CB Radio

Postprzez Marek 161BD081 » 17 maja 2012, 07:38

jacobs napisał(a): ... kupiłem jeszcze Deltę 874 :D Podobno nie jest taka zła. Zamierzam używać jej na codzień, ....

To prawie to samo co President Georgia :D
Miałem krótki czas u siebie na etapie testów ale szybko przeszedłem na dłuższą ;)
Potestuj i zobacz jak to będzie pracowało.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dobrzyn22 » 17 maja 2012, 10:46

generalnie optymalnym rozwiązaniem jest chyba zakup 2 anten- długiej(trasy) i krótkiej(miasto).
Sam mam ML145 i jest ona problematyczna praktycznie przy każdym garażu(np. przy centrach handlowych itp)...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jacobs » 17 maja 2012, 11:36

Marek 161BD081 napisał(a):To prawie to samo co President Georgia

Tak, ale President kosztuje >100zł, Delta 25zł :D Więc pewnie ich nie kradną, a nawet jeśli to mogę raz na miesiąc kupić sobie nową :)

Czy przewód 1,5mm^2 wystarczy na zasilanie CB z akumulatora?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Marek 161BD081 » 17 maja 2012, 12:35

jacobs napisał(a):Czy przewód 1,5mm^2 wystarczy na zasilanie CB z akumulatora?

Do standardowego radia w zupełności wystarczy :)
Ale profilaktycznie daj przy accu jakiś bezpiecznik.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez dobrzyn22 » 17 maja 2012, 14:29

Marek 161BD081 napisał(a):profilaktycznie daj przy accu jakiś bezpiecznik.

dokładnie <spoko> ludzi podłączają często różne "bajery" pod aku, zapominając często o drobnym, a jakże ważnym szczególe, jakim jest bezpiecznik <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jacobs » 17 maja 2012, 14:59

dobrzyn22 napisał(a):dokładnie ludzi podłączają często różne "bajery" pod aku, zapominając często o drobnym, a jakże ważnym szczególe, jakim jest bezpiecznik

Już mam wszystko co potrzebne, bezpiecznik również ;)

Zastanawiam się jeszcze nad skróceniem kabla od anteny. Będę miał przedłużkę antenową i gniazdo wyprowadzone w bagażniku, więc kabel do anteny spokojnie by mi wystarczył ok. 1,5m. Czy można go skrócić w przypadku anten magnesowych? Zdania na forach są podzielone.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez dobrzyn22 » 17 maja 2012, 15:44

każdy kabel można skrócić....a jeśli chodzi o antenowy to nawet wskazane(im krótszy tym lepszy).
Problem polega zapewne na tym,że trzeba wtedy dać złączkę,a jak wiadomo kolejne złączki częściowo obniżają poziom sygnału- i stąd zapewne różnica w zdaniach ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jacobs » 17 maja 2012, 16:18

dobrzyn22 napisał(a):każdy kabel można skrócić....a jeśli chodzi o antenowy to nawet wskazane(im krótszy tym lepszy).
Problem polega zapewne na tym,że trzeba wtedy dać złączkę,a jak wiadomo kolejne złączki częściowo obniżają poziom sygnału- i stąd zapewne różnica w zdaniach

Podobno złączka – czyli tzw. beczka, nie wprowadzi zauważalnego połączenia. Co do skrócenia, to niektórzy uważają, że kabel powinien mieć wielokrotność jakiejś długości etc.

W ogóle próbuję roszyfrować czy moja Sirio to oryginał czy podróbka, ale się nie da :P Częściowo wygląda jak orginał, ale ma też elementy podróbki :D
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Marek 161BD081 » 18 maja 2012, 08:19

jacobs napisał(a):Podobno złączka – czyli tzw. beczka, nie wprowadzi zauważalnego połączenia. Co do skrócenia, to niektórzy uważają, że kabel powinien mieć wielokrotność jakiejś długości etc.

Szczerze to strata sygnału ze względu na użycie "beczki" jest na tyle mała, że spokojnie można ją pominąć.
Znacznie więcej tracimy z powodu krótkiej anteny i skręconego RF-Gain'a ;)

Co do długości kabla to jest temat dosyć szeroki.
Przy takich częstotliwościach cały okład zachowuje się jako tzw. "linia długa" (zainteresowanych odsyłam do google lub wiki).
Teoretycznie jak wyjście radia jest o impedancji 50 ohm (standard), antena tak samo i co najważniejsze jest zestrojona na środku używanego pasma (w okolicy 19 kanału) oraz linia transmisyjna (w tym przypadku kabel koncentryczny) też ma taką samą impedancję to jego długość wówczas nie ma większego znaczenia.
Praktycznie jedyne co można zauważyć to tłumienie samego kabla, które jest odczuwalne przy odległościach np. 20m i więcej dlatego często stosuje się w takich przypadkach kable "grube", które mają mniejsze tłumienie.
Jednak jeśli antena nie jest właściwie zestrojona to kabel może stanowić tzw. transformator impedancji.
Dlatego niektóre "szkoły" zalecają stosowanie kabli o długości będącą wielokrotnością połówki fali z uwzględnieniem współczynnika skrócenia.
W przypadku pasma CB będzie to około wielokrotność 3.66m
Tyle teorii – praktycznie jednak dla takich "osiągów" jakie są potrzebne używając radia jako "dupochronu" długość kabla obliczamy b prosto:
odległość między radiem a anteną plus trochę zapasu
Pamiętajmy jednak o właściwym później zestrojeniu całości!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez FranzV6 » 20 maja 2012, 17:15

vetguy napisał(a):Koledzy ma taki zestaw harry 3 i triflexa. Przy wyłączonym silniku SQ mam na godz.9ej nic nie szumi słyszę ludzi dobrze przy S/rf na 1 kresce. Gdy włączę silnik SQ muszę skręcić na godz. 11tą a wszystkie odpowiedzi nawet te z bliska podbiegają szumem. To co słyszałem na wyłączonym silniku świetnie czasmi jest nie do zrozumienia. Wyciągnąłem antenę z radia ,włączyłem silnik i radio- nie ma zakłóceń czyli wynika że nie od samochodu choć ewidentnie zakłoca auto


Ja też miałem podobny problem miałem radyjko lemm tiger plus president ml145 antene – zasięg był do 20 km ale czasem nie słyszałem kolesia 300 m przede mną – choć to jedno z leprzych radyjek jakie wychodziły w cenie do 250 PLN swego czasu ...

Poszedłem do kilku gości co się tym bawią przeważał pogląd kup radio z przed 90 roku plus użyjemy anteny ml 145 presidenta, zasięg będzie mniejszy ale jakość będzie ideał. Tak zrobiłem kupiłem radio:

http://www.youtube.com/watch?v=4EbNOQgxBhM

marki Contact
model 246 z :
– RF Gain;
– PA/SQ;
– filtrami NB / ANL
– Rzecz jasna FM / AM;
– Regulacją barwy głosu.
+ moja antena ML 145 i głośnik zewnętrzny NOKIA

teraz na trasie nie używam filtrów jedynie mam lekko skręcony SQ (godzina 11 w przedziale 7-17czyli sq nie wykorzystuje prawie bo od godziny 10,30 dopiero wygłusza mi szumy) i RF Gain (godzina 15 naw przedziale 7-17czyli nastawiam się na daleki zasięg). W mieście czasem przy złej pogodzie załączam nb/ Anl ale przeważnie wpadając do miasta typu 3miasto załączam tylko anl...

Jedyna wada antena na dachu :) Podstawa magnesowa i antena dzień w dzień odkręcana przed garażem (podstawy nie ruszam bo to wszystko rozstraja). Można kupić krótszą antenę ale sztywną i przy 100km/h będzie gwizdać a w razie gdzieś się zahaczy antena się po prostu łamie.

Contact to unikat ale polecam radyjka :
-radio general (ma sąsiad i jest przyjemna barwa z czerwonym podświetleniem) o bardzo podobnej budowie;
-oczywiście też można mieć presidenta ale np Valery miałem 2 i oba się posypały :( choć nie mówię jakość była równie wysoka tak jak podobno w President Jackson

Osobiście jestem z tych co szanują wstęgi z dawnych lat w zamian za co otrzymują dobrą jakość i proste urządzenie i tu chyba w prostocie tkwi siła :).

Dla tych co nie mają miejsca zbyt wiele a chcą mieć coś więcej jak tylko nasłuch polecam President Walker

Antena ja uznaje tylko ml 145
"... bunkrów nie ma ale też jest zaje_iście ..."
"Panie władzo ma pan racje niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość. Zdaje sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo, ale jechałem szybko gdyż lubię zapier_alać."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 22:06
Posty: 42
Skąd: ex powiat Koszaliński
Auto: Xedos 6 2.0 V6 103KW 97'

Postprzez Markiz » 21 maja 2012, 09:50

Czy ktoś użytkuje może radyjka M-Tech Legend II ?
Dodatkowo, co byście polecali z anten do 100zł ? Chodzi o antenę magnetyczną, która używana będzie sporadycznie, a działać ma z Unidenem 520 . Może jakiś klon ML 145 ( Sunker itp )?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 11:13

Jak jak kiedyś zobaczyłem jakość wyrobów firmy Sunker (szczególnie wykonanie radii CB) to obecnie musiałbym naprawdę dobrze zastanowić czy chcę kupić ich produkcji antenę :D
Ale tak naprawdę to kup lepiej antenę sprawdzonej marki i nie kombinuj z tanimi zamiennikami bo naprawdę nie jest to warte zachodu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Markiz » 21 maja 2012, 15:48

Marek 161BD081 napisał(a):Jak jak kiedyś zobaczyłem jakość wyrobów firmy Sunker (szczególnie wykonanie radii CB) to obecnie musiałbym naprawdę dobrze zastanowić czy chcę kupić ich produkcji antenę :D
Ale tak naprawdę to kup lepiej antenę sprawdzonej marki i nie kombinuj z tanimi zamiennikami bo naprawdę nie jest to warte zachodu.


Ja używam radia 3-4 razy w roku ;) więc czy warto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Marek 161BD081 » 21 maja 2012, 18:31

Ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie jest prościej na taki wyjazr po prostu wypożyczyć zestaw?
Jak chcesz się napić piwa to przecież browaru nie kupujesz :D
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Markiz » 21 maja 2012, 21:17

Marek 161BD081 napisał(a):Ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie jest prościej na taki wyjazr po prostu wypożyczyć zestaw?
Jak chcesz się napić piwa to przecież browaru nie kupujesz :D


I tu dochodzimy do sedna ...
Mam Unidena PRO520 więc wypozyczać nie muszę :P Ijak działał z anteną Hustler to było ok. Padła podstawa od Hustlera i kupiłem jakiś polecany przez sprzedawcę Sunker.... i jest lipa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Marek 161BD081 » 22 maja 2012, 06:51

Markiz napisał(a):Padła podstawa od Hustlera i kupiłem jakiś polecany przez sprzedawcę Sunker.... i jest lipa.

Standardowe uszkodzenie w Hustlerach, że pod wpływem wilgoci cewka gnije ;)
Czy jak zakupiłeś tego Sunkera to chociaż ktoś się pofatygował z jej strojeniem?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Markiz » 22 maja 2012, 09:02

Marek 161BD081 napisał(a):
Markiz napisał(a):Padła podstawa od Hustlera i kupiłem jakiś polecany przez sprzedawcę Sunker.... i jest lipa.

Standardowe uszkodzenie w Hustlerach, że pod wpływem wilgoci cewka gnije ;)
Czy jak zakupiłeś tego Sunkera to chociaż ktoś się pofatygował z jej strojeniem?


Z tyn Sunkerem to się pospieszyłem, pomyliłem :( i chyba nie potrzebnie krytykowałem...
Mam coś takiego http://allegro.pl/antena-cb-legend-4tec ... 89397.html
Sprzedawca twierdził, że tą antenę się raczej nie reguluje bo już jest tak ustawiona jak ma być. Podłaczył jeszcze miernik, posprawdzał i tyle. Chciałem coś do 90 cm,żeby do garażu bezkolizyjnie wjeżdżać i tą antenę mi koleś polecił ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Marek 161BD081 » 22 maja 2012, 10:09

Markiz napisał(a):Sprzedawca twierdził, że tą antenę się raczej nie reguluje bo już jest tak ustawiona jak ma być. Podłaczył jeszcze miernik, posprawdzał i tyle.

Hehe – to jedna z tych standardowych ściem, które sprzedawcy wciskają naiwnym kupującym.
Nie da się tak, antena może być wstepnie zestrojona co nie oznacza, ze ona będzie właściwie zestrojona!
Sama zmiana miejsca zamocowania anteny ma na to wpływ nie mówiac już o przekładaniu anteny między autami!
Owszem – niektóre anteny są bardziej na to "wrażliwe" a inne mniej ale sprawdzić zawsze trzeba!
Co prawda zestrojenie anteny może do samego odbioru nie ma aż takiego znaczenia ale przy nadawaniu jest wręcz koniecznym punktem jej prawidłowej pracy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Markiz » 22 maja 2012, 14:04

Ok dzięki.
Wiem już od czego zacząć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Markiz » 22 maja 2012, 16:02

Byłem u fachmana i na dzień dobry SWR=1,5, moc 2 W. Po regulacji SWR prawie 1 a moc ponad 3 W. Ma być lepiej i faktycznie jest. Jutro przetestuję w drodze do Zamościa. Podczas regulacji radyjko ucichłotzn. kontrolki się świeciły a nic nie było słychać. Lekkie puknięcie i wszytko wróciło do normy. Podobno jest tzw zimny lut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki