Uaktywnienie dodatkowych opcji w komputerze pokładowym.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Piotrek_wroc » 16 paź 2008, 20:54

podczepię się pod temat:
mam komputer w mojej gf, spalanie ładnie pokazuje, średnie i chwilowe, jednak przy pozostałych kilometrach mam same kreski :/
kto wie jaka może być tego przyczyna?
pozdrawiam

edit: ok juz znalazłem – post można usunąć :) w instrukcji do madzi jest napisane:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez papke » 2 lip 2012, 00:31

Podepne sie pod temat.

Mnie rowniez nie dziala od 2 dni podswietlenie komputera pokladowego – tylko same przyciski. Z pomoca opisu lucas83 udalo mi sie wymontowac duza zaroweczke, ale za chiny nie mam pomyslu, jak ja wyjac z tej szarej obudowy. Nie mam pojecia o jakie styki w oprawce chodzi :(

Dodaje zdjecia – jesli ktos moze w paincie zrobic jakas strzalke i wskazac dokladnie, co powinienem odgiac. I czy na pewno nic nie zepsuje? W ogole jak patrze pod swiatlo, to wydaje mi sie, ze zarowka wcale nie jest przepalona – czy moze byc jakas inna przyczyna, dlaczego nie mam podswietlenia wyswietlacza?

Drugie pytanie, to jak znalezc takie zarowki? Nie widze zadnego oznaczenia, numer, itp. Jesli bym w przyszlosci chcial wymienic zielone na inny kolor, to da rade bez problemu? Jesli chodzi o led to rozne kolory potrzebuja roznego napiecia – czy tutaj tak samo to bedzie?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 3 mar 2012, 12:42
Posty: 22
Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS

Postprzez lucas83 » 2 lip 2012, 08:36

Styki w oprawce to są te dwie złote blaszki :) Musisz je bardzo delikatnie odgiąć i wysunąć z oprawki. One przytrzymują wąsy żarówki. Widać to bardzo dobrze na ostatniej fotce (żarówka po prawej stronie). Podświetlenia nie masz tylko z powodu przepalonej żarówki lub braku jej styku do płytki. Tam nie ma filozofii. Żarówkę weź sobie na wymiar i kup w pierwszym lepszym sklepie z elektroniką. Powinna być zasilana napięciem 14V. Kolor zielony uzyskujesz przez kapturek :) Jeśli chodzi o różne kolory podświetlenia, to poszukaj na forum, efekt jest różny i niekoniecznie może Tobie odpowiadać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez papke » 2 lip 2012, 13:23

Hej, dzięki za szybka odpowiedz.

Siedzę teraz i sie mecze z ta lampka. Jesli dobrze wykonuje, to najpierw krok 1 "odginam blaszke o 90 stopni" (kolor czerwony) a pózniej krok 2 "wysuwam blaszke w dół (kolor pomarańczowy). Zeby przy w wysuwaniu sobie pomoc, to w miejscu szarej strzałki wkładam mini śrubokręt i pcham w dół. Poprawnie to robię?

Kiedy tak to wykonuje, to blaszka wysuwa sie max o 3 milimetry od dołu i dalej nie chce iść. A używam juz dosc duzo siły w stosunku do tak drobnej rzeczy – jesli wykonuje to zle to wole sie upewnić,czy aby na pewno o to chodzi. Jak bede w domu to postaram sie jakimiś kombinerkami złapać te 3 mm co wyszły od spodu i wtedy moze wyciągnie te blaszke, ciągnąc ja do siebie. Ech, tyle problemu z mała zaroweczka :p

Obrazek
Ostatnio edytowano 2 lip 2012, 16:53 przez papke, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 3 mar 2012, 12:42
Posty: 22
Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS

Postprzez lucas83 » 2 lip 2012, 13:57

Nie widać zdjęcia, ale z opisu wnioskuję, że robisz to OK :) Wstaw jeszcze raz fotkę, a wtedy się upewnimy. Powiem Ci, że jak pierwszy raz to zobaczyłem, to pomyślałem sobie, że jest to zwyczajnie nierozbieralne, ale po bliższym przyjrzeniu okazało się, że będzie dobrze. Przyda się trochę wyobraźni przestrzennej, bo fakt faktem, ta blaszka jest nieźle zakręcona :)

EDIT:

Dobrze działasz, inaczej się nie da. Co prawda ja robiłem to bardzo dawno temu, ale kojarzę, że tak samo za to się zabierałem. Musisz delikatnie się z tym obchodzić i kontrolować, o co ta blaszka tam zahacza. Musi wyjść, nie ma siły :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez papke » 2 lip 2012, 21:05

Ok – udalo mi sie w koncu wyciagnac te blaszki, chociaz w moim wypadku potrzebowalem duzo sily na to. Chyba od czestych prob i "odginiania i zaginania" blaszki jedna mi pekla :( a konkretniej ta, ktora odginamy o 90 stopni w gore. I stad pytanie: czy ta blaszka jest odpowiedzialna za styk, czy tylko za "docisniecie do plytki drukowanej, a styk nastepuje od drugiej strony (za pomoca tej drugiej blaszki, na zdjecie uznaczona pomaranczowa strzalka (u podstawy)). Zaroweczka odpowiedzialna za przyciski widze, ze na plytce drukowanej ma od gory metalowe styki – przy wejsciu duzej zarowki tego nie widze. Jesli zatem dobrze rozumuje, to pekniecie tej malej blaszki i odpowiednim zapewnieniu "docisku" bedzie mi podswietlanie norlmanie swiecic (nowa zarowka juz zamowiona)?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2012, 12:42
Posty: 22
Auto: Mazda 626 GF 2001
2.0 l FS

Postprzez lucas83 » 2 lip 2012, 22:46

Nie pamiętam już jak to jest, ale ta blaszka powinna być odpowiedzialna za styk żarówki z płytką. Powinno być to tak samo realizowane jak w przypadku żarówki małej. Zatem miejsce styku w miejscu zaznaczonym nie na pomarańczowo, tylko na czerwono :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez keendr » 10 lip 2012, 22:26

Akurat 2 dni temu przestało mi działać podświetlenie wyświetlacza z zegarkiem, średnim spalaniem itp. z opisu wiem jak wymienić żarówkę, ale mam pytanie co do samego wyciągnięcia komputera. Nie wystarczy ściągnąć dwóch maskownic tak jak w przypadku radia oryginalnego i klimatronika i wsadzić druty lub jakieś małe śrubokręty i wysunąć cały moduł ?

I jeszcze dodatkowo zapytam o oznaczenie żarówek w tym całym module jakie są potrzebne do wymiany.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2012, 09:26
Posty: 9
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 1.8 120KM LPG 2006
była 626 GF Hatchback 1998, 2.0 115KM

Postprzez lucas83 » 10 lip 2012, 22:54

Powodzenia :) Tam nie ma maskownic :D Przez schowek wyjmuje się błyskawicznie.

Żarówkę dobierz na wzór oryginału, oczywiście 14V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 11 lip 2012, 00:07

dokladnie, chwytasz mocniej za ta wneke przy komputerze i ciagniesz ile masz sil ;) nic nie ma prawa sie polamac
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez keendr » 19 lip 2012, 22:45

Racja maskownic nie było :) komputer zdemontowany i rozłożony ale nie mogę dostać żarówek u siebie więc zostaje Internet.

Do komputera potrzebuję żarówki 14V jednak chcę mieć pewność że będzie odpowiednia czy ktoś może mi wskazać takową na allegro lub w jakimś sklepie internetowym

Dodatkowo chciałbym wymienić żarówki w panelu klimatronik. Jest klika tematów na forum ale jaka konkretnie żarówka T3 jest potrzebna. Wiem że robię offtopic ale chciałbym kupić wszystkie żarówki za jednym razem.
Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 17 sty 2012, 09:26
Posty: 9
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 1.8 120KM LPG 2006
była 626 GF Hatchback 1998, 2.0 115KM

Postprzez lucas83 » 20 lip 2012, 14:37

Zmierz sobie średnicę starej i poszukaj takiej samej średnicy nowej :) Już prościej się nie da :D

Tak na szybko:

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=9264480

Tu człowiek ma sporo żarówek, z pewnością coś u niego dobierzesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 20 lip 2012, 18:25

podjedz ze stara zarowka do jakiegos elektrycznego sklepu, na pewno beda mieli, tylko nie zapomnij zdjac zielonego kapturka
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez keendr » 20 lip 2012, 21:49

U mnie w mieście nie znalazłem żarówki 14V, nigdzie nie ma, zamówię na allegro.
Jeżeli ktoś mi może wskazać albo opisać dokładnie jakie żarówki są do podświetlania panelu klimatronik to będę wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2012, 09:26
Posty: 9
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 1.8 120KM LPG 2006
była 626 GF Hatchback 1998, 2.0 115KM

Postprzez Mieczyslaw » 20 lip 2012, 22:56

Ja niestety nie mam pojecia bo mam manualna klime ale mysle ze nie bedzie problemu zeby to rozebrac (co i tak musisz zrobic zeby ja wymienic) i wtedy bedziesz wiedzial
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6