Łożyska kół tylnych
Witam wszystkich właścicieli Mazd. Wczoraj zmieniając kola na letnie zauważyłem że jak złapałem za tarczę hamulcową i poruszyłem ja na boki to wyczułem luzy. Po założeniu kół i próbnej jeździe było wyraźnie głośniej z lewej strony z przodu, podjechałem do warsztatu u pana Wieśka który stwierdził(bez sprawdzania, na oko) ze łożysko do wymiany. Obdzwoniłem trzy sklepy ale nie mieli tej części. W związku z tym moje pytanie jest następujące, czy mam wymienić samo łożysko czy piastę z łożyskiem i drugie na allegro jest kilka ofert ale nie mam żadnego nr części a nie chcę wydawać kasy w błoto i jeszcze się motać z wymianą części. Podaję VIN JM1BK143751236434 na wszelki wypadek może ktoś z państwa ma możliwość sprawdzenia jaka piasta/łożysko tam idzie. Sprawa dotyczy lewego koła,. W samochodzie brak ABS.
- Od: 10 mar 2009, 15:36
- Posty: 22
- Skąd: Sandomierz
- Auto: mazda 3 silnik 2,3 L3 wersja SP2 USA
rocznik 2005
Może zadzwoń do aso podaj vin i zapytaj do mojej też twierdzili ,że z piastą ale jest coś o roczniku i do mojej jest samo łożysko dostępne
Jeżeli dobrze rozumiem to kolega .... w trakcie sprawdzania luzu poruszał za tarcze po wcześniejszym zdemontowaniu kola?
Jeżeli tak, to musze pocieszyć kolegę ze luz który byl w takim przypadku wyczuwalny jest normą, ponieważ tarcza mocowana jest do zwrotnicy za pomocą pięciu szpilek, którymi mocujemy felgę.
Poprostu tarcze do zwrotnicy dociska felga i w przypadku zdemontowania felgi tarcza hamulcowa utrzymywana jest na miejscu jedynie poprzez klocki hamulcowe. Dodam ze po zdemontowaniu klocków tarcze można zdjąć bez większego wysiłku.
Jeżeli po dokręceniu kola i uniesieniu auta, trzymając rękoma koło za górna i dolna cześć (nie za boki) wyczuwamy luz to dopiero wówczas można stwierdzić ze najprawdopodobniej łożysko jest do wymiany.
Natomiast jeśli wyczuwamy luz trzymając kolo za boki to wówczas najprawdopodobniej mamy do wymiany końcówkę drążka kierowniczego...
Jeżeli jednak okaże sie ze jest konieczna wymiana łożyska to radziłbym wymiana tylko wspomnianego łożyska ponieważ wymiana tarczy powinna odbywać sie kompletowo i to w przypadku zużycia.
ps. pozatym łożysko jest zamontowane pod piastą na która dopiero nałożona jest tarcza –wiec wymiana tarczy nic tutaj by nie dała… jeżeli już to wymian piasty z łożyskiem…
Jeżeli tak, to musze pocieszyć kolegę ze luz który byl w takim przypadku wyczuwalny jest normą, ponieważ tarcza mocowana jest do zwrotnicy za pomocą pięciu szpilek, którymi mocujemy felgę.
Poprostu tarcze do zwrotnicy dociska felga i w przypadku zdemontowania felgi tarcza hamulcowa utrzymywana jest na miejscu jedynie poprzez klocki hamulcowe. Dodam ze po zdemontowaniu klocków tarcze można zdjąć bez większego wysiłku.
Jeżeli po dokręceniu kola i uniesieniu auta, trzymając rękoma koło za górna i dolna cześć (nie za boki) wyczuwamy luz to dopiero wówczas można stwierdzić ze najprawdopodobniej łożysko jest do wymiany.
Natomiast jeśli wyczuwamy luz trzymając kolo za boki to wówczas najprawdopodobniej mamy do wymiany końcówkę drążka kierowniczego...
Jeżeli jednak okaże sie ze jest konieczna wymiana łożyska to radziłbym wymiana tylko wspomnianego łożyska ponieważ wymiana tarczy powinna odbywać sie kompletowo i to w przypadku zużycia.
ps. pozatym łożysko jest zamontowane pod piastą na która dopiero nałożona jest tarcza –wiec wymiana tarczy nic tutaj by nie dała… jeżeli już to wymian piasty z łożyskiem…
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
mazz777 napisał(a):Jeżeli jednak okaże sie ze jest konieczna wymiana łożyska to radziłbym wymiana tylko wspomnianego łożyska ponieważ wymiana tarczy powinna odbywać sie kompletowo i to w przypadku zużycia.
Po co ma wymieniać tarcze ? Coś przekombinowałeś
Dziękuje koledzy za rady, wszystkie okazały się pomocne. Kupiłem piasto-łożysko cena 414,60 za sztukę japońskiej firmy Konaco, nie było problemów chociaż auto z USA. Podobno jest to standardowe łożysko które idzie do wszystkich mazd, -filozofia sprzedawcy. Na allegro widziałem tańsze tj około 220zł ale jakieś no name. Z wprasowaniem łożyska(koszt 10zł) i montażem też nie było żadnych kłopotów. Zrobiliśmy to z bratem w domowych warunkach ze wszystkim liczyć w 2 godziny góra. Ewidentnie było uszkodzone łożysko przy skręcie w prawo wyło. Tak ciągnąc temat jakby, splunąć przez ramię, przyszło w przyszłości wymieniać resztę piast to może polecilibyście coś w rozsądnej jakości i pieniądzach, w końcu kryzys.
- Od: 10 mar 2009, 15:36
- Posty: 22
- Skąd: Sandomierz
- Auto: mazda 3 silnik 2,3 L3 wersja SP2 USA
rocznik 2005
ArturCz napisał(a): jakby, splunąć przez ramię, przyszło w przyszłości wymieniać resztę piast to
Nie rozumiem , wymieniłeś łożysko koła w piaście i pytasz o wymianę pozostałych piast skoro masz wymienne łożysko
Wymiana samego łożyska jest nieco ryzykowana bo piasta może mieć minimalny luz i nowe łożysko po krótkim czasie również zakończy swój żywot... koszt Piasta + łożysko to 450 ori na allegro.
Moja madzia –> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=116073
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
Fotografia ślubna :) –> http://www.radziszewski.eu
- Od: 24 paź 2010, 14:41
- Posty: 107
- Skąd: Bielsko Biała
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP
ArturCz napisał(a): samego łożyska nie ma.
Może w Twojej wersji w mojej jest
Ja też to potwierdzę bo jesienią ub. roku też miałem wymieniane same łożysko w jednym przednim kole.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
mazz777 napisał(a):.
Natomiast jeśli wyczuwamy luz trzymając kolo za boki to wówczas najprawdopodobniej mamy do wymiany końcówkę drążka kierowniczego...
hmm sprawdzenie tego również w pozycji uniesionego koła?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Szczegóły postu Cytuj lukaszm przez lukaszm » wczoraj, 23:42
mazz777 napisał(a):
.
Natomiast jeśli wyczuwamy luz trzymając kolo za boki to wówczas najprawdopodobniej mamy do wymiany końcówkę drążka kierowniczego...
hmm sprawdzenie tego również w pozycji uniesionego koła
...wlasciwie to lepiej uniesc auto, ale tylko jedna strone.
Na przegladzie technicznym robia cos podobnego.
- Od: 23 mar 2010, 02:47
- Posty: 133
- Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4
Jest samo łożysko, koszt o ile pamiętam ~400-500zl, miałem wymieniane w tym samym kole we wrześniu ub. roku.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
marcin255 napisał(a):łożysko ory. w ASO 370 zł więc ...
j/w
łożysko w intercarsie 300 zł oryginał koyo idzie na pierwszy montaż 
- Od: 13 maja 2012, 14:40
- Posty: 7
- Auto: mazda 3 bk 1.6 benzyna 2005r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości