Odczytywanie informacji z portu OBDII
Ktos wie gdzie jest zlokalizowany w naszych GH ?
Edit:
Lokalizacja portu ODBII ( trzeba nurkować pod kierownicę ) w Mazdzie 6 GH :
Edit:
Lokalizacja portu ODBII ( trzeba nurkować pod kierownicę ) w Mazdzie 6 GH :
Dzieki ! A ktos z Was mial stycznosc z jakims adapterem bluetooth ELM / OBD, ktory dobrze wspolpracuje z Mazdami, czy to generalnie kazdy powinien chodzic ? Chcialbym moc wykorzystac program typu Torque Pro na Androida, zeby odczytywac rozne parametry z samochodu.
U Mnie podłączał kolega taki ELM/OBD przez bluetooth, android komunikował się z Mazda, ale nie sczytywałem wszystkich danych, jak prędkości, czasy itp., tzn nie próbowałem ich odczytywać nawet, ale powinno działać. Błędów mi wtedy nie wykryło 
OK, dzieki. Klikne dzisiaj jakis adapter i dam znac czy wszystko dziala OK.
Będę wdzięczny za informację o interfejsie bo sam chcę Torque Pro sobie sprawić. Na allegro jest dużo ELM327 w cenie około 70zł z przesyłką.
Jak ogarnę wszystkie potrzebne sprawy z nowym pojazdem to również chcę się tym zająć.
Jak ogarnę wszystkie potrzebne sprawy z nowym pojazdem to również chcę się tym zająć.
- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
No ja wlasnie zamowilem przed chwila taki adapter ELM327 w wersji z bluetooth i chipem v1.4b. Podobno ten Torque Pro dobrze wspolpracuje z ELM327 (jest na liscie wspieranych), a wiec pytanie tylko czy z Mazda bedzie mozna sie skomunikowac. Dam znac co i jak.
EDIT: O dokladnie taki adapter zamowilem, widac jak wspolpracuje z Torque Pro:
http://www.youtube.com/watch?v=3FKdNYavIcQ
EDIT: O dokladnie taki adapter zamowilem, widac jak wspolpracuje z Torque Pro:
http://www.youtube.com/watch?v=3FKdNYavIcQ
Ta aplikacja właśnie korzysta z GPS w telefonie do mierzenia prędkości, jest też odczyt prędkości przez ODB II i wiele innych parametrów http://torque-bhp.com/wiki/Dials
Fajną sprawą jest track recorder, który umożliwia obejrzenie swojego przejazdu razem z jego parametrami.
np.
http://www.youtube.com/watch?v=N7vj0IWDCsI
Fajną sprawą jest track recorder, który umożliwia obejrzenie swojego przejazdu razem z jego parametrami.
np.
http://www.youtube.com/watch?v=N7vj0IWDCsI
- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
Tak jak widac na filmie przyspieszenie (podobnie jak predkosc, moc i moment) mierzy na podstawie parametrow pobranych przez OBD, a nie przez GPS, a wiec teoretycznie powinien byc dokladniejszy, ale to podobno zalezy od tego co komputer samochodu wypluwa. Bawilem sie kiedys G-Techem, ktory bazuja na GPSie i moim zdaniem wyniki mial slabo powtarzalne. Tutaj GPS sluzy tylko do zapisywania trasy + wszystkie parametry pobrane przez OBD. Powinienem miec to we wt., jak uda mi sie podlaczyc to dam znac jak to dziala i czy warto wydac na to pieniadze.
EDIT: Ten G-Tech, ktorym sie bawilem to byl ten stary Pro i wlasnie sprawdzilem, ze on bazuje tylko na akcelerometrze i dlatego wyniki byly srednio dokladne. Tak wlasnie czytam, ze te nowe G-Techy czy Racelogic bazujace na GPS sa bardzo dokladne, bo maja odswiezanie 10 Hz i dodatkowo wykorzystuja tez akcelerometry.
EDIT: Ten G-Tech, ktorym sie bawilem to byl ten stary Pro i wlasnie sprawdzilem, ze on bazuje tylko na akcelerometrze i dlatego wyniki byly srednio dokladne. Tak wlasnie czytam, ze te nowe G-Techy czy Racelogic bazujace na GPS sa bardzo dokladne, bo maja odswiezanie 10 Hz i dodatkowo wykorzystuja tez akcelerometry.
Ostatnio edytowano 23 lip 2012, 12:31 przez misiektoja, łącznie edytowano 1 raz
misiektoja napisał(a):Przyspieszenie to chyba mierzy na podstawie parametrow pobranych przez OBD, a nie przez GPS, a wiec teoretycznie powinien byc dokladniejszy.
O to mi właśnie chodzi
misiektoja napisał(a):Powinienem miec to we wt., jak uda mi sie podlaczyc to dam znac jak to dziala i czy warto wydac na to pieniadze.
Czekam na wieści
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
misiektoja napisał(a):No ja wlasnie zamowilem przed chwila taki adapter ELM327 w wersji z bluetooth i chipem v1.4b. Podobno ten Torque Pro dobrze wspolpracuje z ELM327 (jest na liscie wspieranych), a wiec pytanie tylko czy z Mazda bedzie mozna sie skomunikowac. Dam znac co i jak.
Jak tam testy? Działa?
- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
Hej,
Z checia bym to przetestowal, ale jeszcze sie nie doczekalem. Nie wiem kto zawinil, poczta czy sprzedajacy, ale priorytet idzie juz 5-ty dzien i nikt nic nie wie, mam pewne podejrzenia, ze zostalo to pozniej wyslane mimo zapewnien sprzedajacego (albo w ogole nie zostalo wyslane). No ale Polak madry po szkodzie, bo w komentarzach ludzie narzekaja na 2-tygodniowe priorytety (sprzedajacy elinmarket / furafura82). W pon. dzwonie do nich i dowiem sie czy to w ogole wyslali, jak nie to podziekuje i zamowie gdzie indziej.
Z ciekawostek to w ogole szykuje sie maly test. Generalnie staram sie znalezc sposob na mierzenie osiagow auta (czas 0-100, 1/4 mili, moc, moment obrotowy etc.) bez kupowania jakichs drogich zabawek. Dlatego tez oprocz tego adapterka ELM327 zamowilem GPS-a 10 Hz QSTARZ BT-Q818XT (wszystkie normalne maja 1Hz i niestety nie nadaja sie). Zaczalem szukac roznych informacji jak jest zbudowany ten chwalony wszedzie RaceLogic Performance Box i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja, ze pomiary wykonuje tylko i wylacznie poprzez wbudowany GPS 10Hz + do tego akcelerometr, aby lepiej zlapac moment ruszenia samochodu. Wg. mnie identyczne rezultaty mozna uzyskac wykorzystujac zewnetrzny GPS 10Hz (jak ten BT-Q818XT, ktory kupilem), telefon z akcelerometrem i odpowiedni soft na Androida (typu Dynomaster, Ulysse Speedometer, Car Performance, Racedroid, RaceChrono etc.). A wiec chce zobaczyc czy uda mi sie zbudowac konkurenta Racelogica za o wiele mniejsza kase. Przy okazji dorzuce tez do testu ten adapter ELM327 (w duecie z Torque Pro + Track Recorder). A zeby stwierdzic na ile dokladne beda te zestawy, bede mial na tydzien tego Racelogica Performance Box i sprawdze czy taka zabawa ma sens czy tez nie i na ile beda dokladne wyniki.
Z checia bym to przetestowal, ale jeszcze sie nie doczekalem. Nie wiem kto zawinil, poczta czy sprzedajacy, ale priorytet idzie juz 5-ty dzien i nikt nic nie wie, mam pewne podejrzenia, ze zostalo to pozniej wyslane mimo zapewnien sprzedajacego (albo w ogole nie zostalo wyslane). No ale Polak madry po szkodzie, bo w komentarzach ludzie narzekaja na 2-tygodniowe priorytety (sprzedajacy elinmarket / furafura82). W pon. dzwonie do nich i dowiem sie czy to w ogole wyslali, jak nie to podziekuje i zamowie gdzie indziej.
Z ciekawostek to w ogole szykuje sie maly test. Generalnie staram sie znalezc sposob na mierzenie osiagow auta (czas 0-100, 1/4 mili, moc, moment obrotowy etc.) bez kupowania jakichs drogich zabawek. Dlatego tez oprocz tego adapterka ELM327 zamowilem GPS-a 10 Hz QSTARZ BT-Q818XT (wszystkie normalne maja 1Hz i niestety nie nadaja sie). Zaczalem szukac roznych informacji jak jest zbudowany ten chwalony wszedzie RaceLogic Performance Box i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja, ze pomiary wykonuje tylko i wylacznie poprzez wbudowany GPS 10Hz + do tego akcelerometr, aby lepiej zlapac moment ruszenia samochodu. Wg. mnie identyczne rezultaty mozna uzyskac wykorzystujac zewnetrzny GPS 10Hz (jak ten BT-Q818XT, ktory kupilem), telefon z akcelerometrem i odpowiedni soft na Androida (typu Dynomaster, Ulysse Speedometer, Car Performance, Racedroid, RaceChrono etc.). A wiec chce zobaczyc czy uda mi sie zbudowac konkurenta Racelogica za o wiele mniejsza kase. Przy okazji dorzuce tez do testu ten adapter ELM327 (w duecie z Torque Pro + Track Recorder). A zeby stwierdzic na ile dokladne beda te zestawy, bede mial na tydzien tego Racelogica Performance Box i sprawdze czy taka zabawa ma sens czy tez nie i na ile beda dokladne wyniki.
Podszedłeś do tego bardzo profesjonalnie 
Mnie bardziej interesują parametry samochodu, np. jestem ciekaw czy da się np zaobserwować wypalanie DPF.
Jeżeli dałoby się to stwierdzić to pewnie twórca programu mógłby dorobić powiadomienie w oparciu zmiany określonych parametrów.
Może macie pomysły jak zaobserwować wypalanie DPF na podstawie poniższych parametrów
http://torque-bhp.com/wiki/Dials
Jeżeli dodatkowo zestaw pozwoli mierzyć osiągi w miarę sensownie to będę bardzo zadowolony.
Mnie bardziej interesują parametry samochodu, np. jestem ciekaw czy da się np zaobserwować wypalanie DPF.
Jeżeli dałoby się to stwierdzić to pewnie twórca programu mógłby dorobić powiadomienie w oparciu zmiany określonych parametrów.
Może macie pomysły jak zaobserwować wypalanie DPF na podstawie poniższych parametrów
http://torque-bhp.com/wiki/Dials
Jeżeli dodatkowo zestaw pozwoli mierzyć osiągi w miarę sensownie to będę bardzo zadowolony.
- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
Witam.
Rozumiem odczytywanie roznych informacji jak przyspieszenie, predkosc, moc i moment pobrane przez OBD.
Tylko nie za bardzo rozumiem, po co odczytywac to:
co ta informacja Ci da
Rozumiem odczytywanie roznych informacji jak przyspieszenie, predkosc, moc i moment pobrane przez OBD.
Tylko nie za bardzo rozumiem, po co odczytywac to:
maxi_kaz napisał(a):jestem ciekaw czy da się np zaobserwować wypalanie DPF.
Jeżeli dałoby się to stwierdzić to pewnie twórca programu mógłby dorobić powiadomienie w oparciu zmiany określonych parametrów.
co ta informacja Ci da

Ok, moduł przyszedł wczoraj (wysłany został dopiero w czwartek), dam znać czy uda się to podłączyć i jak to się sprawuje. Mam pewne obawy, bo dopiero później zobaczyłem, że jeden z kupujących (smyk_25) wystawił neutrala, bo cytuje: "towar działa, ale nie działa z mazda 6 diesel 2.0 w opisie było, że działa dlatego neutralny komentarz". Dzisiaj się okaże.
Edit: siegu
Ok, a wiec mialem dzisiaj chwilke i pobawilem sie tym modulem. Dobra informacja jest taka, ze udalo sie podlaczyc ten adapter do Mazdy 6 GH, wszystko przebieglo bezproblemowo. A wiec podlaczamy modul, uruchamiamy zaplon, parujemy telefon z adapterem i odpalamy aplikacje Torque Pro. Sama aplikacja ladnie odczytuje dane pochodzace z sensorow, chociaz musze jeszcze rozgryzc jak aktywowac niektore niedostepne domyslnie sensory. Patrzac na predkosc wskazywana przez adapter OBD2 oraz GPSa 10Hz wydaje mi sie, ze wskazania podawane przez ECU Mazdy sa bardzo dokladne. Na tyle dokladne, ze pomiary czasow 0-100, 0-60 i na 1/4 mili powinny byc bliskie rzeczywistosci. Jutro bede mial tez tego Racelogic Performance Box, a wiec okaze sie na ile dokladne sa wyniki podawane przez Torque Pro.
Na szybko przygotowalem tez krotki filmik pokazujacy jak i gdzie podlaczyc ten modul, jak przeprowadzic jego wstepna konfiguracje oraz jak korzystac z aplikacji Torque Pro. Sorry, ze po angielsku, ale kolega z UK tez chce podlaczyc ten modul do swojej Mazdy, a wiec poprosil mnie o wersje angielska. Poza tym mysle, ze tak wiecej osob skorzysta z filmu. Do obejrzenia tutaj:
Sent using Tapatalk 2
Edit: siegu
Ok, a wiec mialem dzisiaj chwilke i pobawilem sie tym modulem. Dobra informacja jest taka, ze udalo sie podlaczyc ten adapter do Mazdy 6 GH, wszystko przebieglo bezproblemowo. A wiec podlaczamy modul, uruchamiamy zaplon, parujemy telefon z adapterem i odpalamy aplikacje Torque Pro. Sama aplikacja ladnie odczytuje dane pochodzace z sensorow, chociaz musze jeszcze rozgryzc jak aktywowac niektore niedostepne domyslnie sensory. Patrzac na predkosc wskazywana przez adapter OBD2 oraz GPSa 10Hz wydaje mi sie, ze wskazania podawane przez ECU Mazdy sa bardzo dokladne. Na tyle dokladne, ze pomiary czasow 0-100, 0-60 i na 1/4 mili powinny byc bliskie rzeczywistosci. Jutro bede mial tez tego Racelogic Performance Box, a wiec okaze sie na ile dokladne sa wyniki podawane przez Torque Pro.
Na szybko przygotowalem tez krotki filmik pokazujacy jak i gdzie podlaczyc ten modul, jak przeprowadzic jego wstepna konfiguracje oraz jak korzystac z aplikacji Torque Pro. Sorry, ze po angielsku, ale kolega z UK tez chce podlaczyc ten modul do swojej Mazdy, a wiec poprosil mnie o wersje angielska. Poza tym mysle, ze tak wiecej osob skorzysta z filmu. Do obejrzenia tutaj:
Sent using Tapatalk 2
Ostatnio edytowano 1 sie 2012, 03:50 przez misiektoja, łącznie edytowano 1 raz
misiektoja napisał(a):Na szybko przygotowalem tez krotki filmik pokazujacy jak i gdzie podlaczyc ten modul, jak przeprowadzic jego wstepna konfiguracje oraz jak korzystac z aplikacji Torque Pro. Sorry
Jak na szybki filmik, to super to zrobiles



wszystko czytelne i praktycznie opisane
Gratuluje

zielony110 napisał(a):Witam.
Rozumiem odczytywanie roznych informacji jak przyspieszenie, predkosc, moc i moment pobrane przez OBD.
Tylko nie za bardzo rozumiem, po co odczytywac to:maxi_kaz napisał(a):jestem ciekaw czy da się np zaobserwować wypalanie DPF.
Jeżeli dałoby się to stwierdzić to pewnie twórca programu mógłby dorobić powiadomienie w oparciu zmiany określonych parametrów.
co ta informacja Ci da
Np. żeby nie wyłączać silnika jak będzie wypalanie.
- Od: 29 lip 2011, 21:25
- Posty: 153
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM
Popo napisał(a):Np. żeby nie wyłączać silnika jak będzie wypalanie.
samo nie wylaczanie silnika nic Ci nie da.
Bedac na postoju z wlaczonym silnikiem, DPF i tak sie nie wypali.
Jezeli sie zatrzymasz, to komputer przerwie proces wypalania samoczynnie.
Do wypalania musza byc spelnione odpowiednie warunki, ale do tego jest juz calkiem inny dzial
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6