Dusi się, dławi na benzynie a na gazie ok

Postprzez pedziwiatr » 23 maja 2012, 20:29

Witam

323F BJ 1,5 1998r.
benzyna + gaz (Tartarini, sekwencja)

Mam taki problem, auto dusi mi się na benzynie, dławi, nie ma tyle mocy co na gazie. W momencie przełączenia się na gaz auto dostaje kopa, na benzynie ciężko jest przyśpieszyć, ma mało mocy, momentami wręcz się dusi-skacze.
Gdy auto nie jest na biegu gazuje na benzynie normalnie, dobrze.
Na gazie jest wszystko OK! Silnik, wszystko dobrze pracuje! Problem jest tylko w przypadku jeżdżenia na benzynie.

Wymieniłem filtr paliwa i nic to nie dało.
Mechanicy u których byłem nie mieli zbytnio pomysłów, zasugerowali, że mogą być jakieś problemy z regulacją przy instalacji gazowej, że na benzynie jest coś nie tak ustawione...(?!?)

Panowie pomożecie? ;)
Jakieś pomysły co to może być? Może ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 02:38
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 1999 1,5 +gaz

Postprzez misiek1 » 23 maja 2012, 22:05

Witam
Miałem podobna sytuację. Pomogło czyszczenie wtrysków, uszczelnienie dolotu oraz uszczelnienie wężyków od wtrysków gazowych i wkrętek w kolektor ssący (poskręcałem te miejsca opaskami zaciskowymi)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 maja 2012, 09:05

może pompa paliwa nie wytwarza właściwego ciśnienia?
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez xedos1972 » 27 maja 2012, 11:18

obstawiał bym wtryski benzyny po prostu się zastały skoro na gazie śmiga ,cewki wykluczam bo słabość by okazały właśnie na gazie . jest teraz ciepło i na gaz przełącza się pewno niedługo po odpaleniu z reguły jest to po osiągnięciu 30 stopni . dobrze jest przepalić ją od czasu do czasu porządnie na benzynie , a teraz tym bardziej kup preparat STP 30-036 wlej na mniejszą ilość paliwa niż podana tam jest 50-60 litrów , wlej z 20 litrów + to co masz w zbiorniku lub mniejszą ilość preparatu .od czegoś musisz zacząć najlepiej wymontować wtryski i samemu spróbować jak pomoże preparat i zauważysz poprawę tu masz jak to zrobić ale w innym samochodzie http://manuale.piwko.pl/czyszczenie_wtryskiwaczy.pdf
instalacja gazowa ma swój sterownik a sygnał bierze z cewki zapłonowej i odcina tylko wtryski benzyny aby na sucho nie chodziły chyba że u ciebie jest inaczej .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pedziwiatr » 12 lip 2012, 16:08

miałem chwilową przerwę ale wracam do tematu
dzięki za odpowiedzi

Zaufany mechanik od ojca zasugerował dokładnie to samo co napisałeś xedos1972
Przejechałem "na raz" ponad 100km na benzynie z dużą ilością STP i trochę pomogło ale... tylko trochę. Dalej jeżdżę na preparacie, zobaczę czy coś się jeszcze poprawi (dzisiaj jadąc do pracy miałem wrażenie że się jeszcze poprawiło ale trochę za krótka droga na wnioski) a w poniedziałek zabieram się za obejrzenie wtrysków i ich ewentualne przeczyszczenie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 02:38
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 1999 1,5 +gaz

Postprzez pedziwiatr » 18 lip 2012, 12:05

Temat rozwiązany, napiszę co i jak jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem.

No więc po wyjeżdżeniu całej butli STP naprawdę bardzo pomogło, auto zaczęło na benzynce normalnie jeździć ale nadal od czasu do czasu się troszkę przyduszało (bez porównania z tym co było ale jednak coś tam jeszcze nie grało). Pełną sprawność przyniosło przeczyszczenie przepływomierza.

Zrobiłem sobie również sprzęgło także mam Madzie jak nową :) <serduszka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 02:38
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ 1999 1,5 +gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323