Dusi sie po dodaniu gazu – wymiana osprzetu na BP22

Postprzez tyla » 11 cze 2012, 00:49

Witam,

zmieniam osprzet silnika z 128km na 137km i mam kilka pytan


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



http://img98.imageshack.us/img98/4566/10062012053.jpg

Co gdzie podlaczyc ?

I czy powinna byc taka mala dziurka zaznaczona nr 7 i kolorem zielonym ?

Czy dać pod przepustnice jakas uszczelke ? Jak tak to z czego najpiej ja zrobic ?

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 18 cze 2012, 18:38 przez tyla, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez djakob » 11 cze 2012, 01:54

Wiązkę masz z wersji 137km ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tyla » 11 cze 2012, 01:57

mam juz wszystko co jest potrzebne do zmiany kompletnego osprzetu

komputer, wiazka, przepustnica, elektrozawory i przeplywomierz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez mchabeusz » 11 cze 2012, 08:48

Obrazek
Obrazek
By mchabeusz at 2012-06-10


18 zespol zaworow elektomagnetycznych
czyli 6 podlanczasz pod trojnik i nastepnie pod zawór powietrza dodatkowego (12) i pod puszke rezonansowa na dolocie (tak mi sie wydaje:D)
a 5 gdzies w okolicy czujnika polozenia przepustnicy (14)


http://www.hotofoto.pl/images/rutilus/p2122365.jpg
3 zawór regulacji biegu jalowego
4 i 2 to jak sie nie myle bedzie podlaczone pod uklad chlodzenia
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 13:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez tyla » 11 cze 2012, 12:38

nic nie rozumiem z tych rysunkow – ma ktos moze zdjecie jak to powinno wygladac pod maska ? albo jakis inny schemat ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tyla » 11 cze 2012, 13:33

wedlug tego opisu musze polaczyc numer 6 przez trojnik z numerem 1 i kroccem na rezonatorze ale tutaj jest inna srednica przeciez – to na pewno ma tak byc, ze sa rozne srednice wezy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tyla » 11 cze 2012, 22:57

Dzisiaj wszystko wymienilem :D dziala ale bardzo slabo bo przeplywomierz rozwalony i caly czas otwarty na maxa – niedlugo przyjedzie do mnie dobry to powinno byc lepiej.

1) Czy te elektrozawory moge byc przykrecone do skrzyni ? Chodzi mi glownie o drgania czy nie zaszkodza
2) Z czego zrobic uszczelke pod przepustnice ?


PS przepraszam za posty pod soba
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez BratCukierka » 12 cze 2012, 10:17

Te elektrozawory muszą być przykręcone do skrzyni bo tam jest ich fabryczne miejsce :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez tyla » 12 cze 2012, 11:18

fabrycznego miejsca nie znalazlem i dorobilem mocowanie do skrzyni.
Co z ta uszczelka pod przepustnice ?
I czy w tej przepustnicy powinna byc ta dziurka ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez djakob » 12 cze 2012, 17:04

tyla napisał(a):fabrycznego miejsca nie znalazlem i dorobilem mocowanie do skrzyni.


pasuje idealnie pod otwory w skrzyni więc nie wiem jak tego nie zauważyłeś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tyla » 12 cze 2012, 18:14

powaznie nic takiego tam nie widzialem – moze dlatego, ze skrzynia jest z 1.8 sohc ?

Panowie ! Co z ta dziurka w przepustnicy i co z uszczelka ?

PS przepustnica z DOHC (bez kata) jest wieksza od 1.8 SOHC (pisze, bo bardzo latwo sie pomylic i trzeba sie dobrze przyjrzec)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Jacek176 » 12 cze 2012, 20:18

Obrazek
A więc tak: 6 idzie dop trójnika, trójnik połączony jest z 3 i z dolotem powietrza (oryginalnie króciec w rezonatorze).
1 jest połaczone bezpośrednio z 5
2 i 4 są do obiegu płynu chłodzącego. Ja mam je odłączone żeby mi nie podgrzewało przepustnicy.
Uszczelkę pod przepustnicę dorobiłem sobie z teflonu żeby jeszcze bardziej odseparować ją od źródeł ciepła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tyla » 13 cze 2012, 00:18

Wszystko podlaczylem zgodnie ze schematem (przeplywomierz dzisja tez podlaczylem dobry (oznaczenie V) i niestety nie smiagaja wolne obroty

Aby odpalic musze odgiac palcami klapke w przeplywomierzu aby mial powietrza troche a jak zamkne to odrazu gasnie – zachowuje sie tak jakby nie mial wolnych obrotow – w przepustnicy krociec numer 1 odpowiada za wolne obroty a krociec numer 3 za ssanie dobrze mowie ?
Obydwa sa drozne i podejrzewam, ze cos jest nie tak z tymi elektrozaworami jak je sprawdzic ?


PS powiedz jeszcze gdzie sie kupuje taki teflon ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Jacek176 » 13 cze 2012, 11:37

Elektorzaowry możesz łatwo sprawdzić. Właczasz jakieś urządzenie obciążające, no. światła i kręcisz elektrozaworem odpowiedzialnym za te urządzenia. Wolne obroty powinny rosnąć albo spadać.
U mnie to jest ten najdalej od króćców ale ja mam przerzeźbiona wiązkę z wersji 128KM także jeśli masz oryginalna wiązkę od 137KM to może być inny.
Teflon można kupić na Allegro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tyla » 13 cze 2012, 11:50

http://allegro.pl/teflon-na-uszczelki-p ... 34187.html

cos takiego ?

tak zrobie dzisiaj a wprowadzic auto w tryb serwisowy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tekkenfan » 13 cze 2012, 12:50

jo ten z allegro może być. Za gruby nie może być bo nie starczy gwintu.
Co do dziury w motylku to jej być nie powinno i może Ci psioczyć podbijając za wysoko obroty. Zamknięta przepustnica powinna być szczelna a przez tą dziurę nie jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tyla » 13 cze 2012, 15:11

ale BratCukierka smigal na tej przepustnicy i tych elektrozaworach bez problemu wiec powinno chodzic chociaz troche
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tyla » 13 cze 2012, 16:08

czy do tych elektrozaworow idzie jakis przewod z masą ?

jak juz zapale (musze czyms zablokowac klapke w przeplywomierzu w pozycji otwartej) to zauwazylem, ze przez te elektrozawory nie przechodzi powietrze (przylozylem bezosrednio do tej rurki reke i nic nie ciagnie i nie ssa) a na zamknietej przepustnicy przylozylem reke do glownego otworu to mi prawie do glowicy ja wciagnelo

Jak jeszcze idzie sprawdzic te elektrozawory dodam, ze krecilem wszystkimi we wszystkie strony i nic to nie dalo. minimalnie sie zmiania praca silnika jak krece srubka przy przepustnicy ale na sciagnietej rurze z dolotu

zauwazylem jeszcze, ze niezaleznie czy przeplywomierz jest podpiety do rury dolotu czy nie to jak sie zamknie w nim klapke to zawsze gasnie – wie ktos czy na wolnych obrotach podcisnienie w dolocie jest na tyle duze aby troche odchylic ta klapke ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Jacek176 » 13 cze 2012, 19:23

Przepływomierz steruje też pompą paliwa. Dlatego jak zamkniesz klapkę to gaśnie silnik.
Na wolnych obrotach musi mieć siłę uchylić klapkę, co więcej uchyla ją nawet podczas kręcenia rozrusznikiem inaczej nie uruchomi się pompa paliwa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tyla » 13 cze 2012, 19:31

no i konkretna odpowiedz – podczas krecenia wydaje mi sie, ze sie klapka lekko uchyla ale potem jak zapali to ma strasznie niskie obroty i ta klapka nie umie sie odchylic i gasnie – krecilem znowu tymi zaworami i niby troche lepiej bo juz zapala na cale 2 sekundy :D

tylko 1 zawor nie ma mozliwosci regulacji bo sruba sie zapiekla i chyba bede musial to rozebrac i odkrecic tak aby nie poniszczyc tej sruby.

Jacku – czy te elektrozawory sa polaczone z masą jakoś bo niedaleko nich zwisa mi wolny przewod z masą od ramy auta ale nie ma tam miejsca, zeby go wpiac – ablo ktos zamienil koncowke – zobacz prosze czy sa one kabelkiem podlaczone do masy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323