Silnik nie chce zapalić M6 diesel
czyli okay tzn. jakies cisnienie paliwa na listwie jest..
nie wiadomo czy wystarczajace, jesli tak, to jest to problem elektroniczny ,sterowania wtryskami..
ale polecam abys sprawdzil czy rurki od tej listwy (jest ich w sumie 6), czy sa solidnie dokrecone- polecam.
pozdr.
Enduro
nie wiadomo czy wystarczajace, jesli tak, to jest to problem elektroniczny ,sterowania wtryskami..
ale polecam abys sprawdzil czy rurki od tej listwy (jest ich w sumie 6), czy sa solidnie dokrecone- polecam.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
koder napisał(a):Podłączyli kompa i odczytali takie kody błędów: P1329, P0628.
co do P1329:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 18200.html
a w połączeniu z P0628:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 55200.html
rysuje mi to obraz uszkodzonej wiązki/instalacji silnika zwłaszcza obwodu SCV.
jeżeli jest to zwarcie do masy jednej z żył zasilania SCV to PCM może się buntować,stąd raz miga DPF a raz nie.
odkręcił jeden z dolotów paliwa(patrząc na silnik pierwszy z lewej) i kazał mi przekręcić kluczykiem w celu zapalenia silnika
Wszystko prawidłowo. W ten sposób sprawdzał czy pompa paliwowa podaje paliwo. Jednak ważne też jest ciśnienie i wtryskiwacze.

- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
rysuje mi to obraz uszkodzonej wiązki/instalacji silnika zwłaszcza obwodu SCV.
jeżeli jest to zwarcie do masy jednej z żył zasilania SCV to PCM może się buntować,stąd raz miga DPF a raz nie.
Dziś rano uzyskałem odpowiedź co jest uszkodzone. Najbliżej zdiagnozowania był "Tadziol". Powiedzieli że jest uszkodzony czujnik dozowania paliwa SCV. Ponoć przełożyli z innego auta i moje odpaliło bez problemu. Koszt czujnika 550 pln + robocizna.
czy
. Jak by nie było parę stówek jestem w plecy.
Oby na tym się zakończyło.
jeżeli jest to zwarcie do masy jednej z żył zasilania SCV to PCM może się buntować,stąd raz miga DPF a raz nie.
Dziś rano uzyskałem odpowiedź co jest uszkodzone. Najbliżej zdiagnozowania był "Tadziol". Powiedzieli że jest uszkodzony czujnik dozowania paliwa SCV. Ponoć przełożyli z innego auta i moje odpaliło bez problemu. Koszt czujnika 550 pln + robocizna.
Oby na tym się zakończyło.
- Od: 4 lut 2008, 21:46
- Posty: 8
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps
uszkodzony czujnik dozowania paliwa SCV
Też w przeszłości miałem problem z czujnikiem SCV. Wymieniłem wadliwy czujnik partii 006 i wszystko super. Koszt ok 550 zł z allegro (tyle ja dałem). Teraz możesz taniej dostać

O wadach czujników masz opisane w viewtopic.php?t=38531
Wymiana jest banalna zatem możesz ją sam zrobić. viewtopic.php?t=88046
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Witajcie.
Niestety do tej pory nie mam auta. Jutro tj. środa będzie tydzień jak moja szlachcianka (czytaj madzia) wozi sobie
na lawecie. Musiałem go przewieźć z serwisu bo tam polegli- do elektromechanika w Katowicach. Problem z czujnikiem SCV który zdiagnozowali że trzeba go wymienić nie okazał się słuszny, no chyba to że auto raz odpaliło i koniec. Na otarcie łez powiem że naprawdę się starali...
Jutro lub w czwartek może będę wiedział coś więcej to się Wam pochwalę a na chwilę obecną zalewa mnie krew bo do roboty muszę dymać najpierw z buta potem busem- no chyba że jest pogoda to pomykam "cieniem"– wtajemniczeni będą wiedzieć o co kaman bo ta strona nie jest od tego sprzętu.
Niestety do tej pory nie mam auta. Jutro tj. środa będzie tydzień jak moja szlachcianka (czytaj madzia) wozi sobie

Jutro lub w czwartek może będę wiedział coś więcej to się Wam pochwalę a na chwilę obecną zalewa mnie krew bo do roboty muszę dymać najpierw z buta potem busem- no chyba że jest pogoda to pomykam "cieniem"– wtajemniczeni będą wiedzieć o co kaman bo ta strona nie jest od tego sprzętu.
- Od: 4 lut 2008, 21:46
- Posty: 8
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps
Witam sprawdzałes czujnik położenia wałka rozrządu?
Ostatnio edytowano 15 kwi 2017, 18:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
ela323f napisał(a):Witam sprawdzałes czujnik położenia wałka rozrządu?
po co ? skoro:
koder napisał(a):rysuje mi to obraz uszkodzonej wiązki/instalacji silnika zwłaszcza obwodu SCV.
jeżeli jest to zwarcie do masy jednej z żył zasilania SCV to PCM może się buntować,stąd raz miga DPF a raz nie.
Dziś rano uzyskałem odpowiedź co jest uszkodzone. Najbliżej zdiagnozowania był "Tadziol". Powiedzieli że jest uszkodzony czujnik dozowania paliwa SCV. Ponoć przełożyli z innego auta i moje odpaliło bez problemu. Koszt czujnika 550 pln + robocizna.czy
. Jak by nie było parę stówek jestem w plecy.
Oby na tym się zakończyło.
a poza tym...
koder napisał(a):Mam mazdę 6 2,0 diesel, 143 KM 2007r. Po wyjściu z pracy, siadam do auta przekręcam kluczyk, na tablicy oświeciły się kontrolki te które powinny oraz zaczął migać DPF. Odpaliłem silnik reszta kontrolek pogasła oprócz kontrolki z symbolem silnika (ta żółta). Wyłączyłem silnik i ponownie spróbowałem go odpalić. Niestety silnik już nie ruszył. Rozrusznik pracuje, aku naładowany na bank. Po przekręceniu kluczyka lampka z DPF raz się oświeca i miga raz nie
Witajcie. Długo się nie odzywałem, oprócz auta namnożyło mi się innych problemów.
Jak wcześniej pisałem moja 6-ka wylądowała w Katowicach na Krzemiennej i tam po badaniach postawili diagnozę: AKUMULATOR. Jednymi słowy są to początki jego końca.
Szkoda tylko, że trwało to w sumie trzy tygodnie ( w Katowicach był 6 dni) aż znalazł się facet który to stwierdził.
Piszę o tym dlatego żeby inni użytkownicy tych aut w przypadku wystąpienia takich uszkodzeń jak u mnie, niech zaczną od sprawdzenia akumulatora zanim zdecydują się oddać auto do mechanika i narażą się na nie potrzebne wydatki.
Jak wcześniej pisałem moja 6-ka wylądowała w Katowicach na Krzemiennej i tam po badaniach postawili diagnozę: AKUMULATOR. Jednymi słowy są to początki jego końca.
Szkoda tylko, że trwało to w sumie trzy tygodnie ( w Katowicach był 6 dni) aż znalazł się facet który to stwierdził.
Piszę o tym dlatego żeby inni użytkownicy tych aut w przypadku wystąpienia takich uszkodzeń jak u mnie, niech zaczną od sprawdzenia akumulatora zanim zdecydują się oddać auto do mechanika i narażą się na nie potrzebne wydatki.
- Od: 4 lut 2008, 21:46
- Posty: 8
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps
koder napisał(a):... i tam po badaniach postawili diagnozę: AKUMULATOR. ..|
a to bardzo ciekawa diagnoza i ja w nią niedowierzam osobiście, ale poczekam..
może kiedyś przeczytm, że wymiana niewiele lub nic nie dała
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
mam podobny problem:
– rano schodzę do samochodu – akumulator rozładowany (tutaj jeszcze przyczyny nie wyszpiegowałem , ale opisując całą sytuacje wolę tą informacje dodać). Po podłączeniu poprzez przewody, podładowaniu akumulatora, kręci ale nie odpala. Co zauważyłem:
– czasem zacznie mrugać DPF, a czasem zgaśnie (nie mam tu żadnej logiki – losowo)
– po podłączeniu komputera mam następujące błędy: P0628 oraz P1329
– próbowałem odłączyć akumulator na dłuższy czas, zrobiłem reset modułu PCM nic nie pomogło
Proszę o informacje w jaki sposób mogę potwierdzić czy to np. SCV? Czy może zepsuć się on natychmiastowo – wcześniej nie miałem żadnych problemów z odpalaniem.
Pozdrawiam,
Wojtek
mam podobny problem:
– rano schodzę do samochodu – akumulator rozładowany (tutaj jeszcze przyczyny nie wyszpiegowałem , ale opisując całą sytuacje wolę tą informacje dodać). Po podłączeniu poprzez przewody, podładowaniu akumulatora, kręci ale nie odpala. Co zauważyłem:
– czasem zacznie mrugać DPF, a czasem zgaśnie (nie mam tu żadnej logiki – losowo)
– po podłączeniu komputera mam następujące błędy: P0628 oraz P1329
– próbowałem odłączyć akumulator na dłuższy czas, zrobiłem reset modułu PCM nic nie pomogło
Proszę o informacje w jaki sposób mogę potwierdzić czy to np. SCV? Czy może zepsuć się on natychmiastowo – wcześniej nie miałem żadnych problemów z odpalaniem.
Pozdrawiam,
Wojtek
- Od: 24 lut 2013, 00:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.
To samo miałem nie i gdzie ja nie byłem. Nie wierz w żadne tam SCV i czujniki rozrządu, problem jest tu jak na foto, mechanicy dobrze o tym wiedzą i robią różne myki by zarobić, a przyczyną jest bak przejścia na jednym z tych przewodów w większości przypadków uszkodzeniu ulega przewód w kolorze czerwono czarnym.
Zakres czynności:
1. Zdjąć filtr powietrza wraz z obudową
2. Odkręcić to złącze nazwijmy je masowe
3. Z tego plastikowego złącza wyjąć szynę przypomina grzebień
4. Uciąć wszystkie przewody jak najbliżej kostki
5. Oczyścić szynę bardzo dobrze, drymel lub papier ścierny, śrubę i podkładkę również no i jej gniazdo z gwintem
6. Przylutować kable do poszczególnych piór grzebienia, do jednego trzeba będzie przylutować dwa (czarne)
7. Zabezpieczyć szynę termokurczem lub izolacją przykręcić i gotowe.
Zakres czynności:
1. Zdjąć filtr powietrza wraz z obudową
2. Odkręcić to złącze nazwijmy je masowe
3. Z tego plastikowego złącza wyjąć szynę przypomina grzebień
4. Uciąć wszystkie przewody jak najbliżej kostki
5. Oczyścić szynę bardzo dobrze, drymel lub papier ścierny, śrubę i podkładkę również no i jej gniazdo z gwintem
6. Przylutować kable do poszczególnych piór grzebienia, do jednego trzeba będzie przylutować dwa (czarne)
7. Zabezpieczyć szynę termokurczem lub izolacją przykręcić i gotowe.
-
gardendekor
gardendekor napisał(a):Nie wierz w żadne tam SCV i czujniki rozrządu
– u Ciebie tak, u innych niekoniecznie.gardendekor napisał(a): problem jest tu jak na foto
Problem na forum jest dobrze znany, tak samo jak przecierająca się wiązka przewodów na intercoolerze – głównymi objawami są nieregularne problemy z odpalaniem i/lub dziwne błędy na komputerze.
Przy czym należy dodać, że brak przejścia masy w tym miejscu nie powinien powodować rozładowania akumulatora...
Brak styku masy w tym miejscu powoduje zazwyczaj przy próbie odpalania... ciszę, zero reakcji...
gardendekor napisał(a):mechanicy dobrze o tym wiedzą i robią różne myki by zarobić
a ja skłaniał bym się bardziej ku stwierdzeniu, że mechanicy jednak o tym po prostu nie wiedzą... ( co innego jeżeli ktoś mianuje się specem od Mazdy )
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6