Doposażenie M6: tempomat, komputer....

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez newbie » 7 maja 2012, 22:07

podwójny = z dwiema parami styków (GJ6E), ma wtedy 4 PINy

auto bez CC ma pojedynczy (GJ6A), z dwoma PINami
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Wojtek » 7 maja 2012, 22:10

newbie napisał(a):podwójny = z dwiema parami styków (GJ6E), ma wtedy 4 PINy...

no o tym wlasnie juz bylo... <głaszcze>

IceMan2008 napisał(a):Dzisiaj kombinowałem jeszcze ale jak na złość świeci się tylko main course i nic więcej,

a jak juz zalozysz podwojny, to poszukaj watku o diagnozowaniu tempomatu... tam bylo co i jak ;)

ps. dzieki za uzupelnienie profilu ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez IceMan2008 » 8 maja 2012, 08:28

Panowie mam taki czujnik czyli ten 4 pinowy

Obrazek

Co muszę jeszcze ekstra zmienić by ożywić ten tempomat jest opcja że trzeba będzie zajechać do elektryka i coś poustawiać w sterowniku

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez IceMan2008 » 13 cze 2012, 16:01

Witam serdecznie

Mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o czujniki przy pedałach bo zauważyłem że ten wysunięty plastik z okrągłą główką cały czas dotyka pedału hamulca czy tak może być czy trzeba regulować trzeba by było wyregulować śrubą która jest na pedale hamulca aby nic nie dotykało.

Może to ona wyłącza cały czas tempomat

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez marex » 13 cze 2012, 17:46

Czujnik sam w sobie ma regulacje wysokości. Na pedale hamulca nic nie ruszasz. Najlepiej ustawić go tak żeby był mały odstęp od pedału wtedy będziesz miał pewność że nie jest wciśnięty i nie rozłącza.
U mnie nie dotyka.
Weź jeszcze miernik i sprawdź czy nigdzie nie masz zwarć do masy.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Wojtek » 13 cze 2012, 17:55

marex napisał(a):Najlepiej ustawić go tak żeby był mały odstęp od pedału wtedy będziesz miał pewność że nie jest wciśnięty i nie rozłącza.

ja ustawialem na mniej niz 1mm odstepu...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez marex » 3 lip 2012, 19:34

Czy IceMan2008 uporałeś się z tempomatem bo było tyle pytań a od dłuższego czasu cisza.
Może podzielisz się wrażeniami.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez IceMan2008 » 11 lip 2012, 20:31

Witam

Niestety nie udało mi się nic zrobić

do Aso mam około 50 km więc specjalnie jechać nie będę jeśli mi się uda w przyszłości coś załatwić w ASO to się odezwę
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 10:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Postprzez gesekfus » 13 sie 2012, 23:37

a ja mam pytanie czy ktos nie wie jak zmienic ustawienie spalania by wskazywalo nie w l/100mil tylko po naszemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez dobrzyn22 » 14 sie 2012, 08:53

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kily » 9 lut 2013, 00:45

Witam wszyskich forumowiczów.
Minął prawie rok kiedy ostatni raz pisaliście o dołożeniu komputera pokładowego.
Od tamtej pory nikt nie wie czy sama wymiana wyświetlacza daje efekty, czy trzeba coś jeszcze dołożyć?
Ja mam madzie z końca serii przed lift (2005) w dislu i głeboko sie zastanawiam nad wymianą tegoż właśnie wyświetlcza???
Pytanie tylko czy to działa??

Z góry dziekuje za odpowiedzi
Pozdro
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 23:44
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 6 2,0CiTD 121KM 2005r.

Postprzez Kily » 9 mar 2013, 04:10

Witam :)

Minął ponad miesiąc i zero odzewu z waszej strony <płacze>
Tak więc zdecydowałem się na wymiane samego wyświetlacza.
Trzy dni temu wymieniłem owy wyświetlacz i tak jak u kolegi wyżej też w funkcjach spalania pokazuje tylko same ----.
W ukrytych funkcjach "trip computer" w miejscach(nie pamiętam kodów, bodajże 50 i 51) gdzie wyświetla ilość paliwa w baku i tam gdzie dokonuje się korekty spalania pokazuje tylko --.
Kolega OGRYZ myślał że taki objaw wynika z rodzaju radia. Otóż ja mam radio z CD/MP3 (nie bose) i też jak u niego wyświetla tylko ----.
Dodam że klime mam manual (na pokretła).
Macie jakieś sugestie jak to ożywić?

Z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 23:44
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 6 2,0CiTD 121KM 2005r.

Postprzez dobrzyn22 » 9 mar 2013, 12:40

Kily napisał(a):Trzy dni temu wymieniłem owy wyświetlacz i tak jak u kolegi wyżej też w funkcjach spalania pokazuje tylko same ----.

a dotankowałeś auto do fulla i przejechałeś kilkadziesiąt km ?? bo to była czasem przyczyna ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 9 mar 2013, 22:09

obawiam się że problem może leżeć po innej stronie:
Kily napisał(a):W ukrytych funkcjach "trip computer" w miejscach(nie pamiętam kodów, bodajże 50 i 51) gdzie wyświetla ilość paliwa w baku i tam gdzie dokonuje się korekty spalania pokazuje tylko --.

Nie chcę straszyć, ale w Twoim wypadku nie wiem czy w ogóle komputer pokładowy ruszy.
Na początku zatankuj do pełna.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Kily » 10 mar 2013, 09:22

Wymieniłem wyświetlacz jak w baku była rezerwa.
Auto po wymianie było zatankowane pod korek.
Przejechałem w sumie 110km od tankowania i dalej pokazuje same ----.
Komp nie ruszy??? Tzn??
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 23:44
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 6 2,0CiTD 121KM 2005r.

Postprzez marex » 11 mar 2013, 10:17

Podstawowe pytanie
Czy w podstawowej wersji ( z klimą manualną) ma informacje o poziome paliwa na magistrali CAN. Zastanawia mnie to dlatego ponieważ piszesz że w ukrytych opcjach licznika masz ___ . Jeżeli nie ma info to <dupa> i wydałeś nie potrzebnie kasę na wyświetlacz
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Kily » 12 mar 2013, 09:29

I tu możesz mieć racje.
Pytanie jak sprawdzić czy te informacje wogóle krążą po magistrali CAN???
Faktem jest że te kody w ukrytych funkcja są.
Może to kwestia tylko softu albo jakiegoś dodatkowego czujnika??
Ostatnio edytowano 12 mar 2013, 21:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 23:44
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 6 2,0CiTD 121KM 2005r.

Postprzez marex » 12 mar 2013, 19:42

Kody są dlatego, że obsługuje je licznik (liczniki są we wszystkich m6 takie same), ale nie dostaje od innego modułu informacji poziome paliwa i dlatego są kreski info w tym wypadku do licznika może lecieć analogowo a nie cyfrowo pozamiatane.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Wojtek » 12 mar 2013, 21:53

i leci on analogowo...
moze byc tez tak, ze w liczniku nie ma przejscia w tych wersjach pomiedzy sygnalem a mikroprocesorem...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kily » 13 mar 2013, 09:44

Wojtek napisał(a):i leci on analogowo...
moze byc tez tak, ze w liczniku nie ma przejscia w tych wersjach pomiedzy sygnalem a mikroprocesorem...

Tzn???
Nie ma przyejścia tzn że brak tylko podłączenia czyli jakiegoś kabelka czy brak modułu odpowiedzialnego na zmiane analogowego sygnału na cyfrowy???
Początkujący
 
Od: 12 gru 2011, 23:44
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 6 2,0CiTD 121KM 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6