Mrugająca kontrolka DPF
Czy jest możliwość wyłączenia kontrolki DPF na stałe?
Chodzi o to ze został usuniety filtr DPF ale kontrolka się świeci.po wizycie u pana który zdemontował DPF kontrolka znika na jeden dzień i problem powraca.Auto nie straciło na mocy.wszystko działa jak powinno,chodzi tylko o wyłaczenie samej kontrolki DPF-czy to możliwe?
Mazda 5 2008r sport diesel 2.0
Chodzi o to ze został usuniety filtr DPF ale kontrolka się świeci.po wizycie u pana który zdemontował DPF kontrolka znika na jeden dzień i problem powraca.Auto nie straciło na mocy.wszystko działa jak powinno,chodzi tylko o wyłaczenie samej kontrolki DPF-czy to możliwe?
Mazda 5 2008r sport diesel 2.0
MAZDA ZUGARA LE viewtopic.php?f=331&t=109431
- Od: 2 gru 2010, 00:04
- Posty: 213
- Skąd: szkocja
- Auto: VE Passat 07r 2.0TDi sport 170KM
Audi S8 4.2 V8 quattro 2000r
majkelo napisał(a):Czy jest możliwość wyłączenia kontrolki DPF na stałe?
hehehe... jak ja wylutujesz...

majkelo napisał(a):Chodzi o to ze został usuniety filtr DPF ale kontrolka się świeci.
majkelo, Ty juz przeciez nie masz problemu z filtrem DPF...
uwazam, ze Twoj post tutaj, jest delikatnie piszac, nie w temacie...

majkelo napisał(a):po wizycie u pana, który zdemontował DPF, kontrolka znika na jeden dzień i problem powraca.
proponuje wiec... odwiedzac tego pana codziennie... w koncu wykonal zlecenie...
ps. wielu juz sie wypowiadalo w temacie wycinania DPF-u. uwazam, ze nie jest to najlepszy pomysl..
w koncu zostal on specjalnie skonstruoway, aby spelnic nowoczesne, wysokie normy emisji spalin...
ps2. dziwie sie, ze ludzie to robia, nie sprawdzajac innych mozliwosci napraw...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
nie moja M5 Kolega ma na taksówce i był wiecznie problem z DPFem więc został zastąpiony emulatorem czy czymś tam...problem jest w tym że wykonawca tej usługi znajduje sie za Glasgow czyli 360km w dwie strony.
może być odcięcie kabelka czy nawet zamalowanie kontrolki-kontrolka ma się nie świecić
może być odcięcie kabelka czy nawet zamalowanie kontrolki-kontrolka ma się nie świecić

MAZDA ZUGARA LE viewtopic.php?f=331&t=109431
- Od: 2 gru 2010, 00:04
- Posty: 213
- Skąd: szkocja
- Auto: VE Passat 07r 2.0TDi sport 170KM
Audi S8 4.2 V8 quattro 2000r
NIe usunąłem DPF'a jak była okazja i teraz żałuję. 7000km temu wymieniałem olej wraz z czyszczeniem DPF'a. Jeździłem 5000 w większości po mieście i przez ten czas tylko jeden raz zapaliła się kontrolka DPFu, ale akurat na trasie. Potem zgasła i wszystko było OK.
Przed wyjazdem na wakacje sprawdzałem poziom oleju i był 1cm przed maksymalnym poziomem – czyli jeszcze w normie. Na autostradzie na Węgrzech pierwszy raz zapaliła się kontrolka DPFu, ale po jakimś czasie zgasła. Drugi raz zapaliła się w drodze powrotnej w Splicie. Trzeci raz już się nie zapaliła tylko wywaliła błąd. Na szczęście to było na ostatnich kilometrach autostrady przez Zilina. A błędy takie:
1. DPFu
2. Silnika
3. Kontroli trakcji
Jeżeli ktoś się jeszcze zastanawia nad tym, czy DPF usuwać czy zostawiać to nie ma się nad czym zastanawiać. Mi się udało, że wróciłem, ale jak ktoś miał już taki przypadek to wie, że samochód jest w zupełności bez mocy. Max obroty 2500obr/min.
W Polsce w serwisie czyszczenie nie kosztuje 300zł ale jak doliczymy wymianę oleju to już kwota robi się nie mała, ale jak trafiłoby nas coś takiego w innym kraju to jadąc do ASO Mazdy wątpię, czy ktoś bawiłby się w wypalanie
i kwota mogłaby być z kosmosu. Każdy wie ile kosztuje DPF.
Może i DPF jest dobry, ale oprogramowanie sterujące jest do bani. Kierowca powinien decydować kiedy wypalać filtr, a nie samochód. Jak to możliwe żeby przez 7000km tylko 3 razy próbował dopalić DPF jak już był stan krytyczny. Dlaczego za ostatnim razem w ogóle nie próbował dopalać DPFu tylko wywalił błąd?
Ja już się umówiłem na wywalenie tego czegoś co tylko robi problemy, a Wy róbcie co chcecie. Być może po 2008r coś poprawili w sterowniku silnika, ale ten nadaje się tylko do kosza.
Koszt wstępnie 1035zł + 200zł – więc tyle co dwie wymiany oleju, więc się szybko zwróci. Żałuję tylko, że wcześniej tego nie zrobiłem. Pozdrawiam wszystkich użytkowników DPFu.
Przed wyjazdem na wakacje sprawdzałem poziom oleju i był 1cm przed maksymalnym poziomem – czyli jeszcze w normie. Na autostradzie na Węgrzech pierwszy raz zapaliła się kontrolka DPFu, ale po jakimś czasie zgasła. Drugi raz zapaliła się w drodze powrotnej w Splicie. Trzeci raz już się nie zapaliła tylko wywaliła błąd. Na szczęście to było na ostatnich kilometrach autostrady przez Zilina. A błędy takie:
1. DPFu
2. Silnika
3. Kontroli trakcji
Jeżeli ktoś się jeszcze zastanawia nad tym, czy DPF usuwać czy zostawiać to nie ma się nad czym zastanawiać. Mi się udało, że wróciłem, ale jak ktoś miał już taki przypadek to wie, że samochód jest w zupełności bez mocy. Max obroty 2500obr/min.
W Polsce w serwisie czyszczenie nie kosztuje 300zł ale jak doliczymy wymianę oleju to już kwota robi się nie mała, ale jak trafiłoby nas coś takiego w innym kraju to jadąc do ASO Mazdy wątpię, czy ktoś bawiłby się w wypalanie
Może i DPF jest dobry, ale oprogramowanie sterujące jest do bani. Kierowca powinien decydować kiedy wypalać filtr, a nie samochód. Jak to możliwe żeby przez 7000km tylko 3 razy próbował dopalić DPF jak już był stan krytyczny. Dlaczego za ostatnim razem w ogóle nie próbował dopalać DPFu tylko wywalił błąd?
Ja już się umówiłem na wywalenie tego czegoś co tylko robi problemy, a Wy róbcie co chcecie. Być może po 2008r coś poprawili w sterowniku silnika, ale ten nadaje się tylko do kosza.
Koszt wstępnie 1035zł + 200zł – więc tyle co dwie wymiany oleju, więc się szybko zwróci. Żałuję tylko, że wcześniej tego nie zrobiłem. Pozdrawiam wszystkich użytkowników DPFu.
Ojciec też się zastanawiał nad wywaleniem tego ustrojstwa... Choć od jakiegoś czasu twierdzi że ma spokój, więc się wstrzymał. Swoją drogą do miasta doradzałem mu prędzej benzynę z LPG, wybrał jak wybrał 
iwi napisał(a):40-150km/h to jest okolo 2300-2400obr/min na 6 biegu.
dlatego bieg 6 wrzucasz powyzej 140km/h

Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzięki Wojtku za rady
Jakoś nie lubię jeździć powyżej 2500obr/min. Dodatkowo w instrukcji jest napisane, że wystarczy utrzymywać 2000-3000obr/min żeby się filtr dopalił.
Filtr już mam naprawiony i wreszcie zacznę cieszyć się jazdą na dowolnych obrotach
i w dowolne miejsca bez jeżdżenia po obwodnicach itp.
Przy okazji poczytajcie sobie na czym polega wypalanie filtra DPF. Parę takich operacji i silnik,turbinka i wydech pójdzie w piach – a w serwisach polecają tą usługę skracającą żywotność silników bo to w ich interesie (wysokie obroty na postoju przez długi czas) – zobaczcie zwłaszcza końcówkę filmu z żarem leżącym na ziemi.
A o ekologii moglibyśmy mówić gdyby zastosowali obowiązkowe silniki elektryczno spalinowe. Jeżeli podają cenę 12000zł za filtr to silnik elektryczny gdyby był bardziej popularny mógłby się zmieścić w tej kwocie
Filtr już mam naprawiony i wreszcie zacznę cieszyć się jazdą na dowolnych obrotach
Przy okazji poczytajcie sobie na czym polega wypalanie filtra DPF. Parę takich operacji i silnik,turbinka i wydech pójdzie w piach – a w serwisach polecają tą usługę skracającą żywotność silników bo to w ich interesie (wysokie obroty na postoju przez długi czas) – zobaczcie zwłaszcza końcówkę filmu z żarem leżącym na ziemi.
A o ekologii moglibyśmy mówić gdyby zastosowali obowiązkowe silniki elektryczno spalinowe. Jeżeli podają cenę 12000zł za filtr to silnik elektryczny gdyby był bardziej popularny mógłby się zmieścić w tej kwocie
Witam
Tak dla ciekawości napiszę...
Ja miałem wypalany filtr serwisowo tylko raz (po zakupie
)
Obroty w trakcie wypalania serwisowego były w granicach 1800obr/min i wypalanie trwało ok. pół godz.
No i oczywiście mocny smród (drażniący) i mały dymek z rury leciał
Ostatnio też wymieniałem olej bo doszło na bagnecie do X i zaczął mrugać DPF.
Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji komp podał, że od ostatniej wymiany przejechałem ok. 10000 km i domieszał ok. 1,5 l ropy do oleju
Pozdrawiam
Tak dla ciekawości napiszę...
Ja miałem wypalany filtr serwisowo tylko raz (po zakupie
Obroty w trakcie wypalania serwisowego były w granicach 1800obr/min i wypalanie trwało ok. pół godz.
No i oczywiście mocny smród (drażniący) i mały dymek z rury leciał
Ostatnio też wymieniałem olej bo doszło na bagnecie do X i zaczął mrugać DPF.
Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji komp podał, że od ostatniej wymiany przejechałem ok. 10000 km i domieszał ok. 1,5 l ropy do oleju
Pozdrawiam
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Witajcie.
Miałem podobny problem jak w temacie tj.:
1. Mrugająca kontrolka DPFu
2. Świecąca kontrolka silnika
3. Świecąca kontrolka trakcji
4. Auto w stanie awaryjnym (ograniczona moc).
Powyższe miało miejsce w drodze nad morze. Podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka DPF-u na jakieś 10 sek. po czym nastąpiło zaświecenia kontrolek jw.
Pojechałem do ASO Mazda w Redzie. Po podłączeniu VCM-a z oprogramowaniem IDS okazało się, że filtr DPF jest w pełni zapchany (15,0g/l). Podjęto próbę wypalenia filtra DPF. Trwało to ok 50 minut. Filtra ładnie się wypalił (0,5g/l). Skasowano błędy i inspekcję dotyczącą DPF-u (bez kasowania inspekcji olejowej, gdyż nie wymieniałem oleju). IDS nie wykrył żadnych innych problemów. Koszt z rabatem 220 zł.
Przejeździłem ok 400 km. Wracając z powrotem do domu po przejechaniu ok. 150 km zaczęła mi migać kontrolka DPF-u i po jakiś 5 sekundach zapaliły się pozostałe (silnik i trakcja), auto weszło w tryb awaryjny. Tak przejechałem jakieś 300 km.
Pojechałem do pobliskiej stacji diagnostycznej posiadającej interfejs diagnostyczny TEXA – niestety pokazywał głupoty (problemy z turbosprężarką), błedy nie dały się wykasować.
Spróbowałem podłączyć się interfejsem ELM327 z oprogramowaniem ScanXL – pokazał błędy DPF-u, po czym udało się je skasować. Niestety po chwili wracały – spowodowane to było inspekcją olejową i DPF, których za pośrednictwem zestawu ELM327 + ScanXL nie da się zresetować.
Pojechałem do kolejnego mechanika posiadającego interfejs Delphi DS150E – pokazał błędy DPF-u. Błędy udało się skasować. Problem był z resetowaniem inspekcji olejowej – po jakiś 10 razach udało się.
Wyruszyłem na jazdę testową – po przejechaniu ok 3 km. kontrolka DPF-u zaczęła mrugać (bez świecenia pozostałych). Po podłączeniu do DS150E pokazał się błąd DPF-u. Skasowano go oraz zresetowano inspekcję DPF-u (po kilkukrotnych próbach – podobnie jak inspekcja olejowa). Po tych zabiegach auto śmiga jak należy i nie świecą się żadne kontrolki.
Zatem do skasowania błędów DPF-u i zresetowania inspekcji DPF-u i olejowej wystarczy mechanik posiadający interfejs Delphi DS150E, a nie koniecznie drogi i posiadany głównie przez ASO VCM z oprogramowaniem IDS (M-MDS).

Na razie jeździłem dwa dni (kilkadziesiąt km.) – jak coś się zmieni postaram się napisać.
Miałem podobny problem jak w temacie tj.:
1. Mrugająca kontrolka DPFu
2. Świecąca kontrolka silnika
3. Świecąca kontrolka trakcji
4. Auto w stanie awaryjnym (ograniczona moc).
Powyższe miało miejsce w drodze nad morze. Podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka DPF-u na jakieś 10 sek. po czym nastąpiło zaświecenia kontrolek jw.
Pojechałem do ASO Mazda w Redzie. Po podłączeniu VCM-a z oprogramowaniem IDS okazało się, że filtr DPF jest w pełni zapchany (15,0g/l). Podjęto próbę wypalenia filtra DPF. Trwało to ok 50 minut. Filtra ładnie się wypalił (0,5g/l). Skasowano błędy i inspekcję dotyczącą DPF-u (bez kasowania inspekcji olejowej, gdyż nie wymieniałem oleju). IDS nie wykrył żadnych innych problemów. Koszt z rabatem 220 zł.
Przejeździłem ok 400 km. Wracając z powrotem do domu po przejechaniu ok. 150 km zaczęła mi migać kontrolka DPF-u i po jakiś 5 sekundach zapaliły się pozostałe (silnik i trakcja), auto weszło w tryb awaryjny. Tak przejechałem jakieś 300 km.
Pojechałem do pobliskiej stacji diagnostycznej posiadającej interfejs diagnostyczny TEXA – niestety pokazywał głupoty (problemy z turbosprężarką), błedy nie dały się wykasować.
Spróbowałem podłączyć się interfejsem ELM327 z oprogramowaniem ScanXL – pokazał błędy DPF-u, po czym udało się je skasować. Niestety po chwili wracały – spowodowane to było inspekcją olejową i DPF, których za pośrednictwem zestawu ELM327 + ScanXL nie da się zresetować.
Pojechałem do kolejnego mechanika posiadającego interfejs Delphi DS150E – pokazał błędy DPF-u. Błędy udało się skasować. Problem był z resetowaniem inspekcji olejowej – po jakiś 10 razach udało się.
Wyruszyłem na jazdę testową – po przejechaniu ok 3 km. kontrolka DPF-u zaczęła mrugać (bez świecenia pozostałych). Po podłączeniu do DS150E pokazał się błąd DPF-u. Skasowano go oraz zresetowano inspekcję DPF-u (po kilkukrotnych próbach – podobnie jak inspekcja olejowa). Po tych zabiegach auto śmiga jak należy i nie świecą się żadne kontrolki.
Zatem do skasowania błędów DPF-u i zresetowania inspekcji DPF-u i olejowej wystarczy mechanik posiadający interfejs Delphi DS150E, a nie koniecznie drogi i posiadany głównie przez ASO VCM z oprogramowaniem IDS (M-MDS).

Na razie jeździłem dwa dni (kilkadziesiąt km.) – jak coś się zmieni postaram się napisać.
-
jaroow
iwi napisał(a):To powodzenia. Ja się pozbyłem problemu – a i spalanie mi spadło. W tej chwili mam przy jeździe mieszanej około 7l/100km.
Mam M5 2008 po lifcie. Nie zauważyłem większych problemów z DPFem. Staramy się zachowywać higienę eksploatacji auta, które na codzień jest eksploatowane w mieście i raz w tygodniu "ganiane" na wyższych obrotach drogą S5. Nie zauważyłem specjalnych przyrostów na bagnecie. Ostatnia zmiana oleju + wypalenie filtra 7000 km temu.
Pozdrawiam i życzę bezproblemowej eksploatacji.
Robson
- Od: 24 sty 2012, 10:16
- Posty: 10
- Skąd: PGN
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143 KM 2008R.
być może komus to się przyda......
migająca lampka DPF....diagnoza softem ADP – błąd P2459 – nieciągłe wypalanie filtra......brak możliwości skasowania w tym sofcie.....pojechałem do serwisu i okazało się, że filtr czysty i jest to nieskasowana inspekcja olejowa....kasowanie to 150 zł w ASO MAZDA Wache w Baranowie k/Poznania + koszt wymiany oleju i filtra ( kupione poza serwisem łącznie ok. 220z ł) .....okazało się, że powodem zamieszania byłą wymiana oleju dokonana przeze mnie w marcu i bak wpisu w komputerze.....komputer nie widział wymiany i zgłosił błąd....pierdoła na maksa i strata kasy niepotrzebna.....może się to komuś przyda......jeśli jedziecie na komputer to tylko z softem IDS – pytajcie o to wcześniej bo szkoda czasu i kasy....pozdrawiam
migająca lampka DPF....diagnoza softem ADP – błąd P2459 – nieciągłe wypalanie filtra......brak możliwości skasowania w tym sofcie.....pojechałem do serwisu i okazało się, że filtr czysty i jest to nieskasowana inspekcja olejowa....kasowanie to 150 zł w ASO MAZDA Wache w Baranowie k/Poznania + koszt wymiany oleju i filtra ( kupione poza serwisem łącznie ok. 220z ł) .....okazało się, że powodem zamieszania byłą wymiana oleju dokonana przeze mnie w marcu i bak wpisu w komputerze.....komputer nie widział wymiany i zgłosił błąd....pierdoła na maksa i strata kasy niepotrzebna.....może się to komuś przyda......jeśli jedziecie na komputer to tylko z softem IDS – pytajcie o to wcześniej bo szkoda czasu i kasy....pozdrawiam
Lubię swoją Madzię:)
- Od: 8 maja 2011, 14:04
- Posty: 8
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Tydzień temu wymieniałem olej oraz kasowanie inspekcji w ASO Mazda w Rzeszowie. Dzisiaj w trasie zaczęła migać kontrolka DPF. Przez ok 10 km migała , zajechałem na stacje zatankować. Po odpaleniu silnika DPF przestał migać. Zrobiłem 100 km i ani razu się nie zapaliła. Auto wcześniej serwisowane w Niemczech było i teraz 14 grudnia wypadała zmiana oleju. W ASO w RZ. potwierdzili że auto serwisowane i kasowana inspekcja była wcześniej. W Rz nie doczepili mi zawieszki kiedy następna wymiana oleju a zostawiłem tam ponad 400zł. Tak się zastanawiam może sobie zapomnieli podpiąć pod komputer i wykasować inspekcie? Co robić dalej jeździć i obserwować kontrolkę?
Nie wiem jak do końca jest z ta mrugającą kontrolką DPF. U mnie zazwyczaj jak zaczynała mrugać brałem autko na autostradę przegoniłem je i po ponownym zapaleniu autka już nie mrugała.
Wydaje mi się że może to oznaczać że DPF się zapełnia i to ostatni moment żeby przepalić go zanim przejdzie w stan awaryjny.
Wydaje mi się że może to oznaczać że DPF się zapełnia i to ostatni moment żeby przepalić go zanim przejdzie w stan awaryjny.
naiLo napisał(a):Nie wiem jak do końca jest z ta mrugającą kontrolką DPF. U mnie zazwyczaj jak zaczynała mrugać brałem autko na autostradę przegoniłem je i po ponownym zapaleniu autka już nie mrugała.
Wydaje mi się że może to oznaczać że DPF się zapełnia i to ostatni moment żeby przepalić go zanim przejdzie w stan awaryjny.
Problem z mrgającą kontrolką DPFu i wlączającymi się pozostałymi kontrolkami jest użytkownikom bardzo znany i tym samym mi.
A oto prosty sposób, który opracowałem metodą prób.
Zaznaczam, że inspekcje mam skasowana, a od wymiany oleju minęło kilka tyś km. i przybyło ok 0,5cm.
Jeżdżę w cyklu mieszanym z przewagą miasta.
Raz na jakiś czas też zamruga mi DPF. Wtedy staję i wyłączam silnik i po chwili odpalam i próbuję jechać pow. 2000 obr. aby wypalić. Jednak czasami zaczyna mrugać dodatkowo silnik i trakcja.
Więc staję ponownie i tym razem odłączam akumulator "+" i "–"
I zaczynam jechać j/w i wtedy wypalnie zaskakuje – a jak nie zaskoczy to odłączam aku ponownie.
Miałem tak klka razy w trasie gdzie trzymałem obr pow. 2000 a i tak zaczęły mrugać kontolki.
Myślę, że komp ma czasami problemy z zainicjowaniem wypalania mimo sprzyjających warunków.
Byłem też na kompie po takiej akcji i nie pokazywał żadnych błędów.
Reasumując odłączamy aku i próbujemy (tylko inspekcje trzeba mieć wykasowaną!!!), a jak to nie pomaga to pozostaje serwis z dobrym kompem, nie koniecznie ASO
PS Samo wypalnie na trasie trwa ok 9-12km. Moja 5 nie posiada wyświetlacza ze spalaniem więc trudno jest wyczuć kiedy DPF się wypala, ale już się tego nauczyłem i poznaję różnicę w pracy silnika. A najprościej to poznać jak staniemy czy śmierdzi z wydechu
Pozdrawiam
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Wystarczy kupic sam wyświetlacz – komputer będzie smigał.nightfly24 napisał(a):Moja 5 nie posiada wyświetlacza ze spalaniem
Szukaj na aukcjach z przyciskiem INFO, a podmiana to tylko parę chwil – chyba że nie potrzebujesz
iwi napisał(a):Wystarczy kupic sam wyświetlacz – komputer będzie smigał.nightfly24 napisał(a):Moja 5 nie posiada wyświetlacza ze spalaniem
Szukaj na aukcjach z przyciskiem INFO, a podmiana to tylko parę chwil – chyba że nie potrzebujesz
Wiem o tym, czytałem Twoje posty o wymianie wyświetlacza, nawet się nad tym zastanawiałem, ale stwierdziłem, że szkoda mi kasy pchać w te auto.
I tak już wystarczająco dużo czasu, kasy i nerwów mnie kosztował
Jest to jeden z nowszych samochodów jakie miałem, a zarazem najbardziej problemowy...
Z przykrością muszę stwierdzić, że nie kupię już nigdy więcej Mazdy, a napewno diesla...
A na dokładkę webasto mi ostatnio siadło.... ech porażka....
Pozdrawiam fanów Mazd
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: moniqq i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6