Temat ucichł a ja mam coś do pokazania

Gdy kupiłem Mazde wszystko wyglądało elegancko,jak by wczoraj wyjechała z taśmy.Nie dopisałem też że zaraz po kupnie pojechałem na prakty żeby ją przetrzepać na szarpakach itp

Dostałem wykres i było wszystko Ok.
Zbieżność-Ok
Hamulce przód,tył-Ok
Amortyzatory Przód:
– Lewa strona 29mm
– Prawa strona 30mm
Tłumienia drgań:
– Lewa strona 78%
– Prawa strona 77%
Różnica 3% Wszystko się zgadza,mieści się w przedziale

Amortyzatory tył:
– Lewa strona 30mm
– Prawa strona 36mm
Tłumienie drgań:
– Lewa strona 82%
– Prawa strona 78%
Różnica 16% Wszystko wyglądało na to że niema potrzeby żadnej wymiany itp.
Jednak nie dawało mi to spokoju że przy przedniej osi jest tylko 3% różnicy a przy tylnej AŻ 16%.
Pewnego dnia po szkole pojechałem na garaż i zabrałem sie za rozbiórke tylnych amortyzatorów.Po rozebraniu obu stron,rozłożeniu na części pierwsze okazał się oto taki widok:
Okazało się że z lewej strony sprężyna pękła i jeden zwój,a prawa i ćwiartkę...

Poduszki też nie nadawały się juz do użytku...

Obecnie auto stoi na koziołkach bo niema jak narazie innej opcji

Zrobił się nie zaplanowany wydatek więc teraz sobie troche odpocznie

Przy okazji zrobiłem zdjęcia po ściągnięciu boczków

(zdjęcia robione telefonem :/ )








Obecnie czeka na nowe części by mogła stać swobodnie na kołach
