Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez maciobrd » 16 maja 2012, 12:38

No jest takie złącze. Z góry przepraszam jeżeli moje pytanie wyda się głupie, ale czy w takim przypadku nie zdiagnozuje samodzielnie błędów?
Mazda 323f 1.6 2001r.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 19:53
Posty: 12
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 16 maja 2012, 12:47

Ja swojego X9 diagnozuje podłączając się interfejsem ELM327 dostępnym do kupienia na alledrogo.
Myślę, że twoje autko też w ten sposób powinno się dać zdiagnozować ale ... niestety gwarancji na to nie dam.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maciobrd » 16 maja 2012, 18:27

Czy to jest złącze OBD II?
http://zapodaj.net/28371671c41a9.jpg.html
Mazda 323f 1.6 2001r.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 19:53
Posty: 12
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 16 maja 2012, 22:40

Tak – to jest złącze diagnostyczne OBD-II.
Kupuj (lub wypożycz) interface i soft i sobie obadaj silnik :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maciobrd » 17 maja 2012, 20:27

A diagnostyka tym kablem przechodzi bez problemów? Czytałem gdzieś, że jest problem z dobraniem odpowiedniego oprogramowania.
Mazda 323f 1.6 2001r.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 19:53
Posty: 12
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 18 maja 2012, 07:42

Chyba najlepiej mieć "SCAN XL" z dodatkiem do Mazdy.
Ale nawet zwykła wersja odczyta ci podstawowe rzeczy dotyczące błędów.
Ja miałem tylko trochę problemów z łączeniem się ze starszymi dieslami z M6 a reszta mazd bez kłopotów sobie "gadała".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 19 maja 2012, 13:05

czy jest możliwe ze 323F BA poliftowa może mieć złacze OBDII czy tylko mazdowskie złacze 16 pinowe z kodami 4 cyfrowymi?? bo męczy mnie to niesamowicie a interface OBDII bardzo ułatwiłby diagnostykę
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez emilios8 » 19 maja 2012, 21:35

Garbage1989 napisał(a):czy jest możliwe ze 323F BA poliftowa może mieć złacze OBDII czy tylko mazdowskie złacze 16 pinowe z kodami 4 cyfrowymi?? bo męczy mnie to niesamowicie a interface OBDII bardzo ułatwiłby diagnostykę


Do diagnostyki mojej 626 używam ELM 327 z przejściówką OBD2 --> stare złącze mazdowskie.
Działa do odczytu błędów silnika a ABS-u już nie da rady tym zdiagnozować. Ale do podstawowej diagnostyki wystarczy.

Przejściówka:
http://viaken.pl/pl/adaptery-z-obd2/ada ... 7-pin.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez Garbage1989 » 20 maja 2012, 00:20

dzięki za linka już kiedyś szukałem takiej przejściówki ale trafiłem tylko na same wtyczki na tej stronie, a za tyle pieniędzy to chyba się skusze bo patrzenie na to mruganie mnie do szewskiej pasji doprowadza
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez flywin » 20 maja 2012, 10:36

panowie nie wiem czy będzie działać diagnostyka ,ponieważ
zobacz sobie gniazdo w mazdzie
Obrazek

a na stronie połączenie pinów

Obrazek

nie nawet wziętego pinu B+, GND, TBS

nie wiem jak się sprawdza błędy w 626, może tak samo jak w 323F ale mi się wtydaje ze to nie będzie działać ,

fajnie jakby grało to sam bym kupił przejściówkę na Elma pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Garbage1989 » 20 maja 2012, 13:46

zakupiłem to i czekam na odbiór bo akurat jestem w tygodniu w krakowie i spróbuje to sparzyć z to ze swoją mazdą i dam znać czy gada z komputerem na ScanXL, jestem dobrej myśli

a co do sprawdzania błędów to mazda ma we wszystkich samochodach praktycznie ten sam system samodiagnostyki elektronicznej przynajmniej tak twierdzi książka którą dorwałem o diagnostyce więc sprawdzanie powinno odbywać się tak samo zależy to mysle tylko od rodzaju gniazda diagnostycznego bo to ustala rozmieszczenie pinów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 07:47

Proponuję zapoznać się z tematem:
Dziwny schemat złącza diagnostycznego Mazda 626GF
Było tam trochę wyjaśnione o diagnostyce via ELM :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 12:42

no tak ale w BA jest FEN/B+ ale wtyczka obd2 to Mazda nie ma B+ jak i GN
możliwe ze porostu B+ nie pokazują bo jako zasilanie
@Garbage1989 napisz jak ci się uda ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 13:13

flywin napisał(a):no tak ale w BA jest FEN/B+ ale wtyczka obd2 to Mazda nie ma B+ jak i GN
możliwe ze porostu B+ nie pokazują bo jako zasilanie

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem cię.
Owszem – interface nie łączy się z pinami FEN ani TEN.
Jedynie z rysunku zamieszczonego wcześniej z MEN (ciekawe po co?), zasilaniem (B+ i GND) oraz z dwoma nieopisanymi pinami złącza "mazdowskiego".
Popatrz na link co dałem wcześniej i zobaczysz, że jest to to samo (pomijam użycie pinu MEM).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 14:39

no tak tylko ECU podaję błędy poprzez poprzez zmostkowanie w TEN z GND i diody z B+ z FEN

a interfejs ma TEN FEN i tyle bez GND i B+ to skąd interfejs ma wziąć +12V i Mase?
bo z schematu wynika ,że nie ma tak samo przeciesz musi jakoś auto wejść w tryb Serwisowy? czy się mylę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 15:42

Mylisz się nieco flywin
Po pierwsze popatrz na wtyczkę i jej numerację "odwrotnie" (jak w lustrzanym odbiciu") to nr pinów będą się zgadzały :)
Poza tym do diagnostyki OBDII nie są używane piny TEN czy FEN ;)
I komp silnika w takim wypadku nie wchodzi z żaden tryb serwisowy.
Warunkiem diagnostyki OBD-II w starszych Mazdach jest obezcność w złączu tych dwóch nieoznaczonych pinów (patrz rysunek na poprzedniej stronie).
Jeśli tam nie ma nic to pozostaje nam tylko diodka LED lub jakiś bardziej zaawansowany (i zarazem droższy!) tester.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 16:33

dobra już wiem

no niestety umnie nie ma tych pinów ,są tylko
FEN,MEN,TEN,B+
GND FBS
TBS
FAB,IG-,GND,TFA,F/P,TAB

czyli raczej ELM'a nie użyje czy da się jakoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 18:34

Niestety – z ELM'a nie skorzystasz (tak jak i ja w "efce").
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 21 maja 2012, 19:09

tak też myślałem, marek słuchaj a jak jest z np jak mam ELM 327 1.4b i np Mazda 6 z 2012r będzie obsługiwać czy jest np możliwość update softu ELM327 do nowszej wersji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 23:03

Szczerze to nie mam pojęcia ale nie widzę przeszkód aby "gadało".
Trudniej jest się "dogadać" ELM'owi ze starszymi autkami.
Przykładowo z M6 siwego nie chciał się łączyć ale z nieco nowszą kol. Eszo67 już "dogadał" się bez kłopotów.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323