Dlaczego na zimnym silniku auto ma większą moc (powyżej 2000 rpm) niż na ciepłym?(benz.)
1, 2
Witam Kolegów.
Zauważyłem taka rzecz w swojej m6:
jak Jadę autem (po dłuższym postoju) np. po nocy (ogólnie kiedy silnik jest zimny), to po przekroczeniu 2000 obrotów następuje zryw i auto bardzo dynamicznie przyspiesza. Jak już silnik "złapie" temperaturę, to nie czuć tego momentu przyrostu mocy i wydaje mi się, ze auto jest mniej zrywne.
Czy ktoś z Was tez zaobserwowal u siebie podobna sytuacje?
Dlaczego tak się dzieje?
Zauważyłem taka rzecz w swojej m6:
jak Jadę autem (po dłuższym postoju) np. po nocy (ogólnie kiedy silnik jest zimny), to po przekroczeniu 2000 obrotów następuje zryw i auto bardzo dynamicznie przyspiesza. Jak już silnik "złapie" temperaturę, to nie czuć tego momentu przyrostu mocy i wydaje mi się, ze auto jest mniej zrywne.
Czy ktoś z Was tez zaobserwowal u siebie podobna sytuacje?
Dlaczego tak się dzieje?
Ostatnio edytowano 1 mar 2013, 17:05 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
- Od: 2 kwi 2012, 22:48
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi
u mnie jest tak samo. i nie zależnie to od temp. silnika, po prostu do jakiś 1800 -1900 obr tak jak bym przyspieszał na zaciągniętym lekko ręcznym
czuć to na niskich biegach 1-2. po przekroczeniu 1900 mam uczucie jak by mi się TURBO załączało
(którego nie mam oczywiście
)

Witam
Podobnie jak u kolegów mam w swojej mazdzie ten sam "problem". Po kilku minutach różnica w przyspieszaniu zanika i jak silnik łapie temperaturę to jest ok. Przy około 2000 zdecydowanie szybcie zaczynaj odjeżdżac. Mimo to staram sie delikatnie operować gazem no bo głupio kręcić wysoko zimny silnik.
Pozdrawiam
Podobnie jak u kolegów mam w swojej mazdzie ten sam "problem". Po kilku minutach różnica w przyspieszaniu zanika i jak silnik łapie temperaturę to jest ok. Przy około 2000 zdecydowanie szybcie zaczynaj odjeżdżac. Mimo to staram sie delikatnie operować gazem no bo głupio kręcić wysoko zimny silnik.
Pozdrawiam
- Od: 13 mar 2012, 09:48
- Posty: 7
- Skąd: Sunbury-on-Thames
- Auto: Mazda6
2.0 benzyna
2003
moim skromnym zdaniem musicie sprawdzić: filtr powietrza (przy dużym zanieczyszczeniu, lub odłączonym którymś z przewodów gumowych może być mułowaty), filtr paliwa no i przy LPG filtr gazu.
Nie zaszkodzi jak do pełnego zbiornika wlejecie preparatu do przeczyszczenia wtryskiwaczy.
Nie zaszkodzi jak do pełnego zbiornika wlejecie preparatu do przeczyszczenia wtryskiwaczy.
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Właśnie głownie chodzi o to, ze na zimnym ma niezłe odejście po osiągnięciu 2000 rpm, a kiedy już się nagrzeje, to nIe ma tego fajnego efektu... albo nie jest tak odczuwalny, bo może poniżej 2000 chodzi lepiej na cieplym i subiektywnie nie ma aż takiej różnicy...
Co do filtrów i preparatów do paliw, myśle ze nie ma to tutaj znaczenia, bo skoro na zimno potrafi dobrze iść to znaczy ze filtry dają radę.
Nie wiem, moze jakiś czujnik albo podcisnienie czy coś takiego?
Mam jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia: dolot powietrza. jak macie u siebie doprowadzone powietrze do obudowy filtra? Są dwie możliwości: przez otwór na dole obudowy rurą z nadkola albo przez taki wihajster, jakby małą trąbke z przodu obudow – jakby przy pasie przednim czy reflektorze – już dokładnie nie pamietam.
U mnie jest w ten drugi sposób bo kiedy było w pierwszy , buczalo zaciągane powietrze.
Mam jeszcze taka teorie: w drugim przypadku, czyli takim jak u mnie, do momentu kiedy motor się nagrzeje, pod maska temperatura nie jest wysoka, także powietrze zasysane tez jest w miarę chłodne. Jak już się nagrzeje to silnik pracuje pobierając ciepłe powietrze spod maski,a wiec mniej mocy. Nie wiem Panowie czy dobrze kombinuje, ale nic innego nie przychodzi mi w tej chwili do głowy. A Wy co o tym myślicie?
Co do filtrów i preparatów do paliw, myśle ze nie ma to tutaj znaczenia, bo skoro na zimno potrafi dobrze iść to znaczy ze filtry dają radę.
Nie wiem, moze jakiś czujnik albo podcisnienie czy coś takiego?
Mam jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia: dolot powietrza. jak macie u siebie doprowadzone powietrze do obudowy filtra? Są dwie możliwości: przez otwór na dole obudowy rurą z nadkola albo przez taki wihajster, jakby małą trąbke z przodu obudow – jakby przy pasie przednim czy reflektorze – już dokładnie nie pamietam.
U mnie jest w ten drugi sposób bo kiedy było w pierwszy , buczalo zaciągane powietrze.
Mam jeszcze taka teorie: w drugim przypadku, czyli takim jak u mnie, do momentu kiedy motor się nagrzeje, pod maska temperatura nie jest wysoka, także powietrze zasysane tez jest w miarę chłodne. Jak już się nagrzeje to silnik pracuje pobierając ciepłe powietrze spod maski,a wiec mniej mocy. Nie wiem Panowie czy dobrze kombinuje, ale nic innego nie przychodzi mi w tej chwili do głowy. A Wy co o tym myślicie?
Ostatnio edytowano 9 cze 2012, 10:30 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
Powód: poprawilem znaki interpunkcyjne... prosze, uzywaj ich ;)
- Od: 2 kwi 2012, 22:48
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi
kolego lapa ,
prosze wypowiadac sie w jezyku polskim... w nim to istnieja takie rzeczy jak interpunkcja i "spacje"... uzywane w okreslonych sytuacjach...
niestety, ale wiekszosc Twoich wypowiedzi jest nie za bardzo czytelna... i Jak bys mogl poprawic, to bardzo prosze...
co do tematu...
, to prosze o konkrety... czy z tym "problemem" auto "widzialo" mechanika?
czy wszystkie serwisowe zagadnienia sa na biezaco kontrolowane...
jezeli tak, to czy auto bylo podpiete pod komputer? jezeli tak, to jakie bledy?
i dalej... konkrety... konkrety
jezeli chcesz pogdybac, to patrz regulamin dzialow modelowych...
jezeli sa to tylko przemyslenia, to zapraszam do watku o opiniach na temat naszego modelu...
ale jezeli to ma byc jalowa dyskusja, to zapraszam do dzialow typu HP lub po godzinach...
prosze wypowiadac sie w jezyku polskim... w nim to istnieja takie rzeczy jak interpunkcja i "spacje"... uzywane w okreslonych sytuacjach...
niestety, ale wiekszosc Twoich wypowiedzi jest nie za bardzo czytelna... i Jak bys mogl poprawic, to bardzo prosze...
co do tematu...
czy wszystkie serwisowe zagadnienia sa na biezaco kontrolowane...
jezeli tak, to czy auto bylo podpiete pod komputer? jezeli tak, to jakie bledy?
i dalej... konkrety... konkrety
jezeli chcesz pogdybac, to patrz regulamin dzialow modelowych...

jezeli sa to tylko przemyslenia, to zapraszam do watku o opiniach na temat naszego modelu...
ale jezeli to ma byc jalowa dyskusja, to zapraszam do dzialow typu HP lub po godzinach...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Przepraszam za pisownię-piszę z telefonu,a w nim nieporęczna klawiatura. Obiecuję jednak, że będę robić to staranniej.
W sprawie tematu zagadnienia, z całym szacunkiem Kolego Wojtku, ale gdybym chciał zaprowadzić auto do mechanika z moim problemem, zrobiłbym to, nie pytając na forum. żadnych błędów nie wykazuje
W sprawie tematu zagadnienia, z całym szacunkiem Kolego Wojtku, ale gdybym chciał zaprowadzić auto do mechanika z moim problemem, zrobiłbym to, nie pytając na forum. żadnych błędów nie wykazuje
- Od: 2 kwi 2012, 22:48
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi
lapa napisał(a):Przepraszam za pisownię-piszę z telefonu, a w nim nieporęczna klawiatura. Obiecuję jednak, że będę robić to staranniej.

lapa napisał(a):żadnych błędów nie wykazuje
skad ta pewnosc? skoro:
lapa napisał(a):gdybym chciał zaprowadzić auto do mechanika z moim problemem, zrobiłbym to, nie pytając na forum.
i jak wiec chcesz naprawic swoje auto?
Wojtek napisał(a):i dalej... konkrety... konkrety
jaki przebieg? co bylo robione i kiedy?
czy przepustnica byla sprawdzana? a moze ktos czyscil MAF? a co z EGR-em?
czy auto bierze olej i jezeli tak to ile? no i moze... ile srednio auto Twoje pali benzyny?
no... mysle, ze wstepnych pytan wystarczy...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Hej, wygląda ze każda mazda tak ma (nie wyłączając mojej). Widocznie silnik tak został zmapowany przez konstruktora i nie należ się tym przejmować. LPG nie ma tu znaczenia (przed założeniem występowało identyczne zjawisko, odczuwalne odejście po przekroczeniu 2krpm).
Wojtek napisał(a):i jak wiec chcesz naprawic swoje auto?
chodzi mi o to, żeby naprawić samodzielnie, korzystając z rad otrzymanych na forum.
co do tego, co robione było w aucie, to nie mogę za dużo powiedzieć. w moich rękach samochód jest 3 miesiące. zrobiłem kilka rzeczy, ale raczej mechanicznych, nie związanych z pracą silnika.
przepustnicę również czyściłem, ale przyznaje, że MAFa i EGRa nie ruszałem.
spalanie oleju występuje po dłuższej trasie przejechanej ze znaczną prędkością, ale nie są to duże ilości. spalanie paliwa w trasie niecałe 7l- prędkość do 120km/h, w mieście 9-10 litrów.
Edit:
siemek55 napisał(a):Hej, wygląda ze każda mazda tak ma (nie wyłączając mojej). Widocznie silnik tak został zmapowany przez konstruktora i nie należ się tym przejmować. LPG nie ma tu znaczenia (przed założeniem występowało identyczne zjawisko, odczuwalne odejście po przekroczeniu 2krpm).
a czy w Twojej na zimnym silniku, odejście po przekroczeniu 2krpm jest bardziej zauważalne niż wtedy, kiedy silnik ma juz temperaturę?
Ostatnio edytowano 9 cze 2012, 10:15 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: prosze zawsze edytowac swoj post...
Powód: prosze zawsze edytowac swoj post...
- Od: 2 kwi 2012, 22:48
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi
Wojtek napisał(a):i dalej... konkrety... konkrety
Wojtek napisał(a):jaki przebieg?
przeciez auto jest z 2002 roku... i jezdzi...
czy licznik cos wskazuje?
ps. poprawilem Twoje posty.... i jezeli jeszcze raz napiszesz "niezrozumiała informacje", w ktorej zabraknie "spacji" i innych znakow interpunkcyjnych, to bedzie kosz... oki?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):Wojtek napisał(a):i dalej... konkrety... konkretyWojtek napisał(a):jaki przebieg?
przeciez auto jest z 2002 roku... i jezdzi...
czy licznik cos wskazuje?![]()
a faktycznie, zapomniałem napisać o przebiegu. 180 tys przejeździła już moja Szóstka.
Wojtek napisał(a):ps. poprawilem Twoje posty.... i jezeli jeszcze raz napiszesz "niezrozumiała informacje", w ktorej zabraknie "spacji" i innych znakow interpunkcyjnych, to bedzie kosz... oki?
ok, ok. juz staram się pisać zrozumiale.chyba, że gdzies jeszcze przeoczyłem spacje...
swoją drogą, przypomina mi się szkoła, ale dobrze, że ktoś dba o czystość ojczystego języka i poprawność pisowni

- Od: 2 kwi 2012, 22:48
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi
lapa napisał(a):
a czy w Twojej na zimnym silniku, odejście po przekroczeniu 2krpm jest bardziej zauważalne niż wtedy, kiedy silnik ma juz temperaturę?
Tak, takie zjawisko występowało i nadal występuje (przed i po wymianie świec również). Występowało też przed założeniem LPG, więc nie ma co wiązać tematów. Filtry i oleje wymienianie na czas. Kolego, może i nie jestem mechanikiem z zawodu ale już ktoś mądry na tym forum napisał " nie szukajcie problemów gdzie ich nie ma". Skoro wiele M6 tak ma to znaczy jest to właściwe zachowanie. Zawory możesz sprawdzić i jest to zalecane (ja planuję przy okazji następnej wymiany oleju przy przebiegu 170kkm).
tylko pamietajcie, ze taki efekt uboczny mozna nieswiadomie wzmocnic...
przez np. wypalone swiece itd.
jezeli wszystko w aucie bedzie w porzadku, to (wspomniana na poczatku tego watku) roznica bedzie duzo mniej dokuczliwa i zauwazalna
a wyzej podane rzeczy warto, a nawet trzeba sprawdzic...
ps. poczekajmy moze, az kolega lapa
je wymieni i podzieli sie z nami swoimi odczuciami
przez np. wypalone swiece itd.
jezeli wszystko w aucie bedzie w porzadku, to (wspomniana na poczatku tego watku) roznica bedzie duzo mniej dokuczliwa i zauwazalna
a wyzej podane rzeczy warto, a nawet trzeba sprawdzic...
ps. poczekajmy moze, az kolega lapa
lapa napisał(a):świece wypalone
je wymieni i podzieli sie z nami swoimi odczuciami
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6