Przekaźnik świec żarowych i świecąca kontrolka
ze schematami elektrycznymi to jest ogólnie ciężko ale starałem się poszukać tego przewodu i z tego co mi się wydaje sterowanie wychodzi z listwy bezpieczników a dokładniej z modułu komfortu taka szara dokładka do listwy bezpieczników z tego modułu działają wszystkie elementy w compexie które działają czasowo takie jak podświetlanie wkładki klamki podświetlanie stacyjki itd z tego samego zasilane są także przekaźnik od świec i przekaźnik podgrzewacza dodatkowa świeca w kolektorze ssącym
a wiem to gdyż kiedyś zrobiło mi się zwarcie w podświetlaniu klamki i coś się spaliło w tym szarym module i przestało podświetlać klamkę i stacyjkę przestała też grzać dodatkowa świeca która była sprawna i jej przekaźnik tez lecz brakowało prądu sterującego tyle że w moim przypadku świece normalne grzały ale może akurat nie nawalił w tym module układ sterujący świecami
w naszych mazdach do świec jest zwykły przekaźnik złączono rozłączny więc coś musi sterować cyklem grzania
a że masz od nie dawna taką mazdę to przedstawię ci jak wygląda cykl grzania wygląda to następująco
kontrolka świeci jakieś 3 do 4 sekund po czym gaśnie świece grzeją dalej jeszcze 4 do 5 sekund po tym na 2 sekundy przerwy i włącza się na około 10 sekund znowu krótka przerwa i znowu włącza na 5 sekund kiedy silnik jest ciepły świece włączają się tylko na 3 do 5 sekund i nie grzeją już tym cyklem
a wiem to gdyż kiedyś zrobiło mi się zwarcie w podświetlaniu klamki i coś się spaliło w tym szarym module i przestało podświetlać klamkę i stacyjkę przestała też grzać dodatkowa świeca która była sprawna i jej przekaźnik tez lecz brakowało prądu sterującego tyle że w moim przypadku świece normalne grzały ale może akurat nie nawalił w tym module układ sterujący świecami
w naszych mazdach do świec jest zwykły przekaźnik złączono rozłączny więc coś musi sterować cyklem grzania
a że masz od nie dawna taką mazdę to przedstawię ci jak wygląda cykl grzania wygląda to następująco
kontrolka świeci jakieś 3 do 4 sekund po czym gaśnie świece grzeją dalej jeszcze 4 do 5 sekund po tym na 2 sekundy przerwy i włącza się na około 10 sekund znowu krótka przerwa i znowu włącza na 5 sekund kiedy silnik jest ciepły świece włączają się tylko na 3 do 5 sekund i nie grzeją już tym cyklem
dzięki za podpowiedzi...
"biniloluk" – tu pytanie do Ciebie, ew. kogoś kto też ma taki silnik i osprzęt
Masz może możliwość pstryknąć parę fotek instalacji w komorze silnika bo u mnie straszny bałagan i nie wiem jak to ogarnąć, mam poodpinane kostki, wtyczki itd.
W sumie to chodzi mi głównie o instalację zasilania świec żarowych (w tym sterowanie przekaźników).
Ta 5-ta świeca też nie działa bo przekaźnik również nie dostaje sygnału sterującego.
Idealnie gdyby ktoś był mi w stanie opisać od czego są poszczególne wtyczki.
Jak coś to proszę o fotki na forum -może oprócz mnie się komuś przydadzą.
Z góry dzięki za pomoc...
"biniloluk" – tu pytanie do Ciebie, ew. kogoś kto też ma taki silnik i osprzęt
Masz może możliwość pstryknąć parę fotek instalacji w komorze silnika bo u mnie straszny bałagan i nie wiem jak to ogarnąć, mam poodpinane kostki, wtyczki itd.
W sumie to chodzi mi głównie o instalację zasilania świec żarowych (w tym sterowanie przekaźników).
Ta 5-ta świeca też nie działa bo przekaźnik również nie dostaje sygnału sterującego.
Idealnie gdyby ktoś był mi w stanie opisać od czego są poszczególne wtyczki.
Jak coś to proszę o fotki na forum -może oprócz mnie się komuś przydadzą.
Z góry dzięki za pomoc...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
ON JEST WPIĘTY W LISTWĘ BEZPIECZNIKÓW TAKIE SZARE PUDEŁKO
http://allegro.pl/mazda-626-skrzynka-be ... 83542.html
TU MASZ LINK TO TO NA GÓRZE

TU MASZ LINK TO TO NA GÓRZE
Trafna podpowiedź, dzięki
Już wiem czemu nie mogłem znaleźć:

Mam to w jednym kawałku, nie jest szare i nawet uchwyty mocujące mam odwrotnie.
Tylko problem będzie ze znalezieniem właściwego pinu, może po odkręceniu całego modułu da się to odwrócić i łatwo "obczaić"
Te zaznaczone wtyczki to zapewne potencjalne piny ze sterowaniem zasilania świec?
Już wiem czemu nie mogłem znaleźć:

Mam to w jednym kawałku, nie jest szare i nawet uchwyty mocujące mam odwrotnie.
Tylko problem będzie ze znalezieniem właściwego pinu, może po odkręceniu całego modułu da się to odwrócić i łatwo "obczaić"
Te zaznaczone wtyczki to zapewne potencjalne piny ze sterowaniem zasilania świec?
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
a nie założył ktoś czasem do ciebie listwy od benzyny bo szczerze to zaskoczyłeś mnie trochę tą listwą moja jest taka jak ta z linka ja już raz ją wymieniałem i na szrocie gość miał mnóstwo takich listw tyle że nie było opisane od czego i są różnice między nimi bo dopiero na czwartej chodziło wszystko ok na jednej nawet cały czas świeciły światła bez włączania
Wszystko może być... same świece żarowe wyglądają na nowiutkie a ich zasilanie nie działa, nie wiem jak poprzedni właściciel to odpalał w zimie i po cholerę wymieniał świecę jak i tak nie mogły działać...
Pod maską sporo odłączonych wtyczek, w sumie to już tylko nie działają świece, problemów było sporo ale sporo to pierdoły – np. ABS nie działał przez przerwany przewód od czujnika jednego z kół.
Pod maską sporo odłączonych wtyczek, w sumie to już tylko nie działają świece, problemów było sporo ale sporo to pierdoły – np. ABS nie działał przez przerwany przewód od czujnika jednego z kół.
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
"biniloluk" mam jeszcze pytanie z innej beczki, ile Ci pali ten silnik? U mnie wychodzi ok. 6 na trasie i jakieś 8,5 w mieście (teraz cały czas klima włączona, nie wiem ile ona spalanie zwiększa) – komputera nie ma, liczę poprzez lanie pod korek. Słyszę sporo teorii jak to mało inne diesle palą, ilości typu trasa 4,5 i miasto 5,5 przy podobnej pojemności to norma – ale to info z komputerów, nie wiem czy one przekłamują czy te starsze diesle palą jednak więcej albo u mnie coś nie tak... Jak to wygląda u Ciebie?
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
ja kupiłem auto od gościa któremu ją ukradli znalazła się po czasie w dziupli i brakował wiele elementów gość odstawił do mechanika a ten pokupował rożne elementy od równych wersji i tak kiedy ją kupiłem nie działał centralny zamek nie działały szyby jak chciałem opuścić to albo paliły się bezpiecznik albo reagowały lusterka lusterka też nie działy i wiele innych co się okazało drzwi kierowcy kupili od benzyny a tam jest zupełnie iny układ kabli w kostce na słupku listwę miedzy innemu wymieniałem bo nie działało podświetlanie klamki stacyjki pikanie jak są światła włączone i wiele innych pierdół ale nic dziwnego zanim wszystko naprawiłem wszędzie się robiły dziwne zwarcia
w mieście jeżdżąc w miarę dynamicznie około 9 litrów a na trasie jadąc rozsądnie to troszkę poniżej 6 litrów
a w historie że komuś na mieście spali 5 litrów ropy to nie wieżę chyba że to 3 cylindrowe lupo z silnikiem 1.0tdi a w porównywalnych pojemnościach typu 1.9 tdi z golfa to chyba by trzeba było jeździć 40 na godzinę a silnik musiał by nigdy nie widzieć obrotów większych jak 1500 ale co to za jazda dzieci szybciej przychodzą na świat niż się gdzieś dojedzie mam takiego sąsiada jego piękny biały szmelcwagen golf 4 twierdzi że mu więcej nie spali jak 4.8 na mieście tyle tylko że na piechotę można go wyprzedzić
w mieście jeżdżąc w miarę dynamicznie około 9 litrów a na trasie jadąc rozsądnie to troszkę poniżej 6 litrów
a w historie że komuś na mieście spali 5 litrów ropy to nie wieżę chyba że to 3 cylindrowe lupo z silnikiem 1.0tdi a w porównywalnych pojemnościach typu 1.9 tdi z golfa to chyba by trzeba było jeździć 40 na godzinę a silnik musiał by nigdy nie widzieć obrotów większych jak 1500 ale co to za jazda dzieci szybciej przychodzą na świat niż się gdzieś dojedzie mam takiego sąsiada jego piękny biały szmelcwagen golf 4 twierdzi że mu więcej nie spali jak 4.8 na mieście tyle tylko że na piechotę można go wyprzedzić
Te samochody są paliwożerne. 9 litrów po mieście dla diesla to jest dużo, a moim comprexem ciężko było mi zejść poniżej tej wartości przy dynamicznej jeździe. Dla porównania diesel 2.2 w moim saabie po mieście pali 7-7,5 przy takim samym stylu jazdy
Tanie części mercedes
- Od: 7 kwi 2010, 15:07
- Posty: 37
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Szwed
A odnośnie tego sygnału sterującego – moduł komfortu jest jednak taki jak ten z linka, tylko ta szara listwa jest pod spodem – od nadkola.
Wchodzi tam 7 wtyczek:


3 szare wchodzą obok bezpieczników, 2 pomarańczowe w drugiej strony i 2 czarne do tego modułu komfortu – czyli zapewne te czarne to wyjście sygnałów i tam szukać tego sterowania świec.
Problemem jest jednak sprawdzenie który to pin, nie ma tam miejsca a bez odpinania wtyczek ten moduł nie da się odwrócić, może ma ktoś jakiś patent jak odnaleźć ten pin?
Jedyny trop jaki miałem to kabel przy przekaźniku który moim zdaniem mógł odpowiadać za sygnał sterujący, jest zielony z białym paskiem. W tej plątaninie wtyczek jeden kabel miał takie kolory ale on wchodził to mniejszej pomarańczowej wtyczki – ten pin udało mi się sprawdzić – nie ma tam sygnału
Ma ktoś opcje luknąć pod maskę jakiego koloru kabel steruje przekaźnikiem świec? Może tak mi się uda odszukać ten pin...
Wchodzi tam 7 wtyczek:


3 szare wchodzą obok bezpieczników, 2 pomarańczowe w drugiej strony i 2 czarne do tego modułu komfortu – czyli zapewne te czarne to wyjście sygnałów i tam szukać tego sterowania świec.
Problemem jest jednak sprawdzenie który to pin, nie ma tam miejsca a bez odpinania wtyczek ten moduł nie da się odwrócić, może ma ktoś jakiś patent jak odnaleźć ten pin?
Jedyny trop jaki miałem to kabel przy przekaźniku który moim zdaniem mógł odpowiadać za sygnał sterujący, jest zielony z białym paskiem. W tej plątaninie wtyczek jeden kabel miał takie kolory ale on wchodził to mniejszej pomarańczowej wtyczki – ten pin udało mi się sprawdzić – nie ma tam sygnału
Ma ktoś opcje luknąć pod maskę jakiego koloru kabel steruje przekaźnikiem świec? Może tak mi się uda odszukać ten pin...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Jest patent być może poprawiający producenta!
Sterowanie przekaźnika świec przy pomocy układu 555, 2 kondensatory i termistor na silniku – kilkanaście złotych kosztów.
Taki sterownik przy dobrze dobranym termistorze i kondensatorach będzie załączał świece po włączeniu zapłonu w zależności od temperatury silnika mniej więcej tak:
– 30 stopni – 25 sekund
– 15 stopni – 12 sekund
0 stopni – 8 sekund
+ 20 stopni – 4 sekundy
+ 30 stopni – 1,5 sekundy
temperatury wyższe to będą ułamki sekund...
Podpiąć to jeszcze do kontrolki od świec i super sprawa, kontrolka gaśnie i powinien zapalić, będzie grzało ile trzeba na zimnym/chłodnym silniku a na ciepłym/gorącym praktycznie nie – to moim zdaniem lepsze rozwiązanie niż fabrycznie stosowane w autach.
Co myślicie?

Sterowanie przekaźnika świec przy pomocy układu 555, 2 kondensatory i termistor na silniku – kilkanaście złotych kosztów.
Taki sterownik przy dobrze dobranym termistorze i kondensatorach będzie załączał świece po włączeniu zapłonu w zależności od temperatury silnika mniej więcej tak:
– 30 stopni – 25 sekund
– 15 stopni – 12 sekund
0 stopni – 8 sekund
+ 20 stopni – 4 sekundy
+ 30 stopni – 1,5 sekundy
temperatury wyższe to będą ułamki sekund...
Podpiąć to jeszcze do kontrolki od świec i super sprawa, kontrolka gaśnie i powinien zapalić, będzie grzało ile trzeba na zimnym/chłodnym silniku a na ciepłym/gorącym praktycznie nie – to moim zdaniem lepsze rozwiązanie niż fabrycznie stosowane w autach.
Co myślicie?
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Fajna sprawa, coś podobnego mam w saabie, powyżej +5 świece się w ogóle nie włączają 
Tanie części mercedes
- Od: 7 kwi 2010, 15:07
- Posty: 37
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Szwed
Qrcze jesień idzie, muszę te świece uruchomić, jeszcze zasilanie tej kontrolki potrzebne... 
Dopisano 30 sie 2012, 20:17:
OK – temat można zamknąć, najprościej wyjąć licznik –> wyjąć żarówkę od kontrolki świec żarowych, miernikiem (na piszczku) znaleźć pin na wtyczce.
W sumie jeszcze jedno pytanie – bezpiecznik 100A do świec żarowych będzie OK?
Dopisano 30 sie 2012, 20:17:
OK – temat można zamknąć, najprościej wyjąć licznik –> wyjąć żarówkę od kontrolki świec żarowych, miernikiem (na piszczku) znaleźć pin na wtyczce.

W sumie jeszcze jedno pytanie – bezpiecznik 100A do świec żarowych będzie OK?
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6