Ustawienie zaworu IAC na problemy z obrotami 1,8 FP

Postprzez Gregory » 29 maja 2012, 21:09

Mieczyslaw chyba to drugie,....... do reszty, Pomijając aspekt czy zrobiłeś to prawidłowo, jeśli działają obroty prawidłowo, silnik jest dynamiczny jak kiedyś, spalanie nie wzrosło to proponuje, nic nie ruszaj :D
Ps
Mieczyslaw napisał(a): a obroty ustawiesz nie w zaworze tyko ta sruba baypasu :P

No tu mi się soc nie zgadza, niskie obroty prawidłowo są regulowane śrubą na zaworze IAC.
Tylko obroty na zimno na ssaniu nie wiem czym się reguluje,nie jestem pewien, ja musiałem to sobie jakoś uśrednić dwiema śrubami, około pół obrotu lewo, prawo.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Mieczyslaw » 29 maja 2012, 21:18

hehe no wszystko jest teraz git a spaanie zobacze, zatankowalem pod korek. Przejade 100km i zobacze ale jest w porzadku.

Gregory napisał(a):No tu mi się soc nie zgadza, niskie obroty prawidłowo są regulowane śrubą na zaworze IAC.
Tylko obroty na zimno na ssaniu nie wiem czym się reguluje,nie jestem pewien, ja musiałem to sobie jakoś uśrednić dwiema śrubami, około pół obrotu lewo, prawo.

No to ja juz nie wiem. Majster ze mnie zaden jak widac po postach :P jak kazali tak zrobilem, nic imbusem 2,5 przy zaworze nie robilem tylko ta sruba baypasy krecilem i wsio

Wazne ze jest git, tak sie nie zbierala jeszcze i nie byla tak elastyczna na wyzszych biegach wiec jest git :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Szyna » 29 maja 2012, 23:18

Możecie potem zebrać te wszystkie dane i napisać w jednym poście jak to powinno się prawidłowo ustawiać :) Bo taki trochę mętlik wyszedł :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 29 maja 2012, 23:28

Wszystko ma wyglądać tak jak napisał na pierwszej stronie tadziomaru1 tylko Meiciu się zakręcił i zamieszał w kotle nieźle :D
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Mieczyslaw » 30 maja 2012, 23:04

VeryCoolMan napisał(a):Wszystko ma wyglądać tak jak napisał na pierwszej stronie tadziomaru1 tylko Meiciu się zakręcił i zamieszał w kotle nieźle :D

Jak zwykle koziol ofiarny :P

Szyna napisał(a):Możecie potem zebrać te wszystkie dane i napisać w jednym poście jak to powinno się prawidłowo ustawiać :) Bo taki trochę mętlik wyszedł :P

Jezeli po przeczyszczeni przepustnicy obroty faluja i spalanie jest 2x wieksze niz powinno trzeba na cieplym silniku odpiac kostke IAC, srubokretem krzyzakowym krecic sruba od bypasuu (jest zdjecie we wczesniejszych postach) wg wskazowek zegara az silnik zacznie sie dlawic. Wtedy podpiac kostke IAC i tym samym srubokretem ta sama sruba zaczac krecic w druga strone (odwrotnie do wskazowek zegara) az obroty wejda na 750. Nastepnie wylaczyc silnik i odpiac kleme minusowa z akumulatora. Po kilku godzinac podlaczyc kleme, odpalic auto (na benzynie) i zostawic na chodzie do momentu wlaczenia sie wentylatora. Tym samym regulujemy obroty i resetujemy koputer, ktory zaczal wariowac gdyz przez przepustnice zaczelo plynac wiecej powietrza niz dotychczas.
Potem zgasic silnik i jezdzic bez problemow :)


Mam nadzieje ze nic nie pomieszalem :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez VeryCoolMan » 30 maja 2012, 23:30

Mieczyslaw napisał(a):Jak zwykle koziol ofiarny :P
oj tam <lol>
Mieczyslaw napisał(a):Mam nadzieje ze nic nie pomieszalem :)

mieszasz i mieszasz ! <lol>
Mieczyslaw napisał(a):na cieplym silniku odpiac kostke IAC, srubokretem krzyzakowym krecic sruba od bypasuu (jest zdjecie we wczesniejszych postach) wg wskazowek zegara az silnik zacznie sie dlawic. Wtedy podpiac kostke IAC

I imbusem wyregulować obroty w ZAWORKU IAC na 750
I koniec imprezy dziękuję dobranoc.. najlepiej niech Tadziol potwierdzi i na tym zakończyć bo się bajzel tu robi :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Mieczyslaw » 30 maja 2012, 23:32

stary weno poczytaj wczesniej :P nic o imbusie nie bylo napisane od Tadka :P

Robi robi ;)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez rumunn95 » 30 maja 2012, 23:33

Szyna napisał(a):Tym samym regulujemy obroty i resetujemy koputer, ktory zaczal wariowac gdyz przez przepustnice zaczelo plynac wiecej powietrza niz dotychczas


a przeplywomierz mial w tym momence wolne?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez krislodz » 30 maja 2012, 23:35

Witam ja mam również problem z obrotami a mianowicie przycina sie chyba krokowiec...ponieważ jak dojeżdżam do świateł na luzie to spada do 1kreski na obrotomierzu i wstaje za chwile do ok 600 takie mam obroty na biegu jałowy po rozgrzaniu sie silnika.Ktoś z okilic ldz miałby chęć żeby mi pomóc zrobić porządek z tymi obrotami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2011, 19:06
Posty: 38
Skąd: łdz
Auto: 626 GF 2.0-115km+Lpg 2000r po lifcie

Postprzez Mieczyslaw » 30 maja 2012, 23:43

rumunn95 napisał(a):
Szyna napisał(a):Tym samym regulujemy obroty i resetujemy koputer, ktory zaczal wariowac gdyz przez przepustnice zaczelo plynac wiecej powietrza niz dotychczas


a przeplywomierz mial w tym momence wolne?


Przeplywka w tym nie macza palcow bo jej nie ruszasz po czyszczeniu przepustnicy, jest tak ja kbyla
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez VeryCoolMan » 30 maja 2012, 23:59

Jesuus Maryjoo <lol>
Mieczyslaw napisał(a):stary weno poczytaj wczesniej nic o imbusie nie bylo napisane od Tadka
Robi robi ;)

Mietku cytuje:
tadziomaru1 napisał(a):Jak silnik chodzi to wkręcaj tą śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż silnik omal nie zgaśnie. Musisz wyczuć ten moment że prawie gaśnie, ale jeszcze się będzie ledwo toczył i nie zgaśnie.

I teraz patrz tu się gubisz:
tadziomaru1 napisał(a):W tym momencie zakładasz kostkę na zawór IAC i regulujesz NIM obroty żeby były na 750

O imbusie nie pisał bo przecież jasne że jak mówi żeby regulować IAC to trzeba to robić imbusem bo palcem się nie da heh..
Rozumiesz już ?? czytanie ze zrozumieniem! :) ja nie wiem co z Tobą <lol> :P
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Mieczyslaw » 31 maja 2012, 18:33

to ja juz nie wiem nic :| Wywnioskowalem ze skoro krecac tym srubokretem spadamy z obrotow to pozniej NIM je podnosimy.
Ja zrobilem tak jak napisalem, nie wiem czy dobrze czy zle, najlepiej jakby sie ktos madrzejszy od nas wypowiedzial bo klania sie czytanie ze zrozumieniem, a wiemy ze Szymborska opisujac swoj wiersz nie zdala matury :P

poza tym:
tadziomaru1 napisał(a):Qrde, jakbyś był w Polsce to dorwałbym śrubola i w pięć minut Ci to zrobił...

:P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 31 maja 2012, 20:39

tadziomaru1 napisał(a):Instrukcja ustawiania IAC

Na normalnie rozgrzanym silniku, oczywiście na benzynie nie gazie, zdejmij kostkę z zaworu IAC. Silnik powinien chodzić, jeśli się tak nie dzieje, to będziemy myśleć. Na tym linku co ktoś podesłał to ja nie widzę takiej śruby na bajpasie jak w naszych, więc piszę Ci że jest ona w przepustnicy, w zagłębieniu. Jak włożysz w nią śrubokręt krzyżakowy, to jego koniec będzie prawie dotykał kostki od zaworu IAC, a śrubokręt będzie w pionie. Jak silnik chodzi to wkręcaj tą śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż silnik omal nie zgaśnie. Musisz wyczuć ten moment że prawie gaśnie, ale jeszcze się będzie ledwo toczył i nie zgaśnie. W tym momencie zakładasz kostkę na zawór IAC i regulujesz nim obroty żeby były na 750, czyli druga kreska. To jest prawidłowa procedura regulacji w naszych.
Druga sprawa, jak dzwoniłeś do mnie że resetujesz kompa, to później się pewnie kodował na gazie? To najpierw może zresetuj kompa raz jeszcze, oczywiście przeżuć na benzynkę, i niech się zakoduje tak jak Ci mówiłem, czyli na wolnych obrotach, aż się włączy wentylator.
Qrde, jakbyś był w Polsce to dorwałbym śrubola i w pięć minut Ci to zrobił...

No i imbusa 2,5 qrde też bym Mieciu dorwał... :D Myślałem, że opisuję to dokładnie i zrozumiale <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 1 cze 2012, 20:01

no to umoczylem :P przyznaje sie, dalem ciala po calosci, nie bolalo :D :P W takim razie zrobie to jeszcze raz tylko imbusa musze zlapac.
Czyli kurde zebym ogarnal wszystko :P Odpinam kostke IAC. Sruba od baypasu krece tak jak wskazowki zegara do momentu az zacznie sie dlawic (a jak bede mial tak jak ostatnio ze wejdzie do konca a obroty beda nadal na tyle wysokie ze nie bedzie gasnal? Wtedy mialem 450 bodajze a sruba juz byla wkrecona na maxa). Wpinam kostke od IAC i imbusem 2,5 krece az obroty osiagna 750.
Zgadza sie czy nie bo robie juz z siebie debila :P Do tego mam resetowac komputer jeszcze?

Pozdrawiam mechanik z Bozej laski :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Gregory » 1 cze 2012, 21:14

Ciało do ciała.. i będzie mazda fyrała :D
No i Mieczyslaw napisał nam instrukcje <tancze>
Robisz to na ciepłym silniku, tak żeby ssanie nie chciało obrotów podnosić, według mnie bez restartu kompa.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Mieczyslaw » 3 cze 2012, 02:10

ok a co w momencie gdy sruba bypasu jest wkrecona na maxa a silnik sie nie dlawi?

Na cieplym i bez wlaczonych zadnych odbiornikow pradu (radio, nawiew itd, bron Boze klima)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 3 cze 2012, 12:46

Coś musi być źle z przepustnicą...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 3 cze 2012, 20:59

ok zrobilem wszystko dzisiaj. Sprawa jest dosyc dziwna. Odpialem kostke od IAC, zero reakcji na silniku. Sruba baypasu krecilem, krecilem az wkrecilem do konca, reakcja na silniku prawie zadna, spadly moze na 700-680. Wpialem kostke, tez zero reakcji, imbusem podkrecilem obroty na 750 i tyle. Nie ma tak jak bylo do tej pory ze podczas toczenia sie auta obroty trzymaja sie na 1100 a po zatrzymaniu spadaja. zamiast 1100 jest niecale 1000.
Ogolnie rzecz biorac jakas dziwna akcja jest z tym samochodem.
Pomijam juz fakt ze te baki sa prawdopodobnie od spalania plyny chlodniczego bo na miarce jest cos mniej.

Tadek, ratuj !! !! !! :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez lucas83 » 4 cze 2012, 10:46

ok a co w momencie gdy sruba bypasu jest wkrecona na maxa a silnik sie nie dlawi?

Na cieplym i bez wlaczonych zadnych odbiornikow pradu (radio, nawiew itd, bron Boze klima)


Nie jesteś pierwszym (i pewnie nie ostatnim), który o to pyta. Obawiam się, że to pytanie pozostanie bez odpowiedzi :D Sam mam taki objaw, ale pomimo tego obroty u mnie zachowują się OK. Pytałem o to raczej z czystej ciekawości, bo u większości ludzi jest inaczej, czyli jak wkręcają bypass to silnik z obrotów schodzi. U mnie w zasadzie nic się nie dzieje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 4 cze 2012, 12:04

lucas83 napisał(a):
ok a co w momencie gdy sruba bypasu jest wkrecona na maxa a silnik sie nie dlawi?

Na cieplym i bez wlaczonych zadnych odbiornikow pradu (radio, nawiew itd, bron Boze klima)


Nie jesteś pierwszym (i pewnie nie ostatnim), który o to pyta. Obawiam się, że to pytanie pozostanie bez odpowiedzi :D Sam mam taki objaw, ale pomimo tego obroty u mnie zachowują się OK. Pytałem o to raczej z czystej ciekawości, bo u większości ludzi jest inaczej, czyli jak wkręcają bypass to silnik z obrotów schodzi. U mnie w zasadzie nic się nie dzieje :)


mi nasuwają się takie przypuszczenia

– nieszczelna uszczelka przepustnicy lub sama powierzchnia styku
– walnięty któryś wężyk podciśnienia
– niedomknięta przepustnica w pozycji zero
– jakaś nieszczelność oringu IAC
– ruszony odbój przepustnicy
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6