Jeżeli zegarek się restartuje, to albo wina leży po stronie ECU albo po stronie układu scalonego w zegarku/wyświetlaczu.
Elektryka – Xedos 9 (TA)
A jak reaguje otwieranie od strony pasażera
Jeżeli pracuje prawidłowo to znam przyczynę. Sprawdź i powiedz to w tedy będę miał pewność w 100%. Rozumiem że przez cały czas rozmawiamy o otwieraniu z kluczyka
Bo jak z pilota, to pewnie za drugim naciśnięciem otwiera wszystkie drzwi.
Jeżeli zegarek się restartuje, to albo wina leży po stronie ECU albo po stronie układu scalonego w zegarku/wyświetlaczu.
Jeżeli zegarek się restartuje, to albo wina leży po stronie ECU albo po stronie układu scalonego w zegarku/wyświetlaczu.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
hmmm od strony kierowcy nie sprawdzalem... pilota nie mam tylko kluczyk cop do ecu to chyba byl regenerowany ...naprawiany u goscia w zielonej gorze... ale nie jestem przekonany bo nie pamietam... aparat zaplonoiwy robilem w toruniu.....
z tym otwieraniem od pasarzera bede wiedzial za jakis czas napisze....
co do reszty moze byc problem schemat przeczytam ale co do uzycia volto.ampero mierza i takich tam to katastrofa nie mam pojecia jak to dziala takj jak widzialem numer z dioda i odczytywaniem kodow ...
katastrofa nie do ogarniecia \....
Edit:
ok wiem
panel na drzwiach dierowcy(lock/unlock) dziala tylko kiedy kluczyk jest w pozycji zaplon "cyngiel" na tych drzwiach dziala tylko zamykanie wszystkich natomiast na drzwiach pasazera nie (otwiera i zamyka tylko te drzwi)....
a co do ecu i radia gdzies na forum doczytalem ze jest przewod "zasilanie przez caly czas" 9nawet chyba na moje pytanie byla taka odpowiedz) nie wiem tylko czy wyciagac sterownik i przy nim dlubac...
martwie sie ze cos sknoce... co moze zaowocowac powaznymi kosztami naprawy...
z tym otwieraniem od pasarzera bede wiedzial za jakis czas napisze....
co do reszty moze byc problem schemat przeczytam ale co do uzycia volto.ampero mierza i takich tam to katastrofa nie mam pojecia jak to dziala takj jak widzialem numer z dioda i odczytywaniem kodow ...
katastrofa nie do ogarniecia \....

Edit:
ok wiem
panel na drzwiach dierowcy(lock/unlock) dziala tylko kiedy kluczyk jest w pozycji zaplon "cyngiel" na tych drzwiach dziala tylko zamykanie wszystkich natomiast na drzwiach pasazera nie (otwiera i zamyka tylko te drzwi)....
a co do ecu i radia gdzies na forum doczytalem ze jest przewod "zasilanie przez caly czas" 9nawet chyba na moje pytanie byla taka odpowiedz) nie wiem tylko czy wyciagac sterownik i przy nim dlubac...
martwie sie ze cos sknoce... co moze zaowocowac powaznymi kosztami naprawy...
- Od: 8 sie 2011, 18:59
- Posty: 38
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5l v6 167KM 1995 / alfa 146 1,8TS (włoszczyzna co ma 144KM :) )
Ja obejrzałbym na Twoim miejscu główne wiązki kabli (m.in. idącą do stacyjki).
Coś czuję, ze jakiś domorosły "volcik" robił jakieś zmiany/naprawy bo tak jak działa to jest coś źle.
Centralny zamek ma zasilanie cały czas niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce.
Tak samo podtrzymanie zasilania zegara też jest przez cały czas aby nie było konieczne jego ustawianie za każdym włączeniem zapłonu.
Ale jeśli Twoja wiedza na temat elektryki nie jest zbyt duża to wybacz ale proponowałbym dogadać się z jakimś kumatym elektrykiem samochodowym bo można narobić sobie jeszcze większego bałaganu niż jest!
Coś czuję, ze jakiś domorosły "volcik" robił jakieś zmiany/naprawy bo tak jak działa to jest coś źle.
Centralny zamek ma zasilanie cały czas niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce.
Tak samo podtrzymanie zasilania zegara też jest przez cały czas aby nie było konieczne jego ustawianie za każdym włączeniem zapłonu.
Ale jeśli Twoja wiedza na temat elektryki nie jest zbyt duża to wybacz ale proponowałbym dogadać się z jakimś kumatym elektrykiem samochodowym bo można narobić sobie jeszcze większego bałaganu niż jest!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja nie wiem, bo nie znam się tak dobrze na elektryce, lecz nie wiem czy ECU nie miesza Ci w tym aucie, lecz ECU bardziej jest odpowiedzialny za pracę silnika...
Sprawdź co tam pod deską piszczy, tak jak Marek pisze – CZ jest nie zależny, UNLOCK, LOCK mają zawsze działać nawet bez kluczyka w stacyjce.
Teraz tak:
Jeżeli alternator Ci spalił ECU to przypuszczam że z centralnym zamkiem będzie dokładnie to samo co u mnie.

tylko u mnie non stop zamykał drzwi, cały czas pchał siłowniki do zamknięcia.
Zegarek – obstawiam układ zegarka, jedna płytka za zegarem (biała skrzyneczka), u mnie po pożarze nie działał guzik od ogrzewania szyby tylnej.
Sprawdź co tam pod deską piszczy, tak jak Marek pisze – CZ jest nie zależny, UNLOCK, LOCK mają zawsze działać nawet bez kluczyka w stacyjce.
Teraz tak:
Jeżeli alternator Ci spalił ECU to przypuszczam że z centralnym zamkiem będzie dokładnie to samo co u mnie.

tylko u mnie non stop zamykał drzwi, cały czas pchał siłowniki do zamknięcia.
Zegarek – obstawiam układ zegarka, jedna płytka za zegarem (biała skrzyneczka), u mnie po pożarze nie działał guzik od ogrzewania szyby tylnej.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ok to dam rade sam sprawdzic...
wielkie dzieki...
a wrazie co orientuje sie ktos kto w bydgoszczy badz okolicach zajmuje sie elektryka w takich autach....
bo wczoraj bylem w warsztacie polecanym na regionalnym i chcialem kupic bezpiecznik (DO... 30A) taki duzy rozowy a gosc powiedzial ze na oczy czegos takiego nie widzial....
niechcialbym tez oddac auta w rece sadysty bo raz tak zrobilem i oto efekt
wielkie dzieki...
a wrazie co orientuje sie ktos kto w bydgoszczy badz okolicach zajmuje sie elektryka w takich autach....
bo wczoraj bylem w warsztacie polecanym na regionalnym i chcialem kupic bezpiecznik (DO... 30A) taki duzy rozowy a gosc powiedzial ze na oczy czegos takiego nie widzial....
niechcialbym tez oddac auta w rece sadysty bo raz tak zrobilem i oto efekt

- Od: 8 sie 2011, 18:59
- Posty: 38
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5l v6 167KM 1995 / alfa 146 1,8TS (włoszczyzna co ma 144KM :) )
oberost@o2.pl napisał(a):ok to dam rade sam sprawdzic...
wielkie dzieki...
Heh a wiesz gdzie to jest
Zegarek – można płytkę oglądać z każdej strony, raczej nic nie dojrzysz
Pocieszenie: te elementy można zaadoptować z wersji RHD (kierownica po prawej), pasują bez problemu, ja mam zaadoptowane oba te układy scalone z "anglika".
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
tak co gdzie jest wiem .....
tak plastik przy nogach juz zdiolem czekam na weekend zeby puszke wydlubac z zegarami tez nie mam problemu (zmienialem podswietlenie) co do ecu to za lewarkiem jest...? ale nie wiem jak go wyjac czy jakies kable sie nie wyrwa jak bede go wyciagal...
tak plastik przy nogach juz zdiolem czekam na weekend zeby puszke wydlubac z zegarami tez nie mam problemu (zmienialem podswietlenie) co do ecu to za lewarkiem jest...? ale nie wiem jak go wyjac czy jakies kable sie nie wyrwa jak bede go wyciagal...
- Od: 8 sie 2011, 18:59
- Posty: 38
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5l v6 167KM 1995 / alfa 146 1,8TS (włoszczyzna co ma 144KM :) )
Jest przed lewarkiem (ściana grodziowa), 3-4 kostki z okablowaniem, raczej ciężki dostęp.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam. Odświeżam temat bo nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania. Mam taki problem, że jakiś czas temu tylna prawa szyba zaczęła mi "coś nie łączyć" raz działa (zamykanie/otwieranie) a raz nie. Czasami jak otworzyłem ja ją opuściłem to później nie mogłem jej domknąć(bez znaczenia czy używam przycisku przy kierowcy czy tylnych drzwiach). Aż w końcu w ogóle przestała działać. Niedawno zaczęło się to samo dziać z przednią szybą pasażera. Z tym że tutaj dodatkowo nie reagowała na przycisk podnoszenia w drzwiach pasażera. Tylny boczek drzwi ściągałem ale nie znalazłem żadnych uszkodzonych przewodów. Jeszcze zauważyłem dziwną zależność. Mimo tego że nie działa podnoszenie szyby z przycisku pasażera, to jak ją podnoszę ze strony kierowcy i wcisnę przycisk u pasażera to szyba zatrzymuję się(jakby jakieś zwarcie się robiło).
Miał ktoś podobne problemy, bądź wie gdzie szukać przyczyny tego dziwnego zachowania się szyb?
Miał ktoś podobne problemy, bądź wie gdzie szukać przyczyny tego dziwnego zachowania się szyb?
- Od: 8 sie 2010, 12:09
- Posty: 5
- Skąd: Mrągowo / Olsztyn
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 V6 '94
Szukanie igły w stogu siana...
Mogą nie domagać przełączniki, wiązki mogły się poprzecierać albo wina leży po stronie samych siłowników
Przełączniki możesz łatwo sprawdzić mierząc przejścia na poszczególnych pinach omomierzem
Wiązki tez możesz pomierzyć z tym ze jak wyjdzie coś nie tak to będziesz musiał szukać uszkodzeń po całym samochodzie (najczęściej uszkodzenia zdarzają się w miejscach gdzie przewód pracuje – zagina się...)
Najłatwiej sprawdzić same siłowniki wystarczy podać na nie napięcie bez pośrednio z akumulatora i obserwować czy szyby otwierają i zamykają się bez problemu.
Mogą nie domagać przełączniki, wiązki mogły się poprzecierać albo wina leży po stronie samych siłowników
Przełączniki możesz łatwo sprawdzić mierząc przejścia na poszczególnych pinach omomierzem
Wiązki tez możesz pomierzyć z tym ze jak wyjdzie coś nie tak to będziesz musiał szukać uszkodzeń po całym samochodzie (najczęściej uszkodzenia zdarzają się w miejscach gdzie przewód pracuje – zagina się...)
Najłatwiej sprawdzić same siłowniki wystarczy podać na nie napięcie bez pośrednio z akumulatora i obserwować czy szyby otwierają i zamykają się bez problemu.
Panowie ma ktoś może opis przewodów licznika po FL (2000-02), miło by było gdyby ktoś miał całą książkę z WD do millenii 2000-2002.
Już szukam na miliony sposobów...ręce opadają.
Już szukam na miliony sposobów...ręce opadają.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
witam! mam pytanie odnosnie grzania przednich foteli. w m ojej x9 tego nie bylo natomiast kupilem druga milly w skorach i grzanych fotelach fotele z milly siedza oba dzialaja elektr. kostki przy skrzyni biegow podpialem do guzikow ale nie dziala... brak bezpiecznika? jak wlaczam guzik od grzania swiatelko sie nie zapala(pomaranczowe) pomozecie?
Kolego piewsze co to schemat w ręce i miernik sprawdź napięcie czy jest na kostce od wlacznika jeśli tam jest to przy fotelu a tym ze lampka nie świeci to mogła się żaróweczka skończyć.
-
tygrys36
A grzanie foteli nie jest przypadkiem na osobnym bezpieczniku?
Popatrz do skrzynki bezpiecznikowej czy czegoś tam nie brakuje.
Popatrz do skrzynki bezpiecznikowej czy czegoś tam nie brakuje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości