Zamienniki komputerów sterujących silnikiem KL

Postprzez Pit » 29 gru 2005, 18:15

Witam!

Pytanko z cyklu "elektronika KL'ki"

...jakim komputerem sterującym mogę zamienić komputer o oznaczeniu KL-05? Padło cholerstwo i ciężko dostać identyczny. Mam dojście do KL-07, KL-59 i KL-01 (wszystkie od KL'ki oczywiście)

Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 29 gru 2005, 18:32 przez Pit, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez tremba » 29 gru 2005, 18:28

Dodam pytanie w nieco innej formie: czy mozna tam wstawic komputer programowalny, tzn. zeby mozna bylo sobie zmieniac zarzadzanie silnikiem zaleznie od upodoban? Szkoda Potrek ze Ci padlo ale czy na 100%? Mi w motocyklu tez tak sie stalo (opinia serwisu), a wine ponosilo kiepskie polaczenie na stykach. Pomajtalem nieco wtyczkami i wszystko zaczelo grac normalnie. Swoja droga to wole chyba silniki bez elektroniki, wydaje mi sie(przynajmniej mi :P ) ze troche sie na tym znam, a przynajmniej mam jakis wplyw poprzez regulacje. Wydaje mi sie ze KL-ki zaleznie od rocznika roznily sie nieco systemami zarzadzania, tak mi sie gdzies obilo ale nie mam rzetelnej wiedzy w tym temacie :( .
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 11:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez Pit » 29 gru 2005, 18:31

tremba napisał(a):Szkoda Potrek ze Ci padlo ale czy na 100%?

niestety 100% Trembuś :| Zajmuje się tym najsławniejszy elektronik samochodowy w "Grodzie nad Brdą" :) Jestem dobrej myśli, jak podmianka będzie możliwa do za parę dni będę śmigał Mazdeczką... :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez newbie » 30 gru 2005, 23:24

niestety 100%


...informuj o przebiegu prac...jestem ciekaw finału przy tak obiecującej diagnozie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Pit » 30 gru 2005, 23:30

Komputerek naprawiony, poskładany, zaplombowany, 6 m-cy gwarancji. Wymieniony w nim jakiś driver, czy coś takiego. Nie udało mi się znaleźć KL-05, więc zdecydowałem się na naprawę u ludzi zajmujących się takim właśnie fachem. Objawy jakie miałem to pojawienie się masy zamiast napięcia dodatniego na przewodzie sterującym jednym z wtryskiwaczy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez b2 » 2 sty 2006, 16:20

Piotruś jakie koszty? kto to robił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez tomekrvf » 2 sty 2006, 17:12

Piotruś napisał(a):Objawy jakie miałem to pojawienie się masy zamiast napięcia dodatniego na przewodzie sterującym jednym z wtryskiwaczy...

Coś nie tak... Wtryski sterowane są masą z PCM a zasilane z wspólnego plusa z MAIN RELAY. Może pojawiał się plus na PCM?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Pit » 2 sty 2006, 17:28

b2 napisał(a):Piotruś jakie koszty? kto to robił?

Śliwiński (325 88 47)

tomekrvf napisał(a):Coś nie tak... Wtryski sterowane są masą z PCM a zasilane z wspólnego plusa z MAIN RELAY. Może pojawiał się plus na PCM?

...oszzz cholender. W sumie to byłem przy diagnozie i dokładnie przypatrywałem się poczynaniom fachowca... Do każdej listwy wtrysków dochodzi kostka z 4-oma przewodami. Myślałem, że 3 to plusy i jedna masa... widocznie jest odwrotnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Fiveopac » 2 sty 2006, 18:07

Piotruś napisał(a):Objawy jakie miałem to pojawienie się masy zamiast napięcia dodatniego na przewodzie sterującym jednym z wtryskiwaczy...

Nosz w morde jeża strzelił, kumpel w calibrze ma teraz identyczny motyw! Tez w Vłce, chyba jakas epidemia, qrde ide wydlubac swoj komputer i zamknac w izolatce.
Ciesze ze znowu twoja bestia znowu grasuje po naszych ulicach :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez tomekrvf » 2 sty 2006, 19:14

Piotruś napisał(a):Do każdej listwy wtrysków dochodzi kostka z 4-oma przewodami. Myślałem, że 3 to plusy i jedna masa... widocznie jest odwrotnie

Sterowanie masą jest bezpieczne. Kiedy masz przejście przewodu sterującego do masy to nie spalisz PCM. Stąd powszechnie używa się sterowania załączaniem masy przez ECU, PCM, bla bla bla....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6