silnik przerywa / gaśnie
Stan oleju ok. Filtr wymieniony ok 5 tyś km temu. FAP nie wchodzi w grę, bo jest usunięty. Zalałem dziś STP do wtrysków i pognałem go troszeczkę. Zobaczymy jak będzie się zachowywał jutro.
A może to być wina dziadowskiego paliwa?
A może to być wina dziadowskiego paliwa?
- Od: 16 lut 2012, 10:13
- Posty: 45
- Skąd: Żyrardów
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active
tak, ale cały czas ta kontrolka ciśnienia oleju mi tu nie gra.
akostarek napisał(a):tak, ale cały czas ta kontrolka ciśnienia oleju mi tu nie gra.
Zapaliła się podczas jazdy dosłownie na chwilkę kiedy to zdławił się silnik na niskich obrotach. Dziś było wszystko ok. W weekend mam sporo do przejechania, więc mam nadzieję, że to była wina paliwa.
- Od: 16 lut 2012, 10:13
- Posty: 45
- Skąd: Żyrardów
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active
akostarek napisał(a):hmm, dość dziwny przypadek, powodem falowania obrotów może być wiele usterek, problemy z odpalaniem mogą mieć również wiele przyczyn. Dodatkowo jeszcze ta kontrolka oleju, sprawdzałeś stan ? kiedy był wymieniany filtr oleju ? Nie wiadomo czy to w ogóle wiązać z resztą objawów![]()
Co do reszty problemy albo jest problem ze sterowaniem wtryskiem (nieprawidłowe sygnały jakichś czujników), albo z układem paliwowym – za małe ciśnienie (problemy z odpalaniem). Może być też coś nie tak po stronie wysokiego ciśnienia z regulacja... Zagadka, jak masz możliwość to podepnij pod jakiś czytnik OBD2, sprawdziłbym też wszystkie połączenia z czujnikami (głownie CMP i CKP).
Takie samoczynne gaśnięcie może powodować również totalnie zapchany FAP, ale powinny być już wcześniej inne problemy...
Dziś podłączyłem auto pod komputer u mechanika i wywaliło błąd układu paliwowego.
Powiedział, że prawdopodobnie któryś wtrysk nawalił. w piątek ma je wyjąć na stół i zrobić próbę przelewową. Koszt regeneracji jednego z robota 250 zł. To dobra cena?
Wymienie jeszcze filtr paliwa, tylko nie wiem jakiej firmy najlepiej kupić? oryginał na allegro

- Od: 16 lut 2012, 10:13
- Posty: 45
- Skąd: Żyrardów
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active
kup w fordzie => http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-pa ... Fomoco/707
100 w kieszeni a kupujesz to samo
100 w kieszeni a kupujesz to samo
Problem pojawił sie niedawno. ALe teraz sie nasilił! Auto gaśnie w trakcie jazdy – nie zawsze, ale dość często – gdy obroty dochodzą do 2500 – 3000. Wczesniej jest lekko wyczuwalny spadek mocy, a potem: puffff..... nie ma zadnej mocy i po wciśnięciu podału sprzegła gaśnie. Czy ktoś spotkał sie z takim lub podobnym problemem??? Prosze o pomoc.
Grzegorz
Grzegorz
- Od: 12 lip 2012, 11:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 rok produkcji 2006. SIlniczek 1.6 diesel
Skoro gaśnie przy wysokich obrotach to najprawdopodobniej ECU wyłącza wtrysk, czemu ? trudno powiedzieć, filtr paliwa kiedy był wymieniany ? na wolnych nie gaśnie ? obroty nie falują ? Najprościej zacząć chyba od diagnostyki komputerowej, tylko zapisz kody błędów – może od razu będzie wiadomo OCB.
obroty nie falują – są równe.
Filtr był czyszczony w ASO zimą. Jakoś w grudniu chyba po tym jak zamarzło mi paliwo:)
potem wszystko było OK, aż do teraz. Nie zawsze gaśnie, ale gdy przy przyspieszaniu odczuję brak mocy – wtedy gdy dojdzie do granicy obrotów 2500 – 3000 mac znika i przy wciśnieciu sprzegła gaśnie. Czyli wizyta w ASO:)?
Filtr był czyszczony w ASO zimą. Jakoś w grudniu chyba po tym jak zamarzło mi paliwo:)
potem wszystko było OK, aż do teraz. Nie zawsze gaśnie, ale gdy przy przyspieszaniu odczuję brak mocy – wtedy gdy dojdzie do granicy obrotów 2500 – 3000 mac znika i przy wciśnieciu sprzegła gaśnie. Czyli wizyta w ASO:)?
- Od: 12 lip 2012, 11:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 rok produkcji 2006. SIlniczek 1.6 diesel
podstawową diagnostykę zrobisz za ~60 zł u "nieautoryzowanego" mechanika
Jak posiadasz notebooka (ew smartphone) to kupisz interface w podobnej cenie.
Ogólnie 3tyś obr to limit przy przejściu sterownika w tryb serwisowy.
Jak posiadasz notebooka (ew smartphone) to kupisz interface w podobnej cenie.
Ogólnie 3tyś obr to limit przy przejściu sterownika w tryb serwisowy.
Miałem podobny problem, tzn. auto było słabe i gasło przy gwałtowniejszym przyspieszaniu. W ASO znaleźli błąd P0087 (zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej). Panowie z ASO chcieli od razu zabrać się za pompe i wtryski (wymontowywać i wysyłać do BOSH'a na sprawdzenie). Sam jednak podsunąłem im pomysł, że może by wymienić filtr paliwa (pomimo, że był wymieniany 17 tyś. km temu). Po wymianie filtra samochód ma już normalną moc, ładnie przyspiesza i oczywiście już nie gaśnie. Błąd P0087 już się nie pojawia.
Tak na marginesie: za diagnostykę, wymianę oleju i filtra paliwa skasowali 1000 PLN
. Sprawdzili również, że mój FAP będzie sprawny jeszcze przez 6891 km i z uśmiechem poinformowali, że koszt jego wymiany to 5100 PLN 
Tak na marginesie: za diagnostykę, wymianę oleju i filtra paliwa skasowali 1000 PLN
- Od: 26 cze 2012, 09:40
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2006 r, Diesel 1.6 z FAP,
Właśnie byłem w ASO:)
no i jest ciekawie: w sumie nie wiedzą co może być przyczyną, albo raczej przyczyn może być nieskoeńczenie wiele:)
na poczatek błędy:
P2458-12 PCM
P0089-21 PCM
P1180-21 PCM.
Według nich przyczyna może byc cokolwiek. Wygląda to tak jakby coś odcinało dopływa paliwa przy większych obrotach (to akurat wiedziałem sam z obserwacji zachowania samochodu). Więc stwierdzili że trzeba:
– uzupełnić płyn katalityczny;
– wypalić filtr cząstek stalych.
Może pomoże.
Czy ten filtr wogóle wypala sie? Czy tez jakoś czyści lub po prostu wymienia? Nie powiedzieli na ile km jeszcze go starczy:)
Dają sobie czas do 17:). I zobaczymy co dalej.
no i jest ciekawie: w sumie nie wiedzą co może być przyczyną, albo raczej przyczyn może być nieskoeńczenie wiele:)
na poczatek błędy:
P2458-12 PCM
P0089-21 PCM
P1180-21 PCM.
Według nich przyczyna może byc cokolwiek. Wygląda to tak jakby coś odcinało dopływa paliwa przy większych obrotach (to akurat wiedziałem sam z obserwacji zachowania samochodu). Więc stwierdzili że trzeba:
– uzupełnić płyn katalityczny;
– wypalić filtr cząstek stalych.
Może pomoże.
Czy ten filtr wogóle wypala sie? Czy tez jakoś czyści lub po prostu wymienia? Nie powiedzieli na ile km jeszcze go starczy:)
Dają sobie czas do 17:). I zobaczymy co dalej.
- Od: 12 lip 2012, 11:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 rok produkcji 2006. SIlniczek 1.6 diesel
Grzech napisał(a):P2458-12 PCM
regeneracja filtra cząstek stałych trwa zbyt długo (różnica ciśnień spalin za i przed filtrem cząstek stałych zbyt długo utrzymuje się powyżej dopuszczalnego poziomu)
możliwe przyczyny z translatora:
• zawór EGR zablokowany
• Air bypass valve stuck • zawór obejściowy powietrza zatrzymany
• Intake throttle valve stuck • zawór dławiący zatrzymany dolotowy
• Exhaust gas leakage in exhaust system before diesel particulate filter • Wylot wycieku gazu przez nieszczelności w układzie wydechowym przed filtrem cząstek stałych
• Improper connection at exhaust differential pressure sensor upstream side pipe • Nieprawidłowe podłączenie na wydechowego ciśnienia różnicowego czujnika rury upstream bocznej
• Diesel particulate filter malfunction • Diesel filtr cząstek stałych awarii
• Exhaust differential pressure sensor malfunction • Wylot różnica ciśnień awaria czujnika
• Fuel additive system malfunction • dodatek do paliwa awaria systemu
• Low engine compression • Niska kompresja silnika
• No fuel additive in fuel additive tank • Brak dodatek do paliwa w zbiorniku dodatek do paliwa
• Scheduled maintenance does not have followed • Planowana konserwacja nie podążały
• MAF sensor malfunction • MAF sensor awarii
• FACM malfunction • FACM awarii
• PCM malfunction • PCM usterka
Grzech napisał(a):P0089
Nieprawidłowa regulacja ciśnienia paliwa, podejrzany regulator na pompie i obwód niskiego ciśnienia (filtrrr) (w ASO pewnie wymienią całą pompę). Na IDSsie powinno ładnie sprawdzić OCB.
Możliwe przyczyny:
• Błędne sygnał z czujnika ciśnienia paliwa na PCM
• Fuel metering control valve or related circuit malfunction • pomiar paliwa zawór regulacyjny lub pokrewne usterka obwodu
• Fuel leakage from the fuel injector • wyciek paliwa z wtryskiwacza paliwa
• Fuel leakage or clogging in fuel system • wyciek paliwa lub zatykanie w układzie paliwowym
• Supply pump malfunction • awaria pompy zasilające
• Fuel pressure limiter malfunction • ogranicznik ciśnienia paliwa awarii
• Improper operation of fuel injection control • Nieprawidłowe działanie sterowania wtryskiem paliwa
• PCM malfunction • PCM usterka
Grzech napisał(a):P1180
Niedostateczna wydajność układu zasilania paliwem, możliwe przyczyny
- Kod: Zaznacz cały
• Paliwo pusty
• Fuel supply pump malfunction • Zapas paliwa awaria pompy
• Fuel pressure sensor characteristic malfunction • ciśnienie paliwa Czujnik usterka charakterystyczna
• Fuel metering control valve or related circuit malfunction • pomiar paliwa zawór regulacyjny lub pokrewne usterka obwodu
• Fuel limiter malfunction • paliwa ogranicznik awarii
• Fuel leakage from fuel system • wyciek paliwa z układu paliwowego
• Fuel leakage from fuel injector • wyciek paliwa z wtryskiwacza paliwa
• PCM malfunction • PCM usterka
czujniki itd można posprawdzać pod kątem elektrycznym, w ASO powinno mieć charakterystyki lub punkty odniesienia, tylko w którym ASO Ci to zrobią

Logicznie i ekonomicznie (wg mnie) uzasadniony tok postępowania: Posprawdzałbym pod kątem wycieków koło złączek układu niskiego ciśnienia paliwa, wymienił filtr i zalał pewnego paliwa, jak nie pomoże to trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia na listwie CR i regulator na pompie. Jeśli dalej buba to sprawdzić wtryski ew regeneracja.
Błąd z filtra cząstek stałych – wykasować i obserwować kiedy się wypala, w dziale Y6 jest wątek o FAPie, doczytasz tam jak zadbać to ten układ i co mu szkodzi.
Dzięki
sporo tego, no i możliwości awarii dośc duże.
Generalnie – sprawdzenie "na oko" – wycieków zadnych przy układzie paliwa nie ma.
Na razie działają pod kątem filtra cząstek stałych. W sumie nei wiem czy jest to uzasadnione czy tez robią to bo to fajnie generuje koszty:)
sporo tego, no i możliwości awarii dośc duże.
Generalnie – sprawdzenie "na oko" – wycieków zadnych przy układzie paliwa nie ma.
Na razie działają pod kątem filtra cząstek stałych. W sumie nei wiem czy jest to uzasadnione czy tez robią to bo to fajnie generuje koszty:)
- Od: 12 lip 2012, 11:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 rok produkcji 2006. SIlniczek 1.6 diesel
Płyn katalityczny uzupełniony, filtr cząstek stałych wypalony (okazuje sie ze wypala sie tak samo jak "suche" DPF – obroty i temparatura:)). Ale..... objawy jak były – tak są.
Dalsze ustalenia z ASO: wymiana filtra paliwa + wyczyszczenie wszystkiego co sie da;) i jutro zobaczymy co dalej:) bedzie.
Dalsze ustalenia z ASO: wymiana filtra paliwa + wyczyszczenie wszystkiego co sie da;) i jutro zobaczymy co dalej:) bedzie.
- Od: 12 lip 2012, 11:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 rok produkcji 2006. SIlniczek 1.6 diesel
Grzech napisał(a):Warszawa,
serwisuję teraz w Auto Księżyno – na targówku. Masz jakis namiar na dobrego mechanika od mazdy??? A może ktoś inny ma?:) Mam jeszcze Mazdę 6 2.0 diesel:) więc przydałoby sie.
Znany na tym forum Jaksa !
Masz chyba najbliżej z Warszawy.
Awaria usunięta!
Dziś odebrałem auto po wymianie filtra paliwa. I wszystko działa na razie OK.
Zapłaciłem 1200 PLN. Za co?
1. wypalanie filtra
2. uzupełnienie płynu katalitycznego
3. wymiana filtra paliwa.
Dodatkowo oczyścili czujniki bo gdzieś tam były zaolejone. I teraz jest dobrze. Mam nadzieję ze ten stan rzeczy utrzyma sie dłużżżżżej:) na dobre.
A gdy cos bedzie sie działo niepokojącego – posłucham Kolegów i kierunek Auto Jaksa.
Dziekuję za pomoc.
Dziś odebrałem auto po wymianie filtra paliwa. I wszystko działa na razie OK.
Zapłaciłem 1200 PLN. Za co?
1. wypalanie filtra
2. uzupełnienie płynu katalitycznego
3. wymiana filtra paliwa.
Dodatkowo oczyścili czujniki bo gdzieś tam były zaolejone. I teraz jest dobrze. Mam nadzieję ze ten stan rzeczy utrzyma sie dłużżżżżej:) na dobre.
A gdy cos bedzie sie działo niepokojącego – posłucham Kolegów i kierunek Auto Jaksa.
Dziekuję za pomoc.
- Od: 12 lip 2012, 11:46
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 rok produkcji 2006. SIlniczek 1.6 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości