Kolektor wydechowy w mazdzie 323f BJ czy da radę pospawać

Postprzez olek30288 » 13 maja 2012, 12:34

Witam potrzebuję pomocy ostatnio cofając zahaczyłem o próg wyjazdu z bramy <glupek2> niestety coś musiało pościć i nadpękł kolektor wydechowy .Moje pytanie brzmi czy da rade to <płacze> ?Prosba o pomoc za co z góry dziekuję
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 99r silnik 1,5 16V 88KM ZL-DE przebieg 170tys

Postprzez rajtkezjusz » 13 maja 2012, 12:50

da się,ale nie u pana Kazia (bez obrazy),to nie jest stal,więc potrzeba innego typu elektrody-jest to zapewne żeliwo,więc i elektrodą do tego typu materiału spawamy,ale daj fachowcowi bo ono łatwo się przetapia.Miejsce spawania powinno być oczyszczone z naskórka odlewu. Istniejące pęknięcia należy nawiercić na obu końcach, aby zapobiec dalszemu pękaniu materiału. Spawać wprowadzając możliwie najmniej ciepła, aby uniknąć naprężeń skurczowych. Dlatego też należy dobrać możliwie najmniejszą średnicę elektrody i spawać możliwie najniższym prądem. Krótkie spoiny krótkimi ściegami (10-krotność średnicy elektrody), nie ostukiwać napoiny. Spawany element może stać się jedynie lekko ciepły. Po spawaniu powoli ostudzić.
rajtkezjusz
 

Postprzez olek30288 » 13 maja 2012, 13:00

Wielki dzięki bo właśnie pan Kazio powiedział ze nie będzie problemu a nie przypuszczam żeby mial niezbedne elektrody i pojecie . Thx
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 99r silnik 1,5 16V 88KM ZL-DE przebieg 170tys

Postprzez xedos1972 » 13 maja 2012, 18:36

temat już był poruszany na forum viewtopic.php?f=115&t=124366&p=2093656#p2093656
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez olek30288 » 14 maja 2012, 00:13

czy kolektor do bj od ,ba bg bądź innego będzie pasował oczywiscie silnik 1,5 ZL
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 99r silnik 1,5 16V 88KM ZL-DE przebieg 170tys

Postprzez xedos1972 » 14 maja 2012, 08:44

xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez olek30288 » 14 maja 2012, 21:19

Dobra zrobione Udawszy się do fachury krzyknął 200 zł szok :| wiec postanowiłem pomajsterkować sam niestety bez aparatu jestem ,całość rozkręciłem i okazało się ze tylko cześć kolektora jest żeliwna( to co mocowane jest do bloku silnika) pęknięcie było przy splocie rur więc wyjąłem kolektor i zawiozłem do pospawania koszt 30zł i godzinka własnej roboty na spokojnie + spłoszenie okolicznej zwierzyny co za hałas :) , co mnie zdziwiło to brak problemów z odkręceniem śrub oraz stan uszczelek wiadomo brudne ale po oczyszczeniu jak nówki <jupi> co japoniec to japoniec. Dzięki za wszystkie rady
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2012, 18:27
Posty: 14
Auto: Mazda 323F BJ 99r silnik 1,5 16V 88KM ZL-DE przebieg 170tys

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323