Mazda Xedos 6 CA KL ~'94 – Sylwo

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez sylwo » 16 cze 2012, 16:23

deejay27 napisał(a):Moze zanim zaczniesz wymieniac , zresetuj kompa i sprawdz ponownie, po przejechaniu kilkuset kilometrów.


Powtarzają się te same od kilku miesięcy.
Wczoraj zresetowałem i znowu to samo ;)

Pytanko jeszcze czy interpretacja kodów jest taka sama w xedosie 6 z KFem jak w wątku z TA <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez rclmati » 18 cze 2012, 23:07

Jak tam przygotowania do zlotu idą? :P
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez sylwo » 19 cze 2012, 13:09

Właśnie robię przelewik i będziem czekać na sprężyny :)
Postaram się jeszcze zrobić porządek z rudą na tylnych błotnikach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez rclmati » 19 cze 2012, 17:50

U mnie jest rdza jedynie na prawym kielichu od amorka... Zrób zdjecie przed i po założeniu, jestem ciekaw różnicy :) obniżony Xed <serduszka>
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez sylwo » 19 cze 2012, 20:35

Sam wygląd to 1/3 tego na czym mi zależy :) chcę mieć <dupa> bliżej asfaltu ale i stabilniejsze auto w zakrętach oraz komfort :) no i gwarancję na sprężyny.
Mam nadzieję, że za markę nie zapłaciłem <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez rclmati » 19 cze 2012, 20:40

sylwo napisał(a):Sam wygląd to 1/3 tego na czym mi zależy :) chcę mieć <dupa> bliżej asfaltu ale i stabilniejsze auto w zakrętach oraz komfort :) no i gwarancję na sprężyny.
Mam nadzieję, że za markę nie zapłaciłem <oczy>


Chcesz mieć stabilniejsze auto dzięki zastosowaniu sprężyn ok, ale komfort? Jego na pewno nie będziesz odczuwał jak teraz, coś o tym wiem :P
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez sylwo » 19 cze 2012, 20:55

Nie jestem pewien czy takie akurat kupiłem ale od tego są sprężyny progresywne właśnie :)

Ale tak czy owak możliwie komfortowe mają być czyli płakał może nie będę zimą :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez rclmati » 19 cze 2012, 21:04

U mnie to przesądzone, na zimę zakładam ori spręzyny. W innym przypadku będę robił za pług :D
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez sylwo » 19 cze 2012, 21:08

Najlepsze rozwiązanie to jakieś małe jeździdo na wymianę, pomoże zadbać o xedosa zimą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Bandyta » 19 cze 2012, 21:10

sylwo napisał(a):Nie jestem pewien czy takie akurat kupiłem ale od tego są sprężyny progresywne właśnie

I na jaką firmę się zdecydowałeś i ile kosztowały o ile można wiedzieć ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Postprzez sylwo » 19 cze 2012, 21:12

H&R 964pln <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Bandyta » 19 cze 2012, 21:14

sylwo napisał(a):H&R 964pln <oczy>

Trochę kasy Ci poszło, ale będziesz z nich zadowolony... dobry wybór <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 08:50
Posty: 735
Skąd: Świdnik
Auto: BMW E46 320i

Postprzez sylwo » 19 cze 2012, 21:35

Ehh ten rok to na prawdę... mazda więcej wydaje niż ja. No ale coś za coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez oblivion » 19 cze 2012, 23:07

Ja mam taki komfort w Nissanie, że klnę co kilkaset metrów :| Przy najbliższej okazji wracam do serii. Chociaż wygląda super, a w następnym sezonie 16" koła zakładam ;)
kupiłem już z -35mm Vogtland, twrado jak na taczkach..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Barthek » 20 cze 2012, 11:39

sylwo napisał(a):H&R 964pln

Jak masz możliwość to oddaj je od razu...
W moim temacie był wątek o H&R – najgorsze sprężyny jakie miałem.
Tutaj klasyfikacja obniżenia i komfortu oraz cen jako nowych:
1. Eibach – 30/30 najniżej obniżały – najlepszy wygląd – stosunkowo miękkie – wysoka cena
2. K.A.W. – 50/35 o dziwo trochę wyższe niż Eibach – sztywniejsze niż Eibach – wysoka cena
3. Jamex – 35/35 auto stoi jak na K.A.W. – sztywniejsze niż K.A.W. – niska cena
4. H&R – 25/25 auto niewiele niższe od serii – najtwardsze zawieszenie – wysoka cena
We wszystkich wypadkach założone były gazowe amorki Kayaba.
Wszystkie te sprężyny są opisywane jako progresywne,
czyli część zwojów jest ciaśniej zwinięta a część luźniej.
Tylko Jamexy mają taką samą odległość zwojów na całej sprężynie – nie są progresywne.
Eibachy trafiają się używane i takich szukaj bo nowy już nie jest produkowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez deejay27 » 20 cze 2012, 16:00

Prawde Bartek gada :) polac mu . A tak na serio to faktycznie Eibach który niby obniza -30 obniża zdecydowanie więcej i przód auta mogłby byc o te 2 cm wyżej bo zimą praktycznie nie ma jazdy:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez sylwo » 20 cze 2012, 16:36

Ktoś z Forum polecał do xedosa:
– H&Ry ("Komfort niewiele gorszy niż na serii, a prowadzenie znakomite."),
– Eibach
– Weitec
...reszta to "śmieć – tylko będzie trzęsło, a prowadzenie pozostawi wiele do życzenia."

Co wypowiedź to inne zdanie więc przekonam się sam <faja>


PS Przy obniżeniu większym niż 30mm zaleca się zmienić amortyzatory bo seryjne "kłócą" się z obniżającymi sprężynami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Barthek » 21 cze 2012, 07:46

sylwo napisał(a):Co wypowiedź to inne zdanie więc przekonam się sam


Zrób jak chcesz, natomiast to były konfiguracje, na których sam jeździłem i trochę o tym wiem.
Nie znam nikogo z forum kto ma podobne doświadczenie w sprężynach założonych na swoim Xedosie.
Po co wyważać otwarte drzwi jak już ktoś zrobił to za Ciebie ;)
Co do H&R ten, który twierdził, że...
"H&Ry ("Komfort niewiele gorszy niż na serii, a prowadzenie znakomite.")"
... nie jeździł chyba na innych sprężynach to nie miał do czego porównać.

Czekamy na zdjęcia i wrażenia po montażu :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez sylwo » 21 cze 2012, 16:09

Barthek napisał(a):nie jeździł chyba na innych sprężynach to nie miał do czego porównać.

Tak jak i ja :D

Podobno też mam strasznie ciężkie felgi ale jak dla mnie "mogą być".

PS A o H&Rach wypowiadał się Smirnoff ;)

Sama marka H&R wypuszcza różne serie i może tu też są różnice...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Barthek » 21 cze 2012, 16:56

sylwo napisał(a):Sama marka H&R wypuszcza różne serie i może tu też są różnice...

Do Xedosa H&R robi tylko jeden rodzaj w kolorze zielonym.
W każdym razie, może akurat Tobie przypasuje ;) ...do czasu aż przejedziesz się na Eibachu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy