czy kupić produkt firmowany przez Mazdę (dostepne tylko opakowania 5 litrowe na stronie Fox Rzeszów) czy ogólnie dostępny FL22 Ravenola (opakowania 1,5 litra)? Auto używane sporadycznie,przeciętne roczne przebiegi na poziomie 5kkm.
-
rav 75
Lipa111 albo najdroższy albo taki, którego maja najwięcej albo jeszcze taki z której firmy przedstawiciel przywozi najwięcej bonusów. Tak, że przychylam się do tego, że kupujący w sklepie powinien wiedzieć co chce.
rav75, wiesz jaki chcesz płyn, wiesz że Ravenol spełnia te wymagania to po co przepłacać?
Ogólnie ja osobiście uważam, że poprostu trzeba płyn zmieniać, najlepiej wlać taki jak jest napisane w instrukcji i to wystarczy, większość ma podobny lub taki sam skład a niektórzy kupują etykietą i tylko za nią przeplacają.
rav75, wiesz jaki chcesz płyn, wiesz że Ravenol spełnia te wymagania to po co przepłacać?
Ogólnie ja osobiście uważam, że poprostu trzeba płyn zmieniać, najlepiej wlać taki jak jest napisane w instrukcji i to wystarczy, większość ma podobny lub taki sam skład a niektórzy kupują etykietą i tylko za nią przeplacają.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki