Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
No i mnie to dopadło :/
Objawy? – dziwny świst w momencie odpalania wentylatora od chłodnicy. Po za tym żadnych
Miał może ktoś coś podobnego?
Spróbuje jutro gdzieś podjechać na odczytanie, ale pewnie jak zawsze będzie problem ze znalezieniem magika od mazdy/warsztatu który nie jest zasrany robotą
Objawy? – dziwny świst w momencie odpalania wentylatora od chłodnicy. Po za tym żadnych
Miał może ktoś coś podobnego?
Spróbuje jutro gdzieś podjechać na odczytanie, ale pewnie jak zawsze będzie problem ze znalezieniem magika od mazdy/warsztatu który nie jest zasrany robotą
rdy napisał(a):No i mnie to dopadło
zapalily sie u ciebie check engine i TCS?
i to przy takich objawach>
rdy napisał(a):dziwny świst w momencie odpalania wentylatora od chłodnicy.
dziwne...
Dokładnie tak, TCS + check engine
Zaraz jeszcze się przejadę i spróbuje nagrać filmik, bo faktycznie jest to straszliwie dziwne...
EDIT
Jednak nie wrzuce, bo nic nie słychać na filmiku :/
Ale. Błąd zniknął, przeciągnałem trochę auto. Oprócz tego świszczenia przy załączaniu się chłodnicy, gdzieś tak w okolicach 3000-3200 obrotów słychać dziwny dzwięk, z tym że raczej napewno nie jest to od wtryskiwacza. Jakby jakiś plastik
EDIT(12.07)
Czyszczenie EGR pomogło
Zaraz jeszcze się przejadę i spróbuje nagrać filmik, bo faktycznie jest to straszliwie dziwne...
EDIT
Jednak nie wrzuce, bo nic nie słychać na filmiku :/
Ale. Błąd zniknął, przeciągnałem trochę auto. Oprócz tego świszczenia przy załączaniu się chłodnicy, gdzieś tak w okolicach 3000-3200 obrotów słychać dziwny dzwięk, z tym że raczej napewno nie jest to od wtryskiwacza. Jakby jakiś plastik
EDIT(12.07)
Czyszczenie EGR pomogło
Cholera no, dzisiaj znów błędy powróciły...
401
404
I teraz pytanie, zawór będę wymieniał, ale muszę dzisiaj jechać w trasę, da się czy lepiej nie? Po czyszczeniu silnik chodzi trochę lepiej dostał kopniaka na niskich obrotach. Nie wszedł w tryb awaryjny, chodzi całkowicie normalnie
401
404
I teraz pytanie, zawór będę wymieniał, ale muszę dzisiaj jechać w trasę, da się czy lepiej nie? Po czyszczeniu silnik chodzi trochę lepiej dostał kopniaka na niskich obrotach. Nie wszedł w tryb awaryjny, chodzi całkowicie normalnie
Przebrnąłem przez temat i troszkę się zmartwiłem szczerze powiedziawszy. Widzę, że problemów z tym związanych może być cała masa. Wczoraj, kiedy samochód prowadziła moja żona pojawiły się dwie magiczne kontrolki opisywane w temacie. Przy następnym uruchomieniu samochodu i dzisiaj wszystko jest już w porządku. Nic się nie zapala, auto działa normalnie. Dopóki nic się nie będzie zapalać zignoruje temat, ale przypuszczam, ze kolejne pojawienie się kontrolek to tylko kwestia czasu i coś niedobrego zaczyna się dziać...
Kończą mi się powoli klocki z przodu i z tyłu, czy to może być w jakiś sposób powiązane?
Mogę poprosić na początek o krótką instrukcję jak wyczyścić tego EGRa?
Mogę poprosić na początek o krótką instrukcję jak wyczyścić tego EGRa?
kalatos napisał(a):Mogę poprosić na początek o krótką instrukcję jak wyczyścić tego EGRa?
wszystko znajdziesz w dziale diesel MZR-CD
Cześć.
Właśnie kupiłem mojego pierwszego wymarzonego Japończyka i po 100 km pojawił się tytułowy problem. Świecą obie kontrolki, tyle że po odczytaniu kodów u znajomego mechanika (nie wiem jakim sprzętem się podpinał) wyszły błędy, których tu nie znalazłem:
c2743
c38ce
Kontrolki zapaliły się w trakcie jazdy i już tak zostały. Po odczytaniu, mechanik wykasował je, ale po kolejnych 20 km pojawiły się znowu. Dodam, ze auto zachowuje się na drodze "normalnie". Chociaż, jak na moje doświadczenie, trochę zamulone jest jak na swoje 121KM.
Jeśli ktoś z Was zna te błędy to proszę o pomoc.
Właśnie kupiłem mojego pierwszego wymarzonego Japończyka i po 100 km pojawił się tytułowy problem. Świecą obie kontrolki, tyle że po odczytaniu kodów u znajomego mechanika (nie wiem jakim sprzętem się podpinał) wyszły błędy, których tu nie znalazłem:
c2743
c38ce
Kontrolki zapaliły się w trakcie jazdy i już tak zostały. Po odczytaniu, mechanik wykasował je, ale po kolejnych 20 km pojawiły się znowu. Dodam, ze auto zachowuje się na drodze "normalnie". Chociaż, jak na moje doświadczenie, trochę zamulone jest jak na swoje 121KM.
Jeśli ktoś z Was zna te błędy to proszę o pomoc.
- Od: 11 sie 2012, 22:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM 2005r
Możesz zmienić dwie rzeczy... albo mechanika albo samochód...
Błędy podane przez mechanika to jakaś nieistniejąca fanaberia...
Czekamy na rozwój wydarzeń i prawdziwe kody błędów.
Powodzenia
PS. Możesz podać skąd jesteś, będzie Ci łatwiej doradzić specjalistę...
Błędy podane przez mechanika to jakaś nieistniejąca fanaberia...
Czekamy na rozwój wydarzeń i prawdziwe kody błędów.
Powodzenia
PS. Możesz podać skąd jesteś, będzie Ci łatwiej doradzić specjalistę...
Dzięki za odpowiedź. Mechanika raczej nie zmienię, auta też, ale jeśli chodzi o elektronikę, to zawsze mogę podjechać do innego "diagnosty". Mieszkam niedaleko Szczecina, więc jeśli macie jakieś namiary, to jestem otwarty na propozycje.
- Od: 11 sie 2012, 22:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM 2005r
Ja bym jednak radził zmienić mechanika, bo co to za mechanik który odczytuje błędy jakimś cholera wie czym, nie jest w stanie ich odczytać bo urządzenie podało mu jakieś głupoty, a jedynym jego rozwiązaniem jest wykasowanie i zapominanie...
To już u mnie w mieściowsi byle elektryk ma interfejs odczytujący błędy z mazdy
Jak jest zamulony to może być coś z egrem, ze sterowaniem turbiny i mnóstwo innych rzeczy
To już u mnie w mieściowsi byle elektryk ma interfejs odczytujący błędy z mazdy
Jak jest zamulony to może być coś z egrem, ze sterowaniem turbiny i mnóstwo innych rzeczy
Witam
Podepnę się pod temat.
Auto jak w podpisie.
Moja sytuacja wygląda nastepująco.
Jazda z Polski do Chorwacji bez problemów.
Drugi dzień pobytu jezda pod ostrą górę bez problemu, zawrcanie na górze koła zabuksowały (piach i kamienie napodłożu), od tego momentu problem. Zaświeciła się kontrolka silnika, kontroli trakcji i DSC OF. Pojechałem na dół, silnik zgasiłem. Po powrocie ze sklepu zonk, silnik niechce odpalić, odpalił za 4 razem. Auto po odpaleniu zachowuje się normalnie. Jako że do powrotu miałem do pokonania jeszcze 1800km, myślę trzeba podjechać gdzieś na serwis. Udałem się na następny dzień do Dubrownika do serwisu Mazdy. Kierownik mechaników podłączył auto pod kompa i mówi jest problem, pytam co się stało, tłumaczy że część za 10euro do wymiany, ale części nie ma musi sprowadzić. Pytając o koszt wymiany otrzymałem odpowiedz 1180kun (około 700zł).
Pytam dalej co się stało, no więc tłumczy że jakaś część zależy jak się ustawi to się silnik uruchomi i tak faktycznie było nieraz odpalił od pierwszego, a nieraz od piatego kopa.
Pytam dalej dojade do Polski, odpowiedz że tak i faktycznie dojechałem.
Najdziwniejsze jest to że nie wzieli ani grosza za podłączenie i skasowanie błedów.
Z tego co pamiętam to na kompie wyskoczył błąd P0006.
Pytanie co dalej ?
Chciałem zamówić ową cześć ale niemam pojęcia co to jast (mój angielski zbyt słaby).
Mam nadzieję że mogę liczyć na waszą pomoc.
Zakupiłem Elma kod jaki odczytałem programem PCMSCAN to
P0016 Crankshaft Position – Camshaft Position Correlation (Bank 1 Sensor A).
Gdzie się znajduje ten czujnik?
Podepnę się pod temat.
Auto jak w podpisie.
Moja sytuacja wygląda nastepująco.
Jazda z Polski do Chorwacji bez problemów.
Drugi dzień pobytu jezda pod ostrą górę bez problemu, zawrcanie na górze koła zabuksowały (piach i kamienie napodłożu), od tego momentu problem. Zaświeciła się kontrolka silnika, kontroli trakcji i DSC OF. Pojechałem na dół, silnik zgasiłem. Po powrocie ze sklepu zonk, silnik niechce odpalić, odpalił za 4 razem. Auto po odpaleniu zachowuje się normalnie. Jako że do powrotu miałem do pokonania jeszcze 1800km, myślę trzeba podjechać gdzieś na serwis. Udałem się na następny dzień do Dubrownika do serwisu Mazdy. Kierownik mechaników podłączył auto pod kompa i mówi jest problem, pytam co się stało, tłumaczy że część za 10euro do wymiany, ale części nie ma musi sprowadzić. Pytając o koszt wymiany otrzymałem odpowiedz 1180kun (około 700zł).
Pytam dalej co się stało, no więc tłumczy że jakaś część zależy jak się ustawi to się silnik uruchomi i tak faktycznie było nieraz odpalił od pierwszego, a nieraz od piatego kopa.
Pytam dalej dojade do Polski, odpowiedz że tak i faktycznie dojechałem.
Najdziwniejsze jest to że nie wzieli ani grosza za podłączenie i skasowanie błedów.
Z tego co pamiętam to na kompie wyskoczył błąd P0006.
Pytanie co dalej ?
Chciałem zamówić ową cześć ale niemam pojęcia co to jast (mój angielski zbyt słaby).
Mam nadzieję że mogę liczyć na waszą pomoc.
Zakupiłem Elma kod jaki odczytałem programem PCMSCAN to
P0016 Crankshaft Position – Camshaft Position Correlation (Bank 1 Sensor A).
Gdzie się znajduje ten czujnik?
-
tinschert
Przepraszam za przerwę, ale dużo miałem na głowie i mazda leżakowała w garażu. Dziś podpiął się do niej elektronik z odpowiednim sprzętem i wyszły już "poprawne" błędy: P0409-FF i wynikający z niego C1119. Jeśli chodzi o dymienie spod korka- nie zauważyłem. Za to przy agresywnym ruszaniu/przyspieszaniu to chmury dymu z wydechu mógłby pozazdrościć mi najbardziej zdezelowany kamaz.
Jutro czeka mnie kontrola dolotu do EGRu, może znajdzie się przyczyna.
EDIT(05.09)
I wyjaśniła się chmura dymu przy gwałtownym ruszaniu, jeden z wężyków podciśnieniowych idący do turbiny był zapchany, odpowiedzialny za przeładowanie turbiny, bodajże. Po przepchaniu wróciła pełna moc i samochód przestał kopcić.
Niestety czyszczenie przewodów w obrębie EGRu nie pomogło i znowu wyskoczyły te same błędy
Jutro czeka mnie kontrola dolotu do EGRu, może znajdzie się przyczyna.
EDIT(05.09)
I wyjaśniła się chmura dymu przy gwałtownym ruszaniu, jeden z wężyków podciśnieniowych idący do turbiny był zapchany, odpowiedzialny za przeładowanie turbiny, bodajże. Po przepchaniu wróciła pełna moc i samochód przestał kopcić.
Niestety czyszczenie przewodów w obrębie EGRu nie pomogło i znowu wyskoczyły te same błędy
- Od: 11 sie 2012, 22:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM 2005r
WITAM
MAM PYTANKO 2 TYG TEMU WYMIENIALEM SPRZEGLO Z DWUMASA , JAKIES 3 DNI TEMU ZASWIECILA SIE KONTROLKA SILNIKA PO ODCZYTANIU BLEDU POJAWILO SIE COS TAKIEGO – pending dtc(s) detected during current of last complete driving cycle – CZY KTOS MOZE POWIEDZIEC COZ TO JEST Z GORY DZIEKUJE
MAM PYTANKO 2 TYG TEMU WYMIENIALEM SPRZEGLO Z DWUMASA , JAKIES 3 DNI TEMU ZASWIECILA SIE KONTROLKA SILNIKA PO ODCZYTANIU BLEDU POJAWILO SIE COS TAKIEGO – pending dtc(s) detected during current of last complete driving cycle – CZY KTOS MOZE POWIEDZIEC COZ TO JEST Z GORY DZIEKUJE
dardoc
- Od: 8 wrz 2012, 10:48
- Posty: 5
- Skąd: NOTTINGHAM
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.2 DIESEL 2013
( MAZDA 6
2.0 l Diesel 136MPS – DO 02/2014)
a ok spoko, to mam maly problem poniewaz tylko to sie wyswietlilo a blad skasowalem wczoraj i jak narazie niewyskakuje , dzieki za pomoc bede musial sie temu przyjrzec jesli wyskoczy ponownie
dardoc
- Od: 8 wrz 2012, 10:48
- Posty: 5
- Skąd: NOTTINGHAM
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.2 DIESEL 2013
( MAZDA 6
2.0 l Diesel 136MPS – DO 02/2014)
dardoc76 napisał(a):dzieki za pomoc bede musial sie temu przyjrzec jesli wyskoczy ponownie
dokladnie... potrzebujemy kod samego bledu... (nie opis), poniewaz zdarza sie, ze opisy mechanikow nie sa poprawne

Hej
A czy udalo sie komus wkoncu dojsc co ten kod oznacza bo przewertowalem forum i rozne pomysly byly.
P 2009 regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego – sygnał za niski (Bank1).
U mnie jedyny objaw to brak mocy tak to bym nawet nie wiedzial o usterce, zadna kontrolka sie nie swieci, silnik super chodzi itp. Moja madzia to Mazda 6 2005 2.0 Diesel 136hp. Jak macie jakies pomysly to prosze o pomoc, a w miedzyczasie postaram sie cos znalezc na forum
A czy udalo sie komus wkoncu dojsc co ten kod oznacza bo przewertowalem forum i rozne pomysly byly.
P 2009 regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego – sygnał za niski (Bank1).
U mnie jedyny objaw to brak mocy tak to bym nawet nie wiedzial o usterce, zadna kontrolka sie nie swieci, silnik super chodzi itp. Moja madzia to Mazda 6 2005 2.0 Diesel 136hp. Jak macie jakies pomysly to prosze o pomoc, a w miedzyczasie postaram sie cos znalezc na forum
- Od: 26 wrz 2008, 21:27
- Posty: 10
- Skąd: Harefield
- Auto: Mazda6 2005 2.0 TDI Sport BOSE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6