Falowanie obrotów
1, 2
Witam. Borykam się z problemem falujących obrotów w mojej madzi. Na biegu jałowy po włączeniu minimalnego odbiornika np. 1 stopień nawiewu, obroty falują w ok. 750 , silnik drga co jest odczuwalne na kierownicy. Byłem 2- krotnie w ASO, pierwszy raz uznali że nic się nie dzieję, drugim razem przeczyścili przepustnicę , a efekt żaden. Umówiłem się na kolejną wizytę zobaczymy co zrobią tym razem. Może ktoś miał taki przypadek
- Od: 29 gru 2010, 15:42
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 ; 1,6 benzyna, 2010r
No więc z mojego doświadczenia przepustnica odpada. Jedyne co mi przychodzi do głowy to poduszka silnika, być może skrzyni biegów. Niech tam poszperają przy następnej wizycie.
Jak dla mnie to wygląda jak norma, szczególnie, że mówisz o włączaniu nawiewu co łączy się z włączeniem klimatyzacji. Działająca klimatyzacja powoduję falowanie obrotów ze względu na załączającą się sprężarkę klimatyzacji która z kolei obciąża silnik. U mnie w 2.0 też coś takiego obserwuję i uznaje to za normalne, wytłumaczalne zachowanie. Spodziewałbym się, ze w słabszej wersji 1.6 zakres "falujących" obrotów przy pracującej sprężarce może być nawet większy.
- Od: 20 paź 2009, 15:12
- Posty: 45
- Skąd: Genewa
- Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km
Faktycznie to norma. Nawet jeżeli klima nie jest włączona to w przypadku ustawienia nawiewu na szybę , klima i tak załącz się-tzw. odszranianie szyby-większe obciążenie silnika i w efekcie lekkie falowanie. Wystarczy jednak przestawić kierunek nawiewu i klima nie załącza się samoczynnie.
- Od: 29 gru 2010, 15:42
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 ; 1,6 benzyna, 2010r
Czyli nie tyle jest to falowanie obrotów, a co najwyżej reakcja silnika na zmianę jego obciążenia. Wiadomo, że jak klima się załącza, to obroty na ułamek sekundy mogą delikatnie spaść, a po chwili silnik je znowu podnosi, czyli rekompensuje obciążenie. To samo będzie w przypadku włączenia ogrzewania szyby i lusterek. Przy kręceniu kierownicą na postoju jest taka sama sytuacja – a przynajmniej była gdy wspomaganie było hydrauliczne, a nie elektryczne. Przy elektrycznym wspomaganiu może występować, ale nie musi. Zależy od samochodu. 
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 104
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
Ważnym jest iż wiele jednostek napędowych zasilanych systemem wtryskowym Denso w tym także ten silnik posiada fabryczną wadę nadmiernej pulacji w układzie wtryskowym, narastającą wraz z przebiegiem. Z tego powodu silnik te potrafią być mniej dynamiczne w zakresie pow. 3300 obrotów, ospałe do 2000 obrotów, w pracy silnika pojawia się nieregularny „klekot”.
grznie napisał(a):Na biegu jałowy po włączeniu minimalnego odbiornika np. 1 stopień nawiewu, obroty falują w ok. 750 , silnik drga co jest odczuwalne na kierownicy.
Z całą pewnością to nie są normalne objawy – ja bym na Twoim miejscu udał się do jakiegoś dobrego serwisu, niekoniecznie ASO.
maestro napisał(a):Ważnym jest iż wiele jednostek napędowych zasilanych systemem wtryskowym Denso w tym także ten silnik posiada fabryczną wadę nadmiernej pulacji w układzie wtryskowym, narastającą wraz z przebiegiem. Z tego powodu silnik te potrafią być mniej dynamiczne w zakresie pow. 3300 obrotów, ospałe do 2000 obrotów, w pracy silnika pojawia się nieregularny „klekot”.
Maestro, po co tu cytujesz te forumowe mądrości o problemach z wtryskami w mazdowskich Dieslach skoro Kolega ma benzynę 1.6?

Witam
Mam podobny problem z falowaniem obrotow na biegu jalowym tyle ze u mnie wystepuje falowanie obrotow rowniez w czasie jazdy.
Od okolo 2 tygodni borykam sie z problemem skaczacych obrotow i na biegu jalowym i w czasie jazdy.
Problem wystepuje sporadycznie i losowo.
Wyglada to tak
Silnik zagrzany wczesniej ( na zimnym nic sie nie dzieje )
Przykladowo- Odpalam samochod jade w trase okolo 5km przy predkosci 90km/h
W czasie jazdy mam wrazenie jakby samochod lekko poszarpywal, dojezdzam do swiatel, zatrzymuje sie i czuje wibracje silnika, obroty faluja (skaczą) od okolo 650-500..
Podobnie jest jak dojezdzam do swiatel i wciskam sprzeglo to obroty wygladaja mniej wiecej tak:
http://youtu.be/cI3PsoYCiJg
I teraz tak, dojezdzam na miejsce zostawiam samochod na 5-10min, wchodze chce odpalic, kreci i nic.. Drugie podejscie, kreci i zapala. Jest tak zawsze jak wystepuja te wibracje..
Po odpaleniu zazwyczaj juz jest wszystko OK, samochod nie poszarpuje obroty nie skacza..
Niestety nie umiem okreslic kiedy i w jakich okolicznosciach samochod zaczyna lapac problemy z obrotami, jest to poprostu losowanie.
We wtorek bylem u mechanika.
Wymienione swiece
Przeczyszczony przeplywomierz, przepustnica
Samochod dzialal bezproblemowo do wczoraj gdzie juz raz problem wystapil
I dzis drugi raz, ktory wlasnie nagralem.
Przed czyszczeniem wymiana usterka wystepowala czesciej.
Prosze o pomoc i jakies sugestie co moze byc do sprawdzenia
Mam podobny problem z falowaniem obrotow na biegu jalowym tyle ze u mnie wystepuje falowanie obrotow rowniez w czasie jazdy.
Od okolo 2 tygodni borykam sie z problemem skaczacych obrotow i na biegu jalowym i w czasie jazdy.
Problem wystepuje sporadycznie i losowo.
Wyglada to tak
Silnik zagrzany wczesniej ( na zimnym nic sie nie dzieje )
Przykladowo- Odpalam samochod jade w trase okolo 5km przy predkosci 90km/h
W czasie jazdy mam wrazenie jakby samochod lekko poszarpywal, dojezdzam do swiatel, zatrzymuje sie i czuje wibracje silnika, obroty faluja (skaczą) od okolo 650-500..
Podobnie jest jak dojezdzam do swiatel i wciskam sprzeglo to obroty wygladaja mniej wiecej tak:
http://youtu.be/cI3PsoYCiJg
I teraz tak, dojezdzam na miejsce zostawiam samochod na 5-10min, wchodze chce odpalic, kreci i nic.. Drugie podejscie, kreci i zapala. Jest tak zawsze jak wystepuja te wibracje..
Po odpaleniu zazwyczaj juz jest wszystko OK, samochod nie poszarpuje obroty nie skacza..
Niestety nie umiem okreslic kiedy i w jakich okolicznosciach samochod zaczyna lapac problemy z obrotami, jest to poprostu losowanie.
We wtorek bylem u mechanika.
Wymienione swiece
Przeczyszczony przeplywomierz, przepustnica
Samochod dzialal bezproblemowo do wczoraj gdzie juz raz problem wystapil
I dzis drugi raz, ktory wlasnie nagralem.
Przed czyszczeniem wymiana usterka wystepowala czesciej.
Prosze o pomoc i jakies sugestie co moze byc do sprawdzenia
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
A jednak wygląda na to, że egr-a ten motor nie ma, silniczka krokowego również – za wolne obroty odpowiada tu chyba specjalny elektrozawór – może z nim coś jest nie tak. Najlepiej będzie podjechać raz jeszcze do tego samego ewentualnie poszukać lepszego mechanika.


A to co to jest?
Cos podobnego mam w tylnej czesci silnika.
Czy to jest wlasnie egr?
Dzis problem wystapil zaraz po gwaltownym starcie na jedynce i dokrrceniu do okolo 5tys obrotow.
Silnik znowu zachowywal sie tak jak na filmiku ..
Egr takie cos moze powodowac?
Juz widze ze silnik zaczyna swirowac jak go wrzuce na wyzsze obroty..
Na biegu jalowym tez nim trzesie, gasze go, prubuje odpalic, kreci dlugo i zapala i juz jest ok..
I tak mozna w kolko..
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Zdaj proszę potem relację, jak uda Ci się uporać z tą kwestią.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mój problem troszke się poprawił.
Znalazłem jedna zależność kiedy problem powstaje.
Gdy na dworze jest wilgoć to silnik świruje, gdy sucho wszystko ok..
Mechanik przeczyścił wszystkie wtyczki i wszystko śmigało do dziś ( dziś popadało ) ale teraz jest tak że silnik świruje tylko na biegu jałowym, lekko się dławi i wpada w wibracje.
Dla testu odłączyłem wtyczke z przepływki, samochód się mocniej zdusił ale zaraz wrócił na normalne obroty i już się cały nie trząsł..
Wywaliło check, ale to normalne.
Po podłączeniu wtyczki samochód też już chodził normalnie..
Czy problemem jest przepływomierz czy to co zrobiłem nie ma żadnego wpływu na podaną usterkę?
Dziwi mnie fakt że tylko jak popada to samochód ma problemy..
Już zaczyna mnie to wkurzać :–)
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
Znalazłem jedna zależność kiedy problem powstaje.
Gdy na dworze jest wilgoć to silnik świruje, gdy sucho wszystko ok..
Mechanik przeczyścił wszystkie wtyczki i wszystko śmigało do dziś ( dziś popadało ) ale teraz jest tak że silnik świruje tylko na biegu jałowym, lekko się dławi i wpada w wibracje.
Dla testu odłączyłem wtyczke z przepływki, samochód się mocniej zdusił ale zaraz wrócił na normalne obroty i już się cały nie trząsł..
Wywaliło check, ale to normalne.
Po podłączeniu wtyczki samochód też już chodził normalnie..
Czy problemem jest przepływomierz czy to co zrobiłem nie ma żadnego wpływu na podaną usterkę?
Dziwi mnie fakt że tylko jak popada to samochód ma problemy..
Już zaczyna mnie to wkurzać :–)
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Ja bym wrócił do mechanika, bo kasę wziął a auta nie naprawił– niech dokończy to, co zaczął 
Tak, to może być „walnięty” przepływomierz. Wilgotne powietrze, które dostaje się dolotem mu nie służy (uszkadza go), więc w takich warunkach może „wariować”. Jeśli nie wymieniałeś to sprawdź też stan filtra powietrza.
Tak, to może być „walnięty” przepływomierz. Wilgotne powietrze, które dostaje się dolotem mu nie służy (uszkadza go), więc w takich warunkach może „wariować”. Jeśli nie wymieniałeś to sprawdź też stan filtra powietrza.

Mechanik znajomy wiec koszta byly niewielkie- 20zł
Sam wymieniłem jeszcze filtr powietrza, ktory jak sie okazalo nie mial nawet gumowej uszczeleczki i mimo wszystko jeszcze raz sam przeczyscilem przepływke.
I jak narazie odpukac wszystko smiga :–)
Pozdrawiam
Sam wymieniłem jeszcze filtr powietrza, ktory jak sie okazalo nie mial nawet gumowej uszczeleczki i mimo wszystko jeszcze raz sam przeczyscilem przepływke.
I jak narazie odpukac wszystko smiga :–)
Pozdrawiam
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość