Wymiana oleju w silniku z DPF
A ja mam taki problem.
Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka DPF, nawet w trasie około 1000 km po autostradzie potrafi się zapalić, ale za każdym razem po 20 km zgaśnie. Jaka jest przyczyna, bo niewierze, żeby się niewypalił po takim odcinku? Wszystko jest w porządku oprócz tej kontrolki.
Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka DPF, nawet w trasie około 1000 km po autostradzie potrafi się zapalić, ale za każdym razem po 20 km zgaśnie. Jaka jest przyczyna, bo niewierze, żeby się niewypalił po takim odcinku? Wszystko jest w porządku oprócz tej kontrolki.
- Od: 27 maja 2010, 11:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 143km
gug0l napisał(a):A ja mam taki problem.
Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka DPF, nawet w trasie około 1000 km po autostradzie potrafi się zapalić, ale za każdym razem po 20 km zgaśnie. Jaka jest przyczyna, bo niewierze, żeby się niewypalił po takim odcinku? Wszystko jest w porządku oprócz tej kontrolki.
0. Jaki to dokładnie model i rok?!
1. Odczytanie błędów.
2. Sprawdzenie zapełnienia DPF-u.
3. Sprawdzenie dymienia z pod korka wlewu oleju.
4. Sprawdzenie układu dolotu powietrza pod kątem szczelności.
5. Kiedy ostatni raz auto widziało ASO – może są jakieś akcje serwisowe do wykonania ( np przeprogramowanie PCM ?! )
To jest rocznik 2006 mazda 6 2,0 diesel 143 km(po liftingu)
Z tym sprawdzeniem dymienia z pod korka oleju polega na tym, że na włączonym silniku odkręcam ten korek, czy się myle?
A ile ASO może wziąść za takie usługi? Bo przyznam się, że od kiedy go kupiłem to w ASO nie byłem.
Z tym sprawdzeniem dymienia z pod korka oleju polega na tym, że na włączonym silniku odkręcam ten korek, czy się myle?
A ile ASO może wziąść za takie usługi? Bo przyznam się, że od kiedy go kupiłem to w ASO nie byłem.
- Od: 27 maja 2010, 11:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 143km
na włączonym silniku odkręcasz korek wlewu oleju. Jeśli wydobywa się z niego dymek tak, że po podłożeniu ręki czujesz jak ci dmucha w rękę to znaczy, że podkładki masz do wymiany. Warto tą czynność połączyć z czyszczeniem smoka olejowego i przy okazji wymienić filtry i oleje. (po zdjęciu miski obowiązkowo
). Przedmuchy oraz zapchany smok jeśli tego nie przypilnujesz będą miały tragiczne skutki. Zatrzesz motor. Dodatkowo pamiętaj, że jeśli masz DPF (a masz napewno chyba, że się go pozbyłeś) to stan na bagnecie będzie ci się podnosił bo nadmiar ropy do wypalania DPF spływa do miski. Jazda na rozcieńczonym ropą oleju jest raz dla silnika niezbyt dobra a dwa męczysz pompę oleju...
pzdr
Bartek
pzdr
Bartek
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Wielkie dzięki koledzy za podsunięcie uwagi z tym dmuchaniem z korka oleju.
Dziś rano sprawdziłem i jednak dmucha, nawet dość mocno. Od razu po robocie pojechałem do ASO(pierwszy raz:D) i umówiłem się na wymiane tych podkładek, czyszczenie smoka i tam pare jeszcze rzeczy.
Ale mam jeszcze jedno pytanie:
Gościu w ASO powiedział mi, że jeśli kontrolka DPF pali się( a nie miga) szczególnie podczas dłuższej jazdy i po ok 15 km znika to oznacza, że własnie wypala się ten filtr. Jest to prawda?
Dziś rano sprawdziłem i jednak dmucha, nawet dość mocno. Od razu po robocie pojechałem do ASO(pierwszy raz:D) i umówiłem się na wymiane tych podkładek, czyszczenie smoka i tam pare jeszcze rzeczy.
Ale mam jeszcze jedno pytanie:
Gościu w ASO powiedział mi, że jeśli kontrolka DPF pali się( a nie miga) szczególnie podczas dłuższej jazdy i po ok 15 km znika to oznacza, że własnie wypala się ten filtr. Jest to prawda?
- Od: 27 maja 2010, 11:44
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 143km
Gościu jest chyba jakiś niedoinformowany(albo go źle zrozumiałeś). Jeżdżę autem rok i kontrolkę DPF widzę tylko przy odpalaniu i raz widziałem jak była nieskasowana inspekcja olejowa.
Wypalanie nie jest sygnalizowane świeceniem kontrolki.
Powinieneś poczytać wątek o problemach z filtrem DPF i tam jest napisane że jak się świeci to filtr jest zapchany w 80% i trzeba go przepalić, a czemu u Ciebie zapala się po dłuższej jeździe poza miastem, gdzie teoretycznie powinieneś sprawiać mu warunki do wypalania.
– masz coś nie tak z autem (okaże się po wymianie podkładek)
– albo bardzo muliłeś silnik na trasie (mniej niż 2000 obr/min jazda pseudo ekonomiczna)
Wypalanie nie jest sygnalizowane świeceniem kontrolki.
Powinieneś poczytać wątek o problemach z filtrem DPF i tam jest napisane że jak się świeci to filtr jest zapchany w 80% i trzeba go przepalić, a czemu u Ciebie zapala się po dłuższej jeździe poza miastem, gdzie teoretycznie powinieneś sprawiać mu warunki do wypalania.
– masz coś nie tak z autem (okaże się po wymianie podkładek)
– albo bardzo muliłeś silnik na trasie (mniej niż 2000 obr/min jazda pseudo ekonomiczna)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
tak, po odpaleniu od razu gasnie
Czy wie ktoś czy przy wymianie oleju i filtra trzeba nowy filtr przed zalożeniem zalać dieselkiem? W benzynie zalewalem benzyną i nie jestem pewien czy tu bedzie tak samo?
Kurof
- Od: 29 lis 2011, 12:42
- Posty: 38
- Skąd: Burton on Trent
- Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009
piszesz nieściśle wymieniasz olej i filtr i chcesz filtr zalać ropą
( jaki filtr powietrza, przeciwpyłkowy może oleju?)
filtr paliwa możesz zalać sobie ropą ale nie musisz masz pompkę nad filtrem i podczas odpowietrzania układu filtr się napełni.
nie wiem jak chcesz zalać olejem filtr oleju skoro wkręcany jest w blok silnika.
Nie zapomnij nasmarować uszczelek olejem inaczej powodzenia przy następnej wymianie filtrów
filtr paliwa możesz zalać sobie ropą ale nie musisz masz pompkę nad filtrem i podczas odpowietrzania układu filtr się napełni.
nie wiem jak chcesz zalać olejem filtr oleju skoro wkręcany jest w blok silnika.
Nie zapomnij nasmarować uszczelek olejem inaczej powodzenia przy następnej wymianie filtrów
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Kurof napisał(a):Czy wie ktoś czy przy wymianie oleju i filtra trzeba nowy filtr przed zalożeniem zalać dieselkiem? W benzynie zalewalem benzyną i nie jestem pewien czy tu bedzie tak samo?
Ale mi sie pomieszało

Chodziło mi czy filtr oleju trzeba zalać olejem przed wkręceniem? W moim starym audi (benzyniak)jak wymienialem filtr oleju to przed wkreceniem zalewalem go nowym olejem i nie wiem czy w dieselku robi sie tak samo?
Kolega Marex: Czyli wnioskuje że nie trzeba zalewać filtra olejem przed wkręceniem? Widziałem że filtr wkręcany jest od boku wiec myślałem żeby troche oleju nalać do środka przed wkręceniem.
Jeszcz raz przepraszam wszystkich za zamieszanie...

Kurof
- Od: 29 lis 2011, 12:42
- Posty: 38
- Skąd: Burton on Trent
- Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009
Witam, jestem posiadaczem Mazdy od 800 km (całkowity przebieg) i od razu mam pytanie dotyczące kontrolki DPF. Nie wiem czy wcześniej zwracałem uwagę na to czy się zapala, ale jakieś 300 km wstecz w momencie odpalania kontrolka się zaświeciła i zgasła kilka sekund po włączeniu zapłonu. Jeżdżę raczej krótkie odcinki po mieście więc pomyślałem, że zapchał się filtr. Więc postanowiłem zrobić to co zaleca instrukcja (15 minut jazdy powyżej 2000 obrotów i prędkość powyżej 40 km/h – ja jechałem 100 km/h z obrotami pod 3000). Ale po całej procedurze i ponownym włączeniu – kontrolka znów na kilka sekund się zapaliła.
Czy jest coś na rzeczy czy włączanie się kontroli przy rozruchu się standardem (dodam, że kontrolka DPF świeci się ciut dłużej (2 sek) niż inne kontrolki). W kilku postach powyżej opisane to było jako standard – ale wolę się dopytać raz jeszcze opisując dokładniej moją sytuacje.
Czy jest coś na rzeczy czy włączanie się kontroli przy rozruchu się standardem (dodam, że kontrolka DPF świeci się ciut dłużej (2 sek) niż inne kontrolki). W kilku postach powyżej opisane to było jako standard – ale wolę się dopytać raz jeszcze opisując dokładniej moją sytuacje.
-
kammro
smile napisał(a):To nie jest "polowa" opcja. Jeśli powodem mrugania DPF jest nieskasowana inspekcja i nie jest to Mazda 5 to ta metoda zawsze zadziała.
Nawet w CX-7 działa
no i tutaj moje pytanie: co z Mazdą 5 i kasowaniem inspekcji olejowej? czy tylko aso?
- Od: 28 kwi 2008, 09:38
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: 5CR 2.0 TDi 2008 143KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6