Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez kropek101 » 10 maja 2012, 20:44

to nie jest tak najgozej ja jak szukałem to za regenerowana chcieli 1600zl to wolalem nowa wsadzic bo jeszcze musiałem stara oddać a to uziemiało mi auto a tak chyba 2 godziny i miałem nowe turbo zalozone i moglem jezdzić a wymiane mozna nawet pod chmurka zrobic jak sie nie ma garazu
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 10 maja 2012, 20:58

mazik87 napisał(a):Turo dmucha ale przy okolo 4000obr

cięgno z gruchy się porusza jak należy ?

ceny regeneracji dość znośne, kwestia tylko, czy turbo umarło śmiercią naturalna, czy może nie miało odpowiedniego ciśnienia oleju, a to niestety czasami się zdarzało w tych silnikach :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 10 maja 2012, 22:10

No padło przy prędkości 150km/h
Znaczy sie samochod nagle stracił moc... To ciegno to to coś pod turbo? (ten zaworek) jak tak to sie "porusza".
Mechanik sciagnal gume z przeplywki i i chcial cos tam pokrecic i widac ze te zebatki sa tak jakby zapieczone i nie da sie tego przekrecic..
Czy to sa objawy zatartej turbiny?
Nie znam sie na tym i nie wiem czy mechanik ma racje czy rzeczywiscie turbo to moj podstawowy problem
Czytalem tez o tym nieszczesnym sitku, moze sie zapchalo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez akostarek » 10 maja 2012, 23:13

trudno mi tu podejmować dyskusję nie widząc nawet turbo i objawów :)
Wirnik turbosprężarki powinien się dość swobodnie kręcić, na zimnym stawia lekki opór.
Ewentualnie podjedź gdzieś do zakładu regenerującego turba, tam raczej się nie pomylą (no chyba, że wyczują interes :P)
Przy wymianie należałoby sprawdzić jak wygląda to sitko w śrubie, bo możesz za kilka tyś km wrócić na gwarancję z uwaloną suszarką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 17 maja 2012, 10:40

Turbo wymienione, koszt 1200zł z robocizną
Mam niestety problem i teraz nie wiem czy jest związany z turbina czy z samym silnikiem
Otóż przy przyśpieszaniu na 5 biegu w granicach obrotów 1800-2000 auto tak jakby poszarpuje,
Jest to dość wyczówalne, na 4 biegu też coś czuć w tych granicach ale raczej nie zwracam na to uwagi,
Mechanik "posłuchał" trochę silnika i moje klekotanie które pojawiło się w czasie usterki uznał za problem z wtryskami,
czy wtryskiwacz może powodować wibracje przy przyspieszaniu, czy jednak to może być turbina?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez akostarek » 17 maja 2012, 15:39

padające wtryski mogą dawać różne objawy, szarpie przy mocnym bucie czy delikatnym przyspieszaniu ? kopci ? jakieś problemy z odpalaniem ? nierówna praca ? próbowałeś odłączać tego BOXa ? Nie było śladów kontaktu na wirniku turbiny ? Może jednak ta końcówka świecy poszła do środka <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mazik87 » 17 maja 2012, 17:18

Przyspieszanie jak przyspieszanie, gaz może nie dociśniety na max ale też nie jest to powolne przyspieszanie :)
Nie widze dymu,
Bez problemu odpala, tylko kurczę tu widzę trochę różnicę, tak jakby ten dzwiek samego odpalania był inny ( krótszy ) taki nie równy... Po odpaleniu stuka a nie stukało wcześniej, ale to już tak od dłuższego czasu..
Boxa nie odłączałem bo ciężko się tam dostać do tyłu, ale jak już się wkurzę to odłączę i zobaczę.
Wirnika nie oglądałem za bardzo bo się na tym nie znam, inny serwis stwierdził po prostu że do wymiany bo leje..
Z tą końcówką wszystko możliwe..
Po wymianie turbo samochód chodzi tak jak chodził przed usterką, tyle że problem z tymi drganiami
I problem ze stukaniem wciąż doskwiera.. ;/
NA biegu jałowym też zauważyłem że samochód lekko drga, mam wrażenie że obroty ma trochę za małe..
Ogólnie to nie kopci, przyspiesza normalnie :)
Być tu mądrym :)) Telefon mogę naprawić ale w silniku to może być wszystko albo jakaś mała pierdułka
Chyba będzie trzeba wszystko po kolei wymieniać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 10:52
Posty: 72
Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b

Postprzez kondziu270 » 13 wrz 2012, 23:00

Witam. jestem tu nowy właśnie założyłem konto bo nie wiem co mam dalej robić z Mazdą 3.
Zacznę od początku. Kupiona została rok temu w lipcu 1,6 diesel 2006 r od handlarza- przyprowadził ją z Niemiec. Przebieg podobno 160 000. tyle ma na liczniku przynajmniej teraz.
Po wyjechaniu od handlarza samochód stracił moc. z 109 koni nagle poczułem że on ma jakieś 20 koni. myślałem ze zatankowałem kiepskie paliwo i dlatego mógł stracić moc wiec następnego dnia spuściłem całą tą ropę, zatankowałem v-power ale to nic nie pomogło. w ASO kazali wymienić turbinę. wiec kupiłem turbinę za 2100 nową, założyli ją w ASO ale kazali zrobić też głowice. Nie było wtedy na to kasy więc tego nie zrobiliśmy, bo jeszcze trzeba było wyciąć FAP co też kosztowało 1800zł. Bez FAP i z nową turbiną samochó kopcił przy dodawaniu gazu na czarno przez 11 miesięcy, i przez ten czas przejechał tylko około 4 000 km. po 11 miesiącach padła turbina. Reklamacji firma w której kupowałem ją nie uznali. Więc kupiłem w lipcu 2012r drugą turbinę ale już nie u nich tylko na allegro regenerowaną za 1100. ta druga turbina chodziła przez 15 minut aż po tym czasie zaczęła wyć oraz ukręcił się wirnik w turbinie. Obecnie stwierdziłem że zanim włożę 3 turbinę którą już zakupiłem, naprawie głowicę. Głowicę oddałem do profesionalnego warsztatu. tam stwierdzili że głowica sama w sobie jest w porządku ale wałek jest minimalnie krzywy oraz więc na jutro mają to wszystko zrobić razem z planowaniem głowicy. Pytanie teraz co dalej? Czy jak teraz włożę 3 turbinę znowu samochód będzie chodził 15 min i znowu będę musiał kupić kolejną turbinę? Czy ktoś miał podobny problem?
Dowiedziałem się że przy wymianie turbiny powiniennem wymienić pompę oleju. Czy ktoś coś na ten temat mi podpowie?
Nigdy w życiu nie kupie już mazdy, ale chcę go jakoś naprawić i sprzedać. Ale nie wiem jak go naprawić i dlaczego po 15 minutach rozwaliło turbinę, której też raklamacja została nie uznana.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 22:46
Posty: 4
Auto: mazda 3 2006r 1.6 d

Postprzez Dominooo » 13 wrz 2012, 23:17

Kolego, gdybyś sie zalogował na forum po pierwszej kupionej turbinie...
Zanim włożysz 3 turbo to niech Ci mechanicy sprawdzą tę śrubę.

Generalnie na forum masz kopalnię wiedzy na temat FAP-a, objawów jego zapchania i innyh usterek, o których wspomniałeś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 13 wrz 2012, 23:24

Reklamacja nie została uznana bo ? zapewne nieprawidłowy montaż. Przed wymianą turbiny powinno się sprawdzić, dlaczego ona padła. Głownie sprawdza się magistralą olejową, nie trzeba być mega obeznany, żeby wiedzieć, że w tych silnikach w śrubie jest sitko, które jak się zatka, to ile turbin byś nie wsadził, tyle wymienisz.
Sam Garret nawet wystosował zalecenie (http://turboconnect.co.uk/app/download/ ... 750030.pdf), aby przed wymianą turba sprawdzić dokładnie czy nie ma problemu ze smarowaniem – podano nawet jaki przepływ oleju powinien być (zalecane jest chyba czyszczenie + wymiana sitka, 2x wymiana oleju).

Ten silnik jeździ w tylu samochodach, że dziwne by było, gdyby jakiś warsztat specjalizujący się w regeneracji / montażu turbosprężarek o tym nie wiedział.
Inne powody, dla których mogło turbo paść – pałowanie na zimnym, gaszenie zaraz po mocnym nagrzaniu itd. Nie ssie lewego powietrza przez odme ? Jaki olej jest zalany ? Pisałeś, że może być coś z głowicą, może coś się już zbyt intensywnie zużywa i w oleju są drobiny metalu ?

Proponuję poczytać, poszukać odpowiednich ludzi, specjalizujących się w tej robocie, a nie marudzić na producenta.
Ostatnio edytowano 15 wrz 2012, 11:59 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Riki » 13 wrz 2012, 23:36

akostarek napisał(a):prawdzić dokładnie czy nie ma problemu ze smarowaniem


dokładnie i sprawdziłbym pompę oleju, zdjął miskę i obejrzał smoka – resztę już Koledzy napisali.

P.S
tu ciekawostka jak pamiętam, w pudełku FORDA pompa kosztowała ostatnio ponad 750PLN, w pudełku MAZDY – okolice 300PLN. ASO detal.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kondziu270 » 17 wrz 2012, 21:49

panowie to sitko mój mechanik mówił że odrazy wyjął.
pompę olejku jutro odbieram nową ale nie oryginalną tylko zamiennik.
głowica też jutro do odbioru, i wszystko zawożę jutro do mechanika.
reklamacja została nie uznana bo jest napisane w protokole że było złe smarowanie.
pompa olejowa w aso peugeota to 1200 detal ja zamówiłem zamiennik za 600
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 22:46
Posty: 4
Auto: mazda 3 2006r 1.6 d

Postprzez Riki » 17 wrz 2012, 22:14

kondziu270 napisał(a):ja zamówiłem zamiennik za 600

co to za zamiennik?

pisałem Ci wyżej, OE MAZDA masz w ASO za ok 300PLN....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez akostarek » 17 wrz 2012, 22:31

i to w zestawie ze smokiem ;)
Obrazek

przewody do turbo są ok ? skoro podejrzana jest pompa, to silnik mógł dostać po <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez smile » 17 wrz 2012, 22:36

Kolego nie masz problemu bezpośrednio z turbiną a jej smarowaniem, czego efektem końcowym jest uszkodzenie turbiny. Sprawdzone / przeczyszczone przewody olejowe idące do turbo? Gdzieś zapewne jest przypchany przewód i olej nie dociera pełną średnicą przewodu do turbiny i ze względu na brak smarowania turbina się sypie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 17 wrz 2012, 22:44

kiedyś słyszałem że tak było w jednym BMW wymieniali turbiny a okazało się że coś było w przewodzie doprowadzającym olej ale nikt tego nie sprawdził tylko na pałę wymieniał.

Ps ja po pierwszej wymianie bym to sprawdził bo bez powodu nic się nie dzieję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 17 wrz 2012, 23:23

akostarek napisał(a):i to w zestawie ze smokiem ;)


Tu masz ceny netto :) dolicz VAT, takie pompy sprzedaję normalnie po 280PLNów.. smok można wyczyścić :P

smile napisał(a):Kolego nie masz problemu bezpośrednio z turbiną a jej smarowaniem, czego efektem końcowym jest uszkodzenie turbiny.


dokładnie tak a to ukaże inspekcja u producenta i gwarancję automatycznie tracisz :(
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kondziu270 » 18 wrz 2012, 21:21

mechanik powiedział że wszystkie przewody były przeczyszczone przez niego. Nie pozostaje nic innego w takim razie jak tylko czekać aż włoży głowice, założy nową pompę, oraz turbinę i odpalimy. Zobaczymy co dalej się stanie.
tą nową turbinę trzeba nasmarować przed odpaleniem silnika tak?
może on tego nie zrobił ostatnim razem i dlatego 15 min chodziła

Dopisano 18 wrz 2012, 21:24:

pompa wcale nie ejst podejrzana . to ja sam stwierdziłem że ją wymienię, bo tak się dowiedziałem że w tych silnikach przy wymianie turbiny w aso wymieniają też pompę oleju
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 22:46
Posty: 4
Auto: mazda 3 2006r 1.6 d

Postprzez kondziu270 » 4 paź 2012, 18:20

Turbina, głowica oraz nowa pompa olejowa założona. Samochód Nawet odpalił i silnik normalnie chodził przez 40 min. Problem mechanik oczywiście znalazł następny. Z Nowej pompy oleju okazuje się że jest wyciek. Tak dziś mi powiedział. Podobno jest w niej jakaś śruba i z niej wycieka. Czy ktoś miał podobną sytuację? A może ta pompa przed założeniem powinna być sprawdzona i może ma jakąś tam śrube do regulacji którą powinna się dopiero przed założeniem dokręcać lub regulować?
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2012, 22:46
Posty: 4
Auto: mazda 3 2006r 1.6 d

Postprzez Bolo124 » 5 paź 2012, 09:55

Nigdy w życiu nie kupie już mazdy, ale chcę go jakoś naprawić i sprzedać. Ale nie wiem jak go naprawić i dlaczego po 15 minutach rozwaliło turbinę, której też raklamacja została nie uznana.[/quote]

to kup sobie syrenke i nie kupuj volvo ,forda itd z tym silnikiem od handlarzy bo znowu bedziesz miał problemy
to nie wina Mazdy ze masz problemy tylko cwaniaczka handlarza i po czesci twoja ze przed zakupem dokładnie nie sprawdziłes .
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323