Wymiana końcówki w lejącym wtrysku

Postprzez banzai54 » 10 cze 2012, 23:00

Witam
Mam takie pytanko do znawców, miałem 2 wtryskiwacze które przelewały (do strzykawek) 10x więcej niż 2 pozostałe. Wymieniłem te 2 wtryski i wszystkie przelewają podobnie natomiast z rana jak odpalam silnik to słychać, że wtrysk leje. Obstawiam, że to 2 wtrysk ponieważ na komputerze robiło korekty tylko na ten wtrysk około 2-3ml. Chciałbym się Was poradzić czy jakbym podmienił końcówkę z wtrysku, który wcześniej zdemontowałem to miałbym szanse na naprawę tego wtrysku? Czy wtrysk przelewa przez zużytą końcówkę? Wymieniłbym wtrysk na który dostałem gwarancje, ale człowiek który mi go sprzedał chce dopłaty za wymianę wadliwego wtrysku :/ Dodam jeszcze, że po nocy jak jest zimniej to wtrysk głośniej tłucze (jakby ktoś młotkiem po silniku tłukł) i w granicach 1100-1300 obrotów silnik dostaje drgań i dymi na szaro :( . Po rozgrzaniu problemu nie ma.

Silnik RF5C mazda 6 2005r 121KM

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez tonidriver » 12 cze 2012, 05:52

banzai54 napisał(a):Czy wtrysk przelewa przez zużytą końcówkę?


Wtrysk przelewa przez zużyty w nim zaworek. Po wymianie wtryskiwaczy byłeś na ich kalibracji ? Jeśli nie to może to być przyczyną owej pracy silnika.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez banzai54 » 12 cze 2012, 08:12

W 3 na 4 warsztaty powiedzieli mi, że nie robi się, żadnej kalibracji ^^ w ostatnim mi się podpieli, pomodzili i stwierdzili, że wtrysk leje i trzeba go wymienić. Stąd moje pytania o końcówkę :)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez tonidriver » 14 cze 2012, 03:57

banzai54 napisał(a):W 3 na 4 warsztaty powiedzieli mi, że nie robi się, żadnej kalibracji ^^ w ostatnim mi się podpieli, pomodzili i stwierdzili, że wtrysk leje i trzeba go wymienić. Stąd moje pytania o końcówkę :)


jeśli wtrysk podaje za dużą dawkę to końcówka a jeśli przelewa to zaworek,dopytaj o co im chodzi
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez banzai54 » 15 cze 2012, 20:41

Wtrysk podawał za duże dawki i ciągle się kalibrował. Już wymieniłem wtrysk na inny używany i jak na razie jest spokój. Natomiast dalej mnie zastanawia czy można z 2 wtrysków złożyć 1 sprawny? Chodzi mi o to, że 1 wtrysk przelewa, a 2 wtrysk leje i czy można końcówkę przełożyć czy to nie zda egzaminu?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez tonidriver » 17 cze 2012, 05:45

banzai54 napisał(a):Natomiast dalej mnie zastanawia czy można z 2 wtrysków złożyć 1 sprawny? Chodzi mi o to, że 1 wtrysk przelewa, a 2 wtrysk leje i czy można końcówkę przełożyć czy to nie zda egzaminu?


Da sie to zrobić ale tm sposobem robi sie auto raczej na sprzedaż a nie dla siebie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez Norby » 17 cze 2012, 07:27

banzai54 napisał(a):Wtrysk podawał za duże dawki i ciągle się kalibrował.


Kolego z tego co mi wiadomo to silnik RF5C nie posiada tzw autokalibracji.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez banzai54 » 17 cze 2012, 19:19

Hmm w warsztacie i to takim niby fachowym pokazywał mi na komputerze jak mu się niby kalibruje dawka ^^, to nie wiem w takim razie. Jesteś pewien, że nie robi autokalibracji?
Kolego tonidriver czyli nie za bardzo to coś z tego wyjdzie tak? :) mam już wymieniony ten wtrysk natomiast dalej coś stuka na zimnym i silnik jest trochę głośniejszy, ale ustępuje mu to gdzieś po minucie może to normalne? :) Ewentualnie jak sprawdzić który to wtrysk może hałasować?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez marex » 17 cze 2012, 20:53

a może po prostu źle wyregulowane zawory bo czy wtryskiwacze będzie aż tak mocno słychać
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Norby » 17 cze 2012, 22:54

"banzai54"napisał : Jesteś pewien, że nie robi autokalibracji?

Jak byłaby autokalibracja nikt nie musiałby jechać do serwisu na kalibrację.

"Jak sprawdzić który wtrysk może hałasować" kolego odpal motor ze zdjętą osłoną i postaw młotek trzymając go za metal oparty na wtrysku trzonkiem sam zobaczysz różnicę między wtryskami. Czasem sprawdza się stetoskop lekarski też słychać różnicę.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez banzai54 » 18 cze 2012, 06:35

W takim razie jak się wyśpię to sprawdzę to z młotkiem:) Może wiecie w takim razie gdzie można skalibrować wtryski w lubelskim? W Chełmie twierdzą twardo, że się tego nie robi, a u jednego speca usłyszałem nawet, żebym sprzedał samochód bo diesel się nie nadaje ^^ a remont wyniesie jakieś 5tyś bez gwarancji, 15tyś z gwarancja :P
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Grzyby » 18 cze 2012, 09:21

banzai54 napisał(a):Może wiecie w takim razie gdzie można skalibrować wtryski w lubelskim?

Tutaj
viewtopic.php?f=101&t=125301
konkretnie u tego człowieka memberlist.php?mode=viewprofile&u=44
:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tonidriver » 20 cze 2012, 04:11

Gdyby wtrysków w tym silniku sie nie kalibrowało to nie było by takiej możliwości w serwisie. Moje auto ma walnięte dwa wtryskiwacze i po każdym odpaleniu i małej jeździe obroty stojąc na światłach wskakują na 1100 na 20 sekund. Przed nieudaną próbą kalibracji w serwisie tego nie było.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez banzai54 » 20 cze 2012, 11:22

A możecie mi jeszcze podpowiedzieć ile taka kalibracja mniej więcej kosztuje? :) i czy na kalibracji ewentualnie wyjdzie który wtrysk jest walnięty?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Norby » 20 cze 2012, 11:32

Jeśli wtrysk jest uszkodzony kalibracja może nie dojść do skutku, Jeśli się uda to wykres pokarze stopień zużycia wtrysku w skali od 0 do 3 gdzie zero to stan bardzo dobry. Koszt to od 150do 200 zł
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez tonidriver » 20 cze 2012, 15:07

W moim samochodzie kalibracja nie została ukończona bo wtryski nie trzymały ciśnienia a komputer nie pokazał które wtryski są padnięte bo w serwisie powiedzieli,że mam stare oprogramowanie które nie ma takiej opcji. Dopiero wyjęcie i sprawdzenie na maszynie pokazało wszystko. Kalibracja kosztuje ponad 200 pln a ja zapłaciłem za próbę skalibrowania chyba coś 137 pln.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez Enduro » 10 lip 2012, 23:41

banzai54 napisał(a):W 3 na 4 warsztaty powiedzieli mi, że nie robi się, żadnej kalibracji ^^ w ostatnim mi się podpieli, pomodzili i stwierdzili, że wtrysk leje i trzeba go wymienić. Stąd moje pytania o końcówkę :)

bo te goście, to żadnego pojęcia nie mają
pozdr.
E.
Norby napisał(a):
banzai54 napisał(a):Wtrysk podawał za duże dawki i ciągle się kalibrował.

Kolego z tego co mi wiadomo to silnik RF5C nie posiada tzw autokalibracji.

ma, ale nie funkcjonuje jak powinna i to w dość wielu autach...
przyczyna nieznana! sam miałem 4 przedlifty w dieslu i zrobiłem nimi sporo kilometrów i w żadnym nie doświadczyłem tego objawienia <nie>
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6