Mazda 626 GF FS 1997r.

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Dominator » 5 lip 2012, 22:44

Nic nie stoi w miejscu, samochód został dzisiaj a właściwie już wczoraj częściowo wyprany domowymi sposobami. Prawie cała częśc siedząca tapicerki została wyprana. Siedzenia zostały częściowo rozebrane i do dzieła, czas zrobić ręczne pranie :) Przy okazji poddałem rewitalizacji fotel kierowcy, dołożyłem troszkę gąbki na skraj siedzenia i naprawiłem nareszcie mechanizm podnoszenia fotela, a dokładnie ten od pokrętła bliżej oparcia. Stan licznika 221700 obecnie. W najbliższym czasie czas na wymianę sworznia wahacza z lewej strony, wieczne nic nie będzie na polskich drogach. W planie jeszcze czyszczenie drugiego fotela i jak zdobędę odpowiedni przewód, wymiana pękniętej klemy masowej.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Radex » 5 lip 2012, 22:56

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Mieczyslaw » 5 lip 2012, 23:00

ze tez Ci sie chcialo chlopaku, daj spokoj. chyba z nudow takie rzeczy Ci do glowy przychodza :P

PS. gratuluje zmiany koloru ;)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Dominator » 5 lip 2012, 23:05

Ach dziękuję <zawstydzony> :P Co do prania, to materiał zdjąłem z tej gąbki i pranie w wannie :)
Za różowego też dziękuję ;)
Urlop mam <czarodziej>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Radex » 5 lip 2012, 23:08

Dominator napisał(a):Urlop mam

w urlop się pije i kolekcjonuje zgony :P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez oblivion » 6 lip 2012, 11:52

Ja też tak piorę siedziska; ukręcam kółka kombinerkami, później zakładam opaski do kabli ;) i pranie w pianie aktywnej, rewelacja ;)
Jak mi koleś w pralni tapicerek powiedział, że auto trzeba zostawić, bo siedzenia wyciąga itp. to mi się odechciało wracać do domu autobusem przez całe miasto, bo nie podwiezie, a 150 za pranie łyka <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Mieczyslaw » 6 lip 2012, 20:57

kurde ja to nie wiem, mi szczerze mowiac by sie chyba nie chcialo robic takiego zabiegu, bez kitu i z kitem tez. Zreszta u mnie auto caly czas na chodzie jest wiec nie mialbym chyba nawet mozliwosci odstawienia go na jeden czy dwa dni zeby to wyschlo wszystko. Wychodzi u Ciebie milosc do auta ;) ciekawe co Twoja Pani na to :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Dominator » 6 lip 2012, 22:35

Moja pani, nie bylo jej wtedy przy mnie ;) ja jakos cudownie tego nie pralem, choć piana byla :) ale najważniejszym bylo odświeżyć choć trochu :) oblivion tak samo robilem z tymi kółkami.

Dzisiaj złożyłem zamówienie na nowe tarcze przód M6, wybór padł na Zimmermanny. Montaż jeszcze przed zlotem. Chcialem z tym przeczekać do przyszłego roku, ale choć nie wyglądają na zużyte to sa przegrzane i czuć coraz większe bicie co objawia sie dodatkowo sutkami klocków.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Dominator » 18 lip 2012, 22:06

Tak jak wczesniej wspomniałem, tak też się stało.. Przed wyjazdem na Megaspot Ryki 2012 w samochodzie zawitały nowe tarcze Zimmermann .
Obrazek Już przejechane na nich ponad 1000km więc chyba się ułożyły, skuteczność hamowania w porządku, zadnego bicia. Niestety szalenstwa w Rykach przez to nie było. Przynajmniej opony nie ucierpiały :)
W dniu dzisiejszym wymieniłem (z pomocą brata tym razem) sworzeń wahacza z prawej strony. Wybór padł na TRW. Trochę uderzeń młotkiem było, ale że wymieniałem w zeszłym roku z drugiej strony, to pozyskane doświadczenie owocowało ;) Jednak zdjęć z wymiany nie robiłem..
Obrazek
A tu jeszcze kilka fotek z samego zlotu :)

Obrazek
Tutaj Grupa Małopolska :D Wraz z Xedosem Beny'ego :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tutaj wielofunkcyjność hatchbacka :D
Obrazek

A tutaj zajumane zdjęcia z katalogu beny'ego :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na ostatnim nawet się załapałem i to prawie w centrum <jupi>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Riki » 18 lip 2012, 22:15

Jakie klocki załozyłeś do tych tarcz? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Dominator » 18 lip 2012, 22:22

Klocki EBC black stuff. Założone juz na poprzednich tarczach, niedawno ale właściwie jak nowe więc nie było sensu znowu płacić.
edit: lubią piszczeć, ale to nie tylko u mnie..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Radex » 19 lip 2012, 00:09

piękna jest :) jeszcze tylko jakieś halogeny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Markiz » 19 lip 2012, 07:45

Dominator gratuluję ślicznej GF. Jeszcze tylko halogeny i będzie <spoko>
Daj więcej info jak naprawiłeś mechanizm podnoszenia fotela. W GE czeka mnie podobny zabieg i wszelkie info jest bezcenne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Dominator » 19 lip 2012, 08:30

Dzieki, dzieki :) Zeby byla piekna to musial bym jeszcze usunac ognisko rdzy nad czolowa szyba, ale to chyba w przyszlym roku :) Jak juz kiedys wspomnialem halogeny tylko okragle wchodza w gre, i odpowiednio trzeba by je zaadoptowac.
Markiz, na forum jest fotorelacja z naprawy tej sprezyny przy regulacji fotela. Jest to dosc prosta czynnosc, aczkolwiek wymagajaca cierpliwosci. Wazne jest to, ze jak wyciagniesz ten mechanizm, to staraj sie zeby ta sprezyna nie wypadla tylko byla na tych dwoch (lub jednym z dwoch) koszyczkow tworzacych obudowe mechanizmu.Sa tam dwie sprezyny, wiec jesli padla ta znajdujaca sie wyzej, to pojdzie latwiej. Operacja naprawy bedzie polegala tylko na zagieciu ulamanej sprezyny, w taki sposob jak bylo to pierwotnie i umieszczenie zagiecia sprezyny w takim rowku mechanizmu zebatki. Rozumie ze rowniez padlo te pokretlo od strony oparcia fotela?
Ja naprawilem to dla wlasnej satysfakcji, bo i tak fotel mam obnizony, tak lubie :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Markiz » 19 lip 2012, 08:45

W GE mam tylko jedno pokrętło góra-dół.
Dzięki za info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Dominator » 19 lip 2012, 09:09

Fotorelacja na forum,jest odnosnie GFa, ale domyslam sie, ze w GE nie bylo jakos innego cudowania i pewnie naprawa bedzie wygladac podobnie. Powodzenia :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Roni » 22 lip 2012, 13:28

Przód sterczy jak u mnie, trzeba coś z tym zrobić w końcu <glupek2> :D

Ogólnie muszę obczaić tak zrobioną mazde na żywo żeby sie do niej przekonać :)
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez Dominator » 24 lip 2012, 09:42

Jak wyrzuciłem wszystko z bagażnika to tył wyrażnie się podniósł.. Audio i koło waży, do tego inne bibeloty..
Lipiec pod znakiem nabijania kilometrów juz trochę ponad 224500.. prawie 3kkm w niecałe 3 tyg. A prawdziwych wakacji z urlopowym wypoczynkiem nie zaliczyłem <oczy>
Myślałem nad obniżeniem samego przodu, ale nie wiem jak wtedy z trakcją będzie <co?>
Obrazek
A tu takie małe co nieco <diabełek>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Mieczyslaw » 29 lip 2012, 13:03

daj sobie spokoj z obnizaniem samego przodu. Mysle ze jezeli obnizac to tyl i przod bo moze nie bedzie problemu z trakcja ale z czyms innym biorac pod uwage ze przod bedzie utwardzony a tyl bedzie sie hustal po swojemu
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Radex » 29 lip 2012, 13:09

Mieczyslaw napisał(a):daj sobie spokoj z obnizaniem samego przodu. Mysle ze jezeli obnizac to tyl i przod bo moze nie bedzie problemu z trakcja ale z czyms innym biorac pod uwage ze przod bedzie utwardzony a tyl bedzie sie hustal po swojemu
z jednej strony tak, jesli wlozy np sprezyny H&R na przod. wtedy w pewnych sytuacjach auto mogloby sie zachowywac nieobliczalnie.
zastanawia mnie jednak czy same Jamexy na przod nie byly by optymalnym rozwiazaniem o ile sa w miare miekkie i zblizone do oryginalow.
choć czytając różne opinie o jamexach (tudziez innych mts technikach) nie napawa mnie to optymizmem i fucktycznie chyba tak jak Mietek pisze albo kupić komplet DOBRYCH sprężyn albo nie kombinować NIC i zostawić oryginał.

http://daewooforum.pl/temat24059.html
http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=34909
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy