VIN: JMZBA145201182020
Data produkcji: 09.02.1995
Silnik: DOHC 1.5 16v – 88KM "z5" + LPG sekwencja (STAG 200)
Lakier: SU Classic red
Wnętrze: BJ3 Dark gray
Przebieg: >281 700km (na dzień 05.03.2015)
Wyposażenie: #wspomaganie kierownicy, #centralny zamek z opcją "antynapad" , #2x elektryczne szyby, #klimatyzacja, #elektryczna regulacja wysokości świateł, #regulowana wysokość kolumny kierownicy, #płynna regulacja prędkości wycieraczek, #2x oświetlenie drzwiowe, #podłokietnik skórzany, #alufelgi 15", #radio CD/USB, #skórzany mieszek i gałka dźwigni zmiany biegów, #wykończenia wnętrza Alcantara

Mazda trafiła w moje ręce 6.07.2012r z przebiegiem 238 000km. Zdecydowałem się na jej zakup z racji dosyć korzystnej ceny i świeżej, sekwencyjnej instalacji gazowej. Było w niej sporo drobiazgów do zrobienia (widać to nawet po poniższej liście "do naprawy/wymiany") jednak były (po części nadal są) to rzeczy które nie przeszkadzają w codziennej eksploatacji. Myślę że własnymi siłami, przy stopniowych nakładach (studenckich) funduszy które jak wiadomo są mocno ograniczone doprowadzę ją do stanu świetności


Poza faktem że cała karoseria była kiedyś ponownie malowana jest zadziwiająco dobrze. Buda zdrowa jak mało która

Przymusowo przy okazji wymiany amortyzatorów z tyłu (SRL) pęknięte sprężyny zostały wymienione na używane seryjne. Po tym zabiegu tył podniósł się jeszcze bardziej co mnie niezmiernie drażniło. I tym oto sposobem po około pół roku w lipcu 2013 przy okazji wymiany sworzni wleciał pakiet progresywnych sprężyn obniżających Vogtland (-50/-60)

Najzwyklejsze, najpopularniejsze w świecie "z5" czyli 1489,00cm3 pojemności i 88km mocy (było kiedyś ale pewnie parę koników zdechło a hamować z5 nie widzę najmniejszego sensu


Całkowita seria napędzana KENWOODem KDC-3054UG
Wymiany/naprawy eksploatacyjne:
-wymiana oleju (Motul 4000 Motion) + filtra oleju i powietrza (238 189km) – 15.07.2012
-wymiana płynu chłodniczego (Prestone) (241 150km) – 24.09.2012
-wymiana płynu hamulcowego (DOT4) (244 090km) – 31.10.2012
-wymiana cylinderka hamulcowego (lewy tył) (244 090km) – 31.10.2012
-wymiana akumulatora (BOSCH 52Ah 470A) (244 090km) – 31.10.2012
-wymiana tarcz i klocków hamulcowych TRW (248 890km) – 13.01.2013
-wymiana amortyzatorów (SRL) + sprężyn tył (249 750km) – 23.01.2013
-wymiana osłony przegubu (SKF) PP (249 750km) – 23.01.2013
-wymiana końcówki drążka kier. (Yamato) PP (249 750km) – 23.01.2013
-wymiana łożyska koła PP (249 750km) – 23.01.2013
-wymiana oleju (Orlen Platinum Classic Mineral) + filtra oleju (253 080km) – 06.03.2013
-wymiana filtrów LPG (255 600km) – 12.04.2013
-regeneracja wtryskiwaczy LPG (255 600km) – 12.04.2013
-wymiana przepływomierza (255 600km) – 12.04.2013
-czyszczenie przepustnicy (255 600km) – 12.04.2013
-wymiana sworzni wahaczy (Yamato) (260 200km) – 18.07.2013
-wymiana osłon amortyzatorów (przód) i sprężyn zawieszenia (progresywny pakiet obniżający Vogtland) (260 200km) – 20.07.2013
-wymiana szpilki koła LP – 29.07.2013
-wymiana kompletu rozrządu (pasek OYODO, 2xrolka prowadząca GMB, napinacz GMP, uszczelka pokrywy zaworów ORI) (261550km) – 21.08.2013
-wymiana lewego przegubu (267200km) – 28.12.2013
-wymiana oleju (Orlen Platinum Classic Mineral) + filtra oleju (267 400km) – 10.01.2014
-wymiana przewodów zapłonowych (Magnecor Competition KV85) (267 400km) – 10.01.2014
-wymiana o-ringu aparatu zapłonowego (267 400km) – 10.01.2014
-wymiana szczęk hamulcowych tył (268 200km) – 20.02.2014
-wymiana łączników stabilizatora LP + PP (268 200km) – 20.02.2014
-wymiana filtra powietrza (273 000km) – 11.07.2014
-wymiana lewego przegubu (OEM JAPAN) (274 440km) – 06.09.2014
-wymiana przełącznika zespolonego ("pająk") – (279 400km) – 21.01.2015
Do naprawy/wymiany:
-konserwacja podwozia i profili zamkniętych – zrobione

-wymiana kompletu rozrządu i pasków – zrobione

-przeczyszczenie krańcówek w drzwiach – zrobione

-uzupełnienie braków w oświetleniu zewnętrznym – zrobione

-nabicie klimatyzacji,
-usunięcie rys z szyb bocznych,
-naprawa pękniętego wkładu lusterka – zrobione

-naprawa anteny elektrycznej,
-naprawa zegarka – zrobione

-wymiana tłumika na seryjny – zrobione

-naprawa włącznika świateł, – zrobione

-wyciszenie dmuchawy nawiewu zrobione

-naprawa tapicerska fotela kierowcy zrobione

-naprawa podsufitki zrobione

Planowane modyfikacje:
-lakierowanie wnęk zderzaków, lotki i lusterek na czarny mat,– zrobione

-alufelgi,– zrobione

-skórzana tapicerka z wersji "limited edition"
-kierunkowskazy "amber", zrobione

-oświetlenie wnętrza LED, zrobione

-podświetlenie nóg LED, zrobione

-skórzany mieszek zmiany biegów,– zrobione

-dołożenie elektrycznych lusterek,
-dołożenie podgrzewania lusterek,
-spryskiwacze reflektorów,
-radio/audio itp,– zrobione

-pomalowanie zacisków i bębnów hamulcowych,– zrobione

-dołożenie końcówki tłumika, zrobione

–"short shifter"– zrobione

-skórzana kierownica,
-czarne znaczki z logiem – zrobione

-czarne wnęki soczewek – zrobione

GALERIA:
#09.2014 – przedzlotowo...



#08.2013 – obniżona


Obniżona: (Vogtland -50/-60)

#05.2013 – Przed obniżeniem (czyt:"koza")
#08.2012
#07.2012 – korekta lakieru + wosk
#07.2012 – krótko po kupnie...
Spot – Iława (07.2014)
Dotychczas pokonałem Mazdą od lipca 2012 roku ponad 40 000km. Z każdym kilometrem przynosi mi coraz więcej frajdy, a bezawaryjność i niskie spalanie skutecznie powstrzymują mnie przed zdradą i rozglądaniem się za inną
