Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku ZJ/Z6

Postprzez 3dworkshop » 4 cze 2012, 00:04

Witam. Muszę niebawem wymienić olej w swojej M3 1.6 benzyna. Najechane 13k KM. Poprzedni właściciel nalał jakiś 5w40. Teraz pytanie: Czy mogę bezpiecznie przejść na dexelie ultra czy powinienem stosować teraz jakiś 5w40? Jestem absolutnym laikiem w tym temacie i bardzo proszę o fachową pomoc.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 16:45
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez pawel81 » 10 lip 2012, 17:57

Witam!
Zamierzam wymienić olej silnikowy ,myślę o motul tylko że mam 3 do wyboru :
-8100 eco-clean+c1
-8100 x-clean+c3
-8100 eco-nergy
Pierwszy z nich ma niską lepkość hths ,niską zawartość siarki,fosforu i popiołu siarczanowego i spełnia normy emisji spalin euro IV,drugi wysoką lepkość hths,i też niską zawartość siarki,fosforu i popiołu siarczanowego i spełnia normy emisji spalin euro IV, a w trzecim nic na ten temat nie ma ,chociaż wyszukiwarka wybrała ten olej do mojego silnika.
I który mam teraz wybrać innych marek już nie proponujcie bo już na ten się nastawiłem.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 19:09
Posty: 14
Skąd: Turek
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.

Postprzez brandon » 10 lip 2012, 20:23

Z tych trzech ja bym wybrał 8100 eco-nergy olej oparty na specyfikacji A5/B5 z wysoką zawartością detergentów i składników zasadowych TBN, najwyższą z wymienionych. C1 C2 C3 możesz zostawić w spokoju, nasze silniki tego nie wymagają a katalizator prędzej padnie z jakości paliwa niż oleju.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 21:31
Posty: 19
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BM Enso 2016; 2.0 120KM@177KM
Mazda CX-5 2018; 2.5

Postprzez pawel81 » 11 lip 2012, 06:57

Aha dzięki,a jak katalizator padnie to coś szkodzi autku (silnik,wysokie spalanie),czy po prostu bardziej zanieczyszczone spaliny.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 19:09
Posty: 14
Skąd: Turek
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.

Postprzez krzys82 » 17 lip 2012, 19:53

Witam,
Potrzebuje porady dt wymiany oleju. Niedawno kupiłem Mazdę 3 BK 1.6 benzyna rok 2004 i ostatni przegląd w serwisie Mazdy mam styczeń 2009 i za każdym razem wymiany był olej 5W30 na 5W30, ostatni zapisany w książce przegląd mam w warsztacie samochodowym "x" mam listopad 2011 i tu olej 5W30 zastąpiono 10W40. Wiadomo nowe auto, sprowadzone z Niemiec i chciałbym powymieniać oleje,płyny... Chciałbym się poradzić czy wymienić po 7 miesiącach olej 10W40 na 5W30? temat tych oleji był poruszany nie jednokrotnie, ale olej 10W40 w moim aucie jest 7 miesięcy i czy jest sens wymiany na poprzedni,płukanka? dodam że nic mi nie cieknie...Jak do tego tematu podejść?
krzys82
 

Postprzez marcin255 » 17 lip 2012, 21:39

Po roku od wymiany albo 10 tys.km zalej dobry 5W30 :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tradeitdamn » 20 lip 2012, 23:18

krzys82 napisał(a):Witam,
Potrzebuje porady dt wymiany oleju. Niedawno kupiłem Mazdę 3 BK 1.6 benzyna rok 2004 i ostatni przegląd w serwisie Mazdy mam styczeń 2009 i za każdym razem wymiany był olej 5W30 na 5W30, ostatni zapisany w książce przegląd mam w warsztacie samochodowym "x" mam listopad 2011 i tu olej 5W30 zastąpiono 10W40. Wiadomo nowe auto, sprowadzone z Niemiec i chciałbym powymieniać oleje,płyny... Chciałbym się poradzić czy wymienić po 7 miesiącach olej 10W40 na 5W30? temat tych oleji był poruszany nie jednokrotnie, ale olej 10W40 w moim aucie jest 7 miesięcy i czy jest sens wymiany na poprzedni,płukanka? dodam że nic mi nie cieknie...Jak do tego tematu podejść?


nie ma sensu. olej płukanki. poczekaj do terminu wymiany i wlej jakis lepszy 5w30/5w40
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez esio1313 » 21 lis 2012, 09:23

i nowu czas wymiany oleju tym raem decyzja padla na MOTUL ale co wybrac ??
Autko 04 1.6 petro 170tys poprednio byl zalany Total Quartz 9000 Energy 0W-30 . a do wyboru mam
-Motul Specific 913C 5w30
-Motul Specific LL A/B 025 5w30
-Motul 8100 Eco-nergy 5W30
-MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30
-Motul Specific 913C 5w30
-Motul Specific 504 00 507 00 5w30
-Motul Specific LL-04 5w40
-Motul 8100 X-cess 5W40
-Motul Specific 505 01 502 00 505 00 5W40
za duzo ich jest a nie wiem co dobre
http://www.intrexcarparts.ie/car_acceso ... _synthetic
Początkujący
 
Od: 12 lut 2012, 01:55
Posty: 14
Skąd: dublin
Auto: 04 mazda 3 1.6 petro
00 alfa romeo 156 selespeed
81 opel manta (w garazu)
i inne tez byly

Postprzez radzi89 » 21 lis 2012, 09:43

Dla Twojego silnika najlepszy będzie ten :) :

esio1313 napisał(a):-Motul 8100 Eco-nergy 5W30
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Mibay » 26 lis 2012, 19:46

Panowie, mam już 10kkm od ostatniej wymiany oleju. Idzie zima.
Wymienić teraz olej czy poczekać aż wybije 15kkm??
Przy tym przebiegu wymieniam olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez marcin255 » 26 lis 2012, 20:07

Lepiej na zimę swieży , skoro i tak stuknęło 10 tys.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez SzkwaR » 27 sty 2013, 20:23

Witam.
Zastanawiam się nad kupnem elementów okresowej wymiany, typu filtry oleje itp.
Przeglądając allegro wpadłem na aukcje, w której sprzedający oferuje filtr oleju, powietrza i kabinowy firmy Knecht + olej 5l DEXELIA 5w30 za 249zł + przesyłka http://allegro.pl/mazda-3-bk-zestaw-filtry-knecht-olej-mazda-5l-i2933906944.html. Nie chce wkładać niewiadomego pochodzenia elementów do mojej M3, uważam że nie powinno się na tym szukać oszczędności lecz nie sztuką jest również przepłacić. Moje pytanie jest takie czy z czystym sercem mogę założyć te filterki? Pytanie kolejne odnośnie oleju. Auto zostało sprowadzone w sierpniu 2012r. wq. faktur z ASO mazdy zawsze lany był oryginalny mazdowski olej, jednakże gość, który sprowadził mi M3 zobowiązał się wymienić olej i mimo mojej proźby, żeby wlał DEXELIA, kupił olej Castrol Edge 5W30. Zastanawiam się teraz czy pozostać przy Castrolu, bądź wrócić do DEXELIA , dodam że do auta została niedawno zainstalowana instalacja gazowa. Proszę o rady w temacie filtrów Knecht oraz oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2012, 18:50
Posty: 8
Skąd: Andrychów
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 benzyna + LPG BRC, 2007, hatchback.

Postprzez kosamkpl » 31 sty 2013, 23:15

Koledzy podpowiedzcie.
Czeka mnie pierwsza wymiana oleju w benzynie 1.6. Czy kupować dexelię 10W40 czy inną, a może inny olej ?
Wyczytałem że z filtrów knecht lub filtrona.
Czy jeszcze o czymś powinienem wiedzieć co będzie potrzebne przy wymianie, cos niestandardowego ?
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 105 KM

Postprzez gt44 » 1 lut 2013, 09:22

wybrałbym 5w30 – np. motul, fuchs, millers, ams etc. – czyli oleje z wyższej półki; filtry knecht, mann
Trochę wiedzy (forum): http://zmienolej.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez gt44 » 3 lut 2013, 10:36

znając parametry oleju określone przez producenta pojazdu, możemy dobrać olej, który spełni tę normę a dodatkowo wybrać go odpowiednio do naszego stylu jazdy (większa lub mniejsza ochrona silnika).
Olej "gorszy" lub "lepszy" – to m.in. brak regulacji prawnych w PL dotyczących oleju syntetycznego i często firmy sprzedają hydrokrakowane jako "full sythetic" (w DE jest uregulowanie i dlatego ten sam olej z legalnego źródła nie jest tym samym olejem w PL i DE, pomimo że opakowanie jest takie same).
poniżej zestawienie dwóch marek, które nie stosują tego typu zabiegów "marketingowych":
http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez SzkwaR » 3 lut 2013, 13:23

znając parametry oleju określone przez producenta pojazdu, możemy dobrać olej, który spełni tę normę a dodatkowo wybrać go odpowiednio do naszego stylu jazdy (większa lub mniejsza ochrona silnika).
Olej "gorszy" lub "lepszy" – to m.in. brak regulacji prawnych w PL dotyczących oleju syntetycznego i często firmy sprzedają hydrokrakowane jako "full sythetic" (w DE jest uregulowanie i dlatego ten sam olej z legalnego źródła nie jest tym samym olejem w PL i DE, pomimo że opakowanie jest takie same).
poniżej zestawienie dwóch marek, które nie stosują tego typu zabiegów "marketingowych":
http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf


Wnioskując z tej tabelki dla mojego silnika najlepszy będzie olej motul 8100 x-max 5w30 lub zawierajacy mniej siarczanow 8100 x-clean 5w30. Dodam że auto zasilane jest gazem, czyli potrzebuje lepszego smarowania w wyższych temperaturach. Poproszę o sugestie lub sprostowanie jeżeli jestem w błędzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2012, 18:50
Posty: 8
Skąd: Andrychów
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 benzyna + LPG BRC, 2007, hatchback.

Postprzez gt44 » 3 lut 2013, 14:07

SzkwaR napisał(a):
Wnioskując z tej tabelki dla mojego silnika najlepszy będzie olej motul 8100 x-max 5w30 lub zawierajacy mniej siarczanow 8100 x-clean 5w30. Dodam że auto zasilane jest gazem, czyli potrzebuje lepszego smarowania w wyższych temperaturach. Poproszę o sugestie lub sprostowanie jeżeli jestem w błędzie.


...użytkownicy samochodów zasilanych LPG eksploatują silniki w swoich pojazdach wykorzystując przede wszystkim oleje przeznaczone do współpracy z benzynowymi układami zasilania co nie wpływa negatywnie na ochronę jednostki napędowej ale powoduje nieco szybszą utratę niektórych właściwości oleju.
Są jednak producenci, którzy starają się dopasować formulacje olejów do specyfiki pracy w silnikach zasilanych gazem płynnym...
http://gazeo.pl/lpg/oleje-lpg-paliwa-st ... ,5609.html

czyli częściej wymieniałbym olej i stosował z grupy A5 (przy normalnym obciążeniu silnika)
8100 Eco-nergy 5w30
lub
8100 X-max 5w30 (przy b. ciężkim bucie kosztem ciut większego spalania paliwa)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez SzkwaR » 3 lut 2013, 14:16

U mnie sytuacja wygląda tak ze robię przebiegi max 15 tys rocznie, jednakże ze zmiana miejsca pracy za 2 lata będe robił 20 tys. Co do dynamiki jazdy, wydaje mi się że nie mam ciężkiego buta, rzadko wychodzę poza 4 tys. obrotów, staram się prowadzić głównie pod kątem zużycia paliwa, więc wydaje mi się ten pierwszy olej który gt44 wymienił może być odpowiedni. Jaka jest jego cena i czy można go nabyć w naszym forumowym sklepiku?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2012, 18:50
Posty: 8
Skąd: Andrychów
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 benzyna + LPG BRC, 2007, hatchback.

Postprzez gt44 » 3 lut 2013, 14:22

wymieniałbym olej co 10K
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez awido » 3 lut 2013, 21:35

Witam,
Moi drodzy szukuję się do pierwszej wymiany oleju w mojej M3. Jaki olej proponujecie?
Przebieg 105 tys rocznik 2008 silnik 1,6 benz. Auto zalewane w Danii było olejem do tej pory o nazwie
Q8 FORMUŁA.
Dalej lac syntetyk? i jakie oznaczenie 5W40?. Wyczytałem dużo opinii o oleju valvoline.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 20:13
Posty: 94
Skąd: Kraków
Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve

2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323