Wymiana wtryskiwaczy
1, 2
Witam wszystkich uzytkownikow Madzi,
Liczac na Wasza wiedze o silnikach w/w chcialbym dowiedziec sie co sadzicie o wymienieniu wtryskiwaczy z silnika 12V 2,2 litra z turbem – OHC Mazdy z 91 roku... Jesli znacie mocniejsze zamienniki do standardowych to prosilbym o pomoc (oczywiscie wkladam mocniejsza pompe paliwowa).
Z gory dziekuje,
Liczac na Wasza wiedze o silnikach w/w chcialbym dowiedziec sie co sadzicie o wymienieniu wtryskiwaczy z silnika 12V 2,2 litra z turbem – OHC Mazdy z 91 roku... Jesli znacie mocniejsze zamienniki do standardowych to prosilbym o pomoc (oczywiscie wkladam mocniejsza pompe paliwowa).
Z gory dziekuje,
Probe '91 GT
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
- Od: 26 kwi 2004, 20:35
- Posty: 16
No to chyba sam sobie odpowiem na wlasne pytanie (juz znalazlem...)
180-220 cc/min
A teraz z innej beczki – czy przeplywomierz w tych silnikach jest masowy? I czy zaplon sterowany jest przez ECA czy jest starego typu?
180-220 cc/min
A teraz z innej beczki – czy przeplywomierz w tych silnikach jest masowy? I czy zaplon sterowany jest przez ECA czy jest starego typu?
Probe '91 GT
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
- Od: 26 kwi 2004, 20:35
- Posty: 16
no nie chodzilo mi o produkt dla mas hyhy, a o to, czy licza mase wpadajacego powietrza na dany skok cylindra...Jesli tak samo rozumiemy slowo "masowy",
Dzieki takze za odpowiedz co do zaplonu – wlasnie modyfikuje CPU i to dosc wazna informacja. No u Forda niestety musieli toto inaczej nazwac i wybrali – Electronic Control Assembly – ECA – ale oni zawsze musza cos normalnego spierd... hyhy
W kazdym razie tx tco_tm
Probe '91 GT
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
- Od: 26 kwi 2004, 20:35
- Posty: 16
Przepływka w probe I gen mierzy ilość powietrza (nie masę) zapłonem nie steruje PCM, korekta kąta wyprz.zapłonu realizowana jest przez przyspieszacz odśrodkowy i membranę. Co do wtrysków to troche bezsens, lepiej wydłużyć czas ich otwarcia, zwiększyć ciśnienie na listwie (sama pompa nie styknie). Oczywiście ze standartowym PCM nie pochula, konieczna zmiana map wtrysku.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
A ja podalem informacje zawarte w instrukcji dla GD z doladowanym silnikiem F2 z '91 roku, gdzie jest opisany system o nazwie ESA (Electronic Spark Advance Control System).
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
ano wlasnie...
Ignition (2.2L Turbo Engine-GT)
The Ignition System used on GT vehicles incorporates an Ignition Module and electronic spark advance system controlled by the ECA. The Ignition Module is mounted to the side of the Ignition Coil/Condenser.
Current flows through the Ignition Coil's primary winding and is grounded through ground G103. When the ECA sends an ignition signal to the Ignition Module, an electronic switch in the module opens and interrupts current flow through the primary winding. With current flow interrupted, the high voltage induced in the Ignition Coil's secondary winding grounds through the Distributor to the spark plugs.
Ignition (2.2L Turbo Engine-GT)
The Ignition System used on GT vehicles incorporates an Ignition Module and electronic spark advance system controlled by the ECA. The Ignition Module is mounted to the side of the Ignition Coil/Condenser.
Current flows through the Ignition Coil's primary winding and is grounded through ground G103. When the ECA sends an ignition signal to the Ignition Module, an electronic switch in the module opens and interrupts current flow through the primary winding. With current flow interrupted, the high voltage induced in the Ignition Coil's secondary winding grounds through the Distributor to the spark plugs.
Probe '91 GT
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
- Od: 26 kwi 2004, 20:35
- Posty: 16
no oki – wiec chcialbym wrocic do jego wypowiedzi – narodzilo mi sie kilka pytan
przy zalozeniu, ze mamy zmodyfikowany CPU z nowymi mapami, mamy zwiekszone cisnienie doladowania, turbina kreci swoje max czyli 16 psi, nie mamy odciecia paliwa, powiekszylismy dolot i wydech, zmniejszylismy cieplote swiec i odpowiednie kabelki zastosowalismy, jestesmy przeciwnikiem stozkow i zastosowalismy wkladke KNa high flow, do tego doszla dziura w autku doprowadzajaca to chlodne powietrze, dodalismy ponad 3 krotnie wiekszy IC – reasumujac – mamy wieksza ilosc powietrza, niz trzeba aby dobrana zostala odpowiednia dawka paliwa i w gornych granicach robi sie po prostu sucho... Samo dluzsze otwarcie wtryskow nic nie powinno dac – w koncu one nie moga w nieskonczonosc tryskac bo zaden tloczek nie poczeka az skonczy sie z nich lac... Nie rozumiem dlatego dlaczego wtryski podajace dwukrotnie wieksza dawke paliwa sa bezsensem i dlaczego nie mocniejsza pompa??? Toz logiszne jest iz i wtryski i sama pompa dopasowana zostala pod okreslona moc silnika (co przeklada sie na ilosc potrzebnego paliwa – i of koz ma ona jakistam zapas ale... no wlasnie – co kiedy ten zapas juz nie starcza). Tak wiec wkladamy mocniejsza pompe ze zmienionym filtrem, mocniejsze wtryski i dopiero wtedy zapewniamy mu odpowiednia dawke paliwa do O2... Jesli sie myle to ...
przy zalozeniu, ze mamy zmodyfikowany CPU z nowymi mapami, mamy zwiekszone cisnienie doladowania, turbina kreci swoje max czyli 16 psi, nie mamy odciecia paliwa, powiekszylismy dolot i wydech, zmniejszylismy cieplote swiec i odpowiednie kabelki zastosowalismy, jestesmy przeciwnikiem stozkow i zastosowalismy wkladke KNa high flow, do tego doszla dziura w autku doprowadzajaca to chlodne powietrze, dodalismy ponad 3 krotnie wiekszy IC – reasumujac – mamy wieksza ilosc powietrza, niz trzeba aby dobrana zostala odpowiednia dawka paliwa i w gornych granicach robi sie po prostu sucho... Samo dluzsze otwarcie wtryskow nic nie powinno dac – w koncu one nie moga w nieskonczonosc tryskac bo zaden tloczek nie poczeka az skonczy sie z nich lac... Nie rozumiem dlatego dlaczego wtryski podajace dwukrotnie wieksza dawke paliwa sa bezsensem i dlaczego nie mocniejsza pompa??? Toz logiszne jest iz i wtryski i sama pompa dopasowana zostala pod okreslona moc silnika (co przeklada sie na ilosc potrzebnego paliwa – i of koz ma ona jakistam zapas ale... no wlasnie – co kiedy ten zapas juz nie starcza). Tak wiec wkladamy mocniejsza pompe ze zmienionym filtrem, mocniejsze wtryski i dopiero wtedy zapewniamy mu odpowiednia dawke paliwa do O2... Jesli sie myle to ...

Probe '91 GT
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
LIFE'S A BITCH & YOU HAVE TO MARRY ONE...
- Od: 26 kwi 2004, 20:35
- Posty: 16
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6