Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez Bartg » 27 maja 2012, 14:07

Paweł napisał(a):Zawsze mówiłem, że jest miejsce na rynku na solidną firmę tuningowa. Otwórzmy warsztat MazdaSpeed i zacznijmy robić ople. :)


Ople wiem, że dobrze ogarnia Inochi z Łodzi, swapują co się da do Opli/Daewoo i z tego co wiem robią to naprawdę porządnie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez piwo » 27 maja 2012, 15:28

Jaka jest zależność momentu na kołach względem przełożenia głównego skrzyni i przełożeń poszczególnych biegów? Koło takie samo.

proporcjonalna jest zaleznosc.
tutaj na bazie jacka silnika:
viewtopic.php?f=49&t=59457&start=1380
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 27 maja 2012, 15:42

Ale tam nie ma wzoru tylko wyniki :)
Czyli jeśli przełożenie całkowite jest na poszczególnych biegach takie
13,19
8,03
5,50
4,20
3,30
vs
13,69
7,13
4,54
3,60
3,12

Tyle procentowo będzie więcej niutona na kołach?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 27 maja 2012, 15:57

mnozy sie rpzelozenie razy niuton ze stratami. tylko musisz pameitac ze krotsze beigi to wczesniejsza zmiana na bieg z mniejszym niutonem.najlepszym roziwazniem jest pio prostu wysokoobrotowy silnik ktory maks niuton ma bardzo wysoko.wtedy skrzynia mzoe byc bardzo krotka jednoczesnie i tak predksoci na poszczegolnych biegach nei sa wcale niskie.
ta pierwsza skrzynai ejst duzo szybsza. dluzsza jedynka dzieki temu duzo elpsza trakcja na jedynce a pozostale biegi krotsze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 28 maja 2012, 11:43

No to pięknie ci wystroili spida <lol>
Aż strach do nich pojechać znowu bo po kolejnym strojeniu moc spadnie do 130KM <rotfl>
A narzekanie na wałki Świątka jest ulubioną wymówką tjunerów jak sobie nie radzą z autem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check. » 28 maja 2012, 13:35

w taki sposób to chyba można sobie stroić 200lat ? Badają czy jest stukowe czy nie ?
AFR 12 to już jest bardzo dużo paliwa nawet dla silnika doładowanego, ja bym spróbował wystroić na afr 13.5-13.0 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez onyx » 29 maja 2012, 00:09

Jacek176 napisał(a):No to pięknie ci wystroili spida <lol>
Aż strach do nich pojechać znowu bo po kolejnym strojeniu moc spadnie do 130KM <rotfl>
A narzekanie na wałki Świątka jest ulubioną wymówką tjunerów jak sobie nie radzą z autem ;)


Lepiej, że pojechali po bandzie w tę stronę ;) Gorzej jakby było za ubogo :P
Chyba to dotyczy wszystkich wałków – mało kto je potrafi dobrze ustawić. A najłatwiej zwalić winę na Świątkowe <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Gib » 29 maja 2012, 10:03

A tam :P Mi wpadło 20 KM bez strojenia a po Chipie z ebaya kolejne 10.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Capazo » 29 maja 2012, 16:31

Gib napisał(a):A tam :P Mi wpadło 20 KM bez strojenia a po Chipie z ebaya kolejne 10.


To teraz jaka moc i jakie czasy?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gib » 29 maja 2012, 20:33

Mowię względem serii, było 170 jest 200, bez żadnego strojenia, ruszania wydechu, odlotu czy czegokolwiek innego poza wałkami i zmodyfikowanego ECU.
Czasy takie jaka waga, myślę że X9 KLZE pojechałoby podobnie ;) 16.1 na betonie 15.9 na asfalcie, szału nie ma.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Capazo » 29 maja 2012, 22:12

Gib napisał(a):Mowię względem serii, było 170 jest 200, bez żadnego strojenia, ruszania wydechu, odlotu czy czegokolwiek innego poza wałkami i zmodyfikowanego ECU.
Czasy takie jaka waga, myślę że X9 KLZE pojechałoby podobnie ;) 16.1 na betonie 15.9 na asfalcie, szału nie ma.


No wlasnie modyfikacje dolotu, wydechu maja sens wtedy i tylko wtedy kiedy sa ruszane walki!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 2 cze 2012, 17:53

koeljny dzien na hamwoni.
Obrazek

a wiec tak. run1 146 koni to ich niby mapa taka prawie dobra zalozmy ze pierwsza. odcinka 7000 afr spada do 11 czyli ten najnizszy i oczywiscie zaplon przyspieszony.

run 2 to 152,9 koni i seryjna mapa afru czy zaplonu odcinka 6300 na wykresie.

run 3 to odcinka znow 7000 afr jak w seryjnej mapie a tylko zaplon przyspieszony.

wnioski ze afr dla mocy nie tak wazny.czyli run1 i run3 roznia sie afrem a moce te same.

wniosek dwa. mapa z przyspeiszonym zaplonem jest duzo gorsza niz ze zwyklym czyli porownanie run2 i run3. afr ten sam a moc duzo nizej run3 (przyspieszony zaplon) od run dwa (zaplon seira odcinka seria)



albo nie w ta strone zaplon krecili albo sam nic z tego nie rozumumiem.

wniosek trzy moc na serii jest nie 165 a 153 ale to na palwiiwe shell 100+.

moze na 95 jest wiecej.

no i tyle co uwzacie?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 2 cze 2012, 18:25

Na każdym wykresie brakuje troche do seryjnego Nm.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez check. » 3 cze 2012, 14:24

o ile stopni przyśpieszony zapłony ? Jest sprawdzane czy stuka czy nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez piwo » 3 cze 2012, 15:24

sprawdzane na sluch. zalane paliwo shela za 6zl 70 100+.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 3 cze 2012, 21:29

Czyli co, te 165KM to był błąd pomiaru?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check. » 3 cze 2012, 21:39

piwo napisał(a):sprawdzane na sluch. zalane paliwo shela za 6zl 70 100+.

na słuch czyli ze stetoskopem tak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez piwo » 4 cze 2012, 07:36

na sluch bez stetoskopu. nie wiem Jacek czy byl blad. ciezko wyczuc bo inne paliwo. mozliwe ze na 95 jest jednak duzo lepiej. zaleje i sprawdze na hamce.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 4 cze 2012, 09:59

Poto lejesz VPR żeby pójść z zapłonem ostro, chłopaki na SF przyspieszają na oko aparatem i latają fury im, generalnie z tego co mi Kuki mówił, autoadaptacja nie dotyczy zapłonu więc może jednak DET i zadziałać, bo te mapy z Madagaskaru coś nie bardzo widzę.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 15 cze 2012, 18:52

rozstalismy sie z firma kreatora mocy polubownie. wgrali seryjna mape i oddali pieniazki.
bede sam stroil ale nie w najblizszym czasie za pomoca emu lub det3. jeszcze nie wiem dokladnie.
no a wolne obroty skoryguje programem diagnostycznym tech2.i tyle w temacie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy