Jak dobrać naciąg paska klinowego i paska wieloklinowego od wspomagania?

Postprzez radziu » 24 gru 2005, 10:23

Witam,

Pytanie jak w temacie. Wczoraj wymienilem pasek wieloklinowy od wspomagania, a wczesniej wymienialem pasek klinowy od alternatora i pompy wodnej i cos mi świszczy. Nie wiem czy za mocno jeden z nich naciagnalem czy za słabo. Jak można wizualnie/manualnie sprawdzić czy jest dobry naciąg pasków?

Pozdrawiam i życzę wesołych, pogodnych świąt, miłej rodzinnej atmosfery oraz sterty prezentów pod choinką.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Blastar » 24 gru 2005, 20:56

Ja również się podłanczam pod to pytanie, ponieważ mam ten sam problem. Ostatnio zmieniałem olej i filtr więc odkręciłem alternator wcześniej mi troche piszczał przy rozruchu ale po tej wymianie to sam sobie ustawiłem naciąg paska i nie piszczy ale martwi mnie czy przypadkiem nie jest za mocno. Jak narazie to wszystko działa dobrze ale nie chciał bym żeby mi się zerwał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez tomekrvf » 24 gru 2005, 21:12

pasek ma się ugiąć około 6-7 mm pod naciskiem 10kg
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez radziu » 24 gru 2005, 21:40

To by sie zgadzalo mniej wiecej. Jak naciskam palcem tak z umiarkowana sila ugina sie do max 1cm, ale czy to aby nie jest za mocno i czy łożysko od alternatora nie dostaje w dupsko i nie jęczy.
I teraz tak czy piszczeć może łożysko w alternatorze jak pasek jest za mocno naciągnięty i łożysko jest za mocno obciążone czy raczej piszczy za luźny pasek od wspomagania. I to nie jest taki pisk jak przy ślizgającym się pasku, a raczej swist. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem odgłosy, ale mam nadzieje, że zakumacie o co chodzi :–)

Pozdrawiam
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Blastar » 24 gru 2005, 22:41

hmm mi sie wydaje że piszczeć może tylko pasek gdy jest za słabo naciągnięty :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez fazzi » 25 gru 2005, 00:24

Sprawdzenie który piszczy wbrew pozorom jest banalne: Jesli piszczy przy ruszaniu kierownicą to pasek od wspomagania, jesli przy dodawaniu gazu to pasek alternatora – ot cała filozofia. :]
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez tomekrvf » 25 gru 2005, 00:55

radziu napisał(a):ale czy to aby nie jest za mocno

Tak mówi instrukcja obsługi
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez radziu » 25 gru 2005, 01:39

czyli juz wiem, ze to od alternatora. przy dodawaniu gazu slysze swist. teraz pytanie co to moze byc skoro (teoretycznie) pasek jest dobrze naciagniety?
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez andrzeej » 25 gru 2005, 11:35

u mnie jest tak jak zapalam auto to troche slychac pasek ale po rozgrzaniu silnika ustaje calkowicie naciag paska jest raczej dobry,, wiec nie wiem czy moze wymienic na nowy aby przestalo?
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 20:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez radziu » 25 gru 2005, 14:34

u mnie swist slychac jak jest silnik zimny i goracy. nie ma roznicy.
jakies pomysły?
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Gość » 4 sty 2006, 03:04

HMMM mam podobny problem. wymieniono mi alternator i wszystko byo ok, dopóki pasek od alternatora nie zaczol piszczec ,wierka, chrzákac itd. po przejechaniu paru km pasek poprostu sie zerwal!!! Kupilem wiec nowy i zalorzylem (DZISIAJ:) ), niby wszystko ok ale znowu zaczolo sie dziac to samo- PISZCZY! boje sie ze znow sie zerwie, moze jednak zamocno go docisnolem?, moze ty rowniez?JAK COS WYMYSLISZ TO NAPISZ, ja tez bede cie informowal o moim koncu histori. Pozdr.
Gość
 

Postprzez radziu » 4 sty 2006, 08:28

w zasadzie to nic nie wymyslilem tylko poluzowałem pasek i cos tam jeszcze gwiżdże, ale tak, że juz prawie tego nie słychać. nie mam pojęcia co to może być czy to sam pasek piszczy czy łożysko w alternatorze. nie mam pomysłów jak na razie.

pozdro,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez shady » 4 sty 2006, 19:17

a czy to zjawisko nie nabiera charakteru po dodatkowym wlaczeniu swiatel?? bo to napewno alternator, ja jak tak kiedys mialem(takze zima) to zauwazylem ze dzialo sie tak w mrozy (pasek sie naciagal i pewnie i lozysko odczuwalo) gdy temeratura pod maska sie ocieplala to przestawalo :) ale na 100% takze nie mam pewnosci, jednak z obserwacji to mi pasowalo
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez radziu » 4 sty 2006, 19:58

no u mnie jest raczej tak, ze temperatura nie ma wplywu na to. swiszcze tak samo przy zimnym i goracym silniku. pasek poluzowalem w granicach rozsadku i dalej to samo.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez shady » 4 sty 2006, 20:11

a jak z lampami gdy swieca glosniej ciszej?? przy zapalonych alternator to odczuwa zawsze, jesli chcesz to poczekaj do ocieplenia, jesli przy naciagnieciu paska i poluzowaniu jest tak samo , to moze juz byc lozysko, jestem pewien ze to ten sam odglos ktory i ja mialem jutro do siebie zajrze jak to z tym paskiem i alternatorem, czy luzny i nie piszczy ....
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez radziu » 4 sty 2006, 20:15

jak na moje ucho to tak samo, ale nie wiem jak z moimi uszami :–)
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez shady » 6 sty 2006, 01:45

sprawdz lozysko bo moglo pojsc przy zbyt mocnym naciagnieciu lub poprostu jego pora , a lepiej sprawdzic niz bedzie za pozno
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez radziu » 6 sty 2006, 08:41

jutro odstawiam auto na warsztat to napisze im litanie co mają mi sprawdzić w tym i łożysko alternatora.
dzięki za odpowiedzi ;)
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Gość » 7 sty 2006, 11:06

Hej
Problem dalej aktualny, a nawet gorszy. Auto mi swiszczy, świerga, piszczy non stop. A na dodatek traci ładowanie!!! wiec pewnie to zanów alternatr,,,,:( s co dopiero go wymienilem, no ale tak to jest gdy rupiec zastepuje sie innym rupieciem ( wziolem go ze śrota :–) )Napisz Radku co tam mechanicy ci powiedzieli prosze, ja tez bede musial sie wybrac – koniecznie.
Pozdrwienia i życze powodzenia.
Gość
 

Postprzez radziu » 7 sty 2006, 14:11

witam,

napisze Ci jak juz zrobia auto, a to bedzie pewnie wtorek, sroda. Zapytam co wymienili i co powodowalo swiszczenie przy alternatorze i moze Ci to w jakis sposob pomoze.

Pozdrawiam,
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323