Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku
panowie w moim przypadku lekarstwem na szarpiący silnik okazała się wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym , dziś ja wymieniłem i jak ręka odjął , silnik na wolnych obrotach pracuje spokojnie i bez najmniejszych szarpnięć, po więcej info zapraszam do lektury viewtopic.php?f=126&t=24824&hilit=wymiana+uszczelki
witam, też niestety mam sporo kłopotów z wolnymi obrotami praktycznie odkąd zakupiłem moją 626, w lutym. Udało mi się już zlikwidować "przysypianie" po wysprzęgleniu i znaczne falowania obrotów, została już tylko niewielka oscylacja, która jednak jest o tyle uciążliwa że przekłada się na wibracje całej budy. Oto jak sprawa u mnie wygląda:
http://w564.wrzuta.pl/film/9YjJ9YHQF0e/mazda_626_gf_obroty
Niby trzyma około 750obr/min ale cały czas wskazówka drży w niewielkim zakresie co wydaje mi się nie powinno mieć miejsca. Stąd wielka prośba o poradę co z tym fantem zrobić?
Oto lista czynności które już mam za sobą:
-wymiana świec
-wymiana kabli zapłonowych
-czyszczenie przepustnicy wraz z krokowcem + regulacja
-wymiana uszczelki pod przepustnicą
-wymiana filtra powietrza
-czyszczenie przepływomierza
-dolewka płynu i odpowietrzenie chłodnicy
-wymiana lambdy
-reset kompa...
I co? i nic... tzn jak pisałem wyżej, zlikwidowałem problem ze spadaniem obrotów poniżej 500 przy wysprzęgleniu itp, ale te lekkie oscylacje są bez względu na wszystko, jak ustawię inną (wyższą lub niższą) wartość wolnych obrotów to również problem zostaje. Oscylacja co ciekawe zmniejsza się np po włączeniu klimatyzacji (maleje wraz ze wzrostem obciążenia silnika?). Problem jest na LPG i benzynie, występował już przed zamontowaniem LPG, więc instalację gazową raczej wykluczam.
Kolejne co planuję zrobić to wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym, gdyż to ostatni element układu dolotowego gdzie moim zdaniem może być nieszczelność. Proszę o opinie odnośnie sensowności tego przedsięwzięcia i ew sugestie innych rozwiązań, z góry dzięki!
http://w564.wrzuta.pl/film/9YjJ9YHQF0e/mazda_626_gf_obroty
Niby trzyma około 750obr/min ale cały czas wskazówka drży w niewielkim zakresie co wydaje mi się nie powinno mieć miejsca. Stąd wielka prośba o poradę co z tym fantem zrobić?
Oto lista czynności które już mam za sobą:
-wymiana świec
-wymiana kabli zapłonowych
-czyszczenie przepustnicy wraz z krokowcem + regulacja
-wymiana uszczelki pod przepustnicą
-wymiana filtra powietrza
-czyszczenie przepływomierza
-dolewka płynu i odpowietrzenie chłodnicy
-wymiana lambdy
-reset kompa...
I co? i nic... tzn jak pisałem wyżej, zlikwidowałem problem ze spadaniem obrotów poniżej 500 przy wysprzęgleniu itp, ale te lekkie oscylacje są bez względu na wszystko, jak ustawię inną (wyższą lub niższą) wartość wolnych obrotów to również problem zostaje. Oscylacja co ciekawe zmniejsza się np po włączeniu klimatyzacji (maleje wraz ze wzrostem obciążenia silnika?). Problem jest na LPG i benzynie, występował już przed zamontowaniem LPG, więc instalację gazową raczej wykluczam.
Kolejne co planuję zrobić to wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym, gdyż to ostatni element układu dolotowego gdzie moim zdaniem może być nieszczelność. Proszę o opinie odnośnie sensowności tego przedsięwzięcia i ew sugestie innych rozwiązań, z góry dzięki!
-
PiotrShadow
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6