Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez Mieczyslaw » 4 cze 2012, 17:11

lucas83 napisał(a): jak wkręcają bypass to silnik z obrotów schodzi. U mnie w zasadzie nic się nie dzieje :)

no wlasnie a u mnie nic, wkrecona sruba do konca, czy kostka od IAC podlaczona czy nie to tez zadnej reakcji nie ma a obroty nie zachowuja sie normalnie. Dzisiaj na luzie podczas toczenia zeszly do 450 i podskoczyly wyzej

maxim_wawa napisał(a):
mi nasuwają się takie przypuszczenia

– nieszczelna uszczelka przepustnicy lub sama powierzchnia styku
– walnięty któryś wężyk podciśnienia
– niedomknięta przepustnica w pozycji zero
– jakaś nieszczelność oringu IAC
– ruszony odbój przepustnicy

zachcialo mi sie ruszac to teraz mam. da sie na tym jezdzic przeciez ale najgorsze jest to ze jestem zdany na siebie bo jakbym byl na miejscu to bym podjechal i to sprawdzil u mechanika.
Przed czyszczeniem przepustnicy bylo wszystko ok czyli wezyk bym odrzucil ale cala reszta jest prawdopodobna. Sa jakies znane domowe sposoby na sprawdzenie?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 4 cze 2012, 17:43

Ciekawe czy jak zakładali przepustnicę to uszczelka była w dobrym stanie, a może założyli nową? (pewnie nie)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 4 cze 2012, 17:48

stara sie porwala i jest zalozona nowa, zreszta stara to byl sylikon. Znajomy mi to robil i bylem przy tym. Wycinal ja z jakiegos duzego szablonu. Wygladalo jak papier scierny ale jak dotknalem to jakby gumoleum czy cos
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 4 cze 2012, 17:52

Znam ten materiał, jest dobry. Nie wiem co z tą przepustnicą, u mnie jak ruszę śrubą na bajpasie zmiana zauważalna od razu. Jak wkręcę do końca to gaśnie. :|
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 4 cze 2012, 18:01

no to u mnie po wkreceniu do konca 700obr tak jakby w ogole to nie bylo potrzebne. Patrzylem tam ale nie moglem sie pomylic bo tylko jedno takie zaglebienie jest z krzyzakiem wiec nie moglem krecic inna sruba :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 4 cze 2012, 18:06

No taką mam nadzieję żeś nie trafił gdzie indziej... <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 4 cze 2012, 18:10

nie no nie da sie bo sprawdzalem az. Jedyne miejsce gdzie po wlozeniu srubokreta prawie dotykam kostki od IAC. Masz jakis pomysl o co tam chodzi?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Gregory » 4 cze 2012, 19:44

Chodzi o to że bypass odpowiada za lewe dawkowanie powietrza do mieszanki paliwowo powietrznej, w taki sposób, że obroty są utrzymywane w wartościach określonych przez producenta. Regulacja ta nie działa lub działa w bardzo małym zakresie obrotów, ponieważ w którymś miejscu dostaje się lewe powietrze( lub prawe powietrze np. przez niedomkniętą przepustnice.)
Odrzucam tu oringi na wtryskach, uszczelki pod kolektorem i przepustnicą bo miał byś dodatkowo inne objawy(większe spalanie, możliwy słyszalny świst, nie równa praca, czasem krótki dół w określonych obrotach.
tadziomaru1 wymienił Tobie i przy okazji LUCAS-owi83 potencjalne przyczyny.
Ja na twoim miejscu bym nie ruszał do powrotu do PL, jeździ to niech jeździ, no chyba że z 2 lata nie wracasz. Powodzenia.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez lucas83 » 4 cze 2012, 20:58

– nieszczelna uszczelka przepustnicy lub sama powierzchnia styku
– walnięty któryś wężyk podciśnienia
– niedomknięta przepustnica w pozycji zero
– jakaś nieszczelność oringu IAC
– ruszony odbój przepustnicy


– uszczelka przepustnicy wymieniona
– miałem sprawdzaną szczelność dolotu bardzo dokładnie (byłem przy tym) – jest OK
– jak ją czyściłem, to patrzyłem pod światło na talerzyk w środku – był widoczny bardzo, ale to bardzo mały prześwit (nawet nie milimetrowy) – zresztą chemia w płynie po wlaniu do środka przepustnicy (na talerzyk) niespecjalnie chciała tamtędy spływać (kapała tylko)
– wymieniony ze 3 razy :D
– tego nie jestem w stanie stwierdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 4 cze 2012, 22:48

Gregory napisał(a):tadziomaru1 wymienił Tobie i przy okazji LUCAS-owi83 potencjalne przyczyny.

To maxim_wawa wymienił.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez krislodz » 4 cze 2012, 23:59

tadziomaru1 napisał(a):
tadziomaru1 napisał(a):Instrukcja ustawiania IAC

Na normalnie rozgrzanym silniku, oczywiście na benzynie nie gazie, zdejmij kostkę z zaworu IAC. Silnik powinien chodzić, jeśli się tak nie dzieje, to będziemy myśleć. Na tym linku co ktoś podesłał to ja nie widzę takiej śruby na bajpasie jak w naszych, więc piszę Ci że jest ona w przepustnicy, w zagłębieniu. Jak włożysz w nią śrubokręt krzyżakowy, to jego koniec będzie prawie dotykał kostki od zaworu IAC, a śrubokręt będzie w pionie. Jak silnik chodzi to wkręcaj tą śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż silnik omal nie zgaśnie. Musisz wyczuć ten moment że prawie gaśnie, ale jeszcze się będzie ledwo toczył i nie zgaśnie. W tym momencie zakładasz kostkę na zawór IAC i regulujesz nim obroty żeby były na 750, czyli druga kreska. To jest prawidłowa procedura regulacji w naszych.
Druga sprawa, jak dzwoniłeś do mnie że resetujesz kompa, to później się pewnie kodował na gazie? To najpierw może zresetuj kompa raz jeszcze, oczywiście przeżuć na benzynkę, i niech się zakoduje tak jak Ci mówiłem, czyli na wolnych obrotach, aż się włączy wentylator.
Qrde, jakbyś był w Polsce to dorwałbym śrubola i w pięć minut Ci to zrobił...

Dziś trochę się tym pobawiłem i chyba udało mi się wyregulować u siebie te obroty tylko teraz 2 kwestie :)
1)Robiłem to na benzynie ustawilem obroty i jak przelaczylem na gaz to obroty sa wyzsze ok200 wiec regulowalem na gazie juz potem po przelaczeniu na benzyne sa nizsze ale tez nie ma tragedii
2)Jak ustalić ile jednka kreska obrotomierzu to ilosc obrotow? bo miedzy 0 a 1 jest jedna gruba kreska przy zerze potem jest 2gruba kreska i potem sa już te normalne od 1do2 to jak podziele ilosc kresek to wyjdzie mi wartosc ale czy w tym przypadku tez bedzie tak samo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2011, 19:06
Posty: 38
Skąd: łdz
Auto: 626 GF 2.0-115km+Lpg 2000r po lifcie

Postprzez Mieczyslaw » 5 cze 2012, 15:50

Gregory napisał(a):Ja na twoim miejscu bym nie ruszał do powrotu do PL, jeździ to niech jeździ, no chyba że z 2 lata nie wracasz. Powodzenia.

wracam na urlop za troche ponad miesiac wiec nie ma tragedii tylko drazni mnie to ze cos ma dzialac a nie dziala, cos co jest banalne staje sie nie do przejscia z jakis dziwnych przyczyn, ktore defakto wczesniej nie wystepowaly.
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 5 cze 2012, 19:14

krislodz napisał(a):Jak ustalić ile jednka kreska obrotomierzu to ilosc obrotow? bo miedzy 0 a 1 jest jedna gruba kreska przy zerze potem jest 2gruba kreska i potem sa już te normalne od 1do2

Pierwsza kreska to 500 obrotów, druga 750.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez krislodz » 5 cze 2012, 20:58

Nie no to jest nie możliwe przecież na 2kresce silnik sie telepie że nie wspomne o 1..
to kolejne kreski sa co ile 50 obrotów?

Wg mnie 2kreska=500 i potem co 100 :) tak by sie zgadzało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2011, 19:06
Posty: 38
Skąd: łdz
Auto: 626 GF 2.0-115km+Lpg 2000r po lifcie

Postprzez Madziek » 5 cze 2012, 22:02

Krislodz zgadza się ale w wersji po lifcie.

Przed liftem jest mniej kresek.
Pierwsza to 500 obrotów(ta gruba) i każda gruba jest co 500 obrotów. Te cieńsze kreski są co 250 obrotów.
Można powiedzieć , że po pierwszej kresce podziałka jest co 250 obrotów.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez maxim_wawa » 6 cze 2012, 08:56

masz jak to wygląda przed liftem

z tym telepaniem ma tak wlasnie byc czyli sruba bypassu ma trzymac auto na ok 550-600 obrotach a IAC regulujesz zeby weszły na 750 a przy przegazówce przytrzymał ok 1100 i zaraz zszedł na 750
Załączniki
919274982.jpg
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez krislodz » 6 cze 2012, 09:12

A no właśnie ja mam wersje po lifcie :) czyli jest tak jak mówiłem 2kreska 500 i kazda kolejna co 100 :) Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2011, 19:06
Posty: 38
Skąd: łdz
Auto: 626 GF 2.0-115km+Lpg 2000r po lifcie

Postprzez tadziomaru1 » 6 cze 2012, 20:20

maxim_wawa napisał(a):
z tym telepaniem ma tak wlasnie byc czyli sruba bypassu ma trzymac auto na ok 550-600 obrotach a IAC regulujesz zeby weszły na 750 a przy przegazówce przytrzymał ok 1100 i zaraz zszedł na 750

Śruba baypasu ma trzymać obroty na poziomie 500. Powinienem to w sumie napisać wcześniej. Silnikiem będzie lekko telepało a obroty będą delikatnie oscylować poniżej i powyżej kreski na obrotomierzu oznaczającej 500.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez spawelcz » 6 cze 2012, 21:38

Cześć.
Przyglądając się tematowi po wymianie pierścieni postanowiłem powalczyć z obrotami.
Zrobiłem zgodnie z waszymi opisami-super-na benzynce!!!!!!!!!!
Ale na gazie szarpie przy niskich obrotach i tu mam pytanie, czy może wystarczy zresetować kompa, czy
jednak czeka mnie wizyta u gaziarza i regulacja instalacji.
Mam założoną instalację BRC sekwencję. Przed wymianą pierścienie i wszystkich uszczelek chodziło super (poza spadkami obrotów).
Drugie pytanko czy komp od gazu resetuje się razem z kompem samochodu i na nowo programuje, czy jest on ustawiony na stałe?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 16:12
Posty: 10

Postprzez maxim_wawa » 10 cze 2012, 11:19

jesli na benzynie jest ok a na lpg szarpie to prawdopodobnie masz za duza dwke na lpg – pojedz do gaziaza na regulacje ew. wgranie aktualnych map

komp od gazu po resecie potrzebuje kilkuset km żeby sie zaadaptować do nowych warunków – starsze instalacje tak maja – w tym moja tez)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6