Mazda5 (CW) – Opinie o modelu
Nawi jednak automatycznie przełacza się na tryb dzienny/nocny.
Opony masakra, żeby szybko sie starły. to je zmienie.
Opony masakra, żeby szybko sie starły. to je zmienie.
-
pempi18
Witam,
Moje drobne spostrzezenia dotyczace nowej piatki z w/w silnikiem.
Wlasnie wrocilem z dluzszej trasy – w jedna strone 800 km.
Trasa przebiegala glownie po autostradzie, ustawilem na tempomacie 150 km/h.
Spalanie przy tych ustawieniach wyszlo 12 l /100 km ! Jechalem sam, bez zadnego dodatkowego obciazenia.
Czy to normalne ? Nie mam zbyt wielkiego doswiadczenia z tym silnikiem, wczesniej mialem 5’tke z 2-litrowym dieslem i to byla bajka.
To co jest teraz to jakis koszmar. Wiem, ze kultura pracy i dynamika pomiedzy tymi dwoma silnikami jest rozna, ale zeby az tak ?
Np. jade na 6’stce autostrada, drobne wzniesienie I musze redukowac do 5’tki, w dieslu nigdy tak nie mialem, szedla jak rakieta na trasie.
Moze ktos podzielilby sie swoimi spostrzezeniami w tym temacie, z gory dziekuje.
Moje drobne spostrzezenia dotyczace nowej piatki z w/w silnikiem.
Wlasnie wrocilem z dluzszej trasy – w jedna strone 800 km.
Trasa przebiegala glownie po autostradzie, ustawilem na tempomacie 150 km/h.
Spalanie przy tych ustawieniach wyszlo 12 l /100 km ! Jechalem sam, bez zadnego dodatkowego obciazenia.
Czy to normalne ? Nie mam zbyt wielkiego doswiadczenia z tym silnikiem, wczesniej mialem 5’tke z 2-litrowym dieslem i to byla bajka.
To co jest teraz to jakis koszmar. Wiem, ze kultura pracy i dynamika pomiedzy tymi dwoma silnikami jest rozna, ale zeby az tak ?
Np. jade na 6’stce autostrada, drobne wzniesienie I musze redukowac do 5’tki, w dieslu nigdy tak nie mialem, szedla jak rakieta na trasie.
Moze ktos podzielilby sie swoimi spostrzezeniami w tym temacie, z gory dziekuje.
- Od: 11 kwi 2008, 13:21
- Posty: 27
- Skąd: Meerbusch, DE
- Auto: Mazda CX-3 Skyactiv-G 120 FWD
Moim zdaniem około 12 litrów na setkę przy stałej prędkości 150 km/h to całkiem prawidłowy i typowy dla tej wielkości samochodu wynik. Trudno pod tym względem porównywać silnik benzynowy do Diesla. Podobnie pod kątem elastyczności – silnik wolnossący nie ma szans z turboładowanym i chcąc przyspieszyć trzeba redukować biegi.
Podczas klubowego testu średnie spalanie w trasie przy prędkościach rzędu 90-120 km/h i w połowie załadowanym samochodem wyszło 7-8 litrów, natomiast w zakorkowanym mieście w granicach 11 l/100 km.
Co do zestopniowania skrzyni, to wydało mi się optymalne. Na szóstym biegu przy 90 km/h silnik ma 2000 obr. i 3000 przy 130 km/h. Zakładając, że rzadko kiedy jeździ się szybciej, jest to dobry kompromis między ekonomią, głośnością i zachowaniem elastyczności. Nie wiem o jakim wzniesieniu piszesz, ale spokojna zmiana prędkości na "szóstce" nie wymagała redukowania, choć żeby wyprzedzać trzeba oczywiście wrzucić "czwórkę".
Porównując ten silnik do innych dwulitrowych jednostek benzynowych, oceniłbym go bardzo dobrze pod względem elastyczności, kultury pracy i spontanicznej reakcji na wciśniecie pedału gazu. Zużycie paliwa jest przeciętne, ale na pewno nie odstaje od średniej.
Podczas klubowego testu średnie spalanie w trasie przy prędkościach rzędu 90-120 km/h i w połowie załadowanym samochodem wyszło 7-8 litrów, natomiast w zakorkowanym mieście w granicach 11 l/100 km.
Co do zestopniowania skrzyni, to wydało mi się optymalne. Na szóstym biegu przy 90 km/h silnik ma 2000 obr. i 3000 przy 130 km/h. Zakładając, że rzadko kiedy jeździ się szybciej, jest to dobry kompromis między ekonomią, głośnością i zachowaniem elastyczności. Nie wiem o jakim wzniesieniu piszesz, ale spokojna zmiana prędkości na "szóstce" nie wymagała redukowania, choć żeby wyprzedzać trzeba oczywiście wrzucić "czwórkę".
Porównując ten silnik do innych dwulitrowych jednostek benzynowych, oceniłbym go bardzo dobrze pod względem elastyczności, kultury pracy i spontanicznej reakcji na wciśniecie pedału gazu. Zużycie paliwa jest przeciętne, ale na pewno nie odstaje od średniej.
the right man in the wrong place...
Mam ten sam model. średnie spalanie w mieście 10-10,5 litra.
Najniższe spalanie w trasie jakie udało mi się uzyskać przy spokojnej jeździe 90-100km/h około 8,3l/100km.
Przy prędkości powyżej 140km/h faktycznie powstaje w baku wir.
Najniższe spalanie w trasie jakie udało mi się uzyskać przy spokojnej jeździe 90-100km/h około 8,3l/100km.
Przy prędkości powyżej 140km/h faktycznie powstaje w baku wir.
-
marekdub
Ja w swojej 1.8 benzyna ani razu nie miałem i nie przekroczyłem 10 litrów a jeżdzę normalnie przy 3 tys obrotów albo i więcej zmieniam biegi.
http://www.romb.org.pl
Sprzedam Mazde 5 1.8 benzyna z 2011r.
Sprzedam Mazde 5 1.8 benzyna z 2011r.
- Od: 14 cze 2012, 21:03
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 CW 1.8 116KM 2011r.
Mazda 3 BK 1.6B 2005 r.
Stag4,Barracuda,Alaska
Witam,
Wczoraj bylem w serwisie porozmawiac i dowiedzialem sie, iz katalogowe spalanie podane jest przy predkosci 110 km/h, bez wlaczonej klimy, swiatel, radia, etc.
Serwis moze srawdzic moja Mazde, tzn. przejada nia 100km (30 w miesice, 30 poza i 30 po autostradzie) i wtedy sprawdza jakie jest spalanie.
Jesli bedzie +/– 2 litry tego co w katalogu, to jest wszystko ok i musze zaplacic ok 200 EUR za prace serwisu. Takze chyba sobie odpuszcze.
Jesli ktos planuje zakup w/w modelu to w miescie pali 10, a na autostradzie przy 140 km/h – 150km/h 12 litrow (tyle co kolegi Dacia Duster), nie udalo mi sie jeszcze zejsc ponizej 9 litrow na 100 km.
Takze radze sie 2 razy zastanowic na benzyna.
Pzdrw,
Sumer
Wczoraj bylem w serwisie porozmawiac i dowiedzialem sie, iz katalogowe spalanie podane jest przy predkosci 110 km/h, bez wlaczonej klimy, swiatel, radia, etc.
Serwis moze srawdzic moja Mazde, tzn. przejada nia 100km (30 w miesice, 30 poza i 30 po autostradzie) i wtedy sprawdza jakie jest spalanie.
Jesli bedzie +/– 2 litry tego co w katalogu, to jest wszystko ok i musze zaplacic ok 200 EUR za prace serwisu. Takze chyba sobie odpuszcze.
Jesli ktos planuje zakup w/w modelu to w miescie pali 10, a na autostradzie przy 140 km/h – 150km/h 12 litrow (tyle co kolegi Dacia Duster), nie udalo mi sie jeszcze zejsc ponizej 9 litrow na 100 km.
Takze radze sie 2 razy zastanowic na benzyna.
Pzdrw,
Sumer
- Od: 11 kwi 2008, 13:21
- Posty: 27
- Skąd: Meerbusch, DE
- Auto: Mazda CX-3 Skyactiv-G 120 FWD
Powtórzę się, żeby zaoszczędzić Ci 200 EUR. 12 l / 100 km przy prędkości 140-150 km/h, to bardzo prawidłowy wynik dla samochodu tej wielkości i wagi. Szczególnie, że od ~140 km/h wyraźnie zaczyna być w nim odczuwalny opór powietrza. Tyle po prostu palą półtoratonowe minivany i kombi.
Jeśli jakoś Cię to pocieszy , to moje C5 2.0 na autostradzie przy 150-160 km/h wciąga przynajmniej 14 l, gdzie przy 90-100 km/h można spokojnie zejść do 7,5 l.
Jeśli jakoś Cię to pocieszy , to moje C5 2.0 na autostradzie przy 150-160 km/h wciąga przynajmniej 14 l, gdzie przy 90-100 km/h można spokojnie zejść do 7,5 l.
the right man in the wrong place...
To pozwole sobie na trzy grosze ode mnie...
Auto mam od dwoch tygodni...Pierwsze co powala na kolana (zwazywzszy na to, ze jezdzilem Dieslem przez ostatnie 4 lata) to cisza w aucie i kultra pracy...Kwestia spalania jest glownie podyktowana ciezkoscia prawej nogi
W miescie mam srednie spalanie 8,9 L/100km...Jak bylem tydzien temu bylem w Polsce (mam 600km w jedna strone) to z dwoma osobami na pokladzie spalila mi 8,3 L/100km przy predkosci okolo 120-140 km/h – w drodze powrotnej 3 osoby i bagaz to wynik 8,8 L/100 km przy takiej samej predkosci (srednia predkosc na komputerze wyszla mi 84 km/h)...Spalanie do poziomu 10 L nie robi na mnie wrazenia (150 KM w Dieslu do tej pory palilo mi 9,3 – 9,7 L/100km, wiec jest to wynik bardzo dobry jak dla mnie)...
Auto mam od dwoch tygodni...Pierwsze co powala na kolana (zwazywzszy na to, ze jezdzilem Dieslem przez ostatnie 4 lata) to cisza w aucie i kultra pracy...Kwestia spalania jest glownie podyktowana ciezkoscia prawej nogi
W miescie mam srednie spalanie 8,9 L/100km...Jak bylem tydzien temu bylem w Polsce (mam 600km w jedna strone) to z dwoma osobami na pokladzie spalila mi 8,3 L/100km przy predkosci okolo 120-140 km/h – w drodze powrotnej 3 osoby i bagaz to wynik 8,8 L/100 km przy takiej samej predkosci (srednia predkosc na komputerze wyszla mi 84 km/h)...Spalanie do poziomu 10 L nie robi na mnie wrazenia (150 KM w Dieslu do tej pory palilo mi 9,3 – 9,7 L/100km, wiec jest to wynik bardzo dobry jak dla mnie)...
Szukam informacji na temat silnika 2,5 + automat w nowej M5 z 2012 roku.
Jaki to silnik? Lepszy od 2,0...? Jak automat współgra z tym silnikiem?Jak z awaryjnością?
Mazda 6 z opisu zmieniła właściciela i sie zastanawiam nad M5.
Pozdro600
Jaki to silnik? Lepszy od 2,0...? Jak automat współgra z tym silnikiem?Jak z awaryjnością?
Mazda 6 z opisu zmieniła właściciela i sie zastanawiam nad M5.
Pozdro600
Ostatnio edytowano 11 mar 2014, 18:24 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: temat
Powód: temat
Dyzioo
dyzioo napisał(a):Szukam informacji na temat tego silnika w nowej M5 z 2012 roku.
w UK nie ma takiego silnika w ofercie... (stan na dzis)
jest tylko 1.6D i 2.0 Pb
a wczesniej silniki 1.8 i 2.0 Pb i 1.6D
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Silnik 2.5 l (L5) jest niemal dokładnie tą samą jednostką, co 2.0 (LF). Główna różnica, oprócz pojemności, polega na dodanych wałkach wyrównoważających. Nie był jednak oferowany w europejskich piątkach, więc na pewno patrzysz na samochody zza oceanu, które potrafią być gorzej wyposażone, ale przede wszystkim sprowadzone w kawałkach.
Automatyczna skrzynia biegów (FS5A-EL) jest dokładnie ta sama, co przy mniejszych silnikach lub w szóstkach, trójkach i CX-7. Podobnie jak silnik, nie sprawia jakichś szczególnych, typowych problemów.
Automatyczna skrzynia biegów (FS5A-EL) jest dokładnie ta sama, co przy mniejszych silnikach lub w szóstkach, trójkach i CX-7. Podobnie jak silnik, nie sprawia jakichś szczególnych, typowych problemów.
the right man in the wrong place...
http://otomoto.pl/mazda-5-C27320522.html
Jedna z nielicznych ofert.. no i ceny mnie zadziwiaja... bo są o wiele tansze od wersji 2,0 lub 1,8....
Jedna z nielicznych ofert.. no i ceny mnie zadziwiaja... bo są o wiele tansze od wersji 2,0 lub 1,8....
Dyzioo
no tak...zza oceanu:
cyt.
"UWAGA:
Przystosowanie samochodu do Polskich przepisów ruchu drogowego + wymiana radioodbiornika+komplet opon zimowych = 69 900,– zł bruto"
i VIN
JM1CW2BL5C0111405
cyt.
"UWAGA:
Przystosowanie samochodu do Polskich przepisów ruchu drogowego + wymiana radioodbiornika+komplet opon zimowych = 69 900,– zł bruto"
i VIN
JM1CW2BL5C0111405
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dobre pytanie. Wydaje mi się, że:
JMZ – produkcja Japonia, specyfikacja j-spec/e-spec;
JM1 – produkcja Japonia, specyfikacja a-spec;
1YV – produkcja USA/Flatrock, specyfikacja a-spec;
1YZ – produkcja USA/Flatrock, specyfikacja e-spec.
JMZ – produkcja Japonia, specyfikacja j-spec/e-spec;
JM1 – produkcja Japonia, specyfikacja a-spec;
1YV – produkcja USA/Flatrock, specyfikacja a-spec;
1YZ – produkcja USA/Flatrock, specyfikacja e-spec.
the right man in the wrong place...
whitescorpio mozesz odswiezyc dane odnosnie spalania od czasu twojego ostatniego posta oraz opinie o tym modelu. Z ciekawosci ile dzieciakow wozisz i jak wyglada montaz fotelikow ?
http://www.lioninthewardrobe.com/
http://www.facebook.com/lioninthewardrobe
http://www.lioninthewardrobe.com/
http://www.facebook.com/lioninthewardrobe
Ostatnio edytowano 28 lut 2014, 11:12 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości