Rurka od klimatyzacji – nieszczelność
mozliwe ze masz mala nieszczelnosc i dlatego czynnik tak szybko nie ucieka . Mi wprowadzil 11 bar i po 15 minutach byl spadek ok 2 barow. Nieszczelnosc masz na pewno bo widac ze w tym miejscu sie poci. Wyczysc te miejsce dokladnie i sprobuj jeszcze raz , tym razem niech da wieksze cisnienie o 2 lub 3 bary to bardziej bedzie widac bable.
- Od: 30 sty 2012, 19:14
- Posty: 95
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna
Moja M6 również miała parę dni temu próbę zmartwychwstania. Oczywiście winowajcą okazała się nieszczelnosc przewodu aluminiowego tuż przy mocowaniu między lampa a chlodnica. Koszty niewielkie, sprawdzanie azotem nieszczelności z osuszeniem czy też z przewietrzeniem całego układu, spawaniem, montażem i nabiciem klimatyzacji 200zł, niby wszystko ok, ale czemu znów standardowa usterka w M6 ? :–|
Ostatnio edytowano 5 maja 2012, 00:14 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Janusz626 napisał(a):ale czemu znów standardowa usterka w M6 ?
ale w czym problem dobrze chyba ,że najczęstsze usterki są dobrze rozpoznane i wiadomo co i gdzie szukać w razie problemów. Do tego tych usterek "standardowych"wcale nie jest tak dużo..
PS. dalszą dyskusję proszę prowadzić w wątku o opiniach o modelu.
przemo2000 napisał(a):dzisiaj dowiedzialem sie ze mam ten sam problem tzn (standard) z ta rurka od klimy. Prosze o podpowiedz albo o linka jak dobrac sie do tej rurki zeby ja zdemontowc. Dodam jeszcze ze probowalem dzisiaj odkrecic ta metalowa obejme trzymajaca dwie rurki i niestety sruba kreci sie razem z nakretka. Czy trzeba zdjac zderzak i jak? Bede ratowal ja spawarka.
Nie trzeba zdejmować zderzaka. Wystarczy zdemontować filtr powietrza i już jest bardzo dobry dostęp do tej rurki. Ewentualnie można jeszcze z przodu zdjąć ten gril plastikowy (kwestia odkręcenia śrubokrętem dwóch wkrętów).
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Jestem juz po naprawie rurki ( spawanie) i przy odbieraniu auta pokazali mi zdjecia ze zdjeli zderzak , lewa lampe i obudowe filtra powietrza. Wszystko poskrecane jak trzeba ,dodatkowo wymienione oringi w dwoch rurkach i klima hula az milo a warsztat ktory to robil ma o tym pojecie. Mozliwe ze jeden woli isc na skroty a drugi miec wszystko jak na dloni.
- Od: 30 sty 2012, 19:14
- Posty: 95
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna
takze mialem ten problem z tym przewodem (pod filtrem pow.) nieszczelne bylo miedzy rurka a kolnierzem. Lutowanie byloby raczej rozwiazaniem na krotsza mete, a proba pospawania WIG sie nie udala (za duza roznica grubosci materialu (kolnierz – rurka). tak wiec kupilem nowa w mazdzie. Cena 70 Euro w niemczech – czyli taniej niz w polskim ASO....
hej
hej
- Od: 7 mar 2012, 11:24
- Posty: 14
- Skąd: Bad Vöslau / Lubin
- Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM
wczesniej, czy pozniej i tak wszyscy wymieniaja na oryginalna rurke...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
A ja mam pytanko.
Z jakim ciśnieniem powinno się sprawdzać azotem?
Miałem znaczącą nieszczelność (syk przy próbie szczelności). Rozkręciłem wszystko co mogłem w okolicach filtra powietrza. Wymieniłem oringi na dobrane w zakładzie produkującym oringi. Zakleiłem (polxyliną) miejsce podejrzane o maluteńką dziurkę (z której nie leciały bąble pod wodą jak się w nią dmuchało). Podjechałem na test azotem i gościu ustawił na 18 atmosfer. Po 10 minutach spadło o 0,2 atmosfery. Czy to nie za duże ciśnienie, czy ew. szukać dalej nieszczelności?!? Po mojemu jest nieszczelność, ale teraz ciężko będzie ją znaleźć, a płacić za czynnik, który i tak wyleci mi się nie uśmiecha.
Pzdrw.
Z jakim ciśnieniem powinno się sprawdzać azotem?
Miałem znaczącą nieszczelność (syk przy próbie szczelności). Rozkręciłem wszystko co mogłem w okolicach filtra powietrza. Wymieniłem oringi na dobrane w zakładzie produkującym oringi. Zakleiłem (polxyliną) miejsce podejrzane o maluteńką dziurkę (z której nie leciały bąble pod wodą jak się w nią dmuchało). Podjechałem na test azotem i gościu ustawił na 18 atmosfer. Po 10 minutach spadło o 0,2 atmosfery. Czy to nie za duże ciśnienie, czy ew. szukać dalej nieszczelności?!? Po mojemu jest nieszczelność, ale teraz ciężko będzie ją znaleźć, a płacić za czynnik, który i tak wyleci mi się nie uśmiecha.
Pzdrw.
- Od: 7 sty 2011, 22:17
- Posty: 9
- Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi
rafryb napisał(a):gościu ustawił na 18 atmosfer. Po 10 minutach spadło o 0,2 atmosfery. Czy to nie za duże ciśnienie, czy ew. szukać dalej nieszczelności?!?
oczywista oczywistość,że jest gdzieś nieszczelność
nie jest to za duże ciśnienie...nie chcę kłamać,ale u mnie sprawdzano chyba na 16 barów...a warsztat typowo klimatyzacyjny i znali się na sprawie
PS. a jak tym azotem Ci gość sprawdzał, to nie mógł od razu znaleźć miejsca wycieku??
Oczywiście, że mógł, tyle że ja nie byłem nastawiony na to, bo samemu wymieniałem oringi. Posprawdzałem je wczoraj ponownie, więc dzisiaj na kolejne sprawdzenie podjadę i jestem gotów od razu wyciągać filtr powietrza i demontować maskownicę. Chciałem rozkręcać przewody przy sprężarce, ale nie udało mi się porządnie klucza tam przyłożyć.
Pzdrw.
Pzdrw.
- Od: 7 sty 2011, 22:17
- Posty: 9
- Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi
Witam,
Azotem nie znaleźli (nadal była drobna nieszczelność), więc zgodziłem się na nabicie gazem z UV. Jak odbierałem pokazali mi miejsce, gdzie pojawiła się malutka kropeczka. Gościu twierdzi, że przy tej nieszczelności gaz ucieknie w kilka tygodni. W ciągu tygodnia postaram się załatać, najpierw starymi metodami hydraulicznymi, czyli guma, zaciski... jak nic nie da, to być może poxylina, a jak nie to lutowanie jeśli się wogóle da (największy koszt związany z demontażem rurki). A teraz opis w, którym to miejscu. Na zdjęciu pokazany jest łącznik oczywiście pod filtrem powietrza, prawie pod akumulatorem. nieszczelność jest w rurce, która jest sztywna, idzie do tyłu silnika (w niej jest czujnik ciśnienia), dalej do parownika (stąd ew. demontaż to trochę roboty). Jak jest łącznik tej rurki z drugą aluminiowo-gumową (która idzie do skraplacza), to od tego grubego łącznika lekko w górę idzie rurka. Tuż przy łączniku trzyma się ona w małej obejmie plastikowej. I ta nieszczelność jest albo pod nią, albo nad nią (od strony kabiny), gdyż kropelka świecąca znajdowała się w lekkim oddaleniu (~ 1cm) od miejsca w którym rurka jest przymocowana do tego grubego uchwytu,stąd podejrzenie, że to co się wydostało, skapnęło.
Pzdrw.
Azotem nie znaleźli (nadal była drobna nieszczelność), więc zgodziłem się na nabicie gazem z UV. Jak odbierałem pokazali mi miejsce, gdzie pojawiła się malutka kropeczka. Gościu twierdzi, że przy tej nieszczelności gaz ucieknie w kilka tygodni. W ciągu tygodnia postaram się załatać, najpierw starymi metodami hydraulicznymi, czyli guma, zaciski... jak nic nie da, to być może poxylina, a jak nie to lutowanie jeśli się wogóle da (największy koszt związany z demontażem rurki). A teraz opis w, którym to miejscu. Na zdjęciu pokazany jest łącznik oczywiście pod filtrem powietrza, prawie pod akumulatorem. nieszczelność jest w rurce, która jest sztywna, idzie do tyłu silnika (w niej jest czujnik ciśnienia), dalej do parownika (stąd ew. demontaż to trochę roboty). Jak jest łącznik tej rurki z drugą aluminiowo-gumową (która idzie do skraplacza), to od tego grubego łącznika lekko w górę idzie rurka. Tuż przy łączniku trzyma się ona w małej obejmie plastikowej. I ta nieszczelność jest albo pod nią, albo nad nią (od strony kabiny), gdyż kropelka świecąca znajdowała się w lekkim oddaleniu (~ 1cm) od miejsca w którym rurka jest przymocowana do tego grubego uchwytu,stąd podejrzenie, że to co się wydostało, skapnęło.
Pzdrw.
- Od: 7 sty 2011, 22:17
- Posty: 9
- Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi
Wymontuj rurke , daj do spawania albo wymien na nowa. Nie baw sie w zadne gumki czy poxyliny tymbardziej ze, jak piszesz demontaz nie jest latwy. Jezeli nieszczelnosc pojawi sie w miejscu gdzie rurke trzyma obejma to nie zakladaj jej drugi raz bo znowu zgnije. Zrob raz a porzadnie.
- Od: 30 sty 2012, 19:14
- Posty: 95
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna
nic dodać nic ująć- półśrodki, które chcesz zastosować dla oszczędności...wyjdą z powrotem po niedługim czasie...
PS. czegoś nie do końca rozumiem...za 1 razem azot uciekł w b. szybkim tempie...a teraz b. mała nieszczelność??
Pisałeś,że zakleiłeś miejsce prawdopodobnego małego wycieku poxyliną i wymieniłeś oringi...czyli teraz znalazła się kolejna nieszczelność już w innym miejscu
PS. czegoś nie do końca rozumiem...za 1 razem azot uciekł w b. szybkim tempie...a teraz b. mała nieszczelność??
Pisałeś,że zakleiłeś miejsce prawdopodobnego małego wycieku poxyliną i wymieniłeś oringi...czyli teraz znalazła się kolejna nieszczelność już w innym miejscu
Jak kupiłem auto, to układ był pusty. Jakiś tydzień po nabiciu miałem nieszczęsną przyjemność z wałem korbowym (pod 4-ym cylindrem) i auto stało ok 1,5 miesiąca. Po naprawie układ był znów pusty. Podejrzewałem uszkodzenie w czasie wyjmowania/wkładania silnika do komory. Wtedy też po naprawie, w czasie kolejnego nabijania układu wyszła jakaś większa dziura. Teraz, po wymianie oringów, pojawiła się niewielka nieszczelność. Wskazuje to na istnienie tej nieszczelności od początku, jak kupiłem auto (kupowałem zimą). Wot cała historia.
Pzdrw.
Pzdrw.
- Od: 7 sty 2011, 22:17
- Posty: 9
- Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi
Witam, mam problem ze szczelnością klimy. z tego co się orientowałem na forum w 90% to problem z rurkami. Z tego co zaobserwowałem w swojej M6 na węże (odcinek giętki) naciągnięte są dodatkowo gumowe węże a na jednym z nich tj od niskiego ciśnienia przy zbiorniku spryskiwaczy przy końcu naciągniętej nakładki widać jakby coś z pod niej się wydostawało tzn pozostawiło biały nalot. Między tym wężem właściwym a gumowym wężem(osłonką) wytworzyła się wydzielina co spowodowało ich sklejenie czy to jest fabryczne zastosowanie takiej gumowej osłony czy poprostu "nasi"( czytaj "poloki") tu byli proszę od odp
- Od: 10 mar 2012, 22:28
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6