Wyciek oleju spod pokrywy zaworów

Postprzez hgfan » 22 maja 2012, 13:03

elo. wlasnie nabylem mazde mx3 1.8 v6 i ostatnio zauwazylem wyciek oleju spod pokrywy zaworow :( . oleju ubywa w znacznym stopniu ale nie jest przepalany ani nie ma go w plynie chlodniczym. zastanawia mnie czy sama wymiana uszczelek podrywy wystarczy czu jednak cos nie tak z glowica lub np gniazdami zaworow. poza tym silnik gasnie po odkreceniu korka wlewu oleju. najdziwniejsze jest to ze auto idzie tak jak powinno... mial juz ktos z was takie problemy?
z gory dzieki za odp.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 12:46
Posty: 4
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 24v 1992r

Postprzez adis555 » 22 maja 2012, 20:05

Gaśnięcie silnika po odkręceniu korka to norma. Wycieki spod pokrywy mogą być różne, u mnie leciało sporo. Jeżeli będziesz kupować uszczelki to tylko OEM Mazdy. Nie są w cale dużo droższe w salonie, a gwarantuję ci, że jeśli założysz Erlinga albo inny badziew to będzie leciało dalej, powodzenia
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Gared » 23 maja 2012, 18:28

Jeśli uszczelki to tylko OEM Mazdy, całą reszta niespecjalnie się sprawdza. O ile w przypadku przedniego dekla wymiana jest szybka o tyle w przypadku tylnej pokrywy trzeba się trochę namęczyć, więc lepiej jest wymienić raz a dobrze. Gaśnięcie silnika po odkręceniu korka wlewu oleju to całkowicie normalny i zdrowy objaw.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez hgfan » 24 maja 2012, 12:04

to w takim razie troche mnie uspokoiliscie :) oczywiscie posłucham waszych rad i nie bede sie bawił w zamienniki jesli chodzi o uszczelki. dzieki za pomoc. pozdrówki :D
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 12:46
Posty: 4
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 24v 1992r

Postprzez Makiaweli » 2 cze 2012, 16:20

A ja się nie zgodzę że Elring to badziew
ja mam u siebie i nic nie cieknie
Ale też się zgodzę że lepiej kupić w ASO i mieć pewność
TYLKO żeby mieć pewność nie można zapomnieć o silikonie w odpowiednich miejscach

swoją drogą ciekawe czemu w 1.6 producent zaleca inaczej niż w 1.8
w 1.6 należy w rowek w pokrywie zaworów dać silikon dookoła tam gdzie będzie uszczelka a w 1.8 nie znalazłem takiej informacji więc może jakby tak samo zrobić to nie było by problemu z przeciekami
Ja mam elringa uszczelkę w 1.6 dohc silikon dałem wszędzie tam gdzie w manualu było podane i jest wszystko ok nic nie cieknie
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 13:00
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: MX-3

Postprzez gamer007 » 2 cze 2012, 21:01

Może ktoś poleci jakiś dobry silikon bo w tamte wakacje wymieniałem tylne OEM przednia zamiennik i po kilku tys. ciekło wyczysciłem dalem silikon i znow cieknie, potrzebny mi sprawdzony sposób:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 17:04
Posty: 66
Skąd: Iłża/Warszawa
Auto: MX-3 K8 92'

Postprzez Gared » 2 cze 2012, 21:01

O uszczelkach w 1.6 nic nie wiem. Za to w przypadku 1.8 nasłuchałem się o trwałości zamienników, zresztą mój poprzedni mx ten temat przerabiał (zamiennik zaczął puszczać po dwóch tygodniach).
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323