hmmm czytam czytam czytam i (nie obrażając nikogo) mam polewę:)
troszkę wam napiszę:)
Po 1 to podstawa polskiego guru
http://www.car-audio.waw.pl/PolskiCarAudioFAQ.pdfNastępnie... Możecie sobie kupować co tam chcecie i wydawać grubą kasę...ale
bez odpowiedniego przygotowania samochodu to wam nic nie da!1. Porządne wygłuszenie drzwi. Czym? Tym na co was stać bez większej różnicy czy dynamat czy zwykłe maty. Oby nie gąbka akustyczna czy jak to się zwie. Ze względu na to iż chłonie wilgoć która podczas deszczu spływa do środka i po kilku ulewach prędzej będziecie ją z tamtąd wyciągać niż wkładaliście.
2. Dystanse z MDFu zwykłe i najlepiej samemu z 2-3 razy zaimpregnować.
3. Dopiero teraz możecie myśleć o całej reszcie
Ale niestety kupno głośników hertz( z ogólną opinią sa słabe...grają wysoko drażniac..ale niektórzy to lubią) czy już nie daj boże peingów czy rożnych magnatów czy blapunktów. By zorientować się co jest dobre wystarczy poczytać troszkę innych for specjalizujących się w tym
Głośniki oczywiście można zakupić używane od znajomych z for czy na allegro

jeśli są w dobrym stanie to czemu nie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zawsze można zaoszczędzić dużą sumę kasy
Głośniki najlepiej to 2 drożne odseparowane...oczywiście można i 3way ale to już inna półka i inne wymagania.
Żadnych 3drożnych.
Firmy...te znane to DLS Focal Morele u-Dimension ReAudio itp itd
Jednakże kupno samych głośników to nie wszystko...a podpięcie ich pod ori radio to zbrodnia

żadnego efektu.
Potrzebujemy wzmacniacza:) ale jakiego to jest zależne od naszej kieszeni i potrzeb.
2 kanałowy na zasilenie samego przodu
4 kanałowy na zasilenie przodu i tyłu( tył psuje scenę akustyczną więc "moim" zdaniem robienie tyłu jest bez sensu)
4 kanałowego na zasilenie przodu i jakiegoś suba
4 kanałowego na zasilenie przodu w systemie bi-amping( to wiąże się z zamontowaniem albo korektora czasowego albo radia z procesorem)
no i albo 2 kanałowego by zmostkować kanały na suba
albo monoblocka na suba ( wiąże się to z większym wydatkiem)
Dobór wzmacniacza jest zależny od nas i od naszych środków.
Osobiście polecam kupno używanych ze względu na to iż czasem na różnych portalach można wyrwać pożądne wzmaki, klasyki, wzmacniacze które grają a nie tylko puszczają sygnał... i oczywiście o wiele mniejsza sumę niż nowe.
Dzisiejsze wzmaki z niższych półek nie mają porównania ze starszymi wzmakami z wyższych serii.
No i na koniec zostaje na zakup głównej jednostki:)
O typie wyglądu i bajerów nie będę się rozpisywał bo to każdy dopiera pod siebie:)
Ale na pewno...radia za 200-300 zł (nówki) są na odstawkę...grają tak samo tylko wyglądają inaczej...
Radia albo z lekko wyższej półki albo tak jak ja lubię

używka
Ważne by miały odpowiednią liczbę wyjść RCA....
Na przód
Na tył
i na suba
Oczywiście to nie jest konieczne...ale bardzo przydatne:)
Dobrze też jest mieć filtry górne i dolne i do suba. Z tego względu iż ułatwia nam to życie

nie musimy latać do wzmaka i kręcić a wystarczy usiąść przy radiu i ustawić
Co do Bi-ampingu wspomnianego wcześniej... Jest możliwość kupienia radia z procesorem czasowym który umożliwia nam korekcję czasową dla każdego głośnika

i zrobienie sceny akustycznej pod swoje gusta.
Oczywiście to nie jest koniec
Do tego dochodzą dobre kable zasilające dobre kable sygnałowe i duuuuuużo cierpliwości.
Niektórzy zarzucą mi to,że to dla bogatych itp...nie, nie musicie wszystkiego kupować od razu

po klocku:)
Ale ostrzegam CarAudio to worek bez dna i choroba

Oczywiście to wszystko to moje zdanie żeby nie było wyciągnięte z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam