Co to za czujnik ? BP 22 – dusi sie po wcisnieciu mocniej gazu

Postprzez tyla » 13 lip 2012, 19:59

Witam,

autko wrocilo od mechanika ale jedyne co udalo mu sie zrobic to rozpiac wtyczke od czujnika pokazanego na zdjeciu – co to w ogole jest ? Bo on cos tam mowil ale sam nie wiedzial co robi

Obrazek

tutaj dodatkowo zaznaczona odpieta wtyczka
Obrazek



Przed tym zabiegiem auto gaslo po dodaniu gazu albo sie bardzo dusilo – teraz na odpoietym czujniku auto niby lepiej chodzi ale i tak bardzo slabo a dusi sie tylko po mocnym dodaniu gazu

Co to za czujnik ?

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez kamilszcz » 13 lip 2012, 21:16

Mi to wygląda na czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 18:17
Posty: 20
Skąd: Piaski k. Lublina
Auto: MAZDA 323F BG '94 1.6i 16v –> 1.8 DOHC 128KM

Postprzez adriano2747 » 13 lip 2012, 22:34

Mnie też się tak wydaje a to oznacza że poprostu silnik dostaje złe info o temp i daje zła mieszankę do cylindrów proponuje go wymienić lub sprawdzić przepustnice i krokowiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tyla » 13 lip 2012, 22:46

czy we wszystkich Mazdach BG byly stosowane takie same czujniki temperatury plynu chlodzacego ? Bo chcialbym podmienic od sprawnego auta i zobaczyc co sie stanie
W BP 22 nie ma krokowca a przepustnica sprawdzona 5 razy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez adriano2747 » 14 lip 2012, 09:35

napewno musi być ten sam kolor nie wiem sprawdź w intercars.com jakie typy tam są na sprzedarz do konkretnych aut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez kamilszcz » 14 lip 2012, 09:54

U mnie ten czujnik ma kolor zielony obudowy , a zamienniki mogą być innego koloru , ważne ze by miał podłączenie dwu pinowe podajże.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 18:17
Posty: 20
Skąd: Piaski k. Lublina
Auto: MAZDA 323F BG '94 1.6i 16v –> 1.8 DOHC 128KM

Postprzez tyla » 14 lip 2012, 15:31

zakupilem nowy czujnik w intercars i ma on takie same wartosci oporu jak stary ;/ nic nie pomaga jego wymiana

na podlaczonym czujniku auto gasnie po dodaniu gazu a na odlaczonym da sie dojechac do domu ale bardzo szarpie i przerywa

Co moze byc problemem ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez kamilszcz » 14 lip 2012, 15:52

Trzeba by było błędy sprawdzić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 18:17
Posty: 20
Skąd: Piaski k. Lublina
Auto: MAZDA 323F BG '94 1.6i 16v –> 1.8 DOHC 128KM

Postprzez tyla » 14 lip 2012, 16:34

ogolnie sprawa wyglada tak, ze wszysyko chodzilo prawie dobrze (na pewno lepiej niz teraz) przed zmiana tych rzeczy:

przepustnica
wiazka
ECU
elektrozawory

najlepiej by bylo podmienic te czesci od sprawnego auta i zobaczyc co jest przyczyna ale niestety nie mam takiej mozliwosci

Moze jest ktos ze slaska chetny na mały spot :) ?

pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez adriano2747 » 14 lip 2012, 19:00

mi sie wydaje że komputer coś pieprzy i podaje złą dawkę skoro czujniki są prawidłowe...a skoro był on też wymieniany... jest to prawdopodobne...ewentualnie przepustnica ale skoro sprawdzona...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez DROITE » 18 lip 2012, 15:49

heh ciekawe ja u siebie tez zauważałem znaczna różnice po odłączeniu tej wtyczki, różnice na plus.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2011, 17:45
Posty: 16
Auto: 323f 92r
Silnik BP 1.8 SOHC

Postprzez szmudi323bg » 19 lip 2012, 19:20

Moze i róznica w mocy jest ale czy w spalaniu? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez Jacek176 » 27 lip 2012, 09:53

Na 99% masz pop...oną wiązkę. Jesteś pewien na 100%, że to jest wiązką od wersji bez katalizatora i nigdy nie była cięta i naprawiana?
To jest czujnik temp. płynu chłodzącego ale od wskaźnika na desce albo od wentylatora (sam już nie pamiętam który jest który). Czujnik podający informacje do ECU jest od strony kolektora ssącego. Ten czujnik pokazany na zdjęciu nie powinien mieć absolutnie żadnego wpływu na działanie silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tyla » 27 lip 2012, 15:26

w niektorych miejscach byla cieta ta wiazka niestety ale jest od wersji bez kata bo nie ma gdzie wpiac sondy i jest wtyczka do elektrozaworow

to czy ten czujnik jest wpiety czy nie ma wlasnie duzy wplyw na zachowanie sie silnika

moze wlasnie tak jak mowisz cos z wiazka jest nie tak

mam jeszcze wiazke od 128km w garazu lezaca – da sie jakos to przerobic ?
pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Jacek176 » 27 lip 2012, 15:33

Najlepsze rozwiązanie to omomierz w łapkę i sprawdzanie ze schematem elektrzycznym pin po pinie czy wszystko jest dobrze połączone w wiązce.
Zajęcie na długie zimowe wieczory ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tyla » 27 lip 2012, 15:37

chyba jestem zmuszony tak zrobic :D
moge prosic o jakis schemat ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Jacek176 » 27 lip 2012, 15:39

Jak będę w domu to Ci prześlę pinout ECU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 27 lip 2012, 19:12

Jacek176 napisał(a):To jest czujnik temp. płynu chłodzącego ale od wskaźnika na desce albo od wentylatora

ten czujnik wysyła dane do ECU, od wentylatora i wskaźnika znajduje się w obudowie termostatu.
Odłączając ten czujnik auto chodzi cały czas na ssaniu i stąd różnica w pracy silnika po jego odpięciu ;)
Czujnik wentylatora patrzy mniej więcej na aku, a od wskaźnika na chłodnicę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tyla » 28 lip 2012, 12:30

ale czy do ssania nie jest jeszcze potrzebny wiekszy przeplyw powietrza przez zawor dodatkowego powietrza ?

Jacek176 – czekam na pinout ECU BP22 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tekkenfan » 28 lip 2012, 17:18

szczerze powiedziawszy nie wiem jak to jest rozwiązane w wersji bez kata, tak więc czekamy na pinout od Jacka :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323