Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez Wojtek » 11 lis 2011, 00:28

Hazu napisał(a):podmienić wtryskiwacze

uklad paliwowy – podobno ok
Hazu napisał(a):świece w jednakowym kolorze (brązowo szare)?

uklad zaplonowy – podobno ok
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hazu » 11 lis 2011, 00:33

Zubeck napisał(a):spalanie w normie

Skoro tak jest, to naprawdę nie ma się czy przejmować.
Może błąd łapać tylko w jednej specyficznej sytuacji.
Ale istnienie tego błędu nie wpływa na sprawne działanie układu wtryskowego, bo w tym samochodzie nie ma czegoś takiego jak przejście w tryb serwisowy czy awaryjny.

Więc jak tylko sonda zmienia sygnał właściwie, to wszystko zaczyna działać poprawnie.
Ostatnio edytowano 11 lis 2011, 00:51 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Zubeck » 11 lis 2011, 00:34

Nie – "co mam zepsute jak mam wszystko sprawne?"

Tylko – "pytanie dla znawców: Czy przyczyną powtarzającego się wyłącznie błędu 24 może być zatkany/zawieszony EGR?"

spalanie ok ale ten smrodzik jeszcze. bo Wam oczywiscie nie smierdzi bez katów ;P
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Hazu » 11 lis 2011, 00:42

Skoro nie pojawia się żaden z błędów EGR-u to znaczy że działa poprawnie i nie jest on przyczyną problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wojtek » 11 lis 2011, 00:44

Hazu napisał(a):Skoro nie pojawia się żaden z błędów EGR-u to znaczy że działa poprawnie i nie jest on przyczyną problemu.

dokladnie... chociaz jeden...

ps. zaskoczyles juz z sondami?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Zubeck » 11 lis 2011, 00:54

to kiedy komp wywala błąd 16 egr-a ? jak co sie dzieje?
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Hazu » 11 lis 2011, 01:04

To znaczy że zawór nie działa nie porusza właściwie się lub jest zawieszony.

Egr sterowany jest podciśnieniem za pomocą elektrozaworów.
Wiec gdy elektrozawór sterujący egr-em jest uszkodzony o oprócz błędu egr jest jeszcze błąd elektrozaworu.

Ale wystarczy że podciśnienia sa gdzieś zamieszane aby pojawiał się bład egr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tadziol » 11 lis 2011, 22:13

Zubeck napisał(a):to kiedy komp wywala błąd 16 egr-a ? jak co sie dzieje?

najczęstsza przyczyna to mechaniczne uszkodzenie elektrozaworu EGR VENT.
o ile elektrycznie jest sprawny (cewka przedstawia opór ok.30-40 ohm) i jest sterowany przez ECU (czyli instalacja ok),to nie potrafi wtedy przełączać podciśnienia lub jest otwarty w trzech kierunkach.

zatkany przewód VENT idący do filtra powietrza (cienka dodatkowa rurka czasami zatykany nieumyślnie przez użytkowników/mechaników),powoduje,że EGR potrafi się otworzyć,ale nie umie się zamknąć.
objaw charakterystyczny:rozgrzany silnik gaśnie przy hamowaniu/wysprzęgleniu,trudno go zaraz zapalić,zapala po dłuższej chwili z oporem,utrata mocy.

uszkodzenie czujnika położenia EGR-u lub jego instalacji.przypadłość dość rzadka.

mechaniczne uszkodzenie samego zaworu EGR (zawieszanie się,zacinanie itp.) sporadyczne przypadki.

uszkodzenia elektryczne elektrozaworów EGR VAC i VENT oraz ich instalacji owocują odpowiednimi kodami DTC
28 VAC
29 VENT
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez PawelG » 30 sty 2012, 21:04

Wyskoczył mi błąd 69 czyli czujnik ECTF. Pytanko – Czy może to być wina dzisiejszych niskich temperatur?
Gdzie znajduje sie ten czujnik ( z tego co wiem mój xed ma 3 czujniki temperatury) bo w szukajce nie znalazłem podobnego tematu. Z góry dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 09:18
Posty: 37
Auto: Xedos 6 CA KF SGI

Postprzez Marek 161BD081 » 31 sty 2012, 12:45

Jak znalazłem inne tłumaczenie tego błędu:
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia


Czy błąd znikł po zagrzaniu silnika?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelG » 31 sty 2012, 13:13

Nie jest to wina zimnego silnika – zresztą sprawdzałem na ciepłym . Nigdy mi nic nie wywala chyba że jest cos nie chalo. Będe sie starał jutro namierzyć ten czujnik. Szkoda że na naszym forum raczej brak wskazówek – więcej znalazłem na forum probe. Czuje że bez wymiany to sie raczej nie obejdzie.:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 09:18
Posty: 37
Auto: Xedos 6 CA KF SGI

Postprzez wojtal84 » 11 cze 2012, 20:05

Witam postanowiłem sprawdzić błędy w moim Xedosie i dioda mi wy mrugała 15;16;17.
Błąd 16 jest mało istotny bo tyczy się EGR. ale martwi mnie 15 i 17
-15 Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
-17 Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
i teraz 15 i 17 wyskoczyło bo silnik był zimny? Czy sugerować się 17 i mam sonde do wymiany, miał już ktoś taki przypadek.

Błędy zinterpretowałem sugerując się tym wątkiem viewtopic.php?f=154&t=128351
Początkujący
 
Od: 12 maja 2012, 20:55
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 1.8 95r.

Postprzez sebek-71 » 11 cze 2012, 23:02

Błędy sprawdza się na dobrze rozgrzanym silniku, a tak w ogóle to masz jakieś niepokojące objawy???
Wysokie spalanie, falowanie obrotów...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez radar88 » 12 cze 2012, 00:08

Łączę z podobnym tematem --->
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 12 cze 2012, 09:36

ja mialem podobne bledy jakis czas temu, powodem bylo zle podlaczenie wezykow od podcisnien, po wlasciwym podlaczeniu bledy juz sie nie pojawiaja
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez wojtal84 » 12 cze 2012, 13:36

Auto mam dopiero miesiąc i po lekku je robię bo było w nie za fajnym stanie. Co do dziwnych objawów to raczej nie, ładnie się zbiera, obroty trzyma spalanie myśle że w normie około 12-13l po mieście jak na taki dóży silnik i do tego V-ka to myśle że w normie.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2012, 20:55
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 1.8 95r.

Postprzez jedrzej07 » 12 cze 2012, 13:43

mimo wszystko polecam sprawdzenie podcisnien. Jest gdzies na forum podany schemat, z reszta w googlach tez latwo znalezc.
Spalanie mialem w normnie i na gazie i benzynie, zbierala sie jak trzeba, obroty troche wariowaly ale to nie byla przyczyna bo jak opanowalem obroty to i tak wyskakiwaly bledy.
Takze sprawdz, moze sie jakis wezyk wypial, zacznij od tego. Dopiero jak sie okaze ze jest ok to bedziesz szukal dalej ;)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez wojtal84 » 12 cze 2012, 15:33

Sprawdzić nie zaszkodzi wole to niż mecz oglądać :P
A co do sondy to będzie pierwsza czy druga patrząc od przodu auta może z kabelkami jest coś nie hallo i też może wymrukiwać errora.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2012, 20:55
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 1.8 95r.

Postprzez LAJCIK29 » 25 wrz 2012, 21:29

Witam dziś wymrugałem sobie błędy ponieważ zaniepokoiło mnie trochę większe spalanie i nierówna praca silnika tzn. obroty trzyma ,ale troszką telepie motorem. Błędy to 15 i 17 czyli przednia sonda. Na allegro jest kilka sond do wyboru.
http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-lan ... 79750.html
Czy może ktoś coś napisać na temat tej sondy ,ze względu na cenę i 24 miesięczną gwarację wygrała kasting :D
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez sebek-71 » 25 wrz 2012, 22:37

Powiem tak, wydasz niepotrzebnie kasę i będziesz niezadowolony :(
Ja już się kilka razy przekonałem, że mazdy nie lubią sond-zamienników.Kupiłem kiedyś boscha, niby dobra, niemiecka, ale nie współpracowała dobrze z moim autem i spalanie nie spadło...
Kup NGK-NTK(bez kostki koszt ok.80zł), lub DENSO, ale masz pewność i jakość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6