2000 obrotow i dalej nie idzie :(

Postprzez gladiator_86 » 21 maja 2012, 17:21

Też obstawiam elektrozawór bo jak przepinasz te wężyki nieprawidłowo to one w tym zaworze są połączone czyli wygląda to tak jak byś te dwa wężyki ze sobą połączył pomijając elektro zawór, lub po prostu brak prądu np. przetarta wiązka czy przerwany kabel gdzieś. Jak nie masz czym zmierzyć napięcia to sprawdź <boje się> (wielkimi oczyma) czy nie jest gdzieś wiązka przetarta itp.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2012, 14:41
Posty: 14
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101KM (r.2001)
Mazda 6 2.0 CITD 142KM (2007r)

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 17:56

sprawdź elektrozawór podając mu prąd i dmuchając w ten najdalszy od elektrozaworu króciec.

Wepnij te przewody tak jak mówiłem bo te ustawienie jest prawidłowe (najlepiej załóż elektrozawór z tym czarnym czymś), jeśli po sprawdzeniu elektrozaworu wyjdzie że jest sprawny to sprawdź czy po odpaleniu jest jakiś sygnał. Następnie sprawdź wiązkę jak Tadziol radził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 21 maja 2012, 18:18

załóż elektrozawór z tym czarnym czymś
To coś, to na 99% filterek powietrza ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 20:07

Irek.k napisał(a):
załóż elektrozawór z tym czarnym czymś
To coś, to na 99% filterek powietrza ;)


filterek przecież jest na przewodzie od turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 20:12

Neonixos666 napisał(a):
Irek.k napisał(a):
załóż elektrozawór z tym czarnym czymś
To coś, to na 99% filterek powietrza ;)


filterek przecież jest na przewodzie od turbo

<co?> co gadata ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ozi33 » 21 maja 2012, 20:30

Neonixos666 napisał(a):Wepnij te przewody tak jak mówiłem bo te ustawienie jest prawidłowe (najlepiej załóż elektrozawór z tym czarnym czymś), jeśli po sprawdzeniu elektrozaworu wyjdzie że jest sprawny to sprawdź czy po odpaleniu jest jakiś sygnał. Następnie sprawdź wiązkę jak Tadziol radził.


ok, przepiąłem tak jak powinny być oryginalnie, poniżej zdjęcie

Obrazek

z takim przepięciem dając mu gazu na jałowym zawiesza się przy ok 2000obr i trzepie całym silnikiem, czasem potrafi się przebić przez tą barierę 2000obr , ale mimo wszystko szarpie, natomiast jak jade tym autem to jedzie ale bez doładowania, wkreca sie na obroty, ale trzeba troche poczekać ( turbo nie kreci )

gladiator_86 napisał(a):Jak nie masz czym zmierzyć napięcia to sprawdź (wielkimi oczyma) czy nie jest gdzieś wiązka przetarta itp.


patrzyłem z grubsza , ale ta wiązka jest poowijana taśma izolacyjną z wieloma innymi przewodami, nic nie wypatrzyłem. Ma ktoś możliwość w swoim aucie pomiaru napięcia przy brązowej wtyczce?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 20:38

na wolnych obrotach masz mieć napięcie baterii czyli ok.13-14 V.
ale nie ma co mierzyć multimetrem,tylko weź żarówkę 12 V 3W lub 5W i sprawdź żarówką.ona stanowi obciążenie,multimetr nie.
a sterowanie zaworem VBC jest od strony PCM-u realizowane poprzez tranzystor i OC.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 20:54

Czy po odpaleniu wciągane jest cięgno w stronę gruszki na turbinie?
czy jest na pewno dochodzi podciśnienie do zaworu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ozi33 » 21 maja 2012, 21:00

Neonixos666 napisał(a):Czy po odpaleniu wciągane jest cięgno w stronę gruszki na turbinie?
czy jest na pewno dochodzi podciśnienie do zaworu?


no wląsnie ciśnienie w przewodach jest , ale przy obecnym przepięciu przewodów (takim jak na zdjęciu), cięgno się nie chowa. Tak jakby zawór się nie otwierał. Dopiero po połączeniu tych przewodów i obejściu zaworu widać jak cięgno pracuje
Ostatnio edytowano 21 maja 2012, 21:06 przez ozi33, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 21:06

ozi33 napisał(a):patrzyłem z grubsza , ale ta wiązka jest poowijana taśma izolacyjną z wieloma innymi przewodami, nic nie wypatrzyłem.

bo to się trzeba trochę wysilić....akku wyjąć,konektory odłączyć,wiązkę odsunąć,poświecić,popatrzeć.....
no ale jak ktoś woli stukać w klawisze....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ozi33 » 21 maja 2012, 21:08

tadziol napisał(a):bo to się trzeba trochę wysilić....akku wyjąć,konektory odłączyć,wiązkę odsunąć,poświecić,popatrzeć.....no ale jak ktoś woli stukać w klawisze....


Masz rację , jutro popatrze dokladniej :)
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 21:09

Zawsze po odpaleniu turbo pracuje, cały czas :P

Czyli problem tkwi albo w instalacji albo w zaworze- obstawiam wiązkę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 21:09

ozi33 napisał(a):
tadziol napisał(a):bo to się trzeba trochę wysilić....akku wyjąć,konektory odłączyć,wiązkę odsunąć,poświecić,popatrzeć.....no ale jak ktoś woli stukać w klawisze....


Masz rację , jutro popatrze dokladniej :)

trzymam za słowo :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ozi33 » 21 maja 2012, 21:11

dzięki chłopaki za pomoc, jutro posprawdzam dokladnie i napisze co i jak
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 21:14

papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 21 maja 2012, 22:22

tadziol napisał(a): <co?> co gadata ?

Chyba to ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 21 maja 2012, 22:55

aaaa....
air filter from ventilation turbo actuator..... hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 21 maja 2012, 23:14

tadziol napisał(a):aaaa....
air filter from ventilation turbo actuator..... hahaha


ale przecież przez to nie przepływa podciśnienie a jedynie chyba spełnia role małego zbiornika podciśnienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 22 maja 2012, 00:06

Neonixos666 napisał(a):ale przecież przez to nie przepływa podciśnienie a jedynie chyba spełnia role małego zbiornika podciśnienia

<co?> <co?>
siłownik turbiny po podaniu podciśnienia wciąga cięgno.zgadza się? no myślę....:)
ale żeby cięgno mogło się cofnąć,to nie wystarczy odciąć dopływu podciśnienia.
należy zapewnić swobodny napływ powietrza z zewnątrz,a to realizuje elektrozawór VBC właśnie poprzez ten mały filtr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ozi33 » 22 maja 2012, 17:48

Panowie, ściągnąłem akumulator , i okazalo się , że izolacja z wiązki przewodów jest przetarta, ale żaden przewód nie jest uszkodzony. pokleiłem je taśmą izolacyjną , podłaczyłem akumulator i odpaliłem, żeby sprawdzić jak teraz wygląda sytuacja. Ale w momencie zapłonu wszystko zgasło i wybiło jakiś bezpiecznik. Odpaliłem po 5 minutach i auto zaczęło kopcić i wiszać sie znowu na 2000obr. Z tym , że teraz się wiesza zarówno z oryginalnie przepiętymi przewodami ciśnienia jak i z obejściem elektrozaworu ;/
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 09:35
Posty: 27
Skąd: Żory
Auto: Mazda 323F , 2002r , 2.0 DITD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323