Mazda 6 benzyna – jaki silnik i rocznik wybrać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez zico » 31 maja 2012, 00:42

Witam,
Od dłuższego już czasu rozglądam się za autem i zdecydowałem się na zakup Mazdy 6 :D
Na pewno ma to być wersja kombi, z silnikiem benzynowym (planuję zamontować gaz).
Przeglądam oferty, co chwilę wynajdując jakieś ciekawe ogłoszenie i w związku z tym mam dwa zasadnicze pytania:

1. jakie są różnice pomiędzy silnikami 1.8, 2.0, 2.3 pod względem:
a) awaryjności,
b) zużycia paliwa,
c) kosztów napraw i części (oraz ich dostępności),
d) współpracy z instalacją gazową,

2. który rocznik wybrać w zakresie 2003-2005 (różnica w cenie to nawet 4-5k zł) i dlaczego?

Liczę na pomoc i dziękuję z góry.
Pozdrawiam
Zico
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez Barthez » 31 maja 2012, 12:15

zico napisał(a):1. jakie są różnice pomiędzy silnikami 1.8, 2.0, 2.3 pod względem:
a) awaryjności,
b) zużycia paliwa,
c) kosztów napraw i części (oraz ich dostępności),
d) współpracy z instalacją gazową,


nie chcesz problemów, przemieszczasz się – 1,8 (najłatwiej znaleźć w dobrym stanie)
2,0 – pali trochę więcej, jest dymamiczniejszy (optymalny wybór)
2,3 – osiągi niewiele lepsze niż 2,0 pali więcej, jest kapryśny

zico napisał(a):2. który rocznik wybrać w zakresie 2003-2005 (różnica w cenie to nawet 4-5k zł) i dlaczego?


zapamiętaj – płacisz za stan samochodu – nie za rocznik!!! i na tym skup poszukiwania ;) a nie na roczniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez zico » 31 maja 2012, 12:45

dzięki za odpowiedź,
sęk w tym, że mam okazję kupić na niewiele ponad 22k zł w dobrym stanie, z dobrym wyposażeniem i przebiegiem grubo poniżej 100k km mazdę z silnikiem 2.3, którego awaryjności i spalania trochę się obawiam:(
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez chmooreck » 31 maja 2012, 13:06

zico napisał(a):mam okazję

To by już wzbudziło moją podwójna czujność...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Barthez » 31 maja 2012, 13:39

zico napisał(a):z silnikiem 2.3

twoja kasa – twoje rydzyko ;) – diecezja należy do ciebie

2,3 – najbardziej problematyczny silnik ze wszystkich z palety M6 ;)

przyjmij taką kolejność w szukaniu:
2,0
1,8
...
...
...
...
2,0D 136
2,0D 121
DPF 143
DPF 121
2,3T
... długo, długo nic ...
2,3 ;)
chociaż jeśli masz pewność co do stanu...

zagadaj na PW do radzi89 – miał równolegle 2,0 i 2,3 – najlepiej wytłumaczy ci różnice w eksploatacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Paweł » 31 maja 2012, 14:47

Barthez napisał(a):nie chcesz problemów, przemieszczasz się – 1,8 (najłatwiej znaleźć w dobrym stanie)

Mazda6 z tym silnikiem ma jednak wadę – sporo podzespołów jest innych niż w wersjach LF i L3, a oferta zamienników jest do niej bardzo uboga.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Barthez » 31 maja 2012, 14:53

chodziło mi bardziej o to iż ludzie decydujący się na najsłabszy silnik z palety – jeżdżą raczej spokojnie, co zmniejsza ryzyko trafienia na zajechany egzemplarz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez zico » 31 maja 2012, 21:45

zagadaj na PW do radzi89 – miał równolegle 2,0 i 2,3 – najlepiej wytłumaczy ci różnice w eksploatacji

zagadałem,
radzi89 ma dwie... Mazdy 3;/
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez Tomek6 » 31 maja 2012, 22:35

zico napisał(a):radzi89 ma dwie... Mazdy 3;/


No i co z tego skoro silniki te same co w 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zico » 26 lip 2012, 17:46

wracam do wątku, jeszcze nie kupiłem:(
zacząłem brać pod uwagę leasing, ale wymagają aby auto było młodsze, więc może kupię jakąś po-liftową (2006-2007).
W związku z tym mam pytanie nawiązując do dyskusji o wielkości silnika. Wcześniej prawie wszystkie ogłoszenia dotyczące silnika 2.0 były w wersji 141KM. Teraz coraz częściej spotykam 147KM a widzę, że są też 136 i 143KM.
Jaka jest między nimi różnica za punkt odniesienia biorąc moje pytanka z pierwszego posta?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez Grzyby » 26 lip 2012, 18:42

141KM – benzyna przed liftem
147KM – benzyna po lifcie
136KM – diesel przed liftem (bez DPF)
143KM – diesel po lifcie (z DPF)

Odrób porządnie pracę domową :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zico » 26 lip 2012, 19:01

ok, dzięki:)

czyli rozumiem, że silników benzynowych 141KM i 147KM nie da się porównać pod względem, spalania, awaryjności, współpracy z gazem itp.
Po prostu nieco większa jednostka o tej samej konstrukcji i tyle?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto