Światła do jazdy dziennej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 18 cze 2012, 09:58

bieski napisał(a):Może to być widoczne

jest widoczne... uwierz ;)

bieski napisał(a):Haha, jakies profity masz za pośrednictwo :P

a powinienem miec? :>

ps koniec tutaj juz z OT... i powracamy do tematu DRL-i...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 18 cze 2012, 10:04

Wojtek napisał(a):jest widoczne... uwierz ;)

Dobra to trzymając się tematu, jak to będzie widoczne jak wywalimy i zaślepkę, i soczewkę.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Mandey » 18 cze 2012, 10:44

Jak dobrze zrozumiałem, chodzi ci o to jak będzie to wyglądało jak nic tam nie będzie? Będzie wyglądało do <dupa>... Ordynarna dziura, z przelotem do silnika, jakbyś z blasze wyciął <lol>

P.S.
jest widoczne, bo zaślepka jest lekko brązowa, a soczewka daje biały efekt <faja>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez deep82 » 18 cze 2012, 10:56

Mandey masz rację jak mu założę 1 zaślepkę a drugą zostawię soczewkę do z przodu widać tam gdzie zaślepka czarną dziurę tak było u mnie ale ja przy kupnie auta tego nie dostrzegłem.

To jak z tymi żarówkami i zaślepkami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2010, 13:13
Posty: 62
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6

Postprzez Wojtek » 18 cze 2012, 11:11

deep82 napisał(a):To jak z tymi żarówkami i zaślepkami?

na PW prosze... ;)

ps. co do odpowiednich ledow, to poczytaj sobie posrednio powiazany watek:

viewtopic.php?f=60&t=115833
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pratt » 18 cze 2012, 11:26

Zgadza się, jeżeli nie masz fabrycznie założonych świateł przeciwmgłowych przednich
gregorik napisał(a):
być może jest stosowana jako światła halogenowe

Z tego co wiem ta zaślepka jest po to, aby poprawić nieco widok reflektora z zewnątrz (ponieważ po jej wyjęciu zostaje ordynarna dziura)


Wydaje mi się kolego, że zaślepki nie są po to aby wizualnie było OK, tylko po to aby syf nie dostawał się do środka! <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez Wojtek » 18 cze 2012, 11:36

jakby nie spojrzec, to przy jednej zaslepce i jednym wkladzie halogenowym, jest roznica w wygladzie lamp...
a dlaczego i po co... hm... to juz nie jest istotne, poniewaz nie czesto mozna spotkac taki przypadek ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 18 cze 2012, 15:44

Pratt napisał(a):Wydaje mi się kolego, że zaślepki nie są po to aby wizualnie było OK, tylko po to aby syf nie dostawał się do środka!

Oczywiście masz rację, umknęła mi ta kwestia :P jednak główną osłoną od syfu jest prostokątky dekielek zakładany na <dupa> reflektora :P
Nie miałem soczewek (tylko zaślepki) i w lewym reflektorze jakiś kasztan połamał zaczepy od tego dekielka, którego z pewnością z tego powodu nie miałem wcale i nie szło go przymocować, jednak opaski samozaciskowe czynią cuda. Przez brak dekielka parował mi reflektor, a szkło od środka jak i srebrny plastik (?) wewnątrz są dużo bardziej brudne niż druga lampa (które oczywiście będę czyścił <diabełek>, jak tylko uruchomię madzie <płacze>).
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez zetek » 18 cze 2012, 19:16

Panowie co myslicie o takim module, a konkretnie wie ktoś jak to wyglada od strony przepisów drogowych??

http://jafra.home.pl/product_info.php/c ... cts_id/409
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Pioteq25 » 18 cze 2012, 19:21

A kto Ci da na to homologację jako światła dzienne? Podobny temat jest z dziennymi w miejscu przeciwmgielnych w reflektorach głównych. Sam bym tego nie ruszał.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez gregorik » 19 cze 2012, 10:14

BI6 napisał(a):Ja nie miałem przeciwmgielnych więc postanowiłem umieścić tam żarówki 21W i uczynić z nich światła do jazdy dziennej. Zazwyczaj światła do jazdy dziennej zapalają sie po przekręceniu kluczyka i gasną po zapaleniu mijania lub drogowych. Ja opóźniłem moment zapalania aby nie obciążać akumulatora podczas rozruchu i dlatego sterowanie podłączyłem do alternatora. Światła do jazdy dziennej zapalają się dopiero gdy alternator zacznie ładować. Stąd te kombinacje. Chyba jasno to opisałem.


Niestety tak u mnie w samochodzie tak nie jest, własciwie to po przekreceniu kluczyka ale nie uruchamiam silnika już światła się zapalają, Czy to jest trudne do zrobienia?
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Postprzez Mandey » 19 cze 2012, 14:00

Nie, wystarczy znaleźć bezpiecznik od alternatora i wpiąć się w niego albo w przewód od alternatora :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez gregorik » 19 cze 2012, 15:18

Z przekaznika?
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 15:05
Posty: 31
Auto: mazda 6 sedan, rocznik 2002, silnik 1,8 16V

Postprzez Mandey » 19 cze 2012, 16:28

Nie pamiętam czy alternator ma przekaźnik w skrzynce :P ale jeżeli tak to też można :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez zetek » 19 cze 2012, 21:05

W benzynie to najlepiej pod przekaźnik pompy paliwowej
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez thorgal » 27 cze 2012, 14:50

zetek napisał(a):Panowie co myslicie o takim module, a konkretnie wie ktoś jak to wyglada od strony przepisów drogowych??

http://jafra.home.pl/product_info.php/c ... cts_id/409


Witam
Ten moduł to zdzieranie kasy z ludzi.
Kupiłem na allegro za 15 zł włącznik z regulacją czasu załączenia od 5 sek do 30 sek od kolegi o nick'u KRON13 (oczywiście nick z allegro), coś takiego http://archiwumallegro.pl/czasowy_wlacz ... 62604.html i sprawuje się rewelacyjnie z moimi DRL

Po przekręceniu kluczyka światła odpalają dopiero po 30 sek (bo tak se ustawiłem). Montaż jest banalny bo dorzuca schemat montażu. Spięte mam to z kontrolką na desce rozdzielczej od świateł mgielnych z przodu więc zapala mi się zielona kontrolka informująca o działaniu układu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 20:33
Posty: 23
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG

Postprzez zetek » 27 cze 2012, 20:03

A jaki to ma sens przy światłach DRL ??????????????????????? Bo te 10W co biorą to nie jest żadnym obciążeniem nawet w mrozy dla akumulatora.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez deep82 » 3 lis 2012, 12:24

Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie znajdę " bezpieczne" + 12V po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu w skrzynce bezpieczników pod maską?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2010, 13:13
Posty: 62
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6

Postprzez BUBER » 3 lis 2012, 13:39

Tu masz potrzebne informacje : viewtopic.php?f=60&t=118212&start=40
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Swoop » 4 lis 2012, 21:32

Pioteq25 napisał(a): kto Ci da na to homologację jako światła dzienne? Podobny temat jest z dziennymi w miejscu przeciwmgielnych w reflektorach głównych. Sam bym tego nie ruszał.


a kto tak naprawdę odgadnie czy to co się świeci to mijania czy dzienne. Mi się zdarzyło już parę razy jechać na samych przeciwmgielnych z przodu z powodu przepalonej jednej żarówki w światłach mijania ...

Parę rutynowych przeszedłem i policja nawet o nic nie pytała
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6