aparat zapłonowy w 1.6 16V od 1.8

Postprzez Polandposition » 13 cze 2012, 19:11

A więc sprzedający mówił, że aparat zapłonowy jest od 1.8 no i tu chyba pies pogrzebany, spójrzcie na fotki w załączniku jest dzienie ustawiony i do tego urwana jest szpilka ://. Poniżej opis objawów samochodu kilku dni po kupnie, w dniu zakupu było wszystko OK z tym, że nie chodził na benzynie ale wymieniłem zbiornik i pompke + zregenerowałem wlew... .


samochód – mazda 323f bg 1.6 16V + LPG
objawy – odpala normalnie na benzynie i LPG z tym, że na benzynie wygląda to tak, że samochód się nie wkręca na obroty, dusi, czasami zdarzy się, że da się jechać na 3 tys ale rzadko, a na wolnych może chodzić i chodzić i nie zgaśnie ale obroty ciągle falują. Na gazie chodzi elegancko do momentu gdy silnik się nie nagrzeje wtedy zaczyna przerywać i w pewnym momencie zgaśnie i już nie chce zapalić, przełączam na benzynę i jadę do domu gorzej niż emeryt bo silnik wcale się nie wkręca i przerywa, do tego wszystkiego spalanie benzyny duże nie wiem jakie dokładnie ale nie jest w normie a gazu spaliła mi 17 litrów na 90 km :((. Na benz. wcześniej wcale nie chodziła, zmieniłem zbiornik i pompkę. A i z tego wszystkiego wykluczam przepływke gdyż przekładałem od kolegi, restet kompa i to samo co na mojej. Podejrzewam aparat zapłonowy lub sonde.?
Załączniki
DSC00469.JPG
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez adriano2747 » 13 cze 2012, 20:18

a jakie błędy pokazuje/ pokazywał komputer skoro go resetowałeś ? czujnik temp. silnika też może być winien. skoro w zbiorniku był syf wtryski też dostały po pupie warto sprawdzić. rozumiem że świece i kable wymieniane niedawno i sprawdzone ? iskra na nich też ? skoro kolega ma przepływkę itd. to może aparat zapłonowy pożyczyć do testu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Polandposition » 14 cze 2012, 00:11

Odnośnie błędów pokazuje jak mnie jeden forumowicz nakierował bo zle odczytałem wskazania diody ;/, błąd 3 ( czujnik temp. ) i błąd 17 ( układ sprężania zwrotnego ). Iskra była sprawdzana, przewody ok, jutro kupie świece i czujnik temp. i zobaczymy czy będzie chodzić i czy ten błąd od czujnika się usunie po resecie, prosiłbym o podpowiedź co to by mogło jeszcze być, wtryski sprawdzę jeżeli nie będzie chodzić po zamianie czujnika i świec. Zbiornik był zasyfiony, filtr paliwa praktycznie nie przepuszczał paliwa a po zdjęciu filtra kręciłem chwile rozrusznikiem żeby przeczyścić przewód paliwowy to leciały z niego gluty i brudna benzyna ale to by było jasne odnośnie jazdy na benzynie a jeżeli na gazie chodziła w porządku to już sam nie wiem, ręce mi już opadają bo zrobiłem zawieszenie i hamulce a tu teraz problemy z silnikiem :(
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez mchabeusz » 14 cze 2012, 07:50

płyn chłodniczych jest ? tzn nie tylko w zbiorniku ale i w chłodnicy
błąd 17 zawsze bedzie gdy założony jest gaz a jaka jest ta instalacja lpg
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez Polandposition » 14 cze 2012, 09:51

płyn jest w chłodnicy, jak odkrece kork to jest w zbiorniczku też w normie, jakby troche ubywało ale to znikome wartosci
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez cobiiv » 14 cze 2012, 11:00

Polandposition napisał(a):błąd 3 ( czujnik temp. )

błąd 3 to czujnik położenia wału, czyli pada jeden z Hallotronów znajdujących się w aparacie zapłonowym.
Prawdopodobnie bezpośrednio po kasowaniu błędów, błąd 03 Tobie nie wyskoczy, ale dopiero po przejechaniu jakiś 10 km.

Nie wiem dlaczego nie pali na benzynie, a na gazie tak. Ale objawy przerywania i falowania, oraz błąd 03 wg. mnie wskazuje prosto na aparat.

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez Polandposition » 14 cze 2012, 11:55

dzięki za podpowiedź, odpala na benzynie tylko, że przerywa, dusi się i po przejechaniu 200m gaśnie, po czym znów odpale i znowu kawałek przejade i to samo. Na gazie chodzi dopóki się nie nagrzeje silnik wystarczy, że silnik złapie temperature (normalna pracy) to zaczyna od razu przerywac i gasnac. Wymienie cały aparat zapłonowy, tylko co z tym dużym spalaniem, czy to moze też byc spowodowane tym aparatem zapłonowym?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez adriano2747 » 14 cze 2012, 16:50

Tak spalanie jest z tym powiązane. Dla pewności oczywiście filtr powietrza też masz nowy ? sprawdz jeszcze sonde lambda czy dobra na forum jest opisane jak. Ale wymień aparat i czujnik temp i myślę że powinno być ok. Sprawdź też te wtryski odnośnie jeżdżenia na Pb skoro z węża leciał gluty to sam wiesz ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Polandposition » 14 cze 2012, 17:19

dzięki bardzo za zainteresowanie, filtr powietrza i paliwa zmienione kilka dni temu. Jutro wybieram się na szrot i zobaczymy jak będzie z nowym aparatem zapłonowym, dzwoniłem i majka kilka to jakiś lepszy się wybierze, kupie nowy czujnik bo to akurat groszowa sprawa. Aaa i jak nie bedzie dobrze chodzic to do wymiany sonada ale myślę że będzie dobrze.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez cobiiv » 14 cze 2012, 19:33

Polandposition napisał(a):to jakiś lepszy się wybierze

w zasadzie nie ma reguły który lepszy, na oko nie widać :P ważne żeby Hallotrony były sprawne, dogadaj się zebyś mógł ewentualnie wymienić/oddać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez Polandposition » 15 cze 2012, 23:54

A więc tak, dziś wymieniłem aparat zapłonowy (używka), czujnik temp(nowy), i przewody wysokiego napięcia(nowe), madzia zaczęła równiej pracowac na wolnych obrotach, błędy skasowałem i zaden sie nie pokazuje (sprawdzane kilkukrotnie) + do tego wyjąłem dla sprawdzenia wtryski i wyglądają w miare dobrze jedynie delikatny nalot na tych sitkach z góry ale minimalny. Problem w tym, że wgl nie da się nią jechac, chodzi w miare dobrze do 2 tys. obrotów powyżej zaczyna się dusic, strasznie szarpie i po chwili gaśnie po czym odpale ją przejade pół kilometra i to samo z tym, że na wolnych obrotach wkręca wię normalnie, brak mi już sił na ten samochód. Mógłbym jeszcze wymienic świece ale wcześniejsze części i te co dziś kupiłem wypompowały mnie na ten miesiąc. Macie jakieś pomysły? Aaa i zaobserwowałem cos takiego, że jeżeli odłącze sterownik LPG to samochód nie chce wcale odpalic, wcześniej normalnie odpalał.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez adriano2747 » 16 cze 2012, 13:11

Kurdę objawy pasują do słabego ciśnienia na pompie paliwa ale skoro jest nowa to nie wiem. Z tym sterownikiem i brakiem pracy idź do działu LPG tam będą wiedzieć lepiej może ?

edit:
Aha i ten post powyżej dotyczy jazdy na gazie czy benzynie ? jeśli na gazie to nie zwracaj uwagi co do sugestii o pompie. Kieruj sie raczej na filtry od gazu parowniki itd.(nie znam się) do gaziarza na regulacje lub uprzednio właśnie do działu LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Polandposition » 16 cze 2012, 15:41

poprzedni post dotyczy benzyny. Odnosnie dzisiejszej walki z madzią, na luzie chodzi dobrze, problemy są podczas jazdy, tak więc na luzie po nagrzaniu silnika i ustawianiu zapłonu w trybie serwisowym odpala ładnie i schodzi z obrotów dobrze, wolne też w miare tylko troche falują ale zaobserwowałem coś takiego, co wcześniej zdarzyło się tylko raz, samochód oczywiście stał w garażu nagrzany i trzymałem najpierw 3tys. przez ok minute, potem 4 i 5 i po zgaszeniu samochodu zaczął bulgotac i cały płyn z chłodnicy wywaliło do zbiorniczka wyrównawczego tzn. napełnił się on do pełna a następnie po ok 10- 15 minutach płyn wrócił spowrotem do układu a na zbiorniczku znów był stan (układ szczelny nigdzie nie kapie). Walnięta uszczelka pod głowicą, jeżeli tak to może byc to spowodowane tak mi się wydaje zajechaną pompą wody?? Macie jakieś pomysły?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez adriano2747 » 16 cze 2012, 19:42

sprawdź kolor płynu chłodzącego. czy ma oleiste plamy. drugie czy pod korkiem wlewu oleju nie ma takiego białego jakby "smaru" oraz czy nie dymi na czarno/biało/niebiesko. to są objawy walniętej uszczelki. Jakby pompa wody była walnieta to na wolnych by sie przegrzewał. ale warto sprawdzić.


Edit

A takie objawy właśnie na wolnych wszystko ok przy gazowaniu gaśnie daje zbyt niskie ciśnienie paliwa lub jego braki. ewentualnie zbyt mało powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Polandposition » 17 cze 2012, 12:05

Jeżeli jest przedmuch płunu to jakiś dziwny, bo w olej czysty na bagnecie i pod korkiem wlewu, a w płynie teżnie ma oleju a jednak jest gdzieś przedmuch, bo podczas jazdy zauważyłem dziwny gwizg spod silnika po czym jakby się zapowietrzył i traci moc, po czym przygasa jak puszcze gaz to zejdzie do ok 450 obrotów po czym wskoczy na 1000 i do tych 2 da rade jechac a jeżeli wkręce go ponad 2 tys. to zaraz zgaśnie i jak mówiłęm objawy te podczas jazdy na postoju normalnie się wkręca. Sprawdze jeszcze pompe wody czy jest szczelna i czy ma łopadki jak będzie ok to uszczelka pod głowica, gadałem ze znajomym mechanikiem i od razu zdiagnozował uszczelke pod głowicą, wymiany raczej podejme się sam bo to prosty silnik tylko, żeby głowica była cała ;/.

Pompka paliwa dobra ostatnio sprawdzałem i nawet przekładałem z drugiej mazdy która chodzi wyśmienicie na PB.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez adriano2747 » 17 cze 2012, 20:37

a może skrzynia coś nie tak skoro jak jest na luzie to jest ok ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Polandposition » 17 cze 2012, 22:02

zdjąłem głowice i wypalony jest jeden zawór (ssący) czy to mogł byc powód całego zamieszania?
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez adriano2747 » 17 cze 2012, 22:50

możliwe że tak. reszta w porządku ? zrób ten zawór bo i tak trzeba. a przekonasz się sam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Polandposition » 18 cze 2012, 00:40

oddaje głowice do szlifu i niech wymienią zawór i sprawdzą pozostałe i zobaczymy adriano... dzieki za zainteresowanie. Pozdro.

edit. Głowica oddana do zakładu, szlifowanie, wymiana jednego zaworu, uszczelniacza wałka, i przepastowanie wszystkich zaworów 300zł :(( no ale mam nadzieje, że troche pojeździ i że to to było przyczyną skoro wszystko inne sprawdzone. Uszczelki głowicy i pokrywy kupiłem erlinga więc chyba dobre, w czwartek odbieram głowice i zabieramy się za składanie :D
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez Polandposition » 23 cze 2012, 11:15

A wiec tak, silnik złożony, przypomne co było zrobione i wymienione gdyż objawy jazdy na benzynie nie ustąpiły, z gazem jest ok. więc tak:

wymieniłem:
-pompke paliwa, podaje prawidłowe ciśnienie
-filtry (powietrza i paliwa)
-przewody WN BOSCH
-świece NGK
-regeneracja głowicy + plan.
-uszczelka pod głowicą i pokrywą zaworów ERLING
-zalany nowy płyn chłodniczy
-paliwo z Shela jakieś droższe niż 98
-cały układ dolotowy sprawdzony, nie łapie lewego powietrza
-przepływka, OK
-aparat zapłonowy też drugi i ustawiony lampą stroboskopową
-wtryski ładnie pracują, nie leją

Objawy nadal te same, samochód ładnie odpala ale ciągle faluje na obrotach i nie da się jechac na beznynie gdyż dusi się, szarpie i po chwili gaśnie, nie mam pojecia, dziś sprawdzę, silniczek krokowy, i tps.

edit. Wyczyściłem dziś cały kolektor z przepustnicą, silniczek krokowy i ten zaworek co wchodzi do niego kostka dwupinowa pod przepustnicą, przełożyłęm wtryski z innej bg, sprawdziłem na innym aparacie zapłonowym i pompce paliwa, mazda chodzi na postoju i utrzymuje obroty 950 z lekkim falowaniem do 1000 ale nie da się nią jechac bo od razu sie dławi i przerywa czyli tak samo jak wcześniej, macie jakieś sugestie co to może byc bo ja już nie mam do niej siły, jak pisałem wcześniej objawy na PB na LPG jest wszystko w posządku.

Tak wgl. to te forum a dokładnie dzieł BG wgl. żyje czy wszyscy mają w [tiiit] bo zakładając temat zainteresowała się tak bardziej tylko jedna osoba a może ktoś miał kiedyś podobne objawy i mógłby mnie nakierowac.
Ostatnio edytowano 23 cze 2012, 22:08 przez Polandposition, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 11:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323