Witam,
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 BK 1,6 benzyna. Ostatnio zauważyłem jakieś dziwne stuki w układzie kierowniczym przy lekkim skręcaniu kierownicą w prawo przy wyłączonym silniku.
Przy włączonym silniku i wspomaganiu nic takiego nie słychać. Przy skręcaniu kierownicą w lewo też nic nie słychać.
Przypuszczam że to samo jest słyszalne podczas jazdy na większych wybojach. Czasami właśnie wtedy słyszę podobne dźwięki dochodzące spod maski po lewej stronie. Nie jestem w 100% pewien czy w czasie jazdy odzywa się to samo bo występuje to dosyć rzadko i ciężko to stwierdzić, ale przypuszczam, że to właśnie to.
Nagrałem filmik z wnętrza samochodu:
http://www.marecki3.fm.interii.pl/20120525062.mp4
oraz to samo ale z mikrofonem przyłożonym obok lewego przedniego koła pod błotnikiem, czyli blisko źródła tych odgłosów:
http://www.marecki3.fm.interii.pl/Plik%20audio%2016.wav
Co to może być, bo raczej nie jest to normalne zachowanie.
Z góry dzięki za pomoc.
Mazda 3 BK 2006 – Stuki w układzie kierowniczym
Strona 1 z 1
Chyba większość aut jakimi jeździłem miała takie stuki a to ze względu na przebiegi i wiek jednak u ciebie to masakra. To co słychać przy poruszaniu kierownicą to na 99% maglownica 1% zostawiam na drążek kierowniczy może już być rozbity i klupie i miej nadzieje że to on bo maglownica to duży koszt szczególnie ze u ciebie nie klupie tylko wali. Obstawiał bym też opcje że auto miało dzwona w koło i z tego powodu maglownica (zwrotnica) bije przy ruszaniu kierownica w jedna str. Normalnym objawem było by lekkie klupanie przy poruszaniu w obie. Na odpalonym silniku pewnie objawy sa mniej słyszalne bo pracuje wspomaganie
Na szczęście można wsadzić jakąś z rozbitka co obniża koszty jednak i tak tanio nie jest
Na pocieszenie puki nie kapie płyn ze wspomagania ja bym nie wymieniał...
Niech się wypowiedzą tez inni...
Na szczęście można wsadzić jakąś z rozbitka co obniża koszty jednak i tak tanio nie jest
Na pocieszenie puki nie kapie płyn ze wspomagania ja bym nie wymieniał...
Niech się wypowiedzą tez inni...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Poszukałem trochę na allegro i zastanawiam się czy do mojego modelu ( hatchback przed liftem) będzie pasować maglownica z innej wersji z innym silnikiem lub z sedana. Te z nowszego modelu trójki (BL 09-) też wyglądają podobnie.
Orientujecie się może jak jest z zamiennością tej maglownicy?
Zastanawiam się też czy przy uszkodzonej maglownicy nie powinno być jakichś luzów na kierownicy. W moim przypadku żadnych luzów nie zauważyłem. Koła poruszają się przy najmniejszym skręcie kierownicy.
Orientujecie się może jak jest z zamiennością tej maglownicy?
Zastanawiam się też czy przy uszkodzonej maglownicy nie powinno być jakichś luzów na kierownicy. W moim przypadku żadnych luzów nie zauważyłem. Koła poruszają się przy najmniejszym skręcie kierownicy.
Maglownica nie musi być wybita na boki. Kiedyś rozbierałem maglownice w Mazdzie 323f klupała przy ruszaniu kierownicą w obie strony luzów na układzie nie było po zdemontowaniu osłony gumowej okazało się ze zaczyna się pocić (lekki wyciek ze wspomagania) a powodem stuku było wytarcie na prowadniku luz był widoczny w pionie (góra, dół) a nie poziomo jak by się wydawało. Więc zostawiłem wszystko tak jak było przejezdziłem tak 40tyś km od czasu do czasu kontrola stanu oleju w wspomaganiu czy nie ubywa poniżej stanu...
Proponuje ci najpierw upewnić się czy to na 100% maglownica a potem szuka ale wydaje mi się że z innego modelu nie bedzie pasować bo moze byc problem z moca pompy od wspomagania.
Proponuje ci najpierw upewnić się czy to na 100% maglownica a potem szuka ale wydaje mi się że z innego modelu nie bedzie pasować bo moze byc problem z moca pompy od wspomagania.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
marecki3 napisał(a):Poszukałem trochę na allegro i zastanawiam się czy do mojego modelu ( hatchback przed liftem) będzie pasować maglownica z innej wersji z innym silnikiem lub z sedana.
przed liftem: http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=3220A
rozwiń 32-110 GEAR,STEERING
jak widać diesel i LF maja inne wspomaganie i nr części też są inne, nie ma rozróżnienia na sedan/hb
jest tam masa oznaczeń, ale interesuje Cie BP6L-32-110, montowany także z silnikiem 1.4
Nowa przekładnia ~ 3000
po lifcie nr części są nieco inne http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=3220A
Dla pewności możesz odwiedź stronę o adresie:
- Kod: Zaznacz cały
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEBA10&_grp=W1&blk=3220A&vin=WPISZ SWÓJ VIN
wtedy zawęzi tylko do pasujących części.
Wygląda na to, że to faktycznie maglownica, a dokładniej lewy ślizg przekładni.
Jak docisnąłem ręką do dołu lewy drążek kierowniczy to stuki ustały.
Dowiadywałem się ile by kosztowała wymiana takiego ślizgu i wygląda to tak:
Wymontowanie i ponowny montaż z ustawieniem zbieżności 300zł, sama wymiana ślizgu 200zł.
Razem wychodzi 500zł. I to bez 100% pewności, że po złożeniu wszystko będzie OK, bo wiadomo, że w środku na zębach też może być coś zjechane. Trochę drogo jak za wymianę jednej teflonowej tulei, ale chyba będę musiał wyłożyć kasę. Samych ślizgów nigdzie nie znalazłem, więc pewnie są dorabiane na wymiar, a wyjęcie maglownicy w trójce to jakiś koszmar, trzeba chyba całe przednie zawieszenie zdejmować.
Jak docisnąłem ręką do dołu lewy drążek kierowniczy to stuki ustały.
Dowiadywałem się ile by kosztowała wymiana takiego ślizgu i wygląda to tak:
Wymontowanie i ponowny montaż z ustawieniem zbieżności 300zł, sama wymiana ślizgu 200zł.
Razem wychodzi 500zł. I to bez 100% pewności, że po złożeniu wszystko będzie OK, bo wiadomo, że w środku na zębach też może być coś zjechane. Trochę drogo jak za wymianę jednej teflonowej tulei, ale chyba będę musiał wyłożyć kasę. Samych ślizgów nigdzie nie znalazłem, więc pewnie są dorabiane na wymiar, a wyjęcie maglownicy w trójce to jakiś koszmar, trzeba chyba całe przednie zawieszenie zdejmować.
ja bym tego na razie nie ruszał bo koszty są za sama regeneracje dość wysokie
wolał bym szukać jakiegoś rozbitka z dobrą maglownicą lub jezdzić aż ta zacznie mieć wycieki po co ładować ci kase chyba że jest to dla ciebie aż tak denerwujące. Sprawdzałem w mojej na zgaszonym silniku słychać lekkie stuki w obie strony przebieg ponad 186tys.
wolał bym szukać jakiegoś rozbitka z dobrą maglownicą lub jezdzić aż ta zacznie mieć wycieki po co ładować ci kase chyba że jest to dla ciebie aż tak denerwujące. Sprawdzałem w mojej na zgaszonym silniku słychać lekkie stuki w obie strony przebieg ponad 186tys.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Powinno spokojnie wytrzymać ta trase jak i inne tak jak pisałem wcześniej na stukającej maglownicy która się lekko pociła zrobilem 40tyś i dalej się trzymała
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości