Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy
Witam. Juz dziala. Dzwonil mechanik i mowil ze lozysko sie nie ulozylo czy cos takiego. Przyjechalem po mazde i elegancko chodzi poza tym ze w drodze powrotnej imobilajzer odcial mi zaplon po okolo godzinie zalaczyl sie sam.
- Od: 16 paź 2011, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Horyniec Zdrój
- Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.
adrpo napisał(a):Dzwonil mechanik i mowil ze lozysko sie nie ulozylo czy cos takiego.






najglupsza glupota o ktorej slyszalem.Sprzeglo nowe dziala od samego poczatku.To lepiej u tego mechaniora klockow hamulcowych nie wymieniaj,bo polecisz w krzaki a on powie,ze hebli nie bylo,bo sie klocki nie ulozyly


-
waldii
Czyli źle złożył partacz. Trzeba mu zrobić antyreklamę bo kogoś w końcu zabije. Mi jeden taki drążek kierowniczy szlifierką naciął.

Witam.
Potrzebuje pomocy odnośnie sprzęgła. Łapie mi u samej góry, nie da się już ruszyć z "piskiem" itd. Chciałem go jakoś podkręcić tylko, że przy skrzyni biegów nie ma nic czym można byłoby to regulować. Znalazłem śróby przy pedale i tu pojawiają się moje pytania:
1. Od czego jest ten czujnik przy pedale i jak mocno może być wysunięty?
2. Jak kręcić linką i tą drugą śrubą podtrzymująca pedał (klucz 13)?
tzn: czy jak wkręcę linkę tak mocno, że w grodzi wchodzi mi jakiś "zaworek [?]" to jest dobrze czy już przesadziłem?
3. Czy pedał sprzęgła ma być na wysokości pedału hamulca (bo w tej chwili znajduje się znacznie wyżej)?
Pilnie potrzebuje pomocy bo coś namieszałem i po przejechaniu 7km strasznie śmierdziało tak jakby mi się sprzęgło paliło.
Chciałbym to zrobić póki jest jeszcze jasno
Potrzebuje pomocy odnośnie sprzęgła. Łapie mi u samej góry, nie da się już ruszyć z "piskiem" itd. Chciałem go jakoś podkręcić tylko, że przy skrzyni biegów nie ma nic czym można byłoby to regulować. Znalazłem śróby przy pedale i tu pojawiają się moje pytania:
1. Od czego jest ten czujnik przy pedale i jak mocno może być wysunięty?
2. Jak kręcić linką i tą drugą śrubą podtrzymująca pedał (klucz 13)?
tzn: czy jak wkręcę linkę tak mocno, że w grodzi wchodzi mi jakiś "zaworek [?]" to jest dobrze czy już przesadziłem?
3. Czy pedał sprzęgła ma być na wysokości pedału hamulca (bo w tej chwili znajduje się znacznie wyżej)?
Pilnie potrzebuje pomocy bo coś namieszałem i po przejechaniu 7km strasznie śmierdziało tak jakby mi się sprzęgło paliło.
Chciałbym to zrobić póki jest jeszcze jasno
- Od: 21 mar 2012, 15:15
- Posty: 17
- Skąd: Bielsko
- Auto: Mazda 323f 1.5l Z5 96'
Czyli co? Nie podkręcę? To dlaczego jak coś pokombinowałem teraz bierze mi jeszcze wyżej i śmierdziało tak jakby się lekko ślizgało przez te 7km co przejechałem?
Czujnik dla wtrysków. Możesz coś więcej o tym napisać?
Czujnik dla wtrysków. Możesz coś więcej o tym napisać?
- Od: 21 mar 2012, 15:15
- Posty: 17
- Skąd: Bielsko
- Auto: Mazda 323f 1.5l Z5 96'
Ok, to czekam na to foto dalej bo nie chce odkręcić czegoś innego. Jeśli już się do tego zabiorę bo będę wiedział co i gdzie to jak to się robi? Mam odkręcić tą ósemkę całą i naciskać sprzęgło przez jakiś czas czy może trochę poluzować podłożyć jakąś miskę na płyn, który będzie wyciekać i nie naciskać sprzęgła?
Co jeśli wyleje mi się za dużo tego płynu? Jakiś inny wlać jeśli tak to jaki?
Co jeśli wyleje mi się za dużo tego płynu? Jakiś inny wlać jeśli tak to jaki?
- Od: 21 mar 2012, 15:15
- Posty: 17
- Skąd: Bielsko
- Auto: Mazda 323f 1.5l Z5 96'
A to sam nie zrobisz, musi byc 2 osoby. Odpowietrzales kiedys hamulce??
Nie wiem jak jest ze sprzeglem ale pewnie ta sama zasada.
Naciskasz sprzeglo a druga osoba popuszcza odpowietrznik, gdy przestanie zlatywac plyn lub uchodzi powietrze ta osoba dokreca odpowietrznik a ty puszczasz sprzeglo, i znow to powtarzacie tak 3x albo wiecej jak tobie sie wydaje lepiej:)
Jesli zle mowie/pisze niech ktos mnie poprawi:)
Tu masz foto zrobilem dwa zeby wiedzial
http://zapodaj.net/e09d8594f61a6.jpg.html
http://zapodaj.net/07c6f38fd5ccc.jpg.html
Nie wiem jak jest ze sprzeglem ale pewnie ta sama zasada.
Naciskasz sprzeglo a druga osoba popuszcza odpowietrznik, gdy przestanie zlatywac plyn lub uchodzi powietrze ta osoba dokreca odpowietrznik a ty puszczasz sprzeglo, i znow to powtarzacie tak 3x albo wiecej jak tobie sie wydaje lepiej:)
Jesli zle mowie/pisze niech ktos mnie poprawi:)
Tu masz foto zrobilem dwa zeby wiedzial
http://zapodaj.net/e09d8594f61a6.jpg.html
http://zapodaj.net/07c6f38fd5ccc.jpg.html
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No i odpowietrzyłem. To znaczy wysikał się na mnie chyba z 4 razy i tyle. Nic się niestety nie zmieniło oprócz tego, że pedał był tak jakby bardziej sprężysty. No nic widzę, że raczej nic nie zrobię i tak jak napisał @Hazu powinienem wymienić sprzęgło.
Mimo wszystko dziękuje za porady
Mimo wszystko dziękuje za porady
- Od: 21 mar 2012, 15:15
- Posty: 17
- Skąd: Bielsko
- Auto: Mazda 323f 1.5l Z5 96'
Co do regulacji brania sprzęgła to ja regulowałem przy pedale. Żeby sprzęglo łapało niżej powinieneś tak pokręcić żeby to cięgno, które jest przymocowane do pedału weszło bardziej do kabiny. Taki zabieg nie pomoże jednak nic na ślizganie się sprzęgła, tylko wymiana cię ratuje.
- Od: 5 sty 2008, 17:05
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: 323f 1.5 BA 97r. była
ja pitole
mechaniki nie oszukasz niestety a hydraulicznego sterowania nie przekrecisz tak,zeby nizej lapalo.Takze zbieraj kasiore,bo nie przeskoczysz tego.No i sprzeglo kup aisina albo exedy,zeby polatalo troche dluzej 
-
waldii
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości