Hamulce – Tarcze i klocki – pytania i problemy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tomek6 » 16 kwi 2012, 11:49

bilek napisał(a):czy można to reklamować?


Pewnie, że tak. Z tego co wiem to powinny zużywać się równomiernie z obu stron. Tylko i tak pewnie będziesz musiał za nowe zapłacić sam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez damianko » 16 kwi 2012, 13:06

bilek napisał(a):przy przebiegu 20tys przednie klocki, dla obu kół, od zewnętrznej strony tarcz mają ok 6-7mm za to od strony wewnętrznej 2-3mm.


objaw jak przy zapieczonych tłoczkach no ale przy tym przebiegu????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez glowasiek » 16 kwi 2012, 13:12

u mnie rowniez klocki wewnetrzne z przodu byly bardziej zjechane niz zewnetrzne, dodam ze nic nie bylo zapieczone itp. Roznica nie byla taka wielka jak u ciebie ale jednak byla
Ostatnio edytowano 16 kwi 2012, 13:21 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez zielony110 » 16 kwi 2012, 13:14

bilek napisał(a):od zewnętrznej strony tarcz mają ok 6-7mm za to od strony wewnętrznej 2-3mm.

u mnie takze sie nieregularnie sciera, ale nie ma takiej roznicy jak u Ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Waldek91 » 17 kwi 2012, 09:53

Najprawdopodobniej zapiekły się, albo coś fabrycznie nie tak z zaciskami, jedź i niech to zobaczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2011, 20:18
Posty: 506 (0/1)
Skąd: Bielsk Podlaski/Białystok/Belgia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147KM PB 2008r. kolor 35J

Postprzez polak900 » 17 kwi 2012, 18:06

ja na razie nie zauważyłem problemów z hamulcami w swoim aucie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez katoda » 8 lip 2012, 15:01

Czołem wszystkim,
przeczytałem wątek ale nie znalazłem opisu sytuacji podobnej do mojej: moja Magdalena dobiła niedawno do 80kkm przebiegu i po corocznym serwisie ASO zasugerowało wymianę tarcz i klocków hamulcowych. Przejrzałem swoje zapiski i wygląda na to, że na obecnych tarczach i klockach jadę od nowości i to bez żadnych zastrzeżeń – nic nie piszczy, nic nie wibruje podczas hamowania, tarcze hamulcowe mają rant wysokości ok. 1 mm. Nie wiem jak sprawdzić stan klocków <zawstydzony> więc w tej kwestii nie mogę podać żadnych danych.
Jak myślicie: czy przy takim przebiegu faktycznie trzeba pomyśleć o wymianie tarcz i okładzin czy lepiej podjechać jeszcze do drugiego warsztatu z prośbą o weryfikację diagnozy ASO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 186 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez Wojtek » 8 lip 2012, 15:54

katoda napisał(a):czy przy takim przebiegu faktycznie trzeba pomyśleć o wymianie tarcz i okładzin

wymienia sie tarcze kiedy sa zuzyte... a to jest starcie 2mm na tarczy...
jezeli:
katoda napisał(a):tarcze hamulcowe mają rant wysokości ok. 1 mm

nalezy dodac, ze z jednej strony... czyli ten Twoj rant mnozymy razy 2 i juz mamy, ze rant ma okolo 2mm –> czyli wymiana <głaszcze>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Dominator » 8 lip 2012, 16:59

Juz gołym okiem mozna ocenic stan tarcz. A klocki, wystarczy zdjąć kolo. Jesli jednak klocki i tarcze pracowały razem przez kilkadziesiąt tys km to musisz zmienić zwyczajnie jedno i drugie.
Inna sprawą jest to, ze jesli zdecydujesz się na wymianę, zrob to poza ASO, ograniczysz koszty. Zużycie faktyczne wynosi juz ok 2mm, to tyle ile dopuszcza producent. Ale przy obecnym sposobie użytkowania smialo mozesz zrobic jeszcze kilkanascie kkm, bez narażania zdrowia oczywiscie.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez @ndrzej » 11 lip 2012, 22:55

damianko napisał(a):u nie bicie pokazało się gdzieś przy 8 tys. przy 12 jest już dużo gorzej i chyba czas aso odwiedzić

U mnie problem bicia pojawil sie przy 12tys i stopniowo narastal. Przy 20tys ASO wymienilo mi przednie tarcze na nowe. Czas pokaze, czy problem powroci.
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 23:16
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH Anniversary 2.0 MZR

Postprzez polak900 » 12 lip 2012, 13:11

12 tys i takie problemy?
U mnie nie ma problemu z klockami ani tarczami 30k km
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez chmooreck » 12 lip 2012, 13:59

Ja mam 65kkm i brak problemów, mój szef (auto kupowane w tym samym czasie, przebieg ok 80kkm) i chyba już ze 2x wymieniał tarcze... Jak jezdzisz, tak masz ? ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez @ndrzej » 12 lip 2012, 14:21

chmooreck napisał(a): Jak jezdzisz, tak masz ? ;–)

Z tym nie mogę się zgodzić w przypadku problemu z tarczami. No chyba, że właśnie oszczędzanie hamulców powoduje zużycie i bicie tarcz <lol>
Być może problem dotyczy tylko modeli po lifcie – tego nie wiem. Jak widać zdarza się to przy różnych przebiegach i nie przy wszystkich egzemplarzach.
Początkujący
 
Od: 20 gru 2010, 23:16
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH Anniversary 2.0 MZR

Postprzez glowasiek » 12 lip 2012, 14:32

Z tego co pamietam to wyszla ferelna seria tarcz/klockow, ktore dawaly sie we znaki przy hamowaniu z wiekszych predkosci. Ten sam problem byl w CX-ie, ASO wymienialo tarcze/klocki ale problem powracal po jakims czasie..... Swego czasu – tak gdzies 2 lata temu – pamietam, ze jak w niemczech przyhamowalem dosc konkretnie to poczulem wibracje na kierownicy.
Po zmianie klockow na EBC nie zaobserowalem tego zjawiska nigdy wiecej wiec moze same klocki sa problemem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez robi31 » 9 sie 2012, 00:50

witam ja mam problemik ktury jak szybko sie pojawia tak i znika i nie wiem co to moze byc jak mianowicie jak jade szybciej i zahamuje cos zaczyna skrzypiec jak by cos tarlo jak wcisne delikatnie hamulec to tarcie ustaje jak puszczam hamulec to wraca ma ktos pomysl co to moze byc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez zielony110 » 9 sie 2012, 09:09

robi31 napisał(a):jak jade szybciej i zahamuje cos zaczyna skrzypiec jak by cos tarlo jak wcisne delikatnie hamulec to tarcie ustaje jak puszczam hamulec to wraca ma ktos pomysl co to moze byc

a klocki sprawdzales :>
Kiedy tam zagladales odtatnio i w jakim stanie sa prowadnice ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez glowasiek » 9 sie 2012, 09:34

Jezeli jestes pewien, ze to piszcza klocki to co za problem je sobie sprawdzic ? Nikt z forum tego za ciebie nie zrobi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez robi31 » 9 sie 2012, 14:09

w tym problem ze klocki to jeszcze sa a oto chodzi ze nie wiem co to jest tarcze tez sa wporzadku zadnych nierownosci a moze ten tloczek od klockow nie odbija sam juz nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 12:29
Posty: 88 (15/3)
Skąd: uk
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzynka 2018

Postprzez glowasiek » 9 sie 2012, 14:17

robi31 napisał(a):w tym problem ze klocki to jeszcze sa a oto chodzi ze nie wiem co to jest tarcze tez sa wporzadku


Jestem ciekaw na jakiej podstawie doszedles do takich wnioskow, rozkrecales wszystko, sprawdziles ? czy tylko rzuciles katem oka ?? Druga sprawa, to nie wiem czego oczekujesz dodajac post <co?>
Skad ktos ma wiedziec, co u ciebie piszczy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez zielony110 » 9 sie 2012, 14:18

Kolego po pierwsze troche interpunkcji, bo ciezko sie czyta takie posty ;)
robi31 napisał(a): klocki to jeszcze sa a oto chodzi ze nie wiem co to jest tarcze tez sa wporzadku zadnych nierownosci a moze ten tloczek od klockow nie odbija sam juz nie wiem

skoro piszesz ze klocki sa OK to rozumiem ze wdejmowales kola i rozkrecales zacisk :>
Skoro tak, to powinienes wiedziec jak porusza sie tloczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6